Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAALIen vuoden vika PERJANTAI

29.12.2006 |

Tehdäänpä päivälle uus pino, kun on tuota vanhaa jo niin isosti..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9170684&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinpäs näinkin radikaalin päätöksen.. Alkoi olla jo tukalaa lukea noita vanhoja, kun saa rullata sivutolkulla uusimpiin. Ja hitto nyt jätin ne vikat eiliset lukemati. Noh, käyn kohta kurkkimassa. :)

Masussa oli eilen sitten kaikki ennallaan eli ei ole paikat aukeilleet ja muuten ihan hyvästi. Painoarvionkin antoi ja mä jäin monttu auki tuijottamaan, että onko se lääkäri ihan tosissaan.. 1,4kg!! Toihan on ihan kammottava määrä. Siis niinkö paljon. Toki sen kuuluu ollakin, mutta mä kun oon sit painoa laskenut niissä jauhelihapaketeissa niin kolme ja puol pakettia on jo ihan hullu määrä. Eipä ihme, jos vähän joskus kolottaa sieltä sun täältä. :D Muuten epäili, että kyllä tämä täysiaikaiseksi menee sittenkin, joten hurraa, pelko pois. :) Tosin käski silti levätä. Kahden viikon päästä vielä uudelleen ja sit en kyllä enää huoli uusia aikoja, jos ei muutoksia ole tapahtunut. Alkaa olla mun rahapussista menny tarpeeks siihen lystiin.

Vaunut hommattiin sitten eilen kotiin saakka. Kasattiin miehen kanssa niitä puoltoista tuntia. Miksei kukaan kertonut, että ne saa laatikossa?? Luulin, että ne vaan on sellaset kokonaiset.. Että jotain sitä oppii siinäkin, kun ostaa ihan uusia. :) Mut voi juma, että on kyllä upeat. Mies tais niistä enemmän innoissaan olla mitä mie. Kysyinkin, että tuleeko sänkyyn nukkumaan vai jääkö vaunujen kanssa olkkariin. ;) Ois kuulemma nukkunut vaunuissa, jos ois mahtunut niihin! :D Ihan höpö iskä..

Tässä heräilin taas eikä huvittais mitään tehdä, mutta kun tuo mein junnu lähti eilen mummille yökylään niin pitäis se kait sieltä pois hakea. Lupasin hakea kun heräilen.. Autokin on näemmä umpijäässä. Se kun on niin kamalan vaikeaa laittaa se tohon tolppaan kiinni johdolla, että sais sulaks aamuks. Tosin mies sen jätti tällä kertaa niin voi hyvällä omalla tunnolla syyttää sitä! (vaikka mulla onkin se ainoa tolpan avain.. ;) )

Mutta palstatilaa muillekin ja autoa putsaamaan. Mukavaa päivänjatkoa kaikille.

Papu ja Hermanni 29 *pokspoks*

Vierailija
2/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitteko sen eilisen MTV3 Doc..? Olihan ihanan näköinen synnytys ;)! Kaukana meikäläisen punnerruksista tai no ehkä esikoisen synnytys oli tuota luokkaa, kiitos epiduraalin mutta kakkonen luomuna olikin sitten ihan ääripää tuohon..en todella ollut noin rauhallinen ja hymyilevä..

Mulla ei oikein ottanut uni tullakseen eilen, kiva jos nyt alkaa tämä vaihe ettei uni oikein tule ja sitten aamulla vois nukkua vaikka kuinka ja koko ajan tuntuu että vois mennä takas nukkumaan..saapa nähdä ens viikolla että mitä tuo hemoglobiini taas vetelee, miks se ei voi nousta ja reilusti ja olla siellä normi lukemissa?! Huomaan itsestäni heti nytkin, että aivan takuulla taas vain laskenut kun olen niin väsy, huimaa ja hermostunut eikä ole sitä ruokahalua!

Vauvan lakanoista: Se äitiyspakkauksen lakana on tosiaan ollut pieni, ennen nimittäin pinniksen standardi koko oli pienempi, meillä on tuo pienen kokoluokan pinnis eli tosi vanha ja siihen saakin hyvin lakanoita kun ostaa yhden normaalin aikuisten lakanan ja halkaisee niin tulee 2kpl vauvalle lakanoita :) Mutta etsippä sopiva patja sitten tuohon pinnikseen niin ei löydy ei!

