Mua ei ole ikinä kiinnostanut politiikka - muita?
Olen siis 40 + ikäinen, eikä mua ikinä ole kiinnostanut politiikka.
Otsikot luen, joskus artikkeleita.
Ja se mitä luen, tuntuu niin lapselliselta tappelulta, ei voisi vähempää kiinnostaa.
Asenteeni on luettuani jotain typerää, että tapelkaa keskenänne, mua ei kiinnosta ja jatkan kaikessa rauhassa omaa rauhallista elämääni, teen vähän ruokaa ja käyn vaikkapa suihkussa.
Haluan vain elää rauhallisessa maailmassa eikä energiani riitä yhtään politiikan tappeluiden seuraamiseen
Kommentit (43)
Politiikka ei sinänsä ole kiinnostanut mutta nyt kun Suomen talous on persiillään niin on pakko kiinnostua. Järkytys on ollut suuri kun tajunnut, että tuolla eduskunnassa istuu iso porukka, millä ei ole minkäänlaista tajua talouden pyörittämisestä. Samalla asenteella kuin nämä, ketkä toteavat "eihän sähkön kanssa ole mitään ongelmia, pistorasiastahan sitä saa"
Harmi, sinä siis valitettavasti omalla välinpitämättömyydelläsi ylläpidät kaikkia maailman kamaluuksia, koska et ota kantaa niitä vastaan. Ymmärrän, että politiikkaan perehtyminen vaatii aikaa ja vaivaa, mutta se on oikeasti aika helppoa. Tuossa iässä kuvittelisi ihmisen jo ymmärtävän miten vakavia asioita elämässä voi tapahtua, ja miten niihin voi vaikuttaa lakien ja muiden kautta. Jos politiikka ei kiinnosta, niin sinua ei siis kiinnosta muut ihmiset eikä edes oma hyvinvointisi, ja luotat muihin ihmisiin ihan liikaa.
Mä en taas tajua miten voi olla kiinnostamatta sellainen asia, mikä vaikuttaa sun jokapäiväiseen elämään koko ajan. Politiikasta riippuu kaikki: mitä sä syöt ja millä hinnalla, miten asut, miten lapsesi käyvät koulua, miten liikenne kulkee, paljonko saat palkkaa ja maksat veroja... Ei ole mitään mihin politiikka ei kosketa. Jopa se sinun suihkun vesimaksukin riippuu poliittisista päätöksistä.
Vierailija wrote:
Harmi, sinä siis valitettavasti omalla välinpitämättömyydelläsi ylläpidät kaikkia maailman kamaluuksia, koska et ota kantaa niitä vastaan. Ymmärrän, että politiikkaan perehtyminen vaatii aikaa ja vaivaa, mutta se on oikeasti aika helppoa. Tuossa iässä kuvittelisi ihmisen jo ymmärtävän miten vakavia asioita elämässä voi tapahtua, ja miten niihin voi vaikuttaa lakien ja muiden kautta. Jos politiikka ei kiinnosta, niin sinua ei siis kiinnosta muut ihmiset eikä edes oma hyvinvointisi, ja luotat muihin ihmisiin ihan liikaa.
Totta, muut ihmiset eivät kiinnosta yhtään. Äänestän aina omaa napaa ja elämäntilannetta silmällä pitäen. Nyt aktiivisessa työelämässä kokoomusta ja eläkkeellä sdp ;)
Olen 32 mies ja omaan saman asenteen täysin :)
Vierailija wrote:
Mä en taas tajua miten voi olla kiinnostamatta sellainen asia, mikä vaikuttaa sun jokapäiväiseen elämään koko ajan. Politiikasta riippuu kaikki: mitä sä syöt ja millä hinnalla, miten asut, miten lapsesi käyvät koulua, miten liikenne kulkee, paljonko saat palkkaa ja maksat veroja... Ei ole mitään mihin politiikka ei kosketa. Jopa se sinun suihkun vesimaksukin riippuu poliittisista päätöksistä.
Itseasias mikään ei riipu oikeasti siitä, se on vaan illuusio että sun koko elämä riippuu jostain toisesta asiasta ja että sun pitää kokoajan riidellä mukana siinä teatterissa. Joo se voi vaikuttaa tähän valheelliseen yhteiskuntaan ja sen toimintaan, mutta jos sä vedät henkiset sitees pois siitä pelleilystä, sä näet että sillä ei oo mitään väliä
On eri asia kiinnostua politiikasta kuin poliitikon ammatista. Kaksi täysin eri asiaa.
