Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut vihaavat yksityisiä vuokranantajia niin?

Vierailija
14.10.2023 |

Eihän heidän asunnoissaan ole pakko asua.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monet yksityiset vuokranantajat ovat keinottelijoita. Pyrkivät välttämään työntekoa ja elämään vain toisten maksamien vuokrarahojen turvin.

Vierailija
22/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Yksityisistä vuokranantajista omat ja tuttujeni kokemukset: kämppä on itse oman pojan kanssa remppailtu ja näyttää sen takia tilkkutäkiltä. Kiinteät kalusteet nuljuaa puoliksi irti, kaikkialla likaa kerääviä rakoja ja vakoja, kun kalusteet ovat väärän kokoisia, liedet jostain 80-luvulta ja niiden lämpeneminen kestää tunnin + paisto niin epätasainen että puolet vuoasta on aina palanutta ja puolet raakaa, verhotangot repsottaa, ihme "ratkaisuja" keksitty sinne tänne. 

Mikä järki tehdä jotain "premiumia" kun riski sille, että joku elämäm  kallu pitää "kotibileet" ja porukka pistää paikat paskaksi, on suuri. 

Joko mennään halvalla tai sitten hinnoitellaan ne mahdolliset ongelmatekijät ulos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nyt vaan yksinkertaisesti ovat tolloja. Minä haluan kodin enkä sellaista missä ei saa asua kodinomaisesti. Seinille pitää saada pystyä laittamaan mm television. Nämä ovat sopimuskohtaisia asioita, niin kuin meidän vuokranantajalla. Kun joskus muutamme pois isommat reiät seinissä täytyy peittää. 

Vierailija
24/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Yksityisistä vuokranantajista omat ja tuttujeni kokemukset: kämppä on itse oman pojan kanssa remppailtu ja näyttää sen takia tilkkutäkiltä. Kiinteät kalusteet nuljuaa puoliksi irti, kaikkialla likaa kerääviä rakoja ja vakoja, kun kalusteet ovat väärän kokoisia, liedet jostain 80-luvulta ja niiden lämpeneminen kestää tunnin + paisto niin epätasainen että puolet vuoasta on aina palanutta ja puolet raakaa, verhotangot repsottaa, ihme "ratkaisuja" keksitty sinne tänne. 

Mikä järki tehdä jotain "premiumia" kun riski sille, että joku elämäm  kallu pitää "kotibileet" ja porukka pistää paikat paskaksi, on suuri. 

Joko mennään halvalla tai sitten hinnoitellaan ne mahdolliset ongelmatekijät ulos. 

Vuokraat kunnolliselle vuokralaiselle ja otat asenteen että se on bisnessopimus. Sinä käyttäydyt hyvin ja siten vuokralainen käyttäytyy hyvin. Ei kannata ryhtyä vuokranantajaksi jos lähtöoletus on että se asukas on ksipääriistäjä. 

Vierailija
25/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

- eivät vuokraa luottotiedottomalle

- kalastelevat työtietoja

- heittävät ulos kämpästä kun naama ei enää miellytä tai haluavat siihen itse asumaan

1: Jos luottotiedot on kunnossa niin ei ongelmaa

2: Mieluummin annan tietojani jollekin yksityiselle kuin jollekin isolle firmalle joka myy ne eteenpäin ja tienaa sillä

3: Suurin osa ei halua asua niissä sijoitusasunnoissa... Heillä on paljon kivemman kämpät itsellään. Ja olen asunut yksityisillä kolmessa kämpässä, koskaan en ole omistajaa tavannut! Miksi minun naama lakkaisi miellyttämästä jos emme koskaan ole tavannut? Jos maksan maksut ajallaan niin miksi mitään ongelmaa olisi? 

Vierailija
26/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siksi, että yksityinen vuokranantaja on eri viivalla, muihin sijoittajiin verrattuna.

Teillä omaisuus kasvaa veronmaksajien tuella.

Ja mieluummin maksat rahasi jollekin isolle firmalle tai yhteisölle kuin yksityiselle henkilölle? lol. 

Vierailija
27/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

- heittävät ulos kämpästä kun naama ei enää miellytä tai haluavat siihen itse asumaan

Kämpästä ulos heittämisellä aina pelotellaan mutten tiedä yhtäkään tapausta missä niin olisi käynyt. Paitsi tietysti häädöt, mutta ne onkin oma lukunsa.

Vierailija
28/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kerta yksityisellä riitti, kun eräs päivä oli täysin yllättäen vuokraämmä ovella tutun ostajaehdokkaansa kanssa ja itse olin aivan hoomoilasena siitä että asunto oli yhtäkkiå myynnissä ja siellä alkoi ramppaamaan kaiken maailman hiihtäjää. Luulisi että edes jonkinlaisiin hyviin tapoihin kuuluisi kertoa vuokralaiselle edes jonkinlaisella varoitusajalla.

Vierailija
29/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Siksi, että yksityinen vuokranantaja on eri viivalla, muihin sijoittajiin verrattuna.

Teillä omaisuus kasvaa veronmaksajien tuella.

Ja mieluummin maksat rahasi jollekin isolle firmalle tai yhteisölle kuin yksityiselle henkilölle? lol. 

Todellakin maksan ennemmin kaupungille kuin yksityiselle.

Vierailija
30/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

1: Jos luottotiedot on kunnossa niin ei ongelmaa

2: Mieluummin annan tietojani jollekin yksityiselle kuin jollekin isolle firmalle joka myy ne eteenpäin ja tienaa sillä

3: Suurin osa ei halua asua niissä sijoitusasunnoissa... Heillä on paljon kivemman kämpät itsellään. Ja olen asunut yksityisillä kolmessa kämpässä, koskaan en ole omistajaa tavannut! Miksi minun naama lakkaisi miellyttämästä jos emme koskaan ole tavannut? Jos maksan maksut ajallaan niin miksi mitään ongelmaa olisi? 

Ole pieneläkeläinen ja meillä on pikkukaksio jäänyt asumatta ja siinä on ollut useampi vuokralainen ja yhtä lukuunottamatta ovat olleet asiallisen tuntuisi ja uiseita ei olla tavattu ollenkaan. Puutteet on korjattu heti, kun meille on ilmoitettu.

Kaikki kantikset ovat olleet hyviä vuokralaisia. Yksi eurooppalainen ei saanut takuuvuokraansa takaisin.

Vierailija
31/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Asuntosijoittaminen on ilmiönä vastenmielinen. 

Vierailija
32/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja tuli omalla avaimellaan sisälle, varoittamatta. Wtf? 

Vierailija
33/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vuokraaja täällä.  Kun asiat hoitaa niin ei ongelmaa. 

Vierailija
34/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Yksi kerta yksityisellä riitti, kun eräs päivä oli täysin yllättäen vuokraämmä ovella tutun ostajaehdokkaansa kanssa ja itse olin aivan hoomoilasena siitä että asunto oli yhtäkkiå myynnissä ja siellä alkoi ramppaamaan kaiken maailman hiihtäjää. Luulisi että edes jonkinlaisiin hyviin tapoihin kuuluisi kertoa vuokralaiselle edes jonkinlaisella varoitusajalla.

Laki kieltää tuollaisen toiminnan. Vuokranantaja yksinkertaisesti ei saa tulla ovellesi kolkuttelemaan. Miksi päästit sisään? 

Vierailija
35/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei koskaan ollut kovin huonoja kokemuksia, mutta pari vähän nihkeää kokemusta kyllä. Yksi vuokranantaja jätti mainitsematta yhdestä asunnossa olevasta viasta - jonka vuoksi sitten muutenkin pois vain reilun puolen vuoden asumisen jälkeen. Tutuilla on sen sijaan ollut todella huonoja kokemuksia: vuokranantaja on tullut asuntoon omilla avaimilla, asuntonäytössä hyväkuntoinen kodinkone oli ennen muuttopäivää vaihdettu huonokuntoiseen, jne. Ja yhdellä tutulla vuokranantaja sinänsä hoiti muuten kaiken asiallisesti, mutta jokaisen yhteydenoton yhteydessä leveili jollain lailla omaisuudellaan, eli aina piti muistaa mainita jotain asiaan liittymätöntä, jolla voi painottaa kuuluvansa omistavaan luokkaan, kun toinen asui "vain" vuokralla.

Siirryin kaiken tällaisen vuoksi asumaan vain säätiöiden omistamissa asunnoissa. Nykyisin asun omassa, ja kaikkeni yritän, ettei omien lasten tarvitsisi vuokrata ikinä yksityiseltä. Ongelmansa voi toki olla säätiöissäkin, mutta kaikkein rasittavinta on kyllä yksityinen siinä tapauksessa, että hän on kusipää. Tietenkään kaikki eivät ole, mutta miksi ottaa riskiä? Oman ostaminen tietysti on paras vaihtoehto, ja siihen aion lapsiakin kannustaa.

Vierailija
36/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat todella vaikeita tapauksia usein. Haluavat käydä asunnossa tarkistamassa kuntoa vähän väliä, kaikki korjaukset kiven alla ym. Sitä paitsi vaikea vuokrata heiltä kun valitsevat vuokralaisen pärstän mukaan:)

Vierailija
37/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vuokranantaja tuli omalla avaimellaan sisälle, varoittamatta. Wtf? '

Trolli trollaa. Tuollainen on yksi tuhannesta, ei nuin oikeasti tapahtu. 

Vierailija
38/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En vihaa, mutta minusta asuntosijoittaminen on vastenmielinen ilmiö. Nyt jo nähdään miten se on johtanut huonolaatuisten minikämppien liikarakentamiseen.

Ei minulla sinällään ole mitään sitä vastaan, että joku vuokraa isomummulta perittyä kaupunkikämppää, jos vuokraaminen tapahtuu reilusti eikä vuokralaista riistäen. On myös täysin kohtuutonta odottaa että asunto on esimerkiksi kahden vuoden asumisen jälkeen kuin pakasta vedetty ja pidättää vuokravakuus pienen kuluman tai parin taulunreiän vuoksi. Monet vuokranantajat tuntuvat odottavan että vuokralainen elää kuin koko asunto olisi kääritty muoviin jotta mitään elämisenjälkeä ei jää.

Missäs asuisit, jos asuntosijoittajia ei olisi? Ostaisitko oman asunnon?

Vierailija
39/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Juuri tällaisen asenteen takia en ikinä vuokraisi yksityiseltä.

Vierailija
40/67 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Laki kieltää tuollaisen toiminnan. Vuokranantaja yksinkertaisesti ei saa tulla ovellesi kolkuttelemaan. Miksi päästit sisään? 

Omaisuutensa saa myydä jos haluaa ja miten myyt asunnon jos ei sitä pääse näyttämään kenellekään. Tosissasiko väität että vuokralainen voi sinne linnoittautua kuin omaansa ja käännyttää välittäjätkin pois :D