Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en jaksa enää mitään. Aina väsyttää, työ vie kaikki mehut.

Vierailija
13.10.2023 |

Miten muut jaksaa😭

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen keski-ikäinen, normaalipainoinen ja jaksan 42-tuntiset työviikot oikein hyvin! Ulkoilen joka päivä ja huolehdin siitä että tulee 8 tunnin yöunet.

Minäkin olen keski-ikäinen. Ei tulisi mieleenikään enää ulkoilla yhtään mitään, kun työpäivät menee suunnilleen näin:

klo 5:30 herätys, klo 6:00 töihin lähtö, klo 7:30 - 16:00 työpäivä, klo 17:30 tulen töistä kotiin, klo 18:30 syödään ruoka, klo 19:30 voin ekan kerran levähtää ja istua sohvalle. Siinä on sitten huimat puoltoista tuntia vapaa-aikaa, kunnes ripustan todennäköisesti pyykit, pakkaan työkamat seuraavaksi päiväksi, menen suihkuun ja alan odottelemaan unta klo 22:00.

Minä herään 6:10, lähden kotoa klo 7:40 ja palaan kotiin 17:45. Kuudelta syödään ja sen jälkeen siistitään keittiö ja tehdään jotain muita kotihommia. Seitsemän jälkeen ulkoillaan jonka jälkeen on aikaa katsoa vaikka telkkaria. Venyttelen, juon iltateen ja luen jotain kirjaa vielä, nukkumaan menen viim. klo 22.

Sunnuntai on meal prep päivä jolloin valmistetaan lounaat ja päivälliset neljälle päivälle, perjantaisin kokataan tai tilataan jotain fiiliksen mukaan.

Maanantaina viedään roskat ja biojäte, tiistaina kierrätetään, keskiviikkona tulee viikon ruokaostokset kotiinkuljetettuna ja lauantaisin siivotaan.

Jää aikaa ihan vaan chillatakin ja aamuisin herään aina virkeänä uuteen päivään!

Vierailija
42/96 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans jaksa. Suunnittelen, että muutama vuosi kun lapset muuttaa omilleen, alan tehdä 50-60% työaikaa tai jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen keski-ikäinen, normaalipainoinen ja jaksan 42-tuntiset työviikot oikein hyvin! Ulkoilen joka päivä ja huolehdin siitä että tulee 8 tunnin yöunet.

Minäkin olen keski-ikäinen. Ei tulisi mieleenikään enää ulkoilla yhtään mitään, kun työpäivät menee suunnilleen näin:

klo 5:30 herätys, klo 6:00 töihin lähtö, klo 7:30 - 16:00 työpäivä, klo 17:30 tulen töistä kotiin, klo 18:30 syödään ruoka, klo 19:30 voin ekan kerran levähtää ja istua sohvalle. Siinä on sitten huimat puoltoista tuntia vapaa-aikaa, kunnes ripustan todennäköisesti pyykit, pakkaan työkamat seuraavaksi päiväksi, menen suihkuun ja alan odottelemaan unta klo 22:00.

Minä herään 6:10, lähden kotoa klo 7:40 ja palaan kotiin 17:45. Kuudelta syödään ja sen jälkeen siistitään keittiö ja tehdään jotain mui

Kauheeta suorittamista. Kuolisin henkisesti tuollaisessa " elämässä". Näin me ollaan erilaisia..

Vierailija
44/96 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko tahahuolia? Muita huolia?

Onko ap ylipäänsä enää linjoilla. Ärsyttävää että tehdään aloitus, jota ei sitten kommentoida milläänlailla.

Ap taitaa olla tuo yököttelijä?

Vierailija
45/96 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä herään 6:10, lähden kotoa klo 7:40 ja palaan kotiin 17:45. Kuudelta syödään ja sen jälkeen siistitään keittiö ja tehdään jotain mui

Maanantaina viedään roskat?? Entäs jos ne vahingossa viekin tiistaina?

Onko tuon sun venyttelyn ja suihkun jälkeen sitten seksiä joku ilta? Torstaina?

Herranjumala mitä aikatauluttamista. Missä kaikki luovuus ja spontaanius?

Vierailija
46/96 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitä? Hilloatteko te viikon roskia ja viette maanantaisin?

Vierailija
47/96 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko tahahuolia? Muita huolia?

Onko ap ylipäänsä enää linjoilla. Ärsyttävää että tehdään aloitus, jota ei sitten kommentoida milläänlailla.

No varmaan nukkumassa, kuitenkin viikon viimeinen työpäivä ja uupunut

Vierailija
48/96 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti jaksaa 40/48h / viikko metsurin töitä. M31 ilman läskiä.

Vierailija
49/96 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää työ lähtee alta mikä nyt on niin seuraava vaihe on olla rikollinen ja hakea sitä kautta helppoa elämää. Nykyinen työkulttuuri Suomessa ei ole sen arvoinen että siinä kannattaisi olla jos pääsee helpommalla.

Vierailija
50/96 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Entä jos biojätteet haisee jo perjantaina ja roskis pursuaa yli lauantaina, pitääkö odottaa maanantaihin? 

Vierailija
51/96 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Helposti jaksaa 40/48h / viikko metsurin töitä. M31 ilman läskiä.

Jaksaahan sitä kun nykyään metsuri istuu kopissa ja katkoo koneella puita. Lihasvoimaa siihen tarvitsee saman verran kuin ohjaustehostetun auton ajamiseen. Tosin eihän se on pelkästään työn fyysisyydestä kiinni kuinka pahasti se vie voimat. Työajan lyhennys olisi hyvä ja lottovoitto paras koska vain rahan takia niitä töitä tehdään. 

