Mä en jaksa enää mitään. Aina väsyttää, työ vie kaikki mehut.
Kommentit (96)
Monella jaksamiseen vaikuttaa ylipaino. Tästä ei tykätä puhua, mutta hyvä kunto on kaiken a ja o. Huonossa fyysisessä kunnossa oleva ihminen ei jaksa edes normaalia elämää. Siitä kannattaisi puhua enemmän yhteiskunnassa. Eikä kyse ole mistään rääkistä kuntosalilla, vaan esim hyötyliikunnasta/ulkoilusta päivittäin sekä painon pitämisestä kurissa ja terveellisestä syömisestä.
En oikein usko tähän jankattuun työelämän muutokseen, vaan ihmisten kunnon romahtamiseen.
N45, kokopäivätyö, perhe, koira, paino kurissa ja päivittäin hyötyliikuntaa
Minä olen ajatellut, että 1v kuluttua, kun asuntolainan viimeinen erä menee maksuun ja toinenkin lapsi varmastikin muuttanut kotoa, niin rupeaisin tekemään 3-4-päiväistä työviikkoa🤔..
Se vain tarkoittaisi sitä, että pitäisi irtisanoutua vakituisesta työsopimuksesta jota odotin kuin kuuta nousevaa ensimmäiset 8v valmistumiseni jälkeen eli tein vain 1vkon-6kk pätkiä ja kesät aina työttömänä.
Mutta kun minä en jaksais enää tätä työtä täysipäiväisenä ja täydellä työviikolla, se on muuttunut niin raskaaksi ja niin kuormittavaksi ja lisäksi on ilmennyt fyysistäkin rajoitetta toiminnoille viimeisen 2v aikana vaikka ikäni alkaa "nelosella".
Ja vaikuttaisihan se negatiivisesti eläkkeeseenkin joka ei alani huomioiden kummoinen tule olemaan muutenkaan.
En tiedä, suo siellä ja vetelä täällä-fiilis.
Sama täällä. Asiaa ei yhtään helpota se, että teen vuorotyötä, joka vaikuttaa myös yöuniin. Aamuvuorojen ja työputkien jälkeen olo on täysin voimaton, mikä harmittaa myös itseä, sillä haluaisin jaksaa harrastaa ja tavata ystäviä jne.
Eli . ja sana "uppista" aiheuttivat ilmoituksen "asiattomasta sisällöstä" eivätkä tulleet läpi.
Tämä palata on muutoksen myötä muuttunut todella arsesta olevaksi, ennen se oli vain arsesta.
Vierailija wrote:
Monella jaksamiseen vaikuttaa ylipaino. Tästä ei tykätä puhua, mutta hyvä kunto on kaiken a ja o. Huonossa fyysisessä kunnossa oleva ihminen ei jaksa edes normaalia elämää. Siitä kannattaisi puhua enemmän yhteiskunnassa. Eikä kyse ole mistään rääkistä kuntosalilla, vaan esim hyötyliikunnasta/ulkoilusta päivittäin sekä painon pitämisestä kurissa ja terveellisestä syömisestä.
En oikein usko tähän jankattuun työelämän muutokseen, vaan ihmisten kunnon romahtamiseen.
N52, osa-aikatyö, perhe, paino kurissa. Haluan antaa perheelleni enemmän, kuin työnantajalle. Luulitko olevasi ainut laatuasi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
N52, osa-aikatyö, perhe, paino kurissa. Haluan antaa perheelleni enemmän, kuin työnantajalle. Luulitko olevasi ainut laatuasi.
Ja lisäys vielä saan nettona käteen 3480€
Samat fiilikset jopa helpon työn kohdalla. Vaikka työ ei olisi sinäänsä raskasta, pakotettu päivärytmi kokopäivätyössä kuormittaa sekä se että joutuu viitenä päivänä viikosta heräämään aikaisin. Nuorempana halusin lapsia mutta työelämään päästyäni olen tajunnut etten jaksa tähän enää lastenhoitoa lisäksi.
Oravanpyörä pyörii, ihmispolo siinä hyörii...
Kuolleena voi, ja ennenkaikkea saa, levätä, ei ennen sitä.
Työttömyys olisi win win ratkaisu AP:lle.
Tule vaihtopenkille ja joku työtön tulee tilalle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Helposti jaksaa 40/48h / viikko metsurin töitä. M31 ilman läskiä.
HAH!!! Kyllähän sitä kolmikymppisenä jaksaa!!! Kstsotaanpa sitten kun olet yli 50v. ja vaihdevuodet iskee...
