Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua ei ole ikinä kiinnostanut politiikka - muita?

Vierailija
13.10.2023 |

Olen siis 40 + ikäinen, eikä mua ikinä ole kiinnostanut politiikka.

Otsikot luen, joskus artikkeleita. 

Ja se mitä luen, tuntuu niin lapselliselta tappelulta, ei voisi vähempää kiinnostaa.

Asenteeni on luettuani jotain typerää, että tapelkaa keskenänne, mua ei kiinnosta ja jatkan kaikessa rauhassa omaa rauhallista elämääni, teen vähän ruokaa ja käyn vaikkapa suihkussa.

Haluan vain elää rauhallisessa maailmassa eikä energiani riitä yhtään politiikan tappeluiden seuraamiseen

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öyhötystä on nykyajan politiikka. Myös minä pysyn kaukana.

Vierailija
22/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Öyhötystä on nykyajan politiikka. Myös minä pysyn kaukana.

Mutta mikä on vaihtoehto, kun halutaan päättää mm. vaikka työttömyystukien ja sumistuen suuruudesta? - Ai niin. Unohdin, että työttömyys ja köyhyys on vain työttömien ja köyhien oma syytä, joten voisivat vain ryhtyä miljonääreiksi, vai kuinka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä minuakaan pahemmin politiikka kiinnosta, en ole edes missään vaaleissa ikinä äänestänyt. Minä olen sitä mieltä että kaikki mihin politiikka sekaantuu menee piloille, politiikan pitäisi olla mukana vain siellä eduskuntatalossa eikä sitä pitäisi sekoittaa ihmisten arkielämään millään tapaa. Olen lopettanut urheilun seuraamisen siksi koska urheilussakin on nykyisin mukana politiikka. Maailma ilman politiikkaa olisi parempi paikka.

M33

Vierailija
24/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikko voi menestyä vain, jos löytää korvan, joka haluaa uskoa. Koska kiistattomia asia-argumenttejä hänellä ei ole, voi nojata toivoon ja sokeaan uskoon.

Vierailija
25/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää mielipiteitä

Vierailija
26/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin, että politiikka on liian tärkeää jätettäväksi poliitikoille.

Yhteisten asioiden hoito on usein neuvottelua, puolensa pitämistä, sumplimista. Suulain saa puheenvuoron ja paras puhuja saa suosiota. Puhuminen ei kuitenkaan takaa lopputulosta.

Minusta ei ainakaan olisi poliitikoksi. En jaksaisi sitä tenttausta, vääntöä, neuvottelua ja esillä olemista.

Ääni on vain yksi ääni, mutta kyllä se kannattaa käyttää vaaleissa.

Vierailija
27/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jostain luin, että politiikka on liian tärkeää jätettäväksi poliitikoille.

Yhteisten asioiden hoito on usein neuvottelua, puolensa pitämistä, sumplimista. Suulain saa puheenvuoron ja paras puhuja saa suosiota. Puhuminen ei kuitenkaan takaa lopputulosta.

Minusta ei ainakaan olisi poliitikoksi. En jaksaisi sitä tenttausta, vääntöä, neuvottelua ja esillä olemista.

Ääni on vain yksi ääni, mutta kyllä se kannattaa käyttää vaaleissa.

Ei kenestäkään fiksusta ja rehellisestä ihmisestä ole poliitikoksi. Siinä hommassa pärjää vain huijarit ja idiootit.

Vierailija
28/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minua hämmentää tämä ajatusmaailma. Politiikkahan vaikuttaa kaikkeen yhteiskunnassa, siellä on äänestetty asioista jotka ovat vaikuttaneet mm. valtavasti siihen mihin suuntaan oma elämäni menee ja romuttuuko tai viivästyykö elämänsuunnitelmani. Missä puskassa te elätte, jos politiikka ei oikeasti vaikuta mitenkään?

Vierailija
29/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse olekaan siitä, että vaikuttaako se elämään vai eikö.

Vain niitä tappeluita ja vääntöjä ei jaksa lukea mediasta muuta kuin otsikot.

Mulla ei ole energiaa politiikan seuraamiseen tai mielipiteitteni esittämiseen. Ei kiinnosta. Mielipiteilläni ei edes ole väliä.

Mulla on ihan tarpeeksi ajateltavaa omassa elämässäni.

Huomaa sitten joskus omassa elämässään miten vaikuttaa.

