Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mukavasti yöllä taas latautui sähköauto täyteen pelkillä siirtokustannuksilla

Vierailija
14.10.2023 |

Suosittelen sähköautoiluun siirtymistä kaikille.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sähköyhtiön marginaaleilla tietty. Itse säästin maksamatta 30.000 euroa ylimääräistä sähköautosta ja siirrän tuon osuuden polttoaineisiin, tuolla ajeleekin muutaman vuoden.

Vierailija
2/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku säästöis tulee sitten muutaman vuoden kuluttua akkuremontista. 10-20tonnia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtokustannus onkin sitten isompi lasku kuin sähkölasku.

Vierailija
4/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kWh:a kuluu kertalatauksessa?

Meillä sähkönsiirto maksaa 2,8 snt/kWh sähköveroa plus energiamaksu 4,5 snt/kWh

Vierailija
5/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvo alenee sähköautossa noin tonnin kuukaudessa...

Vierailija
6/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt vain tykkään sähköautostani muuten vaan. Jokainen ajakoon sillä mistä tykkää ja mihin on varaa tai halua. Ja sähköautolla reissaaminen on tietysti suunniteltava tarkemmin.

Vierailija
7/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Montako kWh:a kuluu kertalatauksessa?

Meillä sähkönsiirto maksaa 2,8 snt/kWh sähköveroa plus energiamaksu 4,5 snt/kWh

55 meni tällä kertaa.

Vierailija
8/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ja sähköyhtiön marginaaleilla tietty. Itse säästin maksamatta 30.000 euroa ylimääräistä sähköautosta ja siirrän tuon osuuden polttoaineisiin, tuolla ajeleekin muutaman vuoden.

Marginaali raivokas 0,25snt

Vierailija
9/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nehän on ihan ilmaisia nuo sähköautot. Auton hintaahan ei ladatessa kannata muistella.

Vierailija
10/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti sähköauton valmistaminen saastuttaa enemmän kuin polttomoottoriauto saastuttaa koko elinkaaren aikana, mutta jos siitä ei välitä niin antaa mennä vaan.

h
11/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lasku säästöis tulee sitten muutaman vuoden kuluttua akkuremontista. 10-20tonnia

Ei ehkä muutamassa vuodessa, mutta uusi akku on erittäin kallis ja kyllä ne säästetyt eurot menee moninkertaisesti siihen akkuun jos samaa autoa pitää kauan ja tässä myös syy miksi esim. käytetyn Teslan hinta romahtaa muutaman vuoden jälkeen.

Vierailija
12/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Juu, nehän on ihan ilmaisia nuo sähköautot. Auton hintaahan ei ladatessa kannata muistella.

Vaikea sitä on nukkuessa muistella.

Aamulla taas muistelen kuinka kivaa on ajaa nykyaikaisella autolla niiden muutaman tonnin rotteloiden sijaan joilla sitä ennen ajelin.

Vierailija
13/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meillä oli ostopäätös joko polttis tai sähköauto, valittiin sähköauto koska niin törkeän halpaa ajaa.

Hintaerotus polttikseen oli 3000€ joka säästetään alle kahdessa vuodessa.

Vierailija
14/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Valitettavasti sähköauton valmistaminen saastuttaa enemmän kuin polttomoottoriauto saastuttaa koko elinkaaren aikana, mutta jos siitä ei välitä niin antaa mennä vaan.

Semmoiset harhat sieltä.

Vierailija
15/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 rarehanu wrote:

Vierailija wrote:

Ei ehkä muutamassa vuodessa, mutta uusi akku on erittäin kallis ja kyllä ne säästetyt eurot menee moninkertaisesti siihen akkuun jos samaa autoa pitää kauan ja tässä myös syy miksi esim. käytetyn Teslan hinta romahtaa muutaman vuoden jälkeen.

Jännittävästi jopa10v vanhoista model s pyydetään lähes 30k.

Vierailija
16/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ai ne polttisautot on sitten ilmaisia vai?🤣😂 Meillä maksoi sähköauto 4000€ enemmän kuin polttismalli.

Vierailija
17/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä nyt vain tykkään sähköautostani muuten vaan. Jokainen ajakoon sillä mistä tykkää ja mihin on varaa tai halua. Ja sähköautolla reissaaminen on tietysti suunniteltava tarkemmin.

Niinpä. Matkan varrella kahvilla on istuttava tuntia ja perillä on kyseltävä, jos vierailulle menee, isäntäperheeltä ilmainen lataus. Itse en koskaan pyydän muutamaa litraa bensaa isäntäväeltä kun käyn kylässä.

Vierailija
18/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vastaankitisijätkin pääsevät sitten sähköauton makuun kun nykyiset uudet 30t autot ikääntyvät jonnekin alle 10k kategoriaan.

rh
19/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Meillä oli ostopäätös joko polttis tai sähköauto, valittiin sähköauto koska niin törkeän halpaa ajaa.

Hintaerotus polttikseen oli 3000€ joka säästetään alle kahdessa vuodessa.

Tää sun matikka on sitä huuhaamatikkaa, kun säästö riippuu ajetuista kilometreistä ja käytetyn energialähteen senhetkisestä hinnasta ja monesta muusta asiasta, kuten esim. korjaus/huoltokuluista, vakuutuksesta ym....

Vierailija
20/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ai ne polttisautot on sitten ilmaisia vai?🤣😂 Meillä maksoi sähköauto 4000€ enemmän kuin polttismalli.

Mun bensa-auton maksoi 1200€😄