Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset. Mihin rakkaus loppuu? Miksi se loppuu?

Vierailija
14.10.2023 |

Eli olen kiinnostunut tästä ilmiöstä. Ja nyt nimenomaan haluan tietää, että miksi nainen lakkaa rakastamasta miestä. Eli keskitytään tässä nyt siihen - tiedän, että on olemassa oleva ilmiö yhtälailla se, että mies lakkaa rakastamasta naista. Mutta ei keskitytä siihen nyt tässä.

Sinulla on rakkautta, sinulla on maailman intohimoisin parisuhde, sinulla on elämäsi huippukohdat. Tuntuu, että koskaan ei voisi asiat olla huonosti. Siitä huolimatta - tulee se päivä. Yhtäkkiä toinen ei enää rakasta. Sinä et enää rakasta, vaikka sen piti olla mahdotonta, ja aiemmin jos tätä olisi ajateltu, niin olisi voinut kuvitella, että toinen vitsailee. Silti se tapahtuu.

Ja kun se loppuu, niin se ei tule enää ikinä takaisin samaa henkilöä kohtaan.

Niin monta kertaa olen todistanut tämän saman kaavan. Lähipiirissäni, tuttavapiirissäni, työkavereissa, mutta myös omakohtaisestikin sen käynyt läpi.

Nainen. Miksi rakkautesi loppuu? Mitä tapahtuu, kuin yhtäkkiä vain tulee se päivä, kun halveksut, et kunnioita, etkä rakasta, ja kaikki on ohi eikä asia enää ikinä käänny toisinpäin niin että se johtaa eroon sadan prosentin varmuudella.

Ja voisitteko vastata rehellisesti. Ei mitään syyttelyjä eikä spämmiä vaan asiallisen brutaalisti. Jos siis tiedätte itsekään. Eihän rakkaus ole rationaalista. Kun kysyin tätä samaa asiaa suoraan, en ikinä saanut vastausta. Luulen, että kukaan ei oikeasti tiedä - eihän kukaan voi tietää sitäkään, miksi sinä rakastat.

Siitä huolimatta. Kertokaa.

Kommentit (253)

Vierailija
221/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan miettinyt paljonko tässä on kyse biologiasta/geeneistä,  ei ole järkevää laittaa kaikkia munia samaan koriin.

Eli jos lisäännyt vaan yhden kanssa niin pitkässäjuoksussa tulee joku perinnöllinen vlka jälkeläisiin ja geenisi pysähtyvä siihen, riski pienenee mitä useampi isukki on lapsillasi.

Vierailija
222/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma oletus tuo "kuin yhtäkkiä vain tulee se päivä". Ei se tule yhtäkkiä, vaan hiljakseen. Kun pitkään kokee toiselta välinpitämättömyyttä ja huonoa kohtelua. 

Jep. Se päivä tulee, kun mitta viimein täyttyy ja se viimeinen niitti katkaisee kamelin selän. Nuo miehet ovat niin sokeita perceilylleen, etteivät näe miten ovat vuosia jo nakertaneet suhdetta ontoksi. Tai näkevät, mutta syyttävät naista, joka ei joustanut ja joustanut ja toiminut heidän kynnysmattonaan enempää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä rakkauden loppuminen vaatii a. raskauden tai b. kulmilla pyörivän Natalien, joskus molemmat.

Vierailija
224/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ei ole tunne, vaan valinta. Ihastuminen on tunne.

Vierailija
225/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahantulon loppumiseen.

Vierailija
226/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahantulon loppumiseen.

Onko sinulla asiasta omaakin kokemusta?

Vierailija
227/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö taas. Rakkaus on tunne. Suhteeseen jäminen tai siitä lähteminen on valinta. Jääminen ei tarkoita että rakastaa. 

Vierailija
228/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö taas. Rakkaus on tunne. Suhteeseen jäminen tai siitä lähteminen on valinta. Jääminen ei tarkoita että rakastaa. 

Sanoo sarjaeroaja joka ei ole kasvanut vakaaksi aikuiseksi joka osaisi rakastaa.

Vierailija
229/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Kiitos, narsismi on mulle ihan tuttu konsepti ja olen tosi tietoinen tilanteestani, mutta tämä talo(tai siis velka) on minun enkä minä aio täältä lähteä. En myöskään jaksa enää pelätä tai varoa, koska ei vaan ole mahdollista olla niin varovainen etteikö se raivostuisi. Jos pakkaan kamat ja lähen lasten kanssa turvakotiin, se jää tänne vaan odottelemaan että tullaan takasin. Tai pistää kaiken pascaksi, tappaa vielä mun kotieläimet kostoksi. Poliisin jos soitat poistamaan sun puolisosi kun virallinen osoite on täällä, niin ei ne voi mitään sille tehä. Nähdäkseni paras ja turvallisin tie erolle olisi se että se rakastuisi johonkin toiseen ja pakkaisi säkkinsä ja menisi sinne. Reilua olisi varoittaa uutta naista, mutta mitä paremmin niiden alku sujuisi, sen turvallisempaa itsellä olisi.

Niinpä. Itselläkin särkyy sydän eksän nykyisen vuoksi. Taitaa olla jo aika hermoraunio

Yleensä rakastunut ei usko "hullun" ex:n varoituksia. Et olisi voinut tehdä mitään uuden kumppanin hyväksi.

