Ruokakaupan kotiinkuljetuksen taso heikentynyt
No niin, on ilmeisesti loukkaavaa yrittää aloittaa keskustelu tästä aiheesta, kun aloitukset on merkattu loukkaaviksi. Ja jopa keskustelu, missä ihmettelin tätä loukkaavuutta, poistettiin. Kovin on siis kaupan kuljetus nyt loukkaava aihe...
Kuitenkin, onko muilla kokemuksia, että ruuan keräilyn ja kuljetuksen laatu on heikentynyt kaupoissa viime aikoina? Minulla on käynyt nyt joka kerta jotakin, esim. kananmunat rikki, jätskit tulee sulaneena ja vihannekset on homeessa. Lisäksi tavarat ovat laatikoissa hujan hajan, ja osa lytyssä. Välillä kaikki tavarat eivät tule perille, joskus tulee ylimääräistäkin, joka selvästi kuuluisi jollekin toiselle. Nämä kokemukset ovat siis suurista, laadukkaista kaupoista.
Mikä keräilyssä on muuttunut, onko se koneistettu liikaa? Kokemuksia?
Kommentit (54)
Vierailija wrote:
Olisko syynä ei-suomalaisen työntekijät ja palkka 1 euro/tunti ?
Todennäköisemmin tuo ensimmäinen.
Bisnes on ollut tappiollista vuosikaudet. Nyt koitetaan sitten tehdä tulosta laadun kustannuksella.
Näillä hinnoilla en kyllä osta selitystä, että business on ollut tappiollista! Ei aiemmin ja vielä vähemmän nykyään.
Mä olen aina saanut K City- marketista täysin tuoreet ja jäiset tavarat kotiini.
Ainakin meidän seudulla kuljetustusjärjestys on tietynlainen, esim. 9- 12 jne.
Kuljetusautissa on erikseen kylmötila ja erikseen pakastetuotteille pakasteiksi.
Se, että saa vanhalla päiväyksellä tai samana päivänä vanhenevan tuotteen, johtuu tuotteiden keräilijäistä.
Yksikään kauppa ei halua huonoa mainetta myynnistään.
Itse sain kerran luumutomaatti pakkauksen, jonka alimmat tomaatit olivat homehtuneita.
Otin heti puhelimella kuvan pakkauksesta, ja sotin Cituåt-marketin asiakaspalveluun.
Palvelu oli ystävällistä, ja ostos luvattiin hyvittää itse kaupassa, tai srvassa kotiinkuljetksessa.
Ja niin myös tehtiin.
Me olemme olleet tosi tyytyväisiä K- City-marketin kotiinkuljetus palveluun: Erittööin laaja valikoima,hyviä tarjouksia, ja edullinen kotiinkuljetus.
o
Vierailija wrote:
Robotit kerää ne tavarat.
Ei se noin mene.
Ei jokaisessa Suomen kaupungin Prismoissa ja Citymsrkeyeudsa ole robotteja, jotka varastoista keräävät nettitikaukset.
Suurin osa verkossa tilatuista tavaroista Prismoissa ja Citymarketeissa, kootaan hyllyistä kerääjien toimesta.
Puhumattakaan pienimmistä kaupoista.
Siis voiko joku asiasta tietävä kertoa, että pysyykö tuossa prosessia kylmäketju? Tähän asti olen luottanut siihen, että autoissa pidetään kylmässä/pakkasessa, mutta entäs siellä kaupassa? Lojuuko ne jossain varaston nurkassa odottamassa kuljetusta. Joskus oma keräily on tehty aamulla, vaikka kuljetus on vasta iltapäivällä.
Kaupat sanoo ettei kotiinkuljetus ole niille kannattavaa.
Vierailija wrote:
Näillä hinnoilla en kyllä osta selitystä, että business on ollut tappiollista! Ei aiemmin ja vielä vähemmän nykyään.
Jos automaattikeräilyyn perustuva norjalainen Oda totesi jo vuoden jälkeen että verkkokauppaa ei voi saata tulokselliseksi Suomessa, miten luulet että kivijalkakauppa pystyisi sen tekemään kun keräily perustuu käsinkeräilyyn?
Vierailija wrote:
Siis voiko joku asiasta tietävä kertoa, että pysyykö tuossa prosessia kylmäketju? Tähän asti olen luottanut siihen, että autoissa pidetään kylmässä/pakkasessa, mutta entäs siellä kaupassa? Lojuuko ne jossain varaston nurkassa odottamassa kuljetusta. Joskus oma keräily on tehty aamulla, vaikka kuljetus on vasta iltapäivällä.
Kaupassa on lämpötilasäädellyt tilat myös toimitusta odottaville kerätyille tilauksille, aivan kuten varastossa oleville hyllytystä odottaville tuotteillekin. Hetken aikaa saattavat olla keräilyvaunussa, mutta keräilyn päätyttyä kylmätuotteet siirretään takaisin kylmään. Käytännössä siis kylmäketju pysyy keräilyssä paremmin kuin itse kaupasta ostettaessa. Jos itse tekee ostokset kaupasta, aika harva hakee maidot ja leikkeleet viimeisenä, vaan kauppa kierretään tietyssä järjestyksessä ja tuotteet poimitaan kärriin sitä mukaa kuin vastaan tulevat. Ostoskärriin päädyttyään maitotölkki saattaa vielä kiertää ympäri kauppaa vartin ajan, jonka jälkeen kassan kautta ostoskassiin ja auton takakonttiin. 10 minuutin ajomatkan jälkeen saapuminen kotipihaan ja ostosten kantaminen sisälle. Ei ole lainkaan poikkeuksellista, että maitotölkki olisi yli puoli tuntia lämpimämmässä kuin suositeltu säilytyslämpötila. Keräilyssä tämä aika on huomattavasti lyhyempi.
Olen tilannut käytännössä liki kaiken ruuan kotiinkuljetuksella vuodesta 2018, jolloin verkkokauppa täällä alkoi. (En pääse itse kauppaan jalkavamma takia). Tilaan n. Kerran kolmessa viikossa ison tilauksen ja huomauttamista on ollut kaksi kertaa; n. 1,5 vuotta sitten mansikkarasiassa oli pohjalla homeisia marjoja ja toisella kertaa leivässä oli parasta ennen päivä samana päivänä. Molemmilla kerroilla laitoin s-postilla palautetta ja tuotteet hyvitettiin.
Monet tuotteista, esim. kala on aina ollut ihan huippulaatuista. Viimeksi tilasin kaupan lihamestarin palapaistia, joka oli tasakokoista ja kokonaan ilman kalvoja.
Yhtään tuotetta, jonka laatu ei ole hyvä ei pidä kelpuuttaa vaan on vain sitkeästi valitettava ja vaadittava hyvitystä!
Vierailija wrote:
Meillä oli just pakasteet sulaneet sen verran, että arvelisin kuskin laittaneen ne kuljetuksen aluksi väärään lokeroon (eli jääkaappi- ei pakastelämpötilaan). Ja piti siis heti syödä jätskit ja paistaa pullat, kyllä sapetti kun niiden piti olla vierasvaraa. Mutta kaupassa en ole töissä, olen aina olettanut, että siellä on pakkokin olla tarkkana tuosta asiasta.
Vierailija wrote:
Olen tilannut käytännössä liki kaiken ruuan kotiinkuljetuksella vuodesta 2018, jolloin verkkokauppa täällä alkoi. (En pääse itse kauppaan jalkavamma takia). Tilaan n. Kerran kolmessa viikossa ison tilauksen ja huomauttamista on ollut kaksi kertaa; n. 1,5 vuotta sitten mansikkarasiassa oli pohjalla homeisia marjoja ja toisella kertaa leivässä oli parasta ennen päivä samana päivänä. Molemmilla kerroilla laitoin s-postilla palautetta ja tuotteet hyvitettiin.
Monet tuotteista, esim. kala on aina ollut ihan huippulaatuista. Viimeksi tilasin kaupan lihamestarin palapaistia, joka oli tasakokoista ja kokonaan ilman kalvoja.
Yhtään tuotetta, jonka laatu ei ole hyvä ei pidä kelpuuttaa vaan on vain sitkeästi valitettava ja vaadittava hyvitystä!
Minä olen ollut täysin verkkokaupan varassa yli kolme vuotta. Olen tilannut helsinkiläisestä Prismasta, Odasta ja muutaman kerran Citymarketista ja S-marketista. Kaikki ovat hoitaneet keräyksen ja kuljetuksen moitteettomasti. Silloin tällöin on jossakin tuotteessa ollut vikaa, ja aina on palaute otettu vastaan asiallisesti. Ainakin Prismalla on säännöt sille, miten pitkä käyttöaika tuotteella pitää olla jäljellä.
Olisin pahassa pulassa ilman verkkokauppoja. Toivottavasti pysyvät.
Meillä päin kotiinkuljetus on 8.90-9.90 euroa, eiköhän se ole laskettu kannattavaksi.
Meillä täällä Lapissa veloitetaan kotiinkuljetuksesta 24:80! Itte kun ajelee kirkonkylän kaupassa, bensaan menee vähän vajaa kymppi.
Suosittelen olemaan reipas ja hakemaan itse, niin saa päiväykset ja tuoreuden sen mukaan, mitä itse haluaa. Laiskan on turha valittaa, valittamisella ei saa yhtään mitään aikaan. Äänestä jaloillasi, ihan kirjaimellisesti.
Ei kerää, robotit vaan kuljettavat laatikot, joissa tuotteita on, keräyspisteelle.
Näistä ihan ihminen kerää tuotteet laatikoihin.
Robotit ei edes koske itse tuotteisiin mistään vaiheessa.
Vierailija wrote:
Meillä päin kotiinkuljetus on 8.90-9.90 euroa, eiköhän se ole laskettu kannattavaksi.
Kaupat puhuu muuta ja uskon sen.Ei edes robotti-Oda kannattanut vaikka suunniteltiin nimenomaan verkkokauppaan ja kotiinkuljetukseen.
Onko sinulla mt ongelmaa kun et pysty käymään kaupassa?
Vierailija wrote:
Onko sinulla mt ongelmaa kun et pysty käymään kaupassa?
Miksi siellä pitäisi käydä vuonna 2023?
Muualla maailmassa verkkokauppa oon täyttä arkea, mutta ei Suomessa.
Robotit kerää ne tavarat.