Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko menee viikossa ruokaan rahaa?

Vierailija
15.10.2023 |

Itellä menee viikossa 30-50 euroa. Kävin perjantaina kaupassa ja edellä olevalla naisella oli kärry täynnä tavaraa, ja kuulin hinnan joka oli reilu 200 euroa!!!!! Järkytyin, että kuka ostaa yhdessä päivässä yli 200 euron edestä ruokaa!!!!! Käyn itse kerran viikossa kaupassa ja perjantaina ostokseni maksoin vain 49 euroa. Asun yksin, mutta jos perhe elämä tarkoittaa yli 200 euron ruokaostoksia, niin taidan jättää perheleikit väliin. Älytöntä rahan haaskausta. Ei ainakaan yksin asuva voi saada menemään ruokaan yhden päivän aikana 200 euroa. Kai sitten myös syödään se kaikki ruoka ettei nakata roskiin.

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En tiedä mitä ihmiset syö nykyään kun rahaa menee noin älyttömästi. En muista lapsuuden kodissani, että koskaan olisi rahaa mennyt monta sataa kaupassa, vaikka meitä lapsia oli 2. Äiti teki aina ruokaa josta riitti kylliksi ja hyvistä raaka-aineista joista sai monipuolista ruokaa kuten peruna, makaronilaatikko yms. kotiruoka.

Mitä ja paljonko. Suomessa on yleisempää olla ylipainoinen kuin normaali.

Vierailija
22/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesti 60 euroa, mutta jos on aika ostaa kissalle muonaa, menee 80-100 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee jotain 140 euroa ja asun yksin.

Vierailija
24/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen vertailu:

Kun olin pieni meillä meni 1200mk kuukaudessa 5 henkisessä perheessä. Maitoa sai 5 litraa kymmenellä markalla.

Omassa perheessä menee 400e kuukaudessa nelihenkisessä perheessä. 5 litraa maitoa maksaa 5 euroa eli kolmisen kymmentä markkaa, joten janojuomana meillä onkin vesi.

Vierailija
25/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee kauppaan 20 euroa viikossa ja sillä rahalla ostan aamupalan, välipalan, päiväruoan, välipalan, iltaruoan ja iltapan joka päivälle.

Vierailija
26/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kun olin pieni meillä meni 1200mk kuukaudessa 5 henkisessä perheessä. Maitoa sai 5 litraa kymmenellä markalla.

Omassa perheessä menee 400e kuukaudessa nelihenkisessä perheessä. 5 litraa maitoa maksaa 5 euroa eli kolmisen kymmentä markkaa, joten janojuomana meillä onkin vesi.

Vastasyntynyt vauva otetaan hätääntyneeltä äidiltään ja heitetään teuraaksi. Sitten järjettömät ihmismassat lutkuttavat sille tarkoitetun maidon.

Vierailija
27/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastan ruokani eli siis varmaan ruokaan menee ehkä -400/kk....

Vierailija
28/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulla menee kauppaan 20 euroa viikossa ja sillä rahalla ostan aamupalan, välipalan, päiväruoan, välipalan, iltaruoan ja iltapan joka päivälle.

Eli 42 ateriaa viikossa 20 eurolla. Uskokoon ken tahtoo. Entäs pesuaineet, vessapaperit yms

Vierailija
29/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle; ei yhdessä päivässä vaan yhdellä ostoskerralla!!!

Vierailija
30/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yhtä typerää vertailla viikko-ostoksia tai kytätä ostoskärryjä. Joku käy kerran kuukaudessa kaupassa ja toinen monta kertaa viikossa. Joku ostaa kymmenelle hengelle, toinen itselleen. Luulisi jokaisen nyt tuon ymmärtävän.Minä sinkkuna ostan pari kertaa viikossa ja yhteensä viikossa menee 20-25€, joskus jopa 30€ kun ostan pakastimeen.

Vierailija
31/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En tiedä mitä ihmiset syö nykyään kun rahaa menee noin älyttömästi. En muista lapsuuden kodissani, että koskaan olisi rahaa mennyt monta sataa kaupassa, vaikka meitä lapsia oli 2. Äiti teki aina ruokaa josta riitti kylliksi ja hyvistä raaka-aineista joista sai monipuolista ruokaa kuten peruna, makaronilaatikko yms. kotiruoka.