Vierailija
52/96 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Ärsyttää kun työ pakottaa tiettyyn päivärytmiin ja arki-iltaisin on vapaa aikaa vain muutama tunti ja siinä ajassa pitää tehdä myös pakolliset kotityöt. Ei puhettakaan että voisin hankkia lapsia. Viikonloput menee palautuessa ja sukulaissuhteet kärsii kun ei koskaan jaksa ajella toiselle paikkakunnalle sukuloimaan. 

Viime jouluna ajattelin, että vuonna 2023 sukuloin tasaisesti pitkin vuotta, että voin hyvällä omallatunnolla viettää kotijoulun ilman sukulointeja. Nyt on lokakuun puoliväli ja enpä juuri ole sukuloinut kun ei vaan jaksa...

Vierailija
53/96 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on ihan syvältä. Kaikkialla pitäisi siirtyä 4 päiväiseen viikkoon. Elämä menee oikeasti vaan pelkkään työntekoon. Tänään on lauantai. Sunnuntaista ei jaksa enää nauttia, koska seuraavana päivänä on taas töitä. Palkkatasokin on täällä heikohko vaativuuteen nähden ja työnantajilla ei ole pääsääntöisesti mitään kummoisia henkilöstöetuja.

Vierailija
54/96 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei jaksa. Ihmiset mässää, ryyppää, vetää huumeita että selviäisi arjesta. Koko ajan enemmän mt ongelmia, alzheimer nuoremmilla ja nuoremmilla yms. Kansanterveys tulee romahtamaan. Lapset puu ko  t ttelee toisiaan kaduilla koska aikuiset ei jaksa enää kasvattaa niitä, ei edes puhua niille kun ovat itse niin loppu.

Ihanan nautinnollista elämää. Mutta ei stn edes vahingossa haaveilla saati puhuta että olisiko aika alkaa muuttamaan työelämää parempaan suuntaaan.

Vierailija
55/96 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Työpäivän pituushan on ihan normi, mutta tuo työmatkaan käytetty aika karmea. Etäpäivinä nousen ylös 7:45 (jos sattuu nukuttamaan tuonne saakka. Yleensä ei). Avaan läppärin ja ryhdyn hommiin. Lopetan klo 16 paikkeilla. Kansi kiinni ja suoraan lenkille tai salille. Hyvin ehtii ja jaksaa myös kotityöt ja illalla saattaa jopa jo vähän pitkästyttää telkkarin katselu ja tulee mentyä ajoissa nukkumaan.

Vierailija
56/96 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Suurin osa ei jaksa. Ihmiset mässää, ryyppää, vetää huumeita että selviäisi arjesta. Koko ajan enemmän mt ongelmia, alzheimer nuoremmilla ja nuoremmilla yms. Kansanterveys tulee romahtamaan. Lapset puu ko  t ttelee toisiaan kaduilla koska aikuiset ei jaksa enää kasvattaa niitä, ei edes puhua niille kun ovat itse niin loppu.

Ihanan nautinnollista elämää. Mutta ei stn edes vahingossa haaveilla saati puhuta että olisiko aika alkaa muuttamaan työelämää parempaan suuntaaan.

Multitaskaaminen aiheuttaa muistisairauksia nuorilla. Tämä on ollut jo pitkään tiedossa mutta asialle ei tehdä mitään. Yhtä vaarallinen asia terveydelle kuin tupakointi ja päihteet.

Vierailija
57/96 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin lainaus ei mulla toimi ja joku kyseli että Entä jos biojätteet haisee jo perjantaina ja roskis pursuaa yli lauantaina, pitääkö odottaa maanantaihin?

Ei haise eikä pursua. Kuten kirjoitin niin meillä sunnuntai on meal prep päivä eikä niitä roskia tai biojätettä synny viikolla juuri mitään kun otetaan arkisin jääkaapista valmista ruokaa ja lämmitetään sen verran mitä syödään :)

Meille järjestelmällisyys ja suunnitelmallisuus on tuonut helpon ja rentouttavan arjen. Mitään ei jää rästiin kun asiat tapahtuu tietyssä rytmissä. Jää myös aikaa pitää omasta kunnosta huolta päivittäisen ulkoilun merkeissä ja tämä vaikuttaa suoraan unen laatuun ja jaksamiseen.

Vierailija
58/96 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minkä luulisit itse olevan syypää väsymykseesi?

Nostanpa tämän aiheen ylöspäin. Ap ei varmaan jaksa vastata, mutta muut uupujat, minkä luulisitte itse olevan väsymyksenne taustalla? 

Kuinka vanhoja olette ja minkälainen peruskunto teillä on? Kyinka kauan olette olleet väsyneitä ja oletteko tehneet mitään konkreettista parantaaksenne tilannetta? Oletteko käyneet lääkärissä, onko teillä esimerkiksi uniapneaa ja ovatko kolesteroliarvot normaalit? 

Vierailija
59/96 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat seikat: olen iltavirkku ja toisinaan ferritiiniarvo on ollut matalalla ja rautakuuri on tuonut energiaa. Virheiden pelko ja jännitys ovat uuvuttavia tunteita.

Vierailija
60/96 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalla vaikuttaa 50 kilon ylipainokin, töissä jaksan jotenkin, sen jälkeen en.