Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saisi sinut käymään kirkossa?

Vierailija
18.10.2023 |

Sunnuntaiaamun jumalanpalveluksissa on paljon tyhjiä penkkejä. Miksi niin harva käy enää nykyään kirkossa? Pitäisikö jumalanpalveluksia uudistaa vai pitäisikö niitä jatkaa kuten ennen ja hyväksyä, ettei ihmisiä vaan kiinnosta?

Mikä saisi sinut käymään kirkossa?

Kommentit (464)

Vierailija
461/464 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

...Minusta saarnan pitäisi koskea nimenomaan ihmisten arkea ja sitä, miten Raamatun sanaa voisi toteuttaa tavallisen ihmisen tavallisessa elämässä...

Tämä on varmaan se mitä haen kirkosta. Jopa niin että toivoisin että kukaan ei kutsuisi itseään uskovaksi vaan että usko näkyisi teoissa.

Vierailija
462/464 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

...Minusta saarnan pitäisi koskea nimenomaan ihmisten arkea ja sitä, miten Raamatun sanaa voisi toteuttaa tavallisen ihmisen tavallisessa elämässä...

Tämä on varmaan se mitä haen kirkosta. Jopa niin että toivoisin että kukaan ei kutsuisi itseään uskovaksi vaan että usko näkyisi teoissa.

Eivät papit voi sellaisesta puhua, mistä eivät mitään ymmärrä eli tavallisen ihmisen arjesta ja elämästä.

Yläluokkainen eliittielämä on varsin toisenlaista kun kansan elämä siihen sisältyvine vaikeuksineen ja moninaisine haasteineen.

Nämä kuolevaisten ongelmat eivät ulotu pappis-säädyn norsunluutorneihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/464 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kirkossa vain ristiäisissä, konfimaatiossa, häissä ja hautajaisissa. En ole uskossa, joten mitkään uudistukset ei saa mua kirkkoon.

Vierailija
464/464 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suomalainen ja kirkon toiminta on ollut viime vuosina hyvin suomalaisvihamielistä joten ei mikään.

Miksi menisin "viholliseni" leiriin?

Vihaan kirkkoa ja sen papistoa sydämeni pohjasta. Petturit.