Tässäpä Gallup niille joilla useampia lapsia: Oletteko hankkineet joka lapselle oman patjan/petarin?

--Niin kun suositushan olisi että näin tehtäis.. Meillä ollut sama patja nyt noilla kahdella ja mietin että ostaisko vain petarin uuden vaiko koko systeemin.. :/

Sinna jolla supistaa nyt juuri kivasti..rv30 *poksista*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAPU;

Etkö sä muista miten mä kirosin noitten meidän uusien vaunujen kanssa kun niitä koottiin liki kolme tuntia. Ohjeet oli vähän huonot juu. Mutta hienot tuli niistäkin :)

Hienoa kuulla että masussa on kaikki hyvin, helpottaa varmasti sunkin oloa kummasti.

SIN-NA;

Mä en yksinkertasesti jaksanu kattoa sitä dockia, ketuttaa ihan vietävästi. Aioin katsoa ja seiskasta katoin että alkas 22.30, mutta sit siihen olikin tungettu joku kurppanen natasa kamputsi väliin enkä mä jaksanu odotella ja painuin nukkumaan. :(

( . ) napa vaan erkanee kyljistä ja selkärangasta, järkkyä!

Eilisen tosiaankin sitten vaan LOJUIN tekemättä MITÄÄN, ihan niinkun käskettiin - ja tylsää oli, voi pojat miten tylsää..iänikuiset ' älli mäk piilit' ei muuten ole järin hyvää ajankulua - vaan eipä tullu telkkarista muutakaan, kun ei oo sitä digipoksiakaan :(

Soittelin neuvolaan kun käskivät kertoilla miten menee, anelin lupaa saada taas " elää" ..mutta ei. Ainakin vkonloppu pitäs vielä lojua ja ottaa super rauhallisesti..mälsää. Onpahan aikaa opettaa tuota vatipääkoiraa olemaan sisällä hiljaa - hermo menee kun se on taas alkanu räkyttää jatkuvasti.

Mun pitäs lisäks tänään imuroida noi villakoirat pois lattioilta, voipi olla vieraita tulossa lauantaina ja tääl on kauhee sekasorto..ja koira alkaa olla ihan pimee, jollei pääse vaikka puolen kilsankin lenkille..ja uuni on pakko lämmittää. Kai mä nyt noi saan tehdä? Käyn eka lenkillä - ihan vähän vaan ja ihan hissukseen, ihan vaan puol kilsaa jos sitäkään, kun aurinkokin paistaa ja kaikkee. Lepäilen sitten ja imuroin tuosta nuo näkyvimmät suurimmat pois, en ollenkaan kumartele ja sängynalusia imuroi..ja sitte laitan levon jälkeen ne tulet uuniin - se nyt ei paljoa vaadikaan.

Eilen ei tullu ees kun kaks supistusta ja nekin oli vaan sitä kovettumista, ei ollenkaa tuntunu kipua...jos siis ihan vähän tänään vaan.

Tappert ja Puksu 29+5

Vierailija
4/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIN-NA;

Miten vanha sen pinniksen pitää olla ollakseen vanhaa kokoa? Meillä tossa odottaa kokoamista ainakin 25v vanha pinnis, ellei ole jo 30v. Patjakin on joku tosi vanha - ainakin 15v (ihan uudenverosen näkönen se on!), mutta ajattelin pestä hyvin ja jollen saa ulos kovaan pakkaseen niin sitten kuumennan sitä saunassa että kaikki mahdollinen kuolee pois. Ja teen sen petarin vielä päälle.

Tappi

Vierailija
5/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappertille heti aluksi... ja toki muillekkin...

Olen ajatellut ommella parittomista lakanoista mahdollisimman paljon pinnasängyn lakanan kokoisia " lakanoita" , kun niitähän voi sitten taitella ja käyttää milloin missäkin suojina ja alustoina. Lisäksi kevät vauva ei kesällä ihan mahdottomia peittoja tarvitse (ellei tule kylmä kesä). Ensimmäinen oli kevätvauva ja moni hieno puku jäi käyttämättä, kun poika hikoili ohuen lakanan alla pelkässä vaipassa.