No itse taas muistan - 90 luvun lamasta kun äiti teki keittoa, niin nakit pilkottiin aivan ohuiksi slaisseiksi, että näyttää olevan keitossa enemmän nakkeja. Leivän päälle oli vain lauantaimakkara pötköä, joka siivutettiin itse siivutuskoneella. Kaakao tehtiin veteen. Makaroonivelliä. Puuroa. Sipulit ja perunat kasvatettiin itse. Kyllähän nuo lapsena maistui, mut näin aikuistuttua itse tajuaa, että siihen aikaan on ollu rahat tiukissa yksinhuoltajalla. 

Vierailija
32/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vastasyntynyt vauva otetaan hätääntyneeltä äidiltään ja heitetään teuraaksi. Sitten järjettömät ihmismassat lutkuttavat sille tarkoitetun maidon.

Maitoproteiini on poikkeuksellisen hyvälaatuinen ja elimistölle helposti hyväksikäytettävässä muodossa. Meillä ei juuri lihaa sitten syötykään. Palkokasveista kasviproteiinia ja silloin tällöin jotain tluupihvejä.

Eipä kuulu liha meidän keittiöön vieläkään. Siitä varmaan osin tuo kauppalaskukin kertoo.

Turha yrittää julmia tehdä meistä.

Vierailija
33/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eli 42 ateriaa viikossa 20 eurolla. Uskokoon ken tahtoo. Entäs pesuaineet, vessapaperit yms

Aloituksessa kysyttiin ruokaan, eikä kaikki käytä pesuaineita ravintonaan vaikka itse käytätkin.

Vierailija
34/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joopajoo. Kaurapuuroa ja banaania kuukaudesta toiseen.

Vierailija
35/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa hyvät, arvoisat rehelliset vastaajat, ja kertokaa nyt ihan tarkalleen, mitä syötte viikon aikana alle 10 eurolla päivässä/henkilö. Siis aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala sekä namuset siihen vielä lisäksi? Lupaattehan, ettette enää valehtele?

Vierailija
36/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No itse taas muistan - 90 luvun lamasta kun äiti teki keittoa, niin nakit pilkottiin aivan ohuiksi slaisseiksi, että näyttää olevan keitossa enemmän nakkeja. Leivän päälle oli vain lauantaimakkara pötköä, joka siivutettiin itse siivutuskoneella. Kaakao tehtiin veteen. Makaroonivelliä. Puuroa. Sipulit ja perunat kasvatettiin itse. Kyllähän nuo lapsena maistui, mut näin aikuistuttua itse tajuaa, että siihen aikaan on ollu rahat tiukissa yksinhuoltajalla. 

Kuulostaa meiltä, mutta kun arkena on arkista, niin sitten on tosi iloista, kun joskus on vaikka isompia nakkeja keitossa.

Teinitkin ihmettelee, miksi kaikki muut aina niin vähästä valittaa. Niinpä. Miksi? Meillä on kuitenkin tosi hyvin moni asia vielä toistaiseksi.

Vierailija
37/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei vaan esimerkiksi kalaa, kananmunia, broileria, leipää, puuroa, juustoa, maitoa, hedelmiä, kasviksia, marjoja ja myös wc-paperit, shaapoot, pesuaineet ja muut maksan tuosta.

Vierailija
38/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Euro ei ole enää 5,95 mk. 

Vierailija
39/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Montako päivällistä/illallista itse saat esim. yhdestä normikokoisesta pizzerian pizzasta? Itse saan 2-3.

-eri

Vierailija
40/127 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävihedelmät = 1.30 euroa / viikko, jos on ruukussa kasvavia niin laitan kasvamaan (ei tarvitse ostaa just niitä laatuja esim. yrttejä lisää), hävileipäpussi = 2 euroa…. Lihaa -60%, samoin maitotuotteet…. Noin 50 euroa / viikko on kulutus…. Pesuaineet ostan Tokmannilta kyselyistä saaduilla palkkioilla….

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi