Kuka oli presidenttinä silloin kun olit lapsi?
Kommentit (146)
Hetken Paasikivi, sitten Kekkonen
Ståhlberg Kaarlo Juhonpoika ensimmäinen
Kekkonen oli vuosia vielä. Vennamosta ei tullut vaikka oli mainoksia "Jo riittää UKK valitse Vennamo"
Kekkonen, Kekkonen, horisko-kekkonen... Manu. Sittemmin nämä " vesipäät".
Urho Kekkonen vuosina 1968-1981, kun olin vauva ja lapsi 13 v asti. Suomi nousi kukoistukseen silloin!
Kekkonen. Me luultiin lapsina, että se Kekkonen tarkoittaa presidenttia. Siis se nimi. Oli niin hiton kauan pressa. 😁
Mauno Koivisto
Martti Ahtisaari
Tarja Halonen
Ensin oli Urho Kekkonen ja sitten Mauno Koivisto.
Koivisto.
Silloin kun synnyin Kekkonen oli vielä virallisesti presidentti, mutta oli jo niin pihalla, että ei enää pystynyt hoitamaan tehtäviään, tietenkään en muista sitä kun olin vastasyntynyt.
Koiviston muistan ja se on kai minun Kekkonen, se oikea presidentti, mikä oli "aina" ollut presidentti ja sen jälkeen tuntuu, että kerran vuodessa tulee uusi pressa ja montakos niitä nyt on minun elinaikana jo ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Paasikivi oli lapsuuteni presidentti. Muistan myös kuinka katsottiin ja jännitettiin naapurin televisiosta, kun valitsijamiesten ääniä luettiin. Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen.... Fageström, Fageström Fageström
Ja Kekkosen valtakausi sitten alkoi.
Niin se muisti pettää, et katsonut ja vastaehdokaskin oli Fagerlund.
Vastaehdokas oli Fagerholm.
Vierailija kirjoitti:
Kekkonen ja sen jälkeenhän suomessa ei presidenttiä ole ollutkaan.
Ei ole ei ja kaikki asiat meni paskempaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin 6v kun Kekkonen kuoli ja Koivistosta tuli pressa.
Kekkonen joutui luopumaan presidentin tehtävästään 1981 ja pääministeri Koivisto hoiti tehtävää tehtävää niin kauan kuin järjestettiin vaalit, jotka Koivisto voitti ja hänestä tuli presidentti 1982. Kekkonen kuoli 1986.
UKK, kuten kaikilla aikuisilla.
Kekkonen tietysti, kuka muukaan.