Turvakaukalopussin meinasin ommella sitten jos ja kun siltä tuntuu... eli menee varmaankin syksyyn Kun alan nyt nuita tavaroita tuolta laatikoista purkaa niin katselen millaista tavaraa siellä on ja mitä sitä oikein tarvii lisää.... Patjan sain, yhdellä lapsella olleen ja koskapa sen kanssa on käytetty petaria niin taidan vain pitää sitä pakkasessa (sitten kun sellaisia kunnon pakkasia ilmaantuu...) ja sitten pestä sen kangaspäällisen. Petarinhan voi pestä koneessa, patjaahan ei suositella pestäväksi kotioloissa, kun sitä ei kuulemma saa tarpeeksi kuivaksi.

Sitteriä en ole tarvinut, taitaa jäädä hankkimatta jos ei joku tuo tullessaan. Vaunut käytiin jo varaamassa, eli ne emmaljungat.

Poikien rauhallisuudesta... masussani lääkärin mukaan on poika, joka vaikuttaa todella rauhalliselta, isäänsä tullut ilmeisesti :) Ensimmäisenikin nukkui jo laitoksella 8 tunnin yöunia ja hoitajat seurasivat lämpöä ja hengitystä ja tunnustelivat sykettä, jos lapsi onkin sairas, mutta ei, poika vain nukkui :D Kotonakin usein heräsin usein aamulla siihen, kun oma sänky oli maidosta märkä ja poika veteli uniaan jo seitsemättä tuntia. Tätä rauhallisuutta ei jatkunut ensimmäisen kohdalla kuin siihen asti kun hän pääsi jaloilleen, sen jälkeen vauhti on ollut päätä huimaava!!!!

Tämän masuasukin rauhallisuus ei kuitenkaan helpota omaa oloani, sillä vauveli on koko joulun ajan istunut päivät tiukasti rakkoni päällä, pää kylkiluita vasten :/ Oma asento on lähes koko ajan sellainen hieman taaksepäin kallellaan, eikä selkä tykkää siitä ollenkaan. Lisäksi vauva on aika hiljainen, mutta osallistui taas eilen keskusteluun tiukoilla potkuilla, kun appivanhempien luona miehet jutteli metsästyksestä.... hmmm tuleva metsästäjä ?

Mutta nyt pyykkikone kutsuu....

t. punkeli, laskettuun aikaan enään 73 päivää!

Vierailija
6/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika yrittää rauhoittua päiväunille. Menen itsekin heti kun tuo höpötys ja laulaminen pinniksessä loppuu. Nukuin itse tosi huonosti, heräsin joka ikiseen ääneen: koiran uniääntelyihin, kissan tassutteluun, pojan kääntyilemisiin jne. Onneksi yö meni pojalla räkätaudista huolimatta hyvin, yhdellä herätyksellä selvisi.

Patjasta: suositus kai on, että jokaisella muksulla oma uusi patja. Meillä on superlonpatja, maksoi 19¿, jotenka raskin ostaa uuden. Tuotahan ei voi pestä, mutta eipä siihen ole mitään vuotojakaan päässyt. Se on imuroitu, tuuletettu, käytetty pakkasessa tai saunassa säänöllisesti. On niitä pestäviäkin patjoja, mutta maksaa ihan kauheesti. Vanhasta patjasta ajattelin tehdä koiralle uuden pedin. Tämä patja on ollut käytössä pojan iän verran, eli 1,5-vuotta. Muistan hämärästi lukeneeni jostakin, että vanha patja saattaa lisätä kätkytkuoleman riskiä. Tiedä siitä sitten, mutta kun oon tottunu melkein joka asiassa pelaamaan varman päälle. Meidän pinnis taisi olla muuten 120cm x 60 cm. Jos en ihan väärin muista.

Poika hiljeni. Kömmin siis itsekin päiväunille.

rimma 29+2

Vierailija
7/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappert: En tiedä kuinka vanha meillä tuo pinnis on mutta se koko muuttui kait EU:n myötä.. Meillä patjan koko on 55x100 ja nykyään ne on sen 60x120.

Patjan pesusta: meillä on sellainen patja jonka voi kyllä pestä 60 asteessa ihan, toki ei kait sitä nyt koneeseen voi tunkea ;) mutta siis kestää hyvin pesun ja sit voi laittaa vaiks saunaan kuivumaan ja tuo pakkaseen laittaminenhan on ihan huippua mutta laitappa näillä keleillä (-2) :)

Tuo meidän patja on jotain erikoista materiaalia Lastentarvikeliike myy sitä ja se oli ainut oikeestaan jonka sai hyvin leikattua kun tuo pinnis niin pieni, siinä on kovempi puoli vauvaa varten ja kun vauva kasvaa se käännettään toisin päin ja se puoli on pehmeämpi..