Vierailija
230/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan rakkaus tarkoittaa valita se sama ihminen joka päivä. Tehdä hänen ja suhteen eteensä kaikkensa. Sinä päivänä kun ei enää valitse puolisoaan, ei rakasta.

Vierailija
231/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina valitetaan, että naiset vaativat liikaa, mutta todellisuudessa moni ei vaadi. Jos mies osaa kohdella naista vertaisenaan ihmisenä, suhde todennäköisesti kestää. 

Rakkaus kuolee yleensä väkivaltaan, kontrolloimiseen, vähättelyyn yms. Ihan niin kuin ketjustakin voi lukea. 

232/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan eronnut pitkästä parisuhteesta, koska olen elämäni ainoassa pitkässä parisuhteessa edelleen.

Nuorena oli jotain lyhyempiä juttuja, ja ne päättyivät yleensä siihen, että mies tuotti jonkun pettymyksen, joka romutti luottamuksen. Arvostus meni sen myötä ja tunteet kylmenivät. Minulle kunnioitus ja rakkaus kulkevat käsi kädessä. En voisi rakastaa ihmistä, jota en arvosta.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
233/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rakkaus loppui, kun näin viestit muille naisille ja tunsin seksin aikana, että energia oli muuttunut. Aistin siis muiden naisten panemiset. Sitä ennen rakkaus oli hiipunut vuosien aikana tyhjiin lupauksiin, fyysisiin ja sanallisiin uhkauksiin, rahan tuhlaamiseen jne. 

Vierailija
234/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se on joka kerta loppunut samasta syystä, eli löysin paremman. Nyt olen ollut rakastunut samaan mieheen yli 30 vuotta.

Vierailija
235/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki rakkaus loppui, kun näin viestit muille naisille ja tunsin seksin aikana, että energia oli muuttunut. Aistin siis muiden naisten panemiset. Sitä ennen rakkaus oli hiipunut vuosien aikana tyhjiin lupauksiin, fyysisiin ja sanallisiin uhkauksiin, rahan tuhlaamiseen jne. 

Seuraavassa suhteessa rakkaus loppui, kun näin toisen naisen tavarat miehen asunnolla. Kuulin selitykseksi pelkkiä valheita. Kyllä, aloin halveksua ja vihata tuota henkilöä. Mieheksi en voi kutsua. 

Vierailija
236/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei arvosta miestään.

Vierailija
237/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kiinnosta ja sen ostamia hepeniä  voi käyttää, kun saa kunnon munaa. Ja puolet sen impotentin omaisuudesta.

Vierailija
238/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä suhteessa rakkaus loppui siihen että mies ei ollut älyllisesti samalla tasolla. Ei riittänytkään että oli ihan hyvännäköinen ja mukava, pitemmän päälle alkoi tympäisemään miehen yksinkertaisuus ja kapeakatseisuus. 

Vierailija
239/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ei lopu, se tapetaan. 

Selvästi näkee, että tuntemillani pariskunnilla joissa toisen huomioon ottaminen on arkipäivää, rakkaus jatkuu vaan, vaikka on oltu yhdessä vuosikymmeniä.

Minulla kävi niin, että mies oli alussa kiltti ja kunnollinen, mutta vähitellen huomioiminen väheni. Lopulta tajusin olevani se, joka tekee kaiken yksin. Mutta ei tämä kaikki hetkessä tapahtunut, vaan pikkuhiljaa vuosien mittaan. Miestä ei enää myöskään kiinnostanut läheisyys, ellei se johda heti seksiin. Ja tämä tietysti aika nopeastikin johti siihen, että minusta tuli haluton. Varsinkin kun häntä ei enää seksissäkään kiinnostanut minun nautintoni, vain pelkästään se, että "annan". 

Lopulta olin aivan loppu, sain masennusdiagnoosin ja halusin erota. Yritin kyllä jotain jutella miehen kanssa parisuhdeterapiasta jne, mutta hänen mielipide oli, että ainoastaan mä tartten terapiaa, hänellä on kaikki kunnossa. Joten ihan itesuojelunkin takia otin eron. Mies oli pirun katkera siitä, että menin rikkomaan meidän perheen. 

Mutta eniten ärsytti meidän molempien vanhempien kommentit, he oli sitä mieltä, että minä jätin hyvän miehen ihan ilman mitään syytä. Huoh, kun asiat voivat näyttää päälle täydellisiltä, etenkin kun minä olin se joka sitä kulissia pidin pystyssä. Se mies ei ollut enää pitkään aikaan se sama nuori mies, mitä oli aikoinaan. 

Kukaan ei tiennyt ettei se mies ollut enää mua kohtaan samanlainen kuin vuosia sitten, koska en kertonut kellekään. En halunnut haukkua häntä muille, vaan olin kunnioittava loppuun saakka ja otin sitten itse sen paskapään kunnian kaikkien silmissä. Menetin oikeastaan kaikki kaveritkin samalla, mutta en vaan jaksanut enää välittää mistään. Kaikkeni annoin ja se ei kelvannut, joten se siitä. Mies löysi nopeasti uuden naisen, mutta minä olen ollut yksin eron jälkeen jo yli 20 vuotta. Ei hirveesti enää nappaa parisuhteet.

Vierailija
240/253 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus loppui siinä kun alkoi syyttämään minua teoista mitä en ollut tehnyt mutta teki itse selän takana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi