Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mukavasti yöllä taas latautui sähköauto täyteen pelkillä siirtokustannuksilla

Vierailija
14.10.2023 |

Suosittelen sähköautoiluun siirtymistä kaikille.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No mutta sehän on mukava, että latautui lähes ilmaiseksi. Mutta älä nyt sentään koita neuvoa mitä muiden pitäisi tehdä.

Kai sitä nyt suositella saa? Onhan se ihan tyhmää maksaa 12€+/100km kun sen saman matkan tekee 2€:lla.

Meinaat että ilmaisen auton kilsat ei muka olisi ilmaisia? 

Vierailija
42/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä nyt vain tykkään sähköautostani muuten vaan. Jokainen ajakoon sillä mistä tykkää ja mihin on varaa tai halua. Ja sähköautolla reissaaminen on tietysti suunniteltava tarkemmin.

Niinpä. Matkan varrella kahvilla on istuttava tuntia ja perillä on kyseltävä, jos vierailulle menee, isäntäperheeltä ilmainen lataus. Itse en koskaan pyydän muutamaa litraa bensaa isäntäväeltä kun käyn kylässä.

Yövyn kyllä aina hotelleissa vaikka kävisin kauempana vierailuilla. Ja pikalaturit on keksitty huoltsikoille jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meillä ainakin sähköyhtiön marginaali on 0,59c/kWh. Paljonko ap:lla on, kun onnistui pääsemään sähkön hinnassa miinukselle?

Tiedän toki, että sähköyhtiöiden välillä on marginaaleissa eroa enkä ole jaksanut näitä niin tutkia. Alueen yhtiötä käytämme osittain kannatussyistä, koska he myös ylläpitävät sähköverkkoa. 

Olen pelkkä trolli jolla ei ole autoa ja sähkön hinnan katson iltiksen lööpeistä.

- ap

Vierailija
44/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötauno , tiesithän että tuipputehomaksu on 1.5e jokaista 1 kw kohden , ja tämä on laskussa siirtohinnassa.

22 kw niin huipputehomaksu on jo tuosta 33e kk. Vaikka sähkö olisi ihan ilmaista.

Vierailija
45/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen pelle elvistelee sähkön hinnalla kun alla on kymppitonnien auto? :D

Vierailija
46/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmität taloa 4 kw ,.peset pyykkiä 5 kw , laitat ruokaa 3 kw., saunot 5 kw lataat sähköautoa 22 kw.....niin kuukauden huipputehomaksu on jo tämän 2 tunnin aikana 

N.60e.  Kk / vaikka saisit sähköt ilmatteeksi ....huipputehomaksu on 1.5e / 1 kw.

Vierailija
47/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huipputehomaksu paukahtaa kuukauden laskuusi heti kun käytät sähköä yli tunnin kuussa.....kulutushuippu . 1.5e / 1 kw.....sähköauton lataus on siis uusi syöpä huipputehomaksuun.

Vierailija
48/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko vielä missä mä lataan sähköautoa yön yli kun en asu omakotitalossa? 

Mun vuositulot on 36000€ eikä mulla riitä rahat ostamaan sähköautoa, joten 16 vuotta vanhalla bensavolvolla mennään. Ostan auton aina  kertamaksuna. Mulla ei ole varaa ostaa >4000€ hintaista autoa. Milloin saan tuohon hintaan sähköauton, jonka akkukapasiteetti on vielä vähintään 80% 

Vierailija
49/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"maksoin 50 tonnia säästääkseni tonnin"

Vierailija
50/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käämitauno tiesithän että pörssisähköllä voi ladata vain omakotitalon asukkaat.....joilla on todennäköisesti tuo n.9c kw/ 1.5e huipputehomaksu per 1 kw.

Krs talon käämiautoilija maksaa yleisesti n. 0.19c kw

Että se siitä ilmasesta.

