Mukavasti yöllä taas latautui sähköauto täyteen pelkillä siirtokustannuksilla
Suosittelen sähköautoiluun siirtymistä kaikille.
Kommentit (106)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minä nyt vain tykkään sähköautostani muuten vaan. Jokainen ajakoon sillä mistä tykkää ja mihin on varaa tai halua. Ja sähköautolla reissaaminen on tietysti suunniteltava tarkemmin.
Niinpä. Matkan varrella kahvilla on istuttava tuntia ja perillä on kyseltävä, jos vierailulle menee, isäntäperheeltä ilmainen lataus. Itse en koskaan pyydän muutamaa litraa bensaa isäntäväeltä kun käyn kylässä.
Yövyn kyllä aina hotelleissa vaikka kävisin kauempana vierailuilla. Ja pikalaturit on keksitty huoltsikoille jne.
Vierailija wrote:
Meillä ainakin sähköyhtiön marginaali on 0,59c/kWh. Paljonko ap:lla on, kun onnistui pääsemään sähkön hinnassa miinukselle?
Tiedän toki, että sähköyhtiöiden välillä on marginaaleissa eroa enkä ole jaksanut näitä niin tutkia. Alueen yhtiötä käytämme osittain kannatussyistä, koska he myös ylläpitävät sähköverkkoa.
Olen pelkkä trolli jolla ei ole autoa ja sähkön hinnan katson iltiksen lööpeistä.
- ap
Sähkötauno , tiesithän että tuipputehomaksu on 1.5e jokaista 1 kw kohden , ja tämä on laskussa siirtohinnassa.
22 kw niin huipputehomaksu on jo tuosta 33e kk. Vaikka sähkö olisi ihan ilmaista.
Millainen pelle elvistelee sähkön hinnalla kun alla on kymppitonnien auto? :D
Lämmität taloa 4 kw ,.peset pyykkiä 5 kw , laitat ruokaa 3 kw., saunot 5 kw lataat sähköautoa 22 kw.....niin kuukauden huipputehomaksu on jo tämän 2 tunnin aikana
N.60e. Kk / vaikka saisit sähköt ilmatteeksi ....huipputehomaksu on 1.5e / 1 kw.
Huipputehomaksu paukahtaa kuukauden laskuusi heti kun käytät sähköä yli tunnin kuussa.....kulutushuippu . 1.5e / 1 kw.....sähköauton lataus on siis uusi syöpä huipputehomaksuun.
Kerrotko vielä missä mä lataan sähköautoa yön yli kun en asu omakotitalossa?
Mun vuositulot on 36000€ eikä mulla riitä rahat ostamaan sähköautoa, joten 16 vuotta vanhalla bensavolvolla mennään. Ostan auton aina kertamaksuna. Mulla ei ole varaa ostaa >4000€ hintaista autoa. Milloin saan tuohon hintaan sähköauton, jonka akkukapasiteetti on vielä vähintään 80%
"maksoin 50 tonnia säästääkseni tonnin"
Käämitauno tiesithän että pörssisähköllä voi ladata vain omakotitalon asukkaat.....joilla on todennäköisesti tuo n.9c kw/ 1.5e huipputehomaksu per 1 kw.
Krs talon käämiautoilija maksaa yleisesti n. 0.19c kw
Että se siitä ilmasesta.
Polttomoottori auton omistajana en menetä 2e siitä kun ostan 1 litran fossiilisia vaan työllistän nesteen työntekijöitä sekä lahjoitan valtiolle n. 1.5 e per litra jotta valtio voi avusta sähköautoilijoita hankinnoissaan sekä ropelliyhtiöitä tekemään ropelisähköä....eikö olekin jalo teko.
Vierailija wrote:
Huipputehomaksu paukahtaa kuukauden laskuusi heti kun käytät sähköä yli tunnin kuussa.....kulutushuippu . 1.5e / 1 kw.....sähköauton lataus on siis uusi syöpä huipputehomaksuun.
Pölhö, auto lautautuu aina yöllä täyteen normaalista shucko rasiasta 8A, eli alle 2kW teholla.
Paljon maksoit mielikuvitusteslastasi?
Vierailija wrote:
Lämmität taloa 4 kw ,.peset pyykkiä 5 kw , laitat ruokaa 3 kw., saunot 5 kw lataat sähköautoa 22 kw.....niin kuukauden huipputehomaksu on jo tämän 2 tunnin aikana
N.60e. Kk / vaikka saisit sähköt ilmatteeksi ....huipputehomaksu on 1.5e / 1 kw.
Suurimmalla osalla Suomen sähköyhtiöistä ei edes ole mitään tehomaksua ja noi sun teholuvut on naurettavia, 5kW pesukoneeseen 😆
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pölhö, auto lautautuu aina yöllä täyteen normaalista shucko rasiasta 8A, eli alle 2kW teholla.
Mä lataan 3-vaihe13A, 9kW. 16A saisi max mutta tuollakin ehtii hyvin.
Ai sitä joutuu taas lataan negatiivisesti hinnoiteltua energiaa akkuun🤣😂
Meillä ei sähköautoilu oikein onnistu, koska mökin venerantaan on yli 200 km ja peräkärry lähes aina mukana ja siellä rannassa ei ole latausmahdollisuutta.
Lähin latauspaikka on 25 km päässä.
Näistä syistä ajamme toistaiseksi puhtaalla etanolilla niin kauan kuin yhdellä latauksella pääsisi 500 km halkokuormaa vetäen.
Jos tarvii vain lähikaupassa käydä, niin siihen riittää fillari.😅
Vierailija wrote:
Meillä ei sähköautoilu oikein onnistu, koska mökin venerantaan on yli 200 km ja peräkärry lähes aina mukana ja siellä rannassa ei ole latausmahdollisuutta.
Lähin latauspaikka on 25 km päässä.
Näistä syistä ajamme toistaiseksi puhtaalla etanolilla niin kauan kuin yhdellä latauksella pääsisi 500 km halkokuormaa vetäen.
Jos tarvii vain lähikaupassa käydä, niin siihen riittää fillari.😅
Meillä on Polestar Long range malli ja mökkimatka edestakaisin 450km, hyvin on riittänyt akku peräkärryn kanssa vaikka mökillä ei ole ladattu.
Kyllä meitä sähköautoilijoita on nyt hemmoteltu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minä nyt vain tykkään sähköautostani muuten vaan. Jokainen ajakoon sillä mistä tykkää ja mihin on varaa tai halua. Ja sähköautolla reissaaminen on tietysti suunniteltava tarkemmin.
Niinpä. Matkan varrella kahvilla on istuttava tuntia ja perillä on kyseltävä, jos vierailulle menee, isäntäperheeltä ilmainen lataus. Itse en koskaan pyydän muutamaa litraa bensaa isäntäväeltä kun käyn kylässä.
Miksi pyydettäisiin isäntäväeltä sähköä? Ainoastaan anoppi asuu niin kaukana että täytyy ladata matkalla, se ei meinaa tuntia/kerta eikä montaa kertaa.
Meinaat että ilmaisen auton kilsat ei muka olisi ilmaisia?