Poliitikon ammatti EI ole sen turvallisempi ammatti kuin prostituoidunkaan. Itse asiassa paljon vaarallisempi.
Onhan se tavallaan tylsää, mutta kyllä sillä on iso merkitys että mihin tämä maa on menossa. Siellä on ne kansanedustajat sitä varten että vääntävät näistä asioista meidän puolesta. Osallistu sen verran kuin kiinnostaa.
Suoranaisesti voisi sanoa, että vihaan politiikkaa. Tarkoitettu älyllisesti jälkeenjääneille ihmisille. Yhteiskunnallliset asiat vailla ideologiaa kiinnostavat.
Ajattelen kirkasotsaisesti, että politiikka on yhteisten asioiden hoitamista. -Tiettävästi kaikkein eniten äänestävät ja seuraavat politiikkaa he, joille on kaikkein vähiten merkitystä sillä millaista politiikkaa harjoitetaan.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että todennäköisemmin jättää äänestämättä se, jolle muutaman kympin ruokalaskun kallistuminen kuukaudessa on iso juttu jättää äänestämättä kun taas se, jolle tuolla muutaman kympin ruokaostosten hinnalle ei ole juurikaan mitään merkitsytä äänetää.
Huomaan itsekin työttömänä ollessani, että se latistaa ja saa toianaan mieleeni hiipimään ajatuksia siitä, onko oikeasti millään mitään merkitystä, Kun vaikuttaa välillä sille, että sillä on niin annetaan vain lsiää ja sillä jolla ei otettaan entisestäänkin pois.
Vierailija wrote:
Koska kuuntelu on sama kuin kuuntelisi Sector Alarmin myyjiä. Valheita ja vääristeltyä tietoa pääsee suusta niin paljon, että laskurit sekoaa hyvin nopeasti. Ja puhuja on puhunut itsensä kanssa ristiin ennen kuin lopettaa vuoronsa.
Vierailija wrote:
Politiikka vaan on niin monimutkaista, että itse olen päättänyt olla vaivaamatta mieltäni sillä. Ne asiat ei ole mun päätettävissä eikä kotona tai keskustelupalstalla naukuminen ainakaan muuta asioita mihinkään. Jos ratkaisut olisi niin helppoja ja yksinkertaisia kuin osa kuvittelee, niin ne ratkaisut olisi tehty jo aikapäivää sitten. Mutta ihmiset ei osaa ajatella kuin omaa ja lähipiirinsä elämää vaikka oikeasti se lähipiiri on vähintään Eurooppa ellei jopa koko maailma.
Taidat olla niitä jotka vaaleissa äänestää ulkonäköä, sukupuolta tai some vaikuttajia?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Politiikka vaan on niin monimutkaista, että itse olen päättänyt olla vaivaamatta mieltäni sillä. Ne asiat ei ole mun päätettävissä eikä kotona tai keskustelupalstalla naukuminen ainakaan muuta asioita mihinkään. Jos ratkaisut olisi niin helppoja ja yksinkertaisia kuin osa kuvittelee, niin ne ratkaisut olisi tehty jo aikapäivää sitten. Mutta ihmiset ei osaa ajatella kuin omaa ja lähipiirinsä elämää vaikka oikeasti se lähipiiri on vähintään Eurooppa ellei jopa koko maailma.
Halpoja sirkustemppuja puolueet tarjoavat lääkkeiksi ratkaisemattomiin ongelmiin. Heidän ohjelmansa eivät oikeasti kestä minkäänlaista objektiivista ja kriittistä tarkastelua.
Ihan pelleilyä koko touhu. Ei kiinnosta nyt eikä tulevaisuudessa.
Vierailija wrote:
Ongelma on juuri se, että politiikka on karannut liian kauas muusta elmästä. Ei ole enää uskoa siihen asioihin voisi vaikuttaa demokraattisesti vaan haetaan omaa totuutta ja oikeutta mm. netissä roikkumalla.
Tuollaisia jotkut ovat, ei kiinnosta mitä oman kuplan ulkopuolella tapahtuu. Ihmiset on vissiin joko ympäristöstään kiinnostuneita tai sitten maailmasta isompana kokonaisuutena.
Itse en ymmärrä miten jotain ihmistä kiinnostaa vaikka naapurin kaverin äidin Sirkka-Liisan kissan ientulehdus enemmän kuin vaikkapa naapuri maassa tapahtuva avoin sota.
Politiikka kun vaikuttaa myös sinun elämääsi niin sietäisi hieman kiinnostaa, apaattisuus ei ole tervettä.