No niin ruoka-aika lapsosilla ja sitten päikkäreille, alkaa olla sellain ääni kellossa :)

Sinna

Vierailija
8/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää ainakin oon teille tänne valittanut niin tänään päätin olla valittamatta... Positiivinen asenne päätetty ottaa parannuskeinoksi täällä. ielä ainakin toimii kohtuullisesti.

Me saadaan pinnasänky lainaksi miehen serkulta...eli meillä myös patjan ostaminen edessä.Joitain lakanoita me saatiin samaiselta serkulta jo aiemmin lainaksi,mut osan ajattelin tehdä itse,ne on helppoja kun on vaan suoria saumoja. Saattaisi tää laiska " ammattilainen" (oon koulutukseltani artesaani-ompelija,mut en tee ompelijan töitä uhkailun alaisenakaan elääkseni) selvitä niistä. Ajattelin et jos ihan rahansäästön vuoksi osan vauvan vaatteistakin ompelisin itse. Halvallahan niitä saa kirpparilta ja alesta,mut mulla on sellaisia perustrikoovaatteita itsellä joita en ole juuri pitänyt ja joita en enää pidä mistään hinnasta,niin niistä saisi hyvin vauvalle kotivaatteita.Köyhän on pakko olla nöyrä. :)

Mun vanhemmat kävi eilen kylässä,olivat mun pikkuveljen asunnolla tekemässä remonttia kun siellä lauantaina muutto sisään ja homma vähän paisui,kuten vanhoissa asunnoissa on tapana. Mun isä oli hupsuna masun kimpussa,huhuili vauvalta potkuja,mut tää meidän ihme on sellainen ujostelija,se aina lopettaa mylläyksen kun tulee vieras käsi mahalle..sama juttu miehenkin kanssa,ei paljon potkji kun sen käsi masulla. Mut odotas kun käsi poistuu niin jopas tulee monoa oikein kunnolla äidin masuun....

Tänään mun pitäisi roudata itseni Itikseen katsomaan alesta jotain ihan pieniä vaatteita vauvalle ja sit Lanternaan illalla ukkoa töistä odottamaan,tehdään pieni vertailu ale-sohvien hinnoista, et kannattaako ostaa käytettynä vaiko uutena.

Viikonloppu menee mulla katsellessa kun mies tekee multa kiellettyä remontttia eteenpäin. Maaleja pitää siis valita huomenna jne. Uudesta vuodesta ei vielä ole suunnitelmia. Jos olo sallii niin tahtoisin johonkin ulos syömään,kun ei ole paljon tullut " ulkoiltua" ja saatiin jouluna miehen vanhemmilta hiukan rahaa lahjaksi hemmotteluun ja kodin hankintoihin. Mitäs muilla on suunnitelmissa uuden vuoden vieton suhteen?

Nyt pitää rentouttaa käsi...

Masu-mamma 28+5

Vierailija
9/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä unohdin koko uuden vuoden! Miten se on mahdollista!!!

Ilmeisesti ollaan taas kerran kotona valot päällä ja toosa pauhaamassa täysillä..seurana 1x lattialla reporankana lojuva lappalainen ja 1x kieli maata viistäen perässä seuraava läähättävä ajokoira joka aika ajoin pysähtyy tärisemään hullun lailla..ja pyrkii jatkuvasti ulos eikä tule enää tarhasta sisälle. Täytys käydä apteeksta kysymässä olisko niillä sitä DAP:ia sumutteena - jos kokeilis toimisko se tuohon hurjapäähän.

Ai hurjaa..kyllä mä varmaan sitten menen ja ostan uuden patjan tohon pinnikseen jos kerran jo kätkyt-kuolemakin on mainittu..parempi olla ottamatta riskejä. Toivottavasti löytys sitä jotain mistä on helppo sitten kutistaa tohon sopiva patja, tuo kun on sitten sitä vanhaa kokoa :( Mutsin vanha pinnis olis mökillä, mutta kun siinä ei oo nostettavaa pohjaa, muuten se oliski hieno - sellanen " lasten-päästä-vedettävä-pinnis" sellane hieno jatkettava vaikka onkin ainaki 50v vanha.