Vierailija
51/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttomoottori auton omistajana en menetä 2e siitä kun ostan 1 litran fossiilisia vaan työllistän nesteen työntekijöitä sekä lahjoitan valtiolle n. 1.5 e per litra jotta valtio voi avusta sähköautoilijoita hankinnoissaan sekä ropelliyhtiöitä tekemään ropelisähköä....eikö olekin jalo teko.

Vierailija
52/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Huipputehomaksu paukahtaa kuukauden laskuusi heti kun käytät sähköä yli tunnin kuussa.....kulutushuippu . 1.5e / 1 kw.....sähköauton lataus on siis uusi syöpä huipputehomaksuun.

Pölhö, auto lautautuu aina yöllä täyteen normaalista shucko rasiasta 8A, eli alle 2kW teholla.

Vierailija
53/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon maksoit mielikuvitusteslastasi?

Vierailija
54/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lämmität taloa 4 kw ,.peset pyykkiä 5 kw , laitat ruokaa 3 kw., saunot 5 kw lataat sähköautoa 22 kw.....niin kuukauden huipputehomaksu on jo tämän 2 tunnin aikana 

N.60e.  Kk / vaikka saisit sähköt ilmatteeksi ....huipputehomaksu on 1.5e / 1 kw.

Suurimmalla osalla Suomen sähköyhtiöistä ei edes ole mitään tehomaksua ja noi sun teholuvut on naurettavia, 5kW pesukoneeseen 😆

Vierailija
55/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Pölhö, auto lautautuu aina yöllä täyteen normaalista shucko rasiasta 8A, eli alle 2kW teholla.

Mä lataan 3-vaihe13A, 9kW. 16A saisi max mutta tuollakin ehtii hyvin.

Vierailija
56/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sitä joutuu taas lataan negatiivisesti hinnoiteltua energiaa akkuun🤣😂

Vierailija
57/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei sähköautoilu oikein onnistu, koska mökin venerantaan on yli 200 km ja peräkärry lähes aina mukana ja siellä rannassa ei ole latausmahdollisuutta.

Lähin latauspaikka on 25 km päässä.

Näistä syistä ajamme toistaiseksi puhtaalla etanolilla niin kauan kuin yhdellä latauksella pääsisi 500 km halkokuormaa vetäen.

Jos tarvii vain lähikaupassa käydä, niin siihen riittää fillari.😅

Vierailija
58/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meillä ei sähköautoilu oikein onnistu, koska mökin venerantaan on yli 200 km ja peräkärry lähes aina mukana ja siellä rannassa ei ole latausmahdollisuutta.

Lähin latauspaikka on 25 km päässä.

Näistä syistä ajamme toistaiseksi puhtaalla etanolilla niin kauan kuin yhdellä latauksella pääsisi 500 km halkokuormaa vetäen.

Jos tarvii vain lähikaupassa käydä, niin siihen riittää fillari.😅

Meillä on Polestar Long range malli ja mökkimatka edestakaisin 450km, hyvin on riittänyt akku peräkärryn kanssa vaikka mökillä ei ole ladattu.

Vierailija
59/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä sähköautoilijoita on nyt hemmoteltu.

Vierailija
60/106 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä nyt vain tykkään sähköautostani muuten vaan. Jokainen ajakoon sillä mistä tykkää ja mihin on varaa tai halua. Ja sähköautolla reissaaminen on tietysti suunniteltava tarkemmin.

Niinpä. Matkan varrella kahvilla on istuttava tuntia ja perillä on kyseltävä, jos vierailulle menee, isäntäperheeltä ilmainen lataus. Itse en koskaan pyydän muutamaa litraa bensaa isäntäväeltä kun käyn kylässä.

Miksi pyydettäisiin isäntäväeltä sähköä? Ainoastaan anoppi asuu niin kaukana että täytyy ladata matkalla, se ei meinaa tuntia/kerta eikä montaa kertaa.