Mukavasti yöllä taas latautui sähköauto täyteen pelkillä siirtokustannuksilla
Suosittelen sähköautoiluun siirtymistä kaikille.
Kommentit (106)
Lasku säästöis tulee sitten muutaman vuoden kuluttua akkuremontista. 10-20tonnia
Siirtokustannus onkin sitten isompi lasku kuin sähkölasku.
Montako kWh:a kuluu kertalatauksessa?
Meillä sähkönsiirto maksaa 2,8 snt/kWh sähköveroa plus energiamaksu 4,5 snt/kWh
Arvo alenee sähköautossa noin tonnin kuukaudessa...
Minä nyt vain tykkään sähköautostani muuten vaan. Jokainen ajakoon sillä mistä tykkää ja mihin on varaa tai halua. Ja sähköautolla reissaaminen on tietysti suunniteltava tarkemmin.
Vierailija wrote:
Montako kWh:a kuluu kertalatauksessa?
Meillä sähkönsiirto maksaa 2,8 snt/kWh sähköveroa plus energiamaksu 4,5 snt/kWh
55 meni tällä kertaa.
Vierailija wrote:
Ja sähköyhtiön marginaaleilla tietty. Itse säästin maksamatta 30.000 euroa ylimääräistä sähköautosta ja siirrän tuon osuuden polttoaineisiin, tuolla ajeleekin muutaman vuoden.
Marginaali raivokas 0,25snt
Juu, nehän on ihan ilmaisia nuo sähköautot. Auton hintaahan ei ladatessa kannata muistella.
Valitettavasti sähköauton valmistaminen saastuttaa enemmän kuin polttomoottoriauto saastuttaa koko elinkaaren aikana, mutta jos siitä ei välitä niin antaa mennä vaan.
Vierailija wrote:
Lasku säästöis tulee sitten muutaman vuoden kuluttua akkuremontista. 10-20tonnia
Ei ehkä muutamassa vuodessa, mutta uusi akku on erittäin kallis ja kyllä ne säästetyt eurot menee moninkertaisesti siihen akkuun jos samaa autoa pitää kauan ja tässä myös syy miksi esim. käytetyn Teslan hinta romahtaa muutaman vuoden jälkeen.
Vierailija wrote:
Juu, nehän on ihan ilmaisia nuo sähköautot. Auton hintaahan ei ladatessa kannata muistella.
Vaikea sitä on nukkuessa muistella.
Aamulla taas muistelen kuinka kivaa on ajaa nykyaikaisella autolla niiden muutaman tonnin rotteloiden sijaan joilla sitä ennen ajelin.
Vierailija wrote:
Ja sähköyhtiön marginaaleilla tietty. Itse säästin maksamatta 30.000 euroa ylimääräistä sähköautosta ja siirrän tuon osuuden polttoaineisiin, tuolla ajeleekin muutaman vuoden.
Meillä oli ostopäätös joko polttis tai sähköauto, valittiin sähköauto koska niin törkeän halpaa ajaa.
Hintaerotus polttikseen oli 3000€ joka säästetään alle kahdessa vuodessa.
Vierailija wrote:
Valitettavasti sähköauton valmistaminen saastuttaa enemmän kuin polttomoottoriauto saastuttaa koko elinkaaren aikana, mutta jos siitä ei välitä niin antaa mennä vaan.
Semmoiset harhat sieltä.
1 rarehanu wrote:
Vierailija wrote:
Ei ehkä muutamassa vuodessa, mutta uusi akku on erittäin kallis ja kyllä ne säästetyt eurot menee moninkertaisesti siihen akkuun jos samaa autoa pitää kauan ja tässä myös syy miksi esim. käytetyn Teslan hinta romahtaa muutaman vuoden jälkeen.
Jännittävästi jopa10v vanhoista model s pyydetään lähes 30k.
Vierailija wrote:
Ai ne polttisautot on sitten ilmaisia vai?🤣😂 Meillä maksoi sähköauto 4000€ enemmän kuin polttismalli.
Vierailija wrote:
Minä nyt vain tykkään sähköautostani muuten vaan. Jokainen ajakoon sillä mistä tykkää ja mihin on varaa tai halua. Ja sähköautolla reissaaminen on tietysti suunniteltava tarkemmin.
Niinpä. Matkan varrella kahvilla on istuttava tuntia ja perillä on kyseltävä, jos vierailulle menee, isäntäperheeltä ilmainen lataus. Itse en koskaan pyydän muutamaa litraa bensaa isäntäväeltä kun käyn kylässä.
Nämä vastaankitisijätkin pääsevät sitten sähköauton makuun kun nykyiset uudet 30t autot ikääntyvät jonnekin alle 10k kategoriaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä oli ostopäätös joko polttis tai sähköauto, valittiin sähköauto koska niin törkeän halpaa ajaa.
Hintaerotus polttikseen oli 3000€ joka säästetään alle kahdessa vuodessa.
Tää sun matikka on sitä huuhaamatikkaa, kun säästö riippuu ajetuista kilometreistä ja käytetyn energialähteen senhetkisestä hinnasta ja monesta muusta asiasta, kuten esim. korjaus/huoltokuluista, vakuutuksesta ym....
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ai ne polttisautot on sitten ilmaisia vai?🤣😂 Meillä maksoi sähköauto 4000€ enemmän kuin polttismalli.
Mun bensa-auton maksoi 1200€😄