Myös esim. tämä palsta on vaikuttanut käsityksiini politiikasta ja negatiivisella tavalla.

Olen lukenut täältä aivan sairaita juttuja.

Vierailija
30/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui koronan aikaan kiinnostus politiikkaan. Seuraan jonkin verran uutisia, mutta viime vaalit oli ekat jossa jätin äänestämättä. En tule äänestämään presidentin vaaleissakaan. Teen koko ajan iltatyötä niin on television katselu jäänyt. Politiikka on Suomessa eliitin ja rasistien pelikenttä. 

Vierailija
31/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua politiikka kiinnosti paljonkin ja seurasin aktiivisesti, mutta nyt ei kiinnosta enää, enkä seuraa. En aio myöskään äänestää enää. 

Vierailija
32/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuollaisia jotkut ovat, ei kiinnosta mitä oman kuplan ulkopuolella tapahtuu. Ihmiset on vissiin joko ympäristöstään kiinnostuneita tai sitten maailmasta isompana kokonaisuutena.

Itse en ymmärrä miten jotain ihmistä kiinnostaa vaikka naapurin kaverin äidin Sirkka-Liisan kissan ientulehdus enemmän kuin vaikkapa naapuri maassa tapahtuva avoin sota.

Politiikka kun vaikuttaa myös sinun elämääsi niin sietäisi hieman kiinnostaa, apaattisuus ei ole tervettä.

Man borde inte blanda lokal partipolitik och världspolitik. Förr var man själv intresserad av lokal politik (Finlands, inte någon kommuns). Nu har intresset svalnat helt. 3,5 % bestämmer vem du får rösta på och av dem är ca. 90 % fullkomliga mullhuvuden. Detta gäller både kandidaterna och dem som ställer upp dem.

Då en politiker äntligen har blivit invald går allt ut på att missbruka ställningen och maxa inkomsterna för en själv, släkt och vänner. Även väljarna bör få något symboliskt så att de röstar in en igen.

Finland skulle må bra av en offentlig sektor som är max. 1/3 av dagens storlek. Det skulle vara rena giftet för partipolitiken som har stulit makten i Finland, så det kommer inte att ske. Inte förrän IMF sätter stopp för att Finland permanent lever långt utöver sina tillgångar.

Vierailija
33/43 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eipä minuakaan pahemmin politiikka kiinnosta, en ole edes missään vaaleissa ikinä äänestänyt. Minä olen sitä mieltä että kaikki mihin politiikka sekaantuu menee piloille, politiikan pitäisi olla mukana vain siellä eduskuntatalossa eikä sitä pitäisi sekoittaa ihmisten arkielämään millään tapaa. Olen lopettanut urheilun seuraamisen siksi koska urheilussakin on nykyisin mukana politiikka. Maailma ilman politiikkaa olisi parempi paikka.

M33

En intressant tanke. Har du något förslag till hur politiklösa samhällen skulle fungera? Jag är helt på riktigt intresserad.

34/43 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lue edes niitä otsikoita 😅 

Vierailija
35/43 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikka ei ole mitään viihdettä joka kiinnostaa tai ei kiinnosta.

Se mitä politiikassa tapahtuu on sinun oman elämäsi puitteiden ylläpitoa, rakentamista tai tuhoamista. Jos politiikka ei kiinnosta, silloin tuskin kykenet esim. äänestämään rationaalisin perustein? Se epäollenainen mitä politiikassa tapahtuu, on useimmiten populismia ja joskus tarkoituksellista savuverhon rakentamista, mutta se kuuluu siihen.

Olisiko +40 vuotiaan jo aika kasvaa aikuiseksi yhteiskunnan jäseneksi? Demokratia toimii vain siten, että mahdollisimman moni osallistuu edes äänestämällä ja nimenomaan omista lähtökohdistaan.

M40

Vierailija
36/43 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kovasti puolustelee omaa politiikan seurantaansa... 

Mun mielipide on se että se ei vaikuta oikeasti mitenkään yhtään mihinkään. Jokainen täysijärkinen näkee että se on pelkkää teatteria, ihmisille annetaan kuva että ne voi vaikuttaa itsekkin johonkin, vaikka näin ei oikeasti ole. Luodaan mielikuva demokraattisesta systeemistä ja valtiosta vaikka näin ei oikeasti ole. 

Joo ne voi vaikuttaa vähän sinne sun tänne mitä siellä teatterissa pusketaan, mutta kokonaisuutena ne ei oikeasti vaikuta mihinkään mitenkään jos vetää itsensä henkisesti pois siitä kaikesta. 

