Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko menee viikossa ruokaan rahaa?

Vierailija
15.10.2023 |

Itellä menee viikossa 30-50 euroa. Kävin perjantaina kaupassa ja edellä olevalla naisella oli kärry täynnä tavaraa, ja kuulin hinnan joka oli reilu 200 euroa!!!!! Järkytyin, että kuka ostaa yhdessä päivässä yli 200 euron edestä ruokaa!!!!! Käyn itse kerran viikossa kaupassa ja perjantaina ostokseni maksoin vain 49 euroa. Asun yksin, mutta jos perhe elämä tarkoittaa yli 200 euron ruokaostoksia, niin taidan jättää perheleikit väliin. Älytöntä rahan haaskausta. Ei ainakaan yksin asuva voi saada menemään ruokaan yhden päivän aikana 200 euroa. Kai sitten myös syödään se kaikki ruoka ettei nakata roskiin.

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20€ budjetilla ei ainakaan kahviin riitä rahaa ja kala-ateria rajoittuu yhteen silakkaan. 2.80€ päivässä ei riitä edes latteen. 

Vierailija
82/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En itse keksi muuta selitystä keskimääräistä pienemmille ruokakuluille kuin sen, että kyseessä on erityisen pieniruokainen ihminen. Tämän voi todeta myös esim erään Päivin "näin teet halvalla ruokaa" ohjeita katsomalla. Älä syö, tai syö mahdollisimman vähän, niin säästät rahaa. Kuka sitten haluaa säännöstellä syömistä on ihan kysymys erikseen, mutta itse olen ainakin tähän saakka kantanut kaupasta ihan niin paljon ruokaa kuin sitä menee, lapset saavat syödä AINA vatsansa täyteen. 

Osa taas ei ehkä vain osaa laskea paljonko käyttää rahaa mihinkin. Tämän huomaa aina kun täällä palstalla vertaillaan asumiskuluja tai auton kuluja, jokaisella on erilainen tapa laskea niitä, osalle esim auton kulut on pelkkä polttoaine, kun itse lasken KAIKEN arvonalenemasta lähtien.

Lisäksi monet neuvot ja ohjeet ovat aivan kummallisia.

Tässäkin ketjussa on mainittu mm pinaattikeitto. Jos ostaa pakastepi

Tonkikalahernemaissipaprikavuoka 6annosta:

Tonnikala 1.75e

Hernemaissipaprika 0.6e

Riisiä 70g eli 10kg pussista 0.3e

Maitoa 1.5dl 0.15e 

2 munaa 0.3e

Yhteensä 3.1e eli noin 0.5e/annos. Onko se sinusta kallista? Välillä nettikaupoista saa sitä paitsi tonkikalaa alle euron purkki.

Pinaattikeittoa ja pinaattipannaria tehdään kun maito on tarjouksessa 😊 ja vaihteluksi sekä siksi, että on terveellistä ja koko perheen herkkua. 1.5 litraa keittoa maksaa 2e ja riittää santsiannokseksikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En itse keksi muuta selitystä keskimääräistä pienemmille ruokakuluille kuin sen, että kyseessä on erityisen pieniruokainen ihminen. Tämän voi todeta myös esim erään Päivin "näin teet halvalla ruokaa" ohjeita katsomalla. Älä syö, tai syö mahdollisimman vähän, niin säästät rahaa. Kuka sitten haluaa säännöstellä syömistä on ihan kysymys erikseen, mutta itse olen ainakin tähän saakka kantanut kaupasta ihan niin paljon ruokaa kuin sitä menee, lapset saavat syödä AINA vatsansa täyteen. 

Osa taas ei ehkä vain osaa laskea paljonko käyttää rahaa mihinkin. Tämän huomaa aina kun täällä palstalla vertaillaan asumiskuluja tai auton kuluja, jokaisella on erilainen tapa laskea niitä, osalle esim auton kulut on pelkkä polttoaine, kun itse lasken KAIKEN arvonalenemasta lähtien.

Lisäksi monet neuvot ja ohjeet ovat aivan kummallisia.

Tässäkin ketjussa on

Ai kuusi annosta yhden annoksen kaloreilla. 

Vierailija
84/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 prk Tonnikalaa, 1 pussi hemapa, vajaa 1dl riisiä ja 2 munaa - miten tuosta voi saada 6 annosta??? Sanoisin itse, että max 2 annosta.

Vierailija
85/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

1 prk Tonnikalaa, 1 pussi hemapa, vajaa 1dl riisiä ja 2 munaa - miten tuosta voi saada 6 annosta??? Sanoisin itse, että max 2 annosta.

