Ärsyttää kun mies tilasi matkalle lennot yöllä, vaikka olisi saanut aamullakin
En tiedä, olenko pikkumainen. Oltiin sovittu kaupunkiloma parin kk päähän ja osaan itsekkin matkat ja lennot tilata.
Matkalle oli valinnan varaa kysta kyllin, vaihtoehtoja ja lentoja pursuaa ja eri aikoihin. Mies oli tilannut lennon lähtevän Helsinki-Vantaalta 05:30, eli käytännössä pitää lähteä joskus 00 yöllä ajelemaan Helsinki-Vantaalle päin. Lisäksi lennot eivät ole edes suorat, vaan on välilaskuja ja sen sellaista. Väitti vain, että ei ollut muita. Peruutusoikeutta ei ole.
Menin itse katsomaan, niin vaihtoehtoja olisi ollut vaikka mitä muuta, inhimillisempää lähtöjä esim vaikka klo 11 päivällä ja suoria lentoja, paljon halvemmalla.
Ymmärrän, että jos johonkin pidemmälle lähtee, on mentävä niillä lennoilla, mitä on, mutta kun kyse on ihan naapurimaista melkein.
Mua vaan ärsyttää. Olisin itse halunnut olla mukana varaamassa matkaa.
Olenko vain pikkumainen? Sanokaa suoraan. Jos olen, mietin käyttäytymistäni uudelta kantilta.
Kommentit (78)
Miksi ette yhdessä katsoneet niitä lentoja? En kyllä antaisi toisen yksin varata yhtikästä mitään.
Matkojen varaaminen ei ole aina niin yksinkertaista, kuin monet luulevat. Olin katsonut hyvät, kohtuuhintaiset, ei halvimmat, lennot Usa:an yhdellä vaihdolla. Mies kiukutteli ja sanoi löytäneensä halvemmat, jotka sitten oli varannut. Ei vain ollut huomannut, että lentoaika oli 8h pitempi kuin minun valitsemani ja vaati yöpymisen välilaskupaikassa. Että silleen, se siitä halvasta hinnasta sitten.
Luulin, että teki varauksen yöllä. Tilasi kuitenkin varhaiset aamulennot päivällä :D
24h sisällä ostamisesta saa lennon perua.
Sano miehelle että lentokenttähotelli pitää sitten myös varata jottei ensimmäinen päivä perillä mene nukkuessa.
Yö- tai aikaiset aamulennot on tosi raskaita, eli kyllä ärsyttäisi minuakin, jos on ollut vaihtoehtoja. Perusteliko mitenkään valintaa? Kai sentään maksoi nuo lennot? Tuohon aikaan muutenkin on esim julkisilla hankala mennä kentälle yms...Joten lisäkulua voi tulla siitäkin, ja kohteessa huoneet saa ip...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Varaa hotelli.
Lentokenttä hotelli on kyllä näppärä. Syöt rauhassa aamupalaa, jne kun olet jo kentällä. Yölennolla saa ns ylimääräisen päivän kohteessa.
Onko niissä aamupala klo 4.00?
Monessa kenttähotellissa on. Kannattaa tarkistaa ennen varaamista.
Mä en haluis neuvoa mitenkään, mutta itse en kattelis tollasta loukkausta päivääkään. Ottasin vaan liput ja muina muijina lähtisin eri suuntaan, niin saispa äijä nenälleen.
Vierailija wrote:
Mä en haluis neuvoa mitenkään, mutta itse en kattelis tollasta loukkausta päivääkään. Ottasin vaan liput ja muina muijina lähtisin eri suuntaan, niin saispa äijä nenälleen.
Ja mitä tuo sitten auttaisi? Itse ainakin yrittäisin puhua asiasta ettei vastaavaa tapahtu tulevaisuudessa. Kaikki varaukset tehdään yhdessä loppuun asti. Mukavaa se loma olisi kuitenkin yhdessä vaikka toiselta lähti varaukset lapasesta.