Olen viisikymppinen ja minulla on vaihdevuodet. Jaksan hyvin ja tykkään tehdä työtä. En ole väsynyt, vaan tykkään puuhastella työpäivän jälkeenkin kaikkea. Tänään meinasin vaihtaa autoon kitkarenkaat, mutta sitä ennen menen laittamaan multaan kukkasipulit, joita olen ostanut monta pussillista. Pääsen töistä pois parin tunnin päästä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Helposti jaksaa 40/48h / viikko metsurin töitä. M31 ilman läskiä.
HAH!!! Kyllähän sitä kolmikymppisenä jaksaa!!! Kstsotaanpa sitten kun olet yli 50v. ja vaihdevuodet iskee...
Olen viisikymppinen ja minulla on vaihdevuodet. Jaksan hyvin ja tykkään tehdä työtä. En ole väsynyt, vaan tykkään puuhastella työpäivän jälkeenkin kaikkea. Tänään meinasin vaihtaa autoon kitkarenkaat, mutta sitä ennen menen laittamaan multaan kukkasipulit, joita olen ostanut monta pussillista. Pääsen töistä pois parin tunnin päästä.
Kyllä minäkin jaksaisin, jos istuisin työssäni Vauva-palstalla nostamassa häntääni.
Vierailija wrote:
Työttömyys olisi win win ratkaisu AP:lle.
Tule vaihtopenkille ja joku työtön tulee tilalle.
Itse teen vaan noin 5kk töitä vuodessa. Jos en saa määräaikaista sopimusta niin irtisanoudun.
Näin jaksanut olla työelämässä jo 20 vuotta. Jossain vaiheessa varmaan ikää tulee sen verran että ei palkata uuteen työhön, joten sitten vaan ollaan rennosti
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen keski-ikäinen, normaalipainoinen ja jaksan 42-tuntiset työviikot oikein hyvin! Ulkoilen joka päivä ja huolehdin siitä että tulee 8 tunnin yöunet.
Minäkin olen keski-ikäinen. Ei tulisi mieleenikään enää ulkoilla yhtään mitään, kun työpäivät menee suunnilleen näin:
klo 5:30 herätys, klo 6:00 töihin lähtö, klo 7:30 - 16:00 työpäivä, klo 17:30 tulen töistä kotiin, klo 18:30 syödään ruoka, klo 19:30 voin ekan kerran levähtää ja istua sohvalle. Siinä on sitten huimat puoltoista tuntia vapaa-aikaa, kunnes ripustan todennäköisesti pyykit, pakkaan työkamat seuraavaksi päiväksi, menen suihkuun ja alan odottelemaan unta klo 22:00.
Sulla menee tosi paljon aikaa työmatkoihin. Kolme tuntia päivässä. Olisko tuolle mahdollista tehdä jotain?
Vierailija wrote:
Sama täällä. Kaikki vapaa-aika mene töistä palautumiseen ja lepoon, ei mitään enää jaksa töiden jälkeen tehdä. Paikatkin niin kipeät, että pitää vain maata ja lepuuttaa jalkoja ja selkää.
Kehotan suhtautumaan jalkojen ja selän väsymiseen/särkyyn vakavasti. Seikka pahenee vuosi vuodelta ja todennäköisesti eläkeikään mennessä et edes loikoile kivuttomasti. Kannattaa rehdisti vaan mennä ttlääkärin puheille ajoissa. Ei työ ole niin tärkeää että uhraa terveytensä.
Minäkin lyhentäisin mutta esimies ei siihen suostu. Hän ei kuulemma tee mitään sellaisella työntekijällä joka tekee lyhyempää työaikaa. Hän tarvitse jokaista tekemään 100% työaikaa 200% työteholla. Käyttää todellakin ihan näitä prosentteja ja sanoja. Siivousfirmassa työskentelen ja teen kotisiivouksia. Siinä ajassa missä ennen siivottiin yksi 100 neliön asunto nyt niitä siivotaan kaksi. Tai ennen oli kaksi työntekijää siivoomassa omakotitaloa ja aikaa oli 3 tuntia. Nyt yksi työntekijä siivoaa sen samankokoisen omakotitalon ja aikaa on hupskeikkaa 3 tuntia.
Laatuhan se on mikä kärsii. Tottakai. Eikä työpäivän jälkeen mitään enää jaksa tehdä. Ei sen puoleen että olisi rahaa mitään tehdäkään. Tiedätte siivoajien palkat.