Toi koira tekee mut kahjoks täällä..sillä on NIIN tylsää että se räkyttää kaiken aikaa, " hiljaa-käsky" on kokenu inflaation jo aikapäivää sitte..nyt tarttis parissa kk:ssa opettaa uus hieno satavarmasti toimiva sana jolla apina vaikenee..ei helppo homma alkuunkaan, mutta yrittänyttä ei laiteta.

Juh, uunissa on tulet - ja mä aion kaikesta huolimatta mennä kohta kävelemään ton lähikaaren ympäri (ehkä joku 400m tai vähempi) koiran kanssa..mies lupas illalla lenkittää toiseen kertaan - huh. Ja sitten se imuri käsittelyyn kun villakoirat pureskelee jo nilkkoja..

Taptap

Vierailija
10/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulin naistenklinikalta, siellä kaikki hyvin. Painoarvio oli nyt 1,3kg, ihan kuulemma keskikäyrää kulkee tämä veijari. Kohdunsuu kiinni ja kaulaa jäljellä, eli supistuksilla ei meikäläiselä ole mitään vaikutusta. Perätilassa istuskelee nappula edelleen, mut ehtiihän se vielä kääntyä. Kovasti yritin lääkärille sanoa, etten meinaa jaksaa töissä olla, mut eipä kirjoittanu sairaslomaa, sanoi vaan ett, " Mee sit neuvolalääkärille jos tuntuu ettet pysty olemaan." Plääh, eipä silti kyllä kai mä vointini puolesta voin töissä ollakkin, mut kun oon kaikista aiemmista jääny näillä viikoilla jo sairaslomalle korkeiden paineiden vuosi, ni kai sitä on vaan ajatellu, ettei tällä neljännelläkään kerralla voi toisin mennä. Nyt on kuiteski verenpaineet ollu ihan hyviä, ja lääkityskin on vielä paljon pienempi kuin edelllisellä kerralla tässä vaiheessa, no kahden viikon päästä on sit seuraava aika.

Uutena vuotena mennään meidän kavereille iltaa istumaan ja yökylään, kivaa! Paitsi esikoinen sano, ett se olis menossa kaverinsa luo uutta vuotta juhlimaan, mistä tulikin mieleen, et täytyy soittaa sen vanhemmille ja sopia asia.

Yöllä kuopus itkeskeli puolisen tuntia, otettiin tutti pois viikko sitten, johtunee siitä, ja sai sit mut täysin hereille, no sit pyöriskelin ja mietin ett kaipa sitä pikku hiljaa pitäis alkaa kaivella vauvan tarvikkeita, ja alkaa suunnitella vaunujen hankintaa, mä en oo siis oikeesti tehny vielä yhtään mitään. Oottekos te muut?

Mut nyt täytyy lähteä ruoan laittoon...

T Petriina 29+4

Vierailija
11/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa hankinnat ihan nolla...muutaman jutun tioedän saavani lainaan,mut en ole ostanut vielä mitään. Tänään ajttelin katsella alesta jotain vaatteita. Vaunut pitää ostaa kait vasta muuton jälkeen,kunpa se toteutuisi pian,kun nyt ei ole koskaan aikaa...

Vierailija
12/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kun on välipäivät kotona, ei koneelle ole toivoakaan päästä. Tekee nimittäin töitä.

Pinot on hiusin pitkät, etten jaksa niin kauan koneella istua jotta sais ne luettua.

Selkä oireilee edelleen, varsinkin jos jotain yrittää tehdä. Aikalailla makoiluks on mennyt meikeläisen arki. Piti uusia Panacod resepti, jotta edes yöt saa nukuttua ilman kipuja.

Me vuokrataan aluks se ensisänky ja sen jälkeen siirrytään pinnikseen. Unipussin taidan hankkia tai sitten laitan pakkauksen makuupussin pinnikseen. Uuden patjan meinaan kyllä hankkia ja varmaan otan mitat ja haen Etolasta tavallista vaahtomuovia. Siihen sitten petari päälle, pitäis kelvata.

Mitään uutta ei ole hankittu (vaunut ostettiin käytettyinä). Kohta pitäis varmaan joitain vaatteita (molemmille sopivia) katsella varastosta ja laittaa kaappiin odottamaan. Pari kantoliinaa olen ostanut, nekin käytettyjä, vanhat möin kälylle.

