Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte töissä lääkärit, hoitajat ja muut sote alan työntekijät?

Vierailija
13.10.2023 |

Olen juuri siirtynyt työelämään sote alalle ja muutamassa kuukaudessa jo aivan puhki. Tuntuu, että työyhteisö ei arvosta työpanostani ollenkaan. Potilaita tulee ovista ja ikkunoista ja potilasajat erityisesti päivystyksessä aivan liian lyhyitä.

Lomaa ei uutena työntekijänä saa, joulun ja uuden vuoden päivystyksen tulevat menemään samalla (huonolla) palkalla kuin mikä tahansa arkivapaan päivystys. Juhannuksena oli sama.

Esihenkilöllä on selkeät suosikkinsa, tietyt henkilöt saavat lomansa aina juuri siihen mihin haluavat. 

Miten tätä jaksaa??? Töiden jälkeen istun autoon, itken 15 minuuttia ja lähden ajamaan kotiin. Yöllä näen painajaisia töistä. Töissä ahdistaa ja itkettää. Potilaat ovat ilkeitä ja tätä pitäisi jaksaa ilmeisesti hamaan tulevaisuuteen asti ilman lomaa.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellista totta tuo lusmu-lääkärit jengi.

He todellakin tietävät  mikä on tilanne.

Heitä ei kiinnosta  vakityo pätkääkään. Vaan pätkätyö, keikkatyo, josta kiskovat 3kertaisen liksan. Tai eivät tule ollenkaan....

Ja Sote maksaa.

Tässä on osa syy siihen , miksi Sote  on taloudellisessa kriisissä. 

Lääkäreillä on ainut "kusumus" tienata  mittava omaisuus ja pian.

Haistakoot....

Vierailija
42/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Keikka lääkärit ( keikarit) lypsävät Soten konkurssiin. 

Mut, eipä sillä oo heille väliä. Kunhan vaan ite rikastuvat nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin, siis JOUDUIN töihin soteen. Olen entinen kaupungin työntekijä. Ja kyllä, erittäin väsynyt. 

En ole ainoa. 

Nuoria ( joihin en lukeudu) haukutaan aina ammatinvalinnan vuoksi. Myös hoitajia halveksitaan erikseen. Kai sillä joku nostaa itse itseään. Typerää aikuisilta ihmisiltä. 

Vierailija
44/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä jaksakaan. Koko ajan työyhteisössä on porukkaa kuukausien saikulla ja heidän työt kaatuu minun niskaan. Mietin koko ajan pakokeinoa, mitä lähteä opiskelemaan seuraavaksi, miten päästä pois alalta asap. 

T. Sosiaalityöntekijä

Vierailija
45/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itsepähän läksit. Nyt on edessä 40 vuotta tuota samaa. Kestät sen ja pääset eläkkeelle. 

Miksi jotain duunia olisi pakko tehdä 40 vuotta? Alanvaihtajia on nykyisin paljon.

Vierailija
46/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu hoitohenkilökunta saa syyttää siitä  lääkäreitä, että rahat on loppu Sotella .

Konkurssi on Soten ovella.

Kiitos rahan ahneet lääkärit.

Keikkatyö tohtoreille valuu koko Soten kassa tyhjäksi.

Vierailija
47/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Muu hoitohenkilökunta saa syyttää siitä  lääkäreitä, että rahat on loppu Sotella .

Konkurssi on Soten ovella.

Kiitos rahan ahneet lääkärit.

Keikkatyö tohtoreille valuu koko Soten kassa tyhjäksi.

Miksi hoitajat syyttäisi ketään rahan loppumisesta? Ei hoitoalalla ole nykyisin niin vetovoimainen että sinne kannattaisi jäädä ketään syyttelemään.

Syyttely tuskin helpottaa edes asiakkaiden asemaa. Jatkuva rutina lähinnä lopettaa ne palvelut kokonaan ei paranna niitä. Tosin sitä rutinaa on jatkunut jo niin kauan että esim. perusterveydenhuollon alasajoa tuskin voi enää välttää.

Vierailija
48/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat "maksavat" kyllä nuo keikari keikkalääkärien tripla palkat nahoissaan tavalla tai toisella.

Siis haloo 

Soten talous kuralla jo muutenkin, sitten tulee nämä keikkalääkärit jotka viimeistelevät konkurssit 

Vierailija
49/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hoitajat "maksavat" kyllä nuo keikari keikkalääkärien tripla palkat nahoissaan tavalla tai toisella.

Siis haloo 

Soten talous kuralla jo muutenkin, sitten tulee nämä keikkalääkärit jotka viimeistelevät konkurssit 

Pahempi se konkurssi taitaa olla monelle muulle kuin hoitajille tai edes niille keikkalääkäreille. Kyllä he keksivät jotain muuta työtä itselleen sen jälkeen.

Vierailija
50/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä kuin ap. Keikkailin ennen hoitoalalla mutta sitten päädyin ottamaan vakipaikan ja nyt jo kaduttaa. Osaston ongelmat tulevat silmille ja ajatuksiin ihan eri tavalla vakituisena työntekijänä kuin keikkalaisena. Lisäksi ensimmäisenä vuotena eivät lomat kerry ja lisäksi työnantaja ei hyväksy työkokemukseksi nimikirjanotetta vaan vaatii alkuperäiset työtodistukset joita ei edes ole. Olen aikaisemmin saanut täydet kokemuslisät ja lomat ja nimikirjanote on hyväksytty kokemuslisälaskelmiin. Tämän vuoksi tunnen että parempi olla keikkalainen ja pitää lomat oman aikataulun mukaan (tosin palkattomana). Minulla on 6 kk koeaika, voinko irtisanoutua vakituisesta työpaikasta ns. päivässä ja jatkaa keikkalaisena?

