Miksi jotkut vihaavat yksityisiä vuokranantajia niin?
Kommentit (67)
Vierailija wrote:
Skulle man bo på hyra, så skulle man nog se till att det inte är i någon omgivning där det finns socialt boende och stadens lägenheter. Jag har inget intresse av att lära mig någon instans regler eller att bo bland socialfall. Det är mycket bättre att personligen komma överens direkt med ägaren om vad det är man hyr och på vilka villkor.
För den som fick sin deposition långsamt tillbaka. I tidernas morgon då man själv hyrde, kunde man på banken göra ett arrangemang där pengarna växte ränta och hyresvärden kunde inte ensam ta ut dem. Jag kommer inte ihåg exakt hur det fungerade men bra var det.
Vieläkö olet täällä? Sinun piti mennä Ruotsiin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Yksityisistä vuokranantajista omat ja tuttujeni kokemukset: kämppä on itse oman pojan kanssa remppailtu ja näyttää sen takia tilkkutäkiltä. Kiinteät kalusteet nuljuaa puoliksi irti, kaikkialla likaa kerääviä rakoja ja vakoja, kun kalusteet ovat väärän kokoisia, liedet jostain 80-luvulta ja niiden lämpeneminen kestää tunnin + paisto niin epätasainen että puolet vuoasta on aina palanutta ja puolet raakaa, verhotangot repsottaa, ihme "ratkaisuja" keksitty sinne tänne.
Mikä järki tehdä jotain "premiumia" kun riski sille, että joku elämäm kallu pitää "kotibileet" ja porukka pistää paikat paskaksi, on suuri.
Joko mennään halvalla tai sitten hinnoitellaan ne mahdolliset ongelmatekijät ulos.
Kun hyvän vuokralaisen on löytänyt niin kyllä sille
Vuositarkastuksessa!!?? WTF?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siksi, että yksityinen vuokranantaja on eri viivalla, muihin sijoittajiin verrattuna.
Teillä omaisuus kasvaa veronmaksajien tuella.
Ja mieluummin maksat rahasi jollekin isolle firmalle tai yhteisölle kuin yksityiselle henkilölle? lol.
Todellakin maksan ennemmin kaupungille kuin yksityiselle.
Sama. Kaksi kauhistuttavaa kokemusta 90-luvulta ja 2000-luvun alusta yksityiseltä. Ei ikinä enää. No, nyt ollaan jonossa asumisoikeusasuntoon, mutta mieluista ei saakaan niin kuin haluaisi. Liikaa ihmisiä jonossa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En vihaa, mutta minusta asuntosijoittaminen on vastenmielinen ilmiö. Nyt jo nähdään miten se on johtanut huonolaatuisten minikämppien liikarakentamiseen.
Ei minulla sinällään ole mitään sitä vastaan, että joku vuokraa isomummulta perittyä kaupunkikämppää, jos vuokraaminen tapahtuu reilusti eikä vuokralaista riistäen. On myös täysin kohtuutonta odottaa että asunto on esimerkiksi kahden vuoden asumisen jälkeen kuin pakasta vedetty ja pidättää vuokravakuus pienen kuluman tai parin taulunreiän vuoksi. Monet vuokranantajat tuntuvat odottavan että vuokralainen elää kuin koko asunto olisi kääritty muoviin jotta mitään elämisenjälkeä ei jää.
Mitä vikaa asuntosijoittamisessa.
No tässä esim. yksi näkökulma https://ww
Mieluummin sinnekin kuin yksityisille vuokraloordeille. 🤮
Vierailija wrote:
Minä vuokraan entistä asuntoani, joka on aivan ihana pikkuyksiö. Asuin siinä itse 12v.ja haaveilen muuttavani takaisin sinne kun lapset muuttavat pois kotoa. Olen mielestäni reilu vuokranantaja, en juuri koskaan ole korottanut vuokraa ja haluan pitää asunnon hyvässä kunnossa, koska se on minulle rakas. Vuokraaminen stressaa kun koskaan ei tiedä tuleeko yllättäviä kuluja tai huono vuokralainen. Itsekin olen asunut vuokralla yksityisillä ja asiat ovat aina sujuneet hyvin. En haluaisi asua isossa sato yms vuokrakompleksissa.
Ei meillä ainakaan ole mitään vuokrakompleksia. Kolmikerroksisia taloja metsän reunassa.
Vierailija wrote:
Hyvä vuokraaja täällä. Kun asiat hoitaa niin ei ongelmaa. Lisään vielä, tämä on paras asunto jonka vuokralaisena olen ollut. Kauhujutut peljättivät kun olin 20 vuotta samassa ja hain uutta, olivat liioiteltuja.
Leijonanosa asumistuista päätyy esimerkiksi ay-liikkeen omistamille verovapaille säätiöille.