Mies pitää mykkäkoulua koska lapsen silmälasit maksoi niin paljon
Joka toinen vuosi ne on silti ostettava. Hänellä on korkeammat tulot kuin minulla ja on ne maksanut. Minä varasin optikolle ajan, ja kerroin tästä miehelle heti. Hän sanoi ok. Kerroin, että lapsen linssit alkaa olla jo naarmuuntuneet ja että näöntarkastuksestakin on jo kaksi vuotta. Mies sanoi ok.
Mies itse oli varannut koiralle sterilisaatioajan tälle samalle päivälle. Ihan itse, johon minä sanoin että ok mutta lapsen optikko on sitten samana päivänä. Kuvittelin, että aikuinen ihminen ymmärtäisi tämän.
Nyt mies on koko illan ollut vihainen - minulle. Ei omasta mielestään tee mitään väärää nyt koska "ei ole sanonut pahasti nyt illalla". Mitä nyt aamulla alkoi tivata minulta optikon ja uusien lasien tarpeellisuudesta ja kysyi, että luulenkin minä että hän on joku raha-automaatti.
Aloin itkeä. En enää tiedä mitä tehdä. Miten minä olen tässä se pahis?
Kommentit (44)
En ymmärtäny. Miten lapsen silmälasien uusiminen nyt liittyy koiraan? Vähän outo tarina.
Sinä olet lompakkoloisija pahimmasta päästä. Sinä ET varaa mitään sellaista, mitä itse et aio maksaa.
Siis teillä molemmilla tiedossa että lasit pitää uusia tasasin väliajoin ja nyt siis mitä se mies murjottaa?
Vierailija wrote:
Kammottava mies. Mutta mikset osallistu silmälasikustannuksiin itse? Maksoiko mies koiran sterkankin kokonaisuudessaan?
En pysty. Koiran sterkkaus maksettiin säästötililtä jonne myös minä olen laittanut rahaa. Ap
Teidän kannattaisi puhua rahasta, kuluista ja tuloista enemmän, useammin ja säännöllisemmin. Voisitte vaikka ihan yhdessä pitää ja pari kertaa kuussa tarkastella sellaista exceliä, johon olisi merkitty odotetut ja toteutuneet tulot ja odotetut ja toteutuneet menot joka kuukaudelle, menneille ja tuleville. Silleen nämä asiat ehkä konkretisoituisi molemmille ja muuttuisi perheen yhteisiksi päätöksiksi, aikatauluiksi ja säästötavoitteiksi.
Juu lapsia kannattaisi ulkoiluttaa enemmän ja treenata silmiä katselemalla lintuja horisontissa. Katselee niin kauas tai lähelle kun näkee hyvin, ja viettää aikaa siinä ongelma alueella.
Kun silmälasileikkiin ryhtyy niin se helposti vaan heikentää siomäs omia lihaksia. Ja optikot kiittää kun rahaa tulee.
Lapsesi viettää paljon aikaa sisällä ja näytön tai kirjan edessä. Ei kannata. Ei aikuisenkaan.
Vierailija wrote:
Sinä olet lompakkoloisija pahimmasta päästä. Sinä ET varaa mitään sellaista, mitä itse et aio maksaa.
Lapsen silmälaseista ei edes keskustella vaan hankitaan sellaiset, mitkä ovat lapselle hyvät. Jokainen vanhempi tietää tuon, mutta sinullahan ei ole lapsia. Toivottavasti ei tulekaan.
Vierailija wrote:
Sinä puolestasi olet idi00tti pahimmasta päästä.
Mies on mulkvisti ja niin oot sinäkin jos et ymmärrä että miehes on mulkvisti eikä muuks muutu.
Lapsi parka
Jaa, niitä miehiä joille tulee täysin yllätyksenä jo sovitut sekä säännöllisesti toistuvat asiat. Kovin yleistä tuolla sukupuolella.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lapsen silmälaseista ei edes keskustella vaan hankitaan sellaiset, mitkä ovat lapselle hyvät. Jokainen vanhempi tietää tuon, mutta sinullahan ei ole lapsia. Toivottavasti ei tulekaan.
--
tätähän se taas on. Lapselle pitää saada Levikset vaikka se kasvaa niistä pian ulos, ja jotku Lee-merkkiset riittäisi.
Lapselle hyvä kännykkä lienee iPhonen lippulaiva, ja aina uusin malli!
Joo kyllä, kannattaa ehdottomasti olla tuollaisessa suhteessa.
T. Lapsi, joka pyysi opettajalta päästä aina eturiviin istumaan, jotta näkisi taulun, kun kotona ei voinut ottaa puheeksi, että ei näe enää laseillaan, koska toinen vanhempi veti kilarit joka kerta, kun lapsi tarvitsi yhtään mitään kalliimpaa
Ps. Ei ollut rahakysymys, tulot yli 100 000 euroa vuodessa
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kammottava mies. Mutta mikset osallistu silmälasikustannuksiin itse? Maksoiko mies koiran sterkankin kokonaisuudessaan?
En pysty. Koiran sterkkaus maksettiin säästötililtä jonne myös minä olen laittanut rahaa. Ap
Miksi olet hankkinut lapsen, jos et pysty ostamaan sille silmälaseja?!
Vierailija wrote:
Juu lapsia kannattaisi ulkoiluttaa enemmän ja treenata silmiä katselemalla lintuja horisontissa. Katselee niin kauas tai lähelle kun näkee hyvin, ja viettää aikaa siinä ongelma alueella.
Kun silmälasileikkiin ryhtyy niin se helposti vaan heikentää siomäs omia lihaksia. Ja optikot kiittää kun rahaa tulee.
Lapsesi viettää paljon aikaa sisällä ja näytön tai kirjan edessä. Ei kannata. Ei aikuisenkaan.
Sanonkin tuon puolisolleni, jolla on puhjennut sukunsa perinnöllinen silmäsairaus.
Tosin hän on ulkoilmaihminen ja ikänsä harrastanut liikuntaa enemmän kuin lukemista, mutta hyvä kun kerroit, että tietää, että ihan oma vikansa on, kun silmät on alkaneet falskata.
Lapsen silmälasit ehdottomasti tärkeämmät.
Minulla Ex-vaimo mökötti kun jouduin hankkimaan silmälasit, en ymmärtänyt miksi ?
Koira&silmälasit
Vierailija wrote:
Moi Maria Nordin!