Kuka oli presidenttinä silloin kun olit lapsi?
Kommentit (116)
Koivisto, Ahtisaari ja Halonen.
Kekkonen kuoli samana vuonna, kun synnyin.
Vierailija wrote:
Kekkonen. En voinut edes kuvitella että presidenttinä olisi voinut olla joku muu. Kekkonen oli presidentin synonyymi. Jumalan kaltainen.
Luulin pienenä, että joka maassa on oma Kekkonen.
Ahtisaari oli lapsuuteni presidentti. Venäjällä Jeltsin. Muistan, että silloin uutisissa aika puhuttiin heistä.
No Kekkonen tietysti. Oli se aina vaikuttava tilanne jos Kekkonen puhui televisiossa tai esiintyi televisiossa. Vaikka olin lapsi, niin on jäänyt mieleen. Perheessäni tuli myös tilanne, jolloin isäni työn merkeissä meni tapaamaan Kekkosta ja piti kai ihan uusi puku ostaa pelkästään sitä varten ja isäni oli ollut kai ihan hermona. Ei tosiaan ollut presidentti noina aikoina ihan kuka tahansa henkilö. Vaikka Niinistökin voi tuntua vähän suurelta auktoriteetiltä, niin ei se mitään ole kuitenkaan Kekkosen aikoihin verrattuna. Ei Kekkosta edes osannut ajatella minään normaalina ihmisenä. Koiviston osasi sitten jo mieltää ihan normaalina ihmisenäkin.
Synnyin Koiviston kaudella. Ahtisaari aloitti presidenttinä, kun olin 9-vuotias.
Kekkonen oli pari ensimmäistä elinvuottani, mutta siitä en muista mitään. Se tuntui oudolta, kun Ahtisaari valittiin ja presidentti ei ollut enää Koivisto. Loistavia presidenttejä olivat molemmat.
Juho Kusti Paasikivi, sitten Urho Kaleva kekkonen.
Kekkonen. Itse asiassa luulin pienenä että Kekkonen ja presidentti tarkoittaa samaa.
Kekkonen. Luulin että Kekkonen = presidentti. Kukas valitaan kekkoseksi?
Vierailija wrote:
Haavisto. Heilun vielä yhden työttömän tyypin kasseissa.
Mä repesin😂tää oli paras.
Vierailija wrote:
Kekkonen oli pari ensimmäistä elinvuottani, mutta siitä en muista mitään. Se tuntui oudolta, kun Ahtisaari valittiin ja presidentti ei ollut enää Koivisto. Loistavia presidenttejä olivat molemmat.
Ja on muuten vaikea hahmottaa, että Niinistö on ollut presidenttinä melkein yhtä pitkään kuin Koivisto oli. Ajan kuluminen on keski-iässä niin erilaista...
Vierailija wrote:
Kekkonen. Luulin että Kekkonen = presidentti. Kukas valitaan kekkoseksi?
Eikö joku uutistenlukijakin joskus sanonut, että presidentti on valittu tasavallan Kekkoseksi?
Vastaan näin, että kun synnyin (v.-74) Kekkonen oli pressana, mutta ollessani vajaa 8-v. tuli Koivistosta presidetti ja hän et jo muistan hyvin ja on syöpynyt mieliini lapsuuteni pressaksi.
En elänyt vielä Urkin pressa-aikana, niin tuntuu tosi vieraalta ajatukselta, että Suomessa olisi joku kiukkuinen kalju pullonpohjalaseineen johdossa.
Ryti, Mannerheim ja Paasikivi, siis lapsuuden aikana.
Olen vasta 48, mutta Kekkonen tietysti. Jumalauta, mikä karisma. Silloin oikeasti kuunneltiin radiota, katsottiin tösöä. Kun kekkonen puhui, niin kaikki tajusivat olla luonnollisesti hiirenhiljaa.
Sittemmin opiskelin tiedotusoppia ja politiikkaa. Ei se niin ihan ollutkaan, mutta oikeasti Urhoa kyllä kunnioittivat kaikki - maan isä :)
Pakko mainita muita stt:n uutisia lapsuudenhämäristä pimeistä aamuista perhepäivähoidossa. Kerrankin minäkin uskalsin korottaa ääntäni - nyt hiljaa :Kekkonen puhuu ja sen jälkeen Muhammed Ali on hävinnyt Larry Holmesille raskaansarjan nyrkkeilyottelun.
Siitähän syntyi ikuinen väittely pikkupojille - kuka on kovin: Ali. Bruce Lee, Chuck Norris vai joku venäläinen painija. Ei se ole kyllä selvinnyt vieläkään. Samanlainen pikkupoika olen vieläkin- eilen baarissa juttelin futiksesta jonkun Hollantilaisen tyypin kanssa: kuka oli kovin: Maradona, Zico, Pele, Rummenigge, Keegan, etc...
Paasikivi ja Kekkonen.
Joku kirjoitti Fagerström, se oli Fagerholm.
Synnyin Urho Kaleva Kekkosen aikaan, mutta muistan silti paremmin Mauno Koiviston.
Vierailija wrote:
Vastaan näin, että kun synnyin (v.-74) Kekkonen oli pressana, mutta ollessani vajaa 8-v. tuli Koivistosta presidetti ja hän et jo muistan hyvin ja on syöpynyt mieliini lapsuuteni pressaksi.
Heippa ikätoveri o/
Samat muistot minullakin.
Urpo Kepponen oli hyvä ja viisas presidentti.