Vierailija
51/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä keikkalaiset saavat taloudellista tukea jos sairastuvat?

Vierailija
52/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sote, siellä ongelma.

Vierailija
53/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mistä keikkalaiset saavat taloudellista tukea jos sairastuvat?

Työkkäristä, Kelasta, kompensoitu paremmalla palkalla.

Vierailija
54/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En minä jaksakaan. Koko ajan työyhteisössä on porukkaa kuukausien saikulla ja heidän työt kaatuu minun niskaan. Mietin koko ajan pakokeinoa, mitä lähteä opiskelemaan seuraavaksi, miten päästä pois alalta asap. 

T. Sosiaalityöntekijä

Sama täällä. Kadun, että koskaan kouluttauduin tälle alalle. Olen jo itsekin kertaalleen läpikäynyt pitkät uupumussaikut. Palasin työhöni ihan puhtaasti rahan takia ja pohdin koki ajan pakosuunnitelmaa.

Työni kyllä jaksaisin, mutta jatkuvia organisaatiotason muutoksia, todellisuudesta irtautunutta hankehumppaa ja onnettoman huonoa johtamista en.

Vierailija
55/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat nykyään todella heikkoluonteisia ja resilienssikyvyiltään olemattomia. Minä teen sairanhoitajan työtä 8 tuntia päivässä, minkä jälkeen menen kotiin, eikä työjuttuja tarvitse ajatella koskaan kotona. Mieheni on diplomi-insinööri, jolla on koko ajan hirveä työstressi päällä ja töitä tehdään kotoa myös viikonloppuisin. En tunnista ollenkaan tätä monien maalaamaa kuvaa sotealan "kriisistä" ja hirveistä työoloista. Joo, henkilökuntaa voisi olla enemmän, mutta näinhän se on kaikissa työpaikoissa. Kun lasketaan rahaa, työt tehdään mahdollisiman kustannustehokkaasti. Olen tottunut näkemään töissä kaikenlaista, mutteivat ne asiat tule koskaan uniin. Työyhteisössä pärjää, kun osaa pitää puolensa. Palkka voisi olla suurempi, mutta muuten työ on mukavaa ja aika helppoa. Mietin joskus, että postaileekohan näitä katastrofitarinoita tänne joku vasemmistoliiton agitaattori. Minulla on ihan erilainen käsitys työelämästä.

Vierailija
56/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukiessa tulee mieleen, että osa ihmisistä on paksunahkaisia kovanaamoja, osa taas ei ole.

Vanha sanonta on, että heikot sortuu elon tiellä mutta jätkä sen kun porskuttaa.

Vierailija
57/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia on mutta se ainainen valittaminen ja negatiivinen asenne vie viimesetkin hapet työpaikalta ja sairastuttaa kaikki. Pahimmat eivät kerkeä edes huomenta sanomaan kun ollaan jo naama rutussa ja aloitetaan valitus. 

Vierailija
58/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihmiset ovat nykyään todella heikkoluonteisia ja resilienssikyvyiltään olemattomia. Minä teen sairanhoitajan työtä 8 tuntia päivässä, minkä jälkeen menen kotiin, eikä työjuttuja tarvitse ajatella koskaan kotona. Mieheni on diplomi-insinööri, jolla on koko ajan hirveä työstressi päällä ja töitä tehdään kotoa myös viikonloppuisin. En tunnista ollenkaan tätä monien maalaamaa kuvaa sotealan "kriisistä" ja hirveistä työoloista. Joo, henkilökuntaa voisi olla enemmän, mutta näinhän se on kaikissa työpaikoissa. Kun lasketaan rahaa, työt tehdään mahdollisiman kustannustehokkaasti. Olen tottunut näkemään töissä kaikenlaista, mutteivat ne asiat tule koskaan uniin. Työyhteisössä pärjää, kun osaa pitää puolensa. Palkka voisi olla suurempi, mutta muuten työ on mukavaa ja aika helppoa. Mietin joskus, että postaileekohan näitä katastrofitarinoita tänne joku vasemmistoliiton agitaattori. Minulla on ihan erilainen käsitys työelämästä.

Miksi sitä stressiä pitäisi sietää juuri sotealalla, jos koet mielekkäämäksi työn jollakin toisella allalla?

Vierailija
59/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi sitä stressiä pitäisi sietää juuri sotealalla, jos koet mielekkäämäksi työn jollakin toisella allalla?"

Minä vähän luulen että nämä ihmiset kärsisivät stressistä ihan millä alalla tahansa. Kun ongelma on korvien välissä, ymäristön vaihtaminen ei auta.

Vierailija
60/86 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut. Suurin syy se, että kilttinä ja tunnollisena ihmisenä tein niiden lusmujenkin työt ja uuvuin. Oli jatkuvasti hyväksikäytetty olo. Olen niin helpottunut, kun vaihdoin alaa. Nykyään teen työtä, jossa vain omalla panoksellani on merkitystä. Mikään ei kaadu mun niskaani, jos vaikka joku on pois. Täysin itsenäinen ja vieläpä melko rento työ, mutta palkkaa vähän enemmän kuin sairaalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan