Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun mies tilasi matkalle lennot yöllä, vaikka olisi saanut aamullakin

Vierailija
18.10.2023 |

En tiedä, olenko pikkumainen. Oltiin sovittu kaupunkiloma parin kk päähän ja osaan itsekkin matkat ja lennot tilata. 

Matkalle oli valinnan varaa kysta kyllin, vaihtoehtoja ja lentoja pursuaa ja eri aikoihin. Mies oli tilannut lennon lähtevän Helsinki-Vantaalta 05:30, eli käytännössä pitää lähteä joskus 00 yöllä ajelemaan Helsinki-Vantaalle päin. Lisäksi lennot eivät ole edes suorat, vaan on välilaskuja ja sen sellaista. Väitti vain, että ei ollut muita. Peruutusoikeutta ei ole. 

Menin itse katsomaan, niin vaihtoehtoja olisi ollut vaikka mitä muuta, inhimillisempää lähtöjä esim vaikka klo 11 päivällä ja suoria lentoja, paljon halvemmalla. 

Ymmärrän, että jos johonkin pidemmälle lähtee, on mentävä niillä lennoilla, mitä on, mutta kun kyse on ihan naapurimaista melkein. 

Mua vaan ärsyttää. Olisin itse halunnut olla mukana varaamassa matkaa. 

Olenko vain pikkumainen? Sanokaa suoraan. Jos olen, mietin käyttäytymistäni uudelta kantilta. 

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lähtöaika ei olisi minulle ongelma, mutta ketuttaisi sumplia välilaskujen kanssa jos suoraankin olisi päässyt.

Vierailija
62/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei pidä antaa miesten varailla mitään lomiin liittyvää. Ei ne ymmärrä, ennenkuin lähtöä edeltävänä päivänä tajuavat, että ei menny ihan putkeen.

Toinen vaihtoehto olisi etsiä seuraa jostain muista miehistä kuin kehitysvammaisista apinoista, mutta se lienee av-mammalle liian vaativaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseänikin harmittaisi, eniten se että tehdään varauksia ilman toisen kanssa sopimista. 

Mutta tuo lentokenttähotelli on hyvä vaihtoehto, jos teille menee laukkuja ruumaan, voitte ehkä viedä en edellisenä iltana? 

Mutta ajattle positiivisesti, teillä on koko päivä kohteessa. Kun saatte hotellihuoneen niin ottakaa päiväunet niin jaksatte illan, hyvää lomaa! 

Vierailija
64/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siis miten yhteiselle matkalle ei varata yhdessä niitä lentoja? Istutaan vierekkäin ja katotaan parhaat mahdollisimmat lennot. Otoa, että toinen noin varaa yksinään ne lennot kysymättä toisen mielipidettä. Teidän parisuhteessa taitaa olla kommunikointiongelmia? 

Toisaalta useimmilla yhdessä reissaavilla pareilla on tiedossa mikä toiselle osapuolelle käy ja mikä ei. Tai luulis ainakin..? Me ainakin "uskalletaan" varata itsekseenkin kun tunnetaan toistemme mieltymykset niin lentoaikatauluissa kuin matkakohteissa ja hotelleissakin. 

Vierailija
65/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulentohan tuo on eikä yölento. Älä valita.

Vierailija
66/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää kotiin tai mene eri lennolla.

Vierailija
67/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En tiedä, mua ärsytti niin paljon, vaikka mies tietysti hyvää hyvyyttään ajatteli ne tilata jo ja on innoissaan itse reissusta. Kuitenkin maksetaan ne puoliksi. 

Mieheni meni ehkä hieman halpaan, kun tietysti kaikilla näillä matkasivuilla on koko ajan "ole nopea, vain muutama lento jäljellä!" (niinhän ne aina sanoo) ja sanoo, ettei millään matkajärjestelmäsivuilla ollut mitään suoria niin on kaikki ihan eri firmoista, eri välilaskuja, eri sitä ja eri tätä. 

Menin itse aurinkomatkojen sivuille, siellä oli heti varmaan 30 eri vaihtoehtoa, monta eri lentoaikaa valittavissa melkein mielensä mukaan ja suorat lennot ja halvalla. Ja helpolla olisi päässyt kuin yks matkanjärjestäjä ja vieläpä halvalla. 

En kyllä usko että Aurinkomatkojen sivuilla olisi halvemmat ja vielä  suorat lennot. Aurinkomatkojen sivuilta jos katsoo kaupunkimatkoja niin on kyllä kalliimmat hinnat kuin muualla.

Vierailija
68/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuo lähtöaika ei olisi minulle ongelma, mutta ketuttaisi sumplia välilaskujen kanssa jos suoraankin olisi päässyt.

AP kertoi että pitää ajaa autoa koko yö. Mukavaa, että sinä pystyt olemaan nukkumatta koko yön ja silti pirteänä lomakohteessa seuraavana päivänä. 

Kaikki eivät tuollaiseen pysty. 

Vierailija
69/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Siis miten yhteiselle matkalle ei varata yhdessä niitä lentoja? Istutaan vierekkäin ja katotaan parhaat mahdollisimmat lennot. Otoa, että toinen noin varaa yksinään ne lennot kysymättä toisen mielipidettä. Teidän parisuhteessa taitaa olla kommunikointiongelmia? 

Toisaalta useimmilla yhdessä reissaavilla pareilla on tiedossa mikä toiselle osapuolelle käy ja mikä ei. Tai luulis ainakin..? Me ainakin "uskalletaan" varata itsekseenkin kun tunnetaan toistemme mieltymykset niin lentoaikatauluissa kuin matkakohteissa ja hotelleissakin. 

Tämäpä juuri. Minulle olisi ihan OK jos mieheni varailisi jotain koska tiedän että tietää mistä pidän ja osaa myös ottaa huomioon tuollaiset yömatkustukset. 

Omani olisi saattanut varata tuon saman maksimoidakseen perilläoloajan, mutta olisi samaan syssyyn varannut myös kenttähotellin jotta matkustaminen sujuisi mukavasti. 

Vierailija
70/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En tiedä, mua ärsytti niin paljon, vaikka mies tietysti hyvää hyvyyttään ajatteli ne tilata jo ja on innoissaan itse reissusta. Kuitenkin maksetaan ne puoliksi. 

Mieheni meni ehkä hieman halpaan, kun tietysti kaikilla näillä matkasivuilla on koko ajan "ole nopea, vain muutama lento jäljellä!" (niinhän ne aina sanoo) ja sanoo, ettei millään matkajärjestelmäsivuilla ollut mitään suoria niin on kaikki ihan eri firmoista, eri välilaskuja, eri sitä ja eri tätä. 

Menin itse aurinkomatkojen sivuille, siellä oli heti varmaan 30 eri vaihtoehtoa, monta eri lentoaikaa valittavissa melkein mielensä mukaan ja suorat lennot ja halvalla. Ja helpolla olisi päässyt kuin yks matkanjärjestäjä ja vieläpä halvalla. 

En kyllä usko että Aurinkomatkojen sivuilla olisi halvemmat ja vielä  suorat lennot. Aurinkomatkojen sivuilta jos katsoo kaupunkimatkoja niin o

Minä olen reissaaja ja aina tarkistan aurinkomatkojen vaihtoehdot. Siellä oikeasti välillä on edullisiaki vaihtoehtoja, ja moneen paikkaan suoria lentoja joille muuten ei pääse.

Välillä taas sitten ovat tuplasti kalliimpia kuin omatoimimatkat.

Mutta suorat lennot joihinkin kohteisiin on oikeasti saatavilla ainoastaan aurinkomatkojen kautta. 

Vierailija
71/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kysta kyllin? Ei sanonta tarkoita paljoa, kuten näytät luulevan.

Joululaulussa lauletaan, että äiti on laittanut kystä kyllä. Se tarkoittaa, että äiti on laittanut yllin kyllin kypsää ruokaa.

Vierailija
72/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En kyllä usko että Aurinkomatkojen sivuilla olisi halvemmat ja vielä  suorat lennot. Aurinkomat

Jatkan, kerran oli jopa halvempaa ottaa aurinkomatkojen kautta reissu halvalla hotellilla ja käyttää siitä ainoastaan menolento 😀

Useamman kerran ollaan otettu AM kautta osa matkaa ja jätetty paluulento käyttämättä! 

Vierailija
73/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Aamulennot on syvältä. Stressaa jo pelkästään se herääminen.

Kaikki lennot on syvältä. Aina ne stressaa ja väsyttää. Ei mekään niin yölennoista pidetä, mutta kivempi se on olla perillä heti aamusta ja levätä hetki hotellilla kun lähteä heti kohkaamaan, että ehtii jotain nähdäkin varsinkin näillä pari päivän reissuilla. 

Ei niihin aamulentoihin normaalisti kuulu se, että pääsee hotellille jo klo 6 aamusta. Sekin pitää sopia erikseen hotellin kanssa. Ja sama lähtiessä. Uloskirjautuminen klo 12 eikä suinkaan vasta illalla muutamia tunteja ennen koneen lähtöä. 

Vierailija
74/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonta kuuluu: ”yllin kyllin” ei ”kysta kyllin” .

sitäpaitsi ”kysta” on eräänlainen kasvain ja ”kystä” tulee sanasta ”kypsää”. Siis ”kystä kyllin” sanotaan kun ruokaa on tarpeeksi eli kylliksi. 

Vierailija
75/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkäisi myöskään. Jos lähtö on 5.30, niin kentällä kuitenkin on hyvä olla viimeistään 4.30 aiemminkin jos on tavaroita ruumaan eikä mitään priority securitya. Ja vaikka olisi lentokenttähotellissa yötä, pitää herätä jotain 3.30.

Jos sitten saapuu perille aamupäivällä, niintpdi tylsä jos ei saa heti huonetta. 

Vierailija
76/78 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää pieni lisäsijoitus ja olkaa lähtöä edeltävä yö hotellissa jossain Hesan suunnalla tai jopa siinä lentokenttähotellissa.

Heräys on edelleen aikainen mutta ei tarvitse koko yötä ajaa.

Vierailija
77/78 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En kyllä usko että Aurinkomatkojen sivuilla olisi hal

Ja nehän on nykyään ihan normi Finskin reittilentoja, ei "seuramatkachartereita" kun jotkut niin kammoaa pakettimatkoja ja -matkalaisia. 

Vierailija
78/78 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti tätä lainaustoimintoa!

Siis noista Aurinkomatkoista, ne on Finnairin reittilentoja, ei chartereita enää. Jonkun verran ollaan vertailtu mikä on edullisempi/järkevämpi, ottaa suoraan AM vai lennot ja hotelli erikseen, ja mitä kautta.