( . ) Masussa möyrintää ja välillä supistelee aika kipakastikin. 8.1 olis seuraava nla. Saikku loppuu 15 pvä, mutta jos selkä näin oireilee, taitaa työt olla tehty. On vaan niin pitkästyttävää tää makoilu.

Heippati taas.

-m- ja Hippuvaavi rv 30+2 (enää kymppi jäljellä tai 12)

Vierailija
13/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä ehdin/jaksan/viitsin tännekin kertomaan. Meidän poika syntyi 23.12. Ihan ykskaks käynnistyi synnytys kuudelta illalla 22.12 ja 20.15 piipalanssilla oltiin perillä naistenklinikalla. Siinä vaiheessa olikin sitten jo paikat täysin auki. Päättivät kuitenkin laittaa vielä sen supistuksia estävän tipan jos vaikka pysyisi sisällä niin kauan että ne keuhkoja kypsyttelevät piikit ehtisi vaikuttaa. No pysyihän se kun vielä jalkopäätä sängystä nostettiin pääpuolta korkeammalle. Siinä sitten pötköteltiin suraavaan iltapäivään. Aatonaattona vähän ennen viittä lääkäri sitten katsoi että nyt ovat lääkkeet saaneet vaikuttaa ja vauvan saa antaa syntyä, ja niinhän se sitten syntyikin 17.05. Apgareita sai 10 heti synnyttyään, painoa hurjat 1130g ja pituutta 37cm. Kiireellä vietiin vastasyntyneiden teholle lastenklinikalle. Itsellä ilta jatkui hiukan turhan runsaiden vuotojen merkeissä ja senpä vuoksi päädyin taju kankaalla kaavintaan. Sitten osastolle vauvattomaan huoneeseen.

Aattona pääsin sitten meidän pientä miestä katsomaan. Hurjan pieni ja suloinen on poika. Tummanruskeaa tukkaa löytyy päästä oikein urakalla. Pojalla todettiin kuitenkin heti aamulla laaja aivoverenvuoto. Eilen kuitenkin saatiin ensimmäistä kertaa niinkin ihania uutisia, että pojalla on kuitenkin ihan hyvät edellytykset selvitä rankasta alusta huolimatta. Tietenkin mennään vielä päivä kerrallaan ja mitä hyvänsä voi tapahtua, mutta paljon paremmalta vaikuttaa jo kuin ensimmäisinä kolmena päivänä kun meille ei paljoakaan toivoa annettu.

Kaiken hyvän lisäksi itseltäni löydettiin vielä keuhkoveritulppa (hyytymisarvot oli jotain aivan levotonta ja siksi tutkittiin). Nyt sitten selvitellään onko mulla joku hyytymistekijähäiriö, joka sen tulpan selittäisi. Sellainen häiriö saattaisi kuulemma sitten selittää sen ennenaikaisen synnytyksenkin.

Meillä oli siis kaikenkaikkiaan erilainen ja tapahtumarikas joulu. Eteenpäin mennään tunti ja päivä kerrallaan. Toivotaan ja rukoillaan että meidän pieni mies jaksaa taistella.

-Duppis

P.S. Anteeksi sekava selostus. Ei ole jäsentelykyky ja kuuppa ihan kirkkaimmillaan.

Vierailija
14/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pienokaiselle paljon onnea (ja myös isillekin..) ja täällä meidän perheessä pidetään peukkuja kovasti, että poika jakselee ja kasvaa hyvin. Toivottavasti teidän molempien vointi siis on hyvä ja pysyy hyvänä. Käyhän kertomassa kuulumisia sitten vähän väliä, että pysytään kärryillä! :) Vielä kerran, ONNEA!! :)

Papu ja Hermanni 29

Vierailija
15/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

DUPPIS;

Onnea ihan hirmusti täältäpäin sekä sulle että miehelle sekä erityisesti sille ihan pikkuselle. Onneks kaikki on kuitenkin tähän asti menny suht hyvin - tai siis että huonomminkin olis voinu mennä, onneks ei menny!

Tulehan sitten kertoilemaan kuulumisia kun jaksat ja ehdit :) TSEMPPIÄ!!

Tappert ja Puksu 29+5

Vierailija
16/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin siellä käpyttelemässä koiran kanssa päivällä - ajattelin etten miehelle sano mitään kun se alkaa kuitenki mäkättää. Hissukseen mentiin, tohon 400metriin tuhlattiin melkein 25minsaa! Onneks on uroskoira ni haisteltavaa on joka korressa.

Kotii tultaessa katoin lattiaa, ja totesin että pikkurakki on silläaikaa tuhonnu jotain ja rikkonu käpälän tai huulen tjn..turha luulo..ajurin lotko oli siellä lenkillä saanu viiltohaavan anturaan (eihän se siellä ulkona kylmässä vuotanu, mutta sisällä...voi veljet), onneks ei ollu niin syvä et olis joutunu tohtoriin. Noh, pakkohan se oli miehelle soittaa ja kertoa että saatan tarvita kyydin elukkalääkärii jos vuoto ei lopu tassusta - joutu siinä sitte selittämää senkin missä se on tullu se haava - noloa, todella noloa..ei olis taas pitäny lähtee mihinkään.

Tappi ja surkea kohtalo..taasko se alkaa, se epäonni

Vierailija
17/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt kaksi kertaa kirjoittanut pitkän litanian kuulumisiani ja ne on hävinneet jonnekin teille tietämättömille... Voi surkuus!! :)

No ihan ensimmäisenä onnea ja voimia Dubbaduulixille ja isälle myös, tottakai!! Toivottavasti teidän vointinne muuttuu pian hyväksi... Teidän pojasta tulee vielä potra poika, usko vaan! Aina ei vaan asiat mene suunnitelmien mukaan ja alku saattaa olla joskus hieman hankalampaa. Mutta vielä kerran ONNEA maailman parhaasta joululahjasta! *Halaus*

Kirjoittelen lisää sitten kunhan jaksan ja viitsin, sillä kolmatta kertaa en halua pitkää teksitä kadottaa... :)

Hanna

Vierailija
18/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeesti helpottaa kun saa ihan vaan purkaa asiaa kirjoittamalla. Ihanaa, että olette tuolla lailla hengessä mukana :)

-Duppis ja joulun ihme

Vierailija
19/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasmat meni sekaisin kun luin Duppaduulixen viestin! HUi kauhistus ja todella paljon ONNEA ja voimia pienen pojan vanhemmille. Kuten kirjoitit, ei auta kuin päivä kerrallaan ja kaikki täällä pitävät varmasti peukut pystyssä teidän pienokaisen puolesta. Uskomattoman pienet ne vaan on vahvoja ja selviää mitä mainioimmin. Kaikkea hyvää koko perheellenne!

Sitten ihan omaa napaa ja muuta mitä olette kirjoitelleet...

Joulu oli ja meni, lahjoja tuli esikoiselle taas ihan liikaa isovanhemmilta, ei ole edes kovin kiva kun tämä remontti on kesken ja " rojua" on riittämiin nurkissa muutenkin. Ollaan oltu tässä lomalla ja vielä ensi viikon on poika isänsä kanssa, minä suuntaan tiistaina taas töihin. Oma vointikin on alkanut hiljalleen jo rapistua ja on tullut sellaisia vaivoja mitä ei esikoisesta ollut koko aikana. Jalkoja särkee aivan kaameasti jos vaikka tunnin koittaa kaupassa kiertää... ovat tosi turvoksissa, hyvä kun kengät enää mahtuu jalkaan! ja sormukset otin pois, koska puristavat niin hirveästi.

TAPPERTILLE kysymys, onko sun se rintakipu hellittänyt, tiedätkö mistä puhun, se kun puhuttiin? Mulla särkee vaan joka asennossa niin maan inhottavasti tuosta vasemman rinnan alta, jomottaa ilkeesti ja yöllä ei voi nukkua sillä kyljellä OLLENKAAN. Mitä sille oikein voi tehdä, en ilkeä särkylääkkeitä napsia eikä kylmägeeli auta yhtään....

MASULI68 tai kuka vaan selkävaivainen: onko teidän selkävaivanne pahinta siis juuri kävellessä tai seistessä? Oonko minä joku ihmeen luonnonoikku, kun kävellessä ja istuessa on ihan ok , korkeintaan alaselkä väsyy pitkän päivän jälkeen, mutta pahin vaiva tällä hetkellä meikäläisellä on iskias, joka iskee kun meen makuulle. En voi telkkariakaan sohvalla maaten katsoa, koska alkaa niin kaameasti vihloa pakaraa ja koko oikea jalka vetää ihan jumiin. Sit kun siitä pitäis päästä pystyyn niin jalka pettää alta pitkän aikaa......

