Asuin viikon hotellissa Helsingissä. En tavannut yhtään suomenkielistä hotellisiivoojaa
Aamiaisella oli yleensä yksi suomenkielinen työntekijä, loput puhui englantia.
Eikä nämä työt kelpaa suomalaisille?
Kommentit (70)
Hyvä aloitus, kiitos!
Töitä löytyy, mutta ne eivät kelpaa...
Olen muuten huomannut saman. Minä olen hakenut hotelleihin töihin varmaan 20 kertaa mutta suomalaisena en kelpaa.
Ohis,
Moni ulkomaalainen joka tulee tänne 'hanttihommiin" tekee sen siksi, että tienaa kotimaahansa verrattuna kuin kroisos täällä VAIKKA se palkka suomalaisittain onkin pieni.
Varmaan aika moni suomalainenkin lähtisi "reissuhommiin" (vaikka 1-3 vuodeksi asuen pienessä asunnossa useamman maamiehensä kanssa) jos tuolla rykäisyllä saisi maksettua Suomeen palattua velattoman talon ja jäisi vielä pesämuna esim. oman yrityksen tai eläkepävien varalle.
Monissa maissa keskipalkka on esim. n. 200e/kk
--> jos täällä jää pihistellen eläen esim. 1000e/kk käteen ja on 2 vuotta, niin 24'000e vastaa 10 vuoden palkkatuloja kotimaassa!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi pitäisi kelvata?
Silloin ei pidä valittaa, ettei töitä olisi.
Täälläkin moni työtön valittaa, että minne sitä muka töihin menisi, kun työpaikkoja ei ole.
Ei kai tässä aloituksessa kukaan työtön ole valittanut yhtikästä mitään?
Ei tässä, mutta aihe sivuaa sitä, miksi työ ei kelpaa suomalaisille.
Työ ei kelpaa suomalaisille..? Oletko vam mainen? Taidat makoilla per se homeessa vammaiseläkkeellä kun tuollaista p ieret suustasi. ;D
Vierailija wrote:
Ne ei osaa edes englantia. Helsinkiläisessä hotellissa kerroin keväällä englanniksi siivoojalle, että huoneessamme on mennyt juomalasi rikki ja sirpaleet pitäisi siivota. Ei ymmärtänyt, pyöritteli päätään hämmentyneenä ja osoitti respaan päin.
Varför skulle du kommunicera med städerskan? Receptionen är rätt adress och det var dit hon pekade åt dig att gå.
Personligen har man aldrig haft någon anledning att kommunicera med hotellstäderskor, trots att man vid detta skede sammanlagt har spenderat flera år i olika hotell.
Är det inte bara bra att folk som varken kan svenska eller finska hittar jobb där ingendera behövs?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siivoojat on ulkomaalaisia, samoin nykyään suurin osa bussikuskeista. Kohta varmaan lastenhoitajatkin, koska työharjoitteluun kouluista tulee vain huonosti suomea osaavia tyyppejä.
Kokoomus pyrkii pakkomielteisesti saamaan Suomeen samantyylisen halpatyövoimaa tekevän yhteiskunnallisen pohjakerroksen kuin Amerikassa on. Bussikuskit, taksikuskit, tarjoilijat, siivoajat, myyjät ja sellaiset kehitysmaista, ja sitten poljetaan palkat ja romutetaan työntekijän asemaa suojeleva normisto ja lainsäädäntö ja varsinkin ammattiyhdistystoiminta.
Samaan aikaan Suomessa on 250 000 tai 300 000 suomalaista työtöntä. Mieluummin Kokoomus kuitenkin haalii töihin huippuosajia, koska suomalainen vaatii työstä kunnon palkan ja työehdot mutta kehitysmaalainen tekee neljän euron tuntipalkalla eikä kysele työntekijän oikeuksien p
Finland har konstant över 500.000 de facto arbetslösa. Momentant sjönk mängden till 460.000 då Sipilä gav över rodret åt Rinne. Sedan dess har SDP närmast skeppar den gistna stats-ekan från grund till nästa med stadigt mera ballast att släpa på.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Elääkö Helsingissä 9e tuntipalkalla?
Näköjään, eläväthän nämä ulkomailta tulleetkin.
Ihme oletus, ettei suomalainen eläisi, mutta joku muu elää jollakin mystisellä tavalla.Asuvat isolla sakilla pienissä asunnoissa. Suomalaiset vuokranantajat tekevät ulkomaalaisille soluja-asuntoja joissa maksetaan 10 neliön huoneesta joku 400 euroa kuussa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse olen sivistynyt ja korkeakoulutettu ihminen. Minua ei häiritsee yhtään, taidan englannin lähes yhtä hyvin, kuin suomen ja mikä parasta as palvelijat, hotelli, ravintola ovat sivistyneitä ihmisiä eikä mitään juntti suomalaisia.
Ihan hyvä näin. Ei haittaa yhtään.
Missä korkeakoulussa ei tarvitsi oppia kirjoittamaan sujuvaa suomen kieltä?
Opiskelin yliopistossa matematiikkaa enkä mitään suomen kieltä.
Kyllä sielläkin on pakollinen suomen kurssi.
No ei kyllä ollut minulla. Valmistuin vuosi sitten diplomi-insinööriksi. Kielistä pakollisena opiskelin vain ruotsia ja englantia, osan eng
Vi hade finska och det med tvång. Man kunde inte kvitta den ens med det stora språkprovet. Det var inte som helt tvåspråkig speciellt inspirerande att plugga finska med ålänningar som lärde sig grunderna i finska först i akademin.
Vierailija wrote:
Itse olen sivistynyt ja korkeakoulutettu ihminen. Minua ei häiritsee yhtään, taidan englannin lähes yhtä hyvin, kuin suomen ja mikä parasta as palvelijat, hotelli, ravintola ovat sivistyneitä ihmisiä eikä mitään juntti suomalaisia.
Ihan hyvä näin. Ei haittaa yhtään.
Siis mitä? Luuletko, että ne jotka noita hommia tekee osaavat englantia? Sillähän ei ole mitään väliä, vaikka sinä osaisit. Sen toisen osapuolen pitäisi myös osata.
Itse ihmettelen, että miten suomalaiset sanovat ettei tuolla elä. Millä ne, jotka noita töitä tekevät elävät?
No sinne vaan duuniin. Hotellisiivoojaksi pääset ihan varmasti ihan vain ilmoittautumalla hommiin. Miksi et mene jo? Vai pitäiskö se tehdä "jonkun muun"?