Samaa katsoin. Purkki tonnikalaa 6 henkilölle. Viitsikää nyt nähdä edes jotain vaivaa näissä laskutoimituksissa. Myöskään mitään mausteita näihin ei koskaan lasketa. Äkkiä 20 euron viikkobudjetti sekaisin jos parikin maustetta lopussa.

Vierailija
86/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Meillä menee noin 800€/kk, ellei enemmänkin. Kahden aikuisen talous, ei käydä kaupassa joka päivä.

Olette varmaan hengenvaarallisesti lihavia, ei muuten selity tuo summa.

Kyllä tuon summan saa kaksi menemään kuussa, ainakin minä ja mies saadaan. Ja mitä lihavia, ei todellakaan olla lihavia. Terveellinen ruoka maksaa, epäterveellistä hiilihydraattimössöä saa halvalla. Marjat ei ole ilmaisia, ei kala tai laadukas liha.

Meillä on nytkin jääkaapissa miehen kauppareissun jäljiltä 700g lihapaketti, jossa on 58€ hintalappu. Ei meillä joka viikko tuollaisia ostella, mutta jos perheen viikon ruokabudjetti on vaikka 150€ niin ei silloin ostella tuollaisia hirvenlihoja.

Meillä meni tuo noin 800€/kk myös silloin, kun lapsi asui vielä kotona. Sen sijaan että lapsen poismuuton jälkeen olisi ruokamenot pienentyneet, ne pysyivät samoina, mutta alettiin ilmeisesti ostaa vähän parempaa ja kalliimpaa.

Se, jolla menee miehen kanssa 800€/kk.

Vierailija
87/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee noin 300-350 euroa kuussa eli 75-90 euroa viikossa. Yksin asun, olen vegaani ja teen ruokani itse. Ruuasta säästän viimeisenä ja ruuanlaitto on minulle tärkeä harrastus. Halvemmallakin tarvittaessa pärjäisin, mutta toistaiseksi ei ole ollut tarvetta.

Vierailija
88/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Riisiä keitetään reilu 2dl kuivaa riisiä siitä tulee yli litra.

Juuri tehtiin kaksi vuoallista: 12 annosta, 3 syötiin,9 pakkaseen. Mies (86kg) syö usein vajaan, teinit 1 tai 1 ja miehen vajaa. Lisäksi porkkanaleipää/sämpylää on aina tuoreena. Ehkä vanhempi teini (68kg, tekee fyysistä työtä lukion ohella) voisi syödä 1/3, mutta tarkoittaisi sitä, ettei olisi syönyt lounasta lainkaan. Itse syön vain puolikkaan tai pelkkää hernemaissipaprikaa 😊

Kaikki harramme liikuntaa ja pyöräilemme joka paikkaan.

Vierailija
89/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

82 todisti väitteeni todeksi.

Ilmeisesti rajoitat annoskokoja erittäin tiukalla kädellä tai sitten valehtelet. Tai sitten teillä on erittäin vähäruokaiset aikuiset ja muut perheenjäsenet ovat 1-2 vuotiaita jotka saavat osan ravinnosta esim rintamaidon kautta. Muuten ei voi olla mahdollista. 

-78

Vierailija
90/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mene mitenkään tasaisesti viikossa rahaa ruokaan. Jos syödään miesystäväni kanssa, syödään aina paljon hintavammin, sillä hän suosii lihaa ruokavaliossa, itse taas käytän yksin ollessa paljon kasvisruokaa ( ja tottakai nyt useamman ihmisen ruokakulut maksaa muutenkin enemmän). Ja jos lapseni puolisonsa kanssa tulee syömään, voin käyttää lähes viikon ruokakuluni yhteen ateriaan ( yleensä siinä on sitten viini mukaa)

Mutta jos arvioi vain omaani, niin noi 60 euroa.

Vierailija
91/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinipoika syö iltapalaksi litran riisiä, 3 koipireittä ja kysyy, etteikö ole mitään syötävää. Sitten ottaa viisi banaania ja painuu huoneeseensa. Ei meillä wolttipizzoja jaeta. 

Vierailija
92/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ilmeisesti rajoitat annoskokoja erittäin tiukalla kädellä tai sitten valehtelet. Tai sitten teillä on erittäin vähäruokaiset aikuiset ja muut perheenjäsenet ovat 1-2 vuotiaita jotka saavat osan ravinnosta esim rintamaidon kautta. Muuten ei voi olla mahdollista. 

-78

Vastasin, mutta vastaus lähti moderoitavaksi.