Johan tuli valitusvirttä, eli kyllä näitä vaivoja nyt on alkanut ilmaantua tännekin . JOku kirjoitti ettei jaksa syödä enää juuri mitään, sama täällä. Tuntuu ettei jaksa syödä kuin ehkä puolet siitä mitä ennen raskautta, kun on ähkytäynnä, maha tuntuu ihan repeävän.

PATJASTA oli puhetta. Mä oon niin hysteerikko, että kai ostan uuden patjan vauvalle, vaikka meidän pinniksen patja on ostettu 2003 esikoiselle ja on " tuliterä" , mutta tosiaan se oli joku kätkytkuoleman yksi altistava tekijä jossain listassa se vanha patja, niin ostetaan uusi ...

TARVIKKEET JA HANKINNAT on aivan alussa, enkä aio ajatusta enempää uhrata niille kun vielä tammikuu pitäis töissä jaksaa painaa. Vaunut on varattu, haetaan helmikuulla. Äitiyspakkaus on makuuhuoneen nurkassa ja muutama muovikassillinen ostamiani vaaleanpunaisia vaatteita.... ANoppilasta sitten pitää lähteä etsimään varastosta pinnis, kaukalo, sitteri, ja hoitopöytä saadaan kaverilta lainaan. Kaikki esikon vaatteet on myös tallessa ja lajiteltu laatikoihin kokojen mukaan joten ne on siitä helppo nostella vaan kaappiin kunhan lootat saan kotiin asti. Rasvat ja vaipat sun muut ehtii sitten ihan viime viikoilla ja hätätilassa vaikka mies hommaa jos lähtö tulee yllättäen.

Katselin myös sen dokkarin eilen kolmoselta ja voi miten vollotin täällä sitä vauvan syntymää. NIISK miten liikuttavaa. AIka samanlainen tapahtuma oli meidän esikoisen syntymä. Epiduraali oli vienty kaikki kivut pois joten muutama punnaus vaan niin poika oli maailmassa :-) Toivotaan ja tilataan siis kiitos toinen samanlainen synnytys tänne.

Jaaha- poika alkaa villiintyä niin että alan iltapuuron keittoon. Ystävät onneksi juuri soittivat ja kysyivät vietämmekö taas uudenvuoden yhdessä kuten viime vuonnakin, ihana juttu, ei tarvi miettiä mitä tekis. Kokkailemme yhdessä ruokaa ja ammutaan muksuille muutama raketti illalla, siinä se....

Hyvää loppuvuotta ja tulevaa uutta vuotta, uuden vuoden aattona sitä sitten mulla ja Tapilla ainakin poksahtaa jo käyntiin rv 31, huh sentään!!!

Sandi ja kovasti potkiva " työnimetön " mönkijä 29+5

Vierailija
20/23 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon pienestä jouluisesta ihmeestä ja voimia koko teidän perheelle, että jaksatte kulkea seuraavat kuukaudet ja pienelle pojalle erityisesti voimia, että hän jaksaisi ja ettei mitään ' kamalaa' tapahtuisi. Todella hurja tarina, ja sai omat plasmani aivan sekaisin .. On hyvä, jos tuo tukostaipumus selvitetään. Oliko tämä teidän esikoislapsi ?

Siis hurjasti jaksuja ja onnea !!!

Täällä kaikki hyvin, kiva, että masulikin oli käynnyt linjoilla, kurjaa kuitenkin, että ilman panacodia et voi olla, muuten särkee .. Voimia myös sinne suunnalle ..

Siis mulla on kaksi värinen masu :-)) navan alapuolelta tuonne navanyläpuolelle on tumman ruskea iho ja siitä jatkuu sitten vaaleampana .. Ja tuo viiva linea negra-olikos se nimi sellainen, on navanalapuoelta tuonne rintojen alapuolelle, ja aivan selvästi nähtävissä .. Mistä se viiva oikein ilmestyy ?? Ja miksei se tule kaikille ??

Nyt hyvää yötä ja kauniita unia t. emmi rv-27+5