Ihminen kuluttaa vaan oman energiansa siihen tappalemiseen niistä asioista. 

Oletteko te nähneet kertaakaan esim tällä palstalla järkevää keskustelua politiikasta? Jep en ole minäkään, se on aina haukkumista ja riitelyä, ja se on sen koko jutun pointti. Saada ihmiset tappelemaan ja väittelemään näistä asioista kuin omista lempi urheilujoukkueistaan....

Se on siis verrattavissa täysin valtauskontoihin ja ihan mihin vaan muuhunkin tälläseen aivopesujärjestelmään. 

Kaikki ihmiset keitä tunnen ketkä seuraavat politiikkaa 247, ovat oikeasti aika yksinkertaisia ja eivät kovin fiksuja. 

Vierailija
37/43 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Harmi, sinä siis valitettavasti omalla välinpitämättömyydelläsi ylläpidät kaikkia maailman kamaluuksia, koska et ota kantaa niitä vastaan. Ymmärrän, että politiikkaan perehtyminen vaatii aikaa ja vaivaa, mutta se on oikeasti aika helppoa. Tuossa iässä kuvittelisi ihmisen jo ymmärtävän miten vakavia asioita elämässä voi tapahtua, ja miten niihin voi vaikuttaa lakien ja muiden kautta. Jos politiikka ei kiinnosta, niin sinua ei siis kiinnosta muut ihmiset eikä edes oma hyvinvointisi, ja luotat muihin ihmisiin ihan liikaa. 

Todella typerä kommentti. Eikä oikeastaan kerro mitään muutakuin kirjoittajan ÄÖöön

Vierailija
38/43 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Politiikka ei ole mitään viihdettä joka kiinnostaa tai ei kiinnosta.

Se mitä politiikassa tapahtuu on sinun oman elämäsi puitteiden ylläpitoa, rakentamista tai tuhoamista. Jos politiikka ei kiinnosta, silloin tuskin kykenet esim. äänestämään rationaalisin perustein? Se epäollenainen mitä politiikassa tapahtuu, on useimmiten populismia ja joskus tarkoituksellista savuverhon rakentamista, mutta se kuuluu siihen.

Olisiko +40 vuotiaan jo aika kasvaa aikuiseksi yhteiskunnan jäseneksi? Demokratia toimii vain siten, että mahdollisimman moni osallistuu edes äänestämällä ja nimenomaan omista lähtökohdistaan.

M40

Miksi syyllistät elämästään nauttivaa ihmistä??

Vierailija
39/43 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Harmi, sinä siis valitettavasti omalla välinpitämättömyydelläsi ylläpidät kaikkia maailman kamaluuksia, koska et ota kantaa niitä vastaan. Ymmärrän, että politiikkaan perehtyminen vaatii aikaa ja vaivaa, mutta se on oikeasti aika helppoa. Tuossa iässä kuvittelisi ihmisen jo ymmärtävän miten vakavia asioita elämässä voi tapahtua, ja miten niihin voi vaikuttaa lakien ja muiden kautta. Jos politiikka ei kiinnosta, niin sinua ei siis kiinnosta muut ihmiset eikä edes oma hyvinvointisi, ja luotat muihin ihmisiin ihan liikaa. 

Itseasias se oot siinä kuka niitä ylläpitää just nimenomaan sillä että sä lähdet mukaan niihin . Et vain tajua sitä. Sä luot sitä samaa todellisuutta mitä joku muu luo sulle omalla toiminnalla, suurennat sitä. 

Vierailija
40/43 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi että ihminen joka ei seuraa politiikkaa on syyllinen maailman kauheuksiin :DDD itseasias se on just toistepäi, ihminen joka lähtee mukaan kaikkeen, on se syyllinen. 

Tää ihminen joka on aina nokka ensimmäisenä näissä kriiseissä yms, on se ihminen joka on omalla toiminnallaan myös syyllinen niihin, hän luo omalla toiminnallaan sitä samaa todellisuutta mikä joku muu luo hänelle. 

Tottakai nää ihmiset eivät tajua sitä itse ollenkaan. 

Esim näissä sodissa, jos ihminen lähtee mukaan siihen riehumiseen, hän itse edesauttaa sitä, ihan vaan metelöimällä näillä palstoillakin. Hän luo sitä samaa todellisuutta mitä joku muu luo hänelle.