Miksi työmatkoilla miehet ottaa aina yhden hengen huoneen ja naiset menee 2 hengen huoneisiin?
Meidän firmassa ainakin näin. Nainen menee yksin vain jos on yksin reissussa tai ei siis toista naista mukana.
Kommentit (46)
En jakaisi huonetta työkaverin kanssa. Muutenkin stressaavaa työmatkalla, haluan edes yön olla yksin. -Nainen
No, samasta syystä kuin silloin ennen, kun tansseissa, silloin paritanssien aikaan, oli ihan tavallista että kaksi naista tanssi yhdessä. Ei koskaan kaksi miestä. Silloin oli myös ihan yleistä että kaksi tyttöä vuokrasivat yhteisen kämpän, kustannussyistä. Miehet eivät juuri koskaan. Miehet kai pelkäävät leimautumista.
Onko tuo tapa vain teidän firmassa vai jossain muuallakin? Ei meillä ainakaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä kaikille tietenkin yhden hengen huoneet. On sukupuolisyrjintää, jos naiset ei saisi yhden hengen huoneita mutta miehet saa.
Naiset yleensä tykkää olla toisen kanssa samassa, eikä yksin
Yleensä ei, mutta ehkä naisissa on enemmän niitä, jota majoittuvat mieluummin kaverin kanssa kuin yksin.
Ei oo kyllä koskaan työreissuissa majoitettu 1 hlön huoneisiin, aina 2 hlön huone yhdelle. Joissakin paikoissa huoneessa on ollut erilliset, joissakin parivuoteet. Ilmeisesti tämä on ollut kiinni siitä, että kumpia hotellissa sattunut olemaan saatavilla. Joskus muistan, että oli vain toinen vuode, vaikka oli selvästi 2 hlön huone, oli kuulemma toinen viety perhehuoneeseen lisävuoteeksi🙂
Omilla työnantajilla ollut yleensä oma huone jokaisella, paitsi isomman kokouksen yhteydessä jos hotellin huoneet eivät muuten olisi riittäneet kaikille. Tämä sukupuolesta riippumatta.
Eiköhän tämä ole kysymys, joka AP:n pitäisi osoittaa omalle työnantajalleen AV:n sijaan.
Sehän riippuu täysin työnantajasta, mikä tässä on linjaus.
Ei ikinä työkaverin kanssa samaan huoneeseen, en osaa nukkua kuin mieheni kanssa. Jos vaaditaan joku yhteishuone työkaverin kanssa, niin varmasti kieltäytyisin koko reissusta.
Meillä työnantaja ei maksa kuin 2hh, jos työmatkalle lähdetään muiden kanssa. Itse olen ratkaissut asian maksamalla erotuksen 1hh:sta.
Jos on erityisen tärkeä rooli matkalla ja/tai töitä tehtäväksi myös illalla, saa 1hh.
Minulle huoneen jakaminen toisen kanssa on kuitenkin niin vastenmielinen ajatus, että mieluummin tosiaan maksan vaikka erotuksen itse. Nainen olen.
Matkustatteko johonkin erityisen vaaralliseen kohteeseen vai mistä on kyse? Eiköhän kaikki nyt yleensä halua nukkua omassa huoneessa mikäli mahdollista
Vierailija wrote:
Meillä työnantaja ei maksa kuin 2hh, jos työmatkalle lähdetään muiden kanssa. Itse olen ratkaissut asian maksamalla erotuksen 1hh:sta.
Jos on erityisen tärkeä rooli matkalla ja/tai töitä tehtäväksi myös illalla, saa 1hh.
Minulle huoneen jakaminen toisen kanssa on kuitenkin niin vastenmielinen ajatus, että mieluummin tosiaan maksan vaikka erotuksen itse. Nainen olen.
Lisään vielä, että meillä nousisi ihan hlvtillinen älämölö, jos huoneen saaminen riippuisi sukuelimistä. Tuo 2hh sääntö koskee meillä ihan yhtä lailla mies- kuin naistyöntekijöitäkin, toimarista assariin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä kaikille tietenkin yhden hengen huoneet. On sukupuolisyrjintää, jos naiset ei saisi yhden hengen huoneita mutta miehet saa.
Naiset yleensä tykkää olla toisen kanssa samassa, eikä yksin.
Miehen ja naisen ero on siinä että "Lähden vessaan, tuutko mukaan" on naisille luonnollista mutta miehen suusta kuultuna perin omituista, ellei jopa arveluttavaa
Moni nainen ei lähde mukaan jos miehellä ei ole yhden hengen huone tai laivalla hytti.
Jotkut naiset on niin pikkumaisia että eivät halua irstailla muiden nähden
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miehet tietävät,että toiset miehet voivat olla tosi karmeita huonekavereita.
Karmeita, millä tavalla?
Kuorsaavat ja piereskelevät.
Meillä kyllä menee ihan kaikki yhden hengen huoneisiin.
Meillä mies siirtyy illalla niiden naisten huoneeseen, jossa sitten harrastetaan kolmen kimppaa ja kuvataan hauskoja videoita.
Tämä ilmiö on kyllä ihan todellinen! Jos työmatkoista on kyse, niin naisilla on ilmeisesti tarve säästää yrityksen rahoja ja miehillä vastaavasti käyttää niitä mahdollisimman paljon. Myös sote, koulutus yms naisvaltaisilla aloilla majoitutaan 2hh , jopa lisävuoteessa mutta teknisillä aloilla 1hh. Miehet ottaa 2hh jos se on sviitti. Tämä siis karkeasti yleistettynä. Olen majoitusalalla.
Vierailija wrote:
Tämä ilmiö on kyllä ihan todellinen! Jos työmatkoista on kyse, niin naisilla on ilmeisesti tarve säästää yrityksen rahoja ja miehillä vastaavasti käyttää niitä mahdollisimman paljon. Myös sote, koulutus yms naisvaltaisilla aloilla majoitutaan 2hh , jopa lisävuoteessa mutta teknisillä aloilla 1hh. Miehet ottaa 2hh jos se on sviitti. Tämä siis karkeasti yleistettynä. Olen majoitusalalla.
No ei ole tarve säästää yrityksen rahoja vaan jotkut yritykset eivät anna muita vaihtoehtoja kuin 2hh. Ei varmasti kukaan majoittuisi toisen kanssa, jos saisi valita 1hh.
Meidän firmassa kaikki laitetaan aina kahden hengen huoneisiin, riippumatta sukupuolesta.
Siksi koska miehet muuten heti muuttuvat homoiksi. Ne pelkää heräävänsä muna suussa ja pitävänsä siitä.