Vierailija wrote:
Matkojen varaaminen ei ole aina niin yksinkertaista, kuin monet luulevat. Olin katsonut hyvät, kohtuuhintaiset, ei halvimmat, lennot Usa:an yhdellä vaihdolla. Mies kiukutteli ja sanoi löytäneensä halvemmat, jotka sitten oli varannut. Ei vain ollut huomannut, että lentoaika oli 8h pitempi kuin minun valitsemani ja vaati yöpymisen välilaskupaikassa. Että silleen, se siitä halvasta hinnasta sitten.
Mikä maa mikä kaupunki missä voi olla yötä? Haluaisin USAan mutta just noin että voisi pitää taukoa istumisesta. En voi istua 8 h. Suuntana olisi New York ja/tai Austin. Haluaisin pitkän vaihtoajan että voisi levätä kyljellään mutta yleensä ne on vain joitakin tunteja
t. istumavammapotilas
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikä maa mikä kaupunki missä voi olla yötä? Haluaisin USAan mutta just noin että voisi pitää taukoa istumisesta. En voi istua 8 h. Suuntana olisi New York ja/tai Austin. Haluaisin pitkän vaihtoajan että voisi levätä kyljellään mutta yleensä ne on vain joitakin tunteja
t. istumavammapotilas
Monien lentoyhtiöiden ykkösluokassa pääsee makuuasentoon.
Ukkosi onmennyt halpaan. Juuri katselin itse lentoja Tre-Tallinna ja hakukone ehdottaa ensin lukemattomia vaihtoehtoja, joissa kaksikin välilaskua, lentoaika 8h, kun oikeasti tuo suora lento kestää jotain 45 min. Ei pidä päästää ääliöitä varailemaan matkoja, ei todella.
Siis miten yhteiselle matkalle ei varata yhdessä niitä lentoja? Istutaan vierekkäin ja katotaan parhaat mahdollisimmat lennot. Otoa, että toinen noin varaa yksinään ne lennot kysymättä toisen mielipidettä. Teidän parisuhteessa taitaa olla kommunikointiongelmia?
Vierailija wrote:
Halpa ja hyvä on yleensä kaksi eri asiaa - kuten tässäkin tapauksessa.
Vierailija wrote:
t. istumavammapotilas
Aika vaikea on lyhentää istumista, koska pisin etappi on lentää Atlantin yli ja keskellä merta ei välilaskuja ole. Reykjavikin kautta taitaa olla lyhin Atlantin yli lento, mutta kokonaisaika taas lisääntyy. Eli sitten tarvii vaan varata kallis matkustusluokka, että pääsee vaateriin.
Joo ei kannata päästää miestä varaamaan mitään matkoja. Munkin mies ois halunnut varata lomalennot välilaskulla, ois säästänyt jotain 200 euroa. Olin että ei tod, suorilla mennään ja järkevään aikaan. Ja oltiin lopulta molemmat tyytyväisiä, että näin tuli tehtyä.
No yövytte lentokentällä hotellissa sen edeltävän yön, syötte aamupalan rauhassa ja kävelette turvatarkastukseen ilman että tarvii takkia vetää päälle. Tulee tavallaan ylimääräinen loma/irtiotto jo ennen matkaa.
Et ole pikkumainen. Itse olisin ollut ihan raivona. Yhteisille matkoille me varataan lennot yhdessä tai ollaan ainakin keskusteltu ko. lennosta. Lähelle en suostu vaihdoilla lentämään, jos on suora lento tarjolla. Noissa vaihdoissa on aina riski, että lento on myöhässä/peruttu ja seuraavalle ei ehdikään ja muutenkin niihin menee ylimääräistä aikaa. Saati sitten, jos oikein ymmärsin, että suora lento olis ollut vielä halvempi, niin ei mitään järkeä koko touhussa. Toivottavasti edes lennot on ostettu yhdestä paikasta, että matkatavarat kulkee kentän sisällä suoraan toiseen koneeseen. Muuten niissäkin on oma rulianssinsa chekata ne seuraavalle lennolle.
Noin aikaiselle lennolle me mennään lentokenttähotellin, kun meiltä on kentälle 1,5 h ajomatka.