On tämä epäterve palsta.

Onneksi tiedämme itse mikä meille riittää. Vuoka on iso , kuivaa riisiä reilu 2 desiä ja 0.75litraa vettä eli reilu litra keitettyä riisiä. Perheessä kaksi teiniä ja isokokoinen mies. Kaikki urheilemme päivittäin ja pyöräilemme joka paikkaan. Todellakin riittää isosta vuoasta 6 annosta. Mies syö usein sitä paitsi vajaan. 

Upeaa, että meillä ei kukaan koskaan ole valittanut vaikkapa tonnikalan määrästä vaan päinvastoin pitänyt herkkuruokana. Kaurapuurotkin uppoaa ilolla. 

Eipä täältä vinkkejä saanut. Pahan mielen vain ja kokemuksen oudosta moderoinnista.

Vierailija
93/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppaan menee n. 40-50 euroa viikossa josta kissan osuus noin vitosen. Ostan perusruokaa ja arvokkaammat ostokset (juusto, liha, kala, sivousaineet jne.) sitten tarjouksesta.

Juuri hain kahdellakympillä kissanhiekkaa, 4kg perunoita, viisi purjoa, 2 prk tonnikalaa, jauhelihaa, esipaistettuja sämpylöitä, oliiveja, wokkiainespussin, kanakuppikeittoja, vanukkaan, 2 mozzarellapalloa ja vegekanasuikaleita. Olin odottanut ruokavuoren maksavan enemmän. Tällä pärjään viikon yksillä tuoretäydennysotoksilla.

t. keskieurooppamamma

Vierailija
94/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

-78

Vastasin, mutta vastaus lähti moderoitavaksi.

On tämä epäterve palsta.

Onneksi tiedämme itse mikä meille riittää. Vuoka on iso , kuivaa riisiä reilu 2 desiä ja 0.75litraa vettä eli reilu litra keitettyä riisiä. Perheessä kaksi teiniä ja isokokoinen mies. Kaikki urheilemme päivittäin ja pyöräilemme joka paikkaan. Todellakin riittää isosta vuoasta 6 annosta. Mies syö usein sitä paitsi vajaan. 

Upeaa, että meillä ei kukaan koskaan ole valittanut vaikkapa tonnikala

Joo, ihmisten ruuan tarve on selvästi erilainen. Itselläni oli vielä muutama vuosi sitten 6 kertaa viikossa jääkiekkoa treenava teinipoika ja tuo ruoka ei olisi riittänyt oikein mihinkään.  Mutta niinkuin sanottu, ruuan tarve ja kulutus on eri. Lapseni myöskään ei ollut mikään isokokoinen vaan enemmänkin hoikka.

Vierailija
95/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan teineihin mahtuu. Iso ruispalapussi menee päivässä ja muut päälliset päälle. 600g oivariini ei riitä viikoksi. Oltermannia menee kilo, maitoa 2 litraa päivässä, jogurttia litra. Tortilloja kun tehdään, niin perheelle menee 1,2 kiloa jauhelihaa, 20 lettua, fetapurkki, iso salsapurkki, salaatit ym. Perjantain iltaruokiin menee 75€ niin että kaikilla on hyvä mieli. Lauantaina saman verran. Eikä edes pyöräillä kauppaan. 

Vierailija
96/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuon syö yhdeltä istumalta. 

Vierailija
97/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokkikaa nyt edes lapsenne kunnolla, vaikka itse mussuttaisitte pelkkää hernemaissipaprikaa..

Vierailija
98/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nelihenkinen perhe ja prisman mukaan meillä menee 300€/kk, muualta emme osta.

Vierailija
99/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta googletin, kun tuo vajaa dl riisi 6 henkilölle kuulosti vähäiseltä verrattuna siihen, että meillä raakaa riisiä menee noin desi per ruokailija. Googlen mukaan normaali annos per ruokailija on juurikin tuo dl tai hieman vajaa.

Aika mielenkiintoista,  että joissain perheissä samasta määrästä saadaan 6 annosta. 

Vierailija
100/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mielenkiinnosta googletin, kun tuo vajaa dl riisi 6 henkilölle kuulosti vähäiseltä verrattuna siihen, että meillä raakaa riisiä menee noin desi per ruokailija. Googlen mukaan normaali annos per ruokailija on juurikin tuo dl tai hieman vajaa.

Aika mielenkiintoista,  että joissain perheissä samasta määrästä saadaan 6 annosta. 

1 dl keitettyä riisiä on normaali annos per ruokailija. 0,5 dl raakaa riisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän