Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työmatkoilla miehet ottaa aina yhden hengen huoneen ja naiset menee 2 hengen huoneisiin?

Vierailija
12.10.2023 |

Meidän firmassa ainakin näin. Nainen menee yksin vain jos on yksin reissussa tai ei siis toista naista mukana.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska miehet muuten heti muuttuvat homoiksi. Ne pelkää heräävänsä muna suussa ja pitävänsä siitä. 

Vierailija
22/46 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jakaisi huonetta työkaverin kanssa. Muutenkin stressaavaa työmatkalla, haluan edes yön olla yksin. -Nainen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, samasta syystä kuin silloin ennen, kun tansseissa, silloin paritanssien aikaan,  oli ihan tavallista että kaksi naista tanssi yhdessä. Ei koskaan kaksi miestä. Silloin oli myös ihan yleistä että kaksi tyttöä vuokrasivat yhteisen kämpän, kustannussyistä. Miehet eivät juuri koskaan. Miehet kai pelkäävät leimautumista.

Vierailija
24/46 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo tapa vain teidän firmassa vai jossain muuallakin? Ei meillä ainakaan.

Vierailija
25/46 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Meillä kaikille tietenkin yhden hengen huoneet. On sukupuolisyrjintää, jos naiset ei saisi yhden hengen huoneita mutta miehet saa.

Naiset yleensä tykkää olla toisen kanssa samassa, eikä yksin

Yleensä ei, mutta ehkä naisissa on enemmän niitä, jota majoittuvat mieluummin kaverin kanssa kuin yksin.

Vierailija
26/46 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kyllä koskaan työreissuissa majoitettu 1 hlön huoneisiin, aina 2 hlön huone yhdelle. Joissakin paikoissa huoneessa on ollut erilliset, joissakin parivuoteet. Ilmeisesti tämä on ollut kiinni siitä, että kumpia hotellissa sattunut olemaan saatavilla. Joskus muistan, että oli vain toinen vuode, vaikka oli selvästi 2 hlön huone, oli kuulemma toinen viety perhehuoneeseen lisävuoteeksi🙂

Vierailija
27/46 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla työnantajilla ollut yleensä oma huone jokaisella, paitsi isomman kokouksen yhteydessä jos hotellin huoneet eivät muuten olisi riittäneet kaikille. Tämä sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
28/46 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä ole kysymys, joka AP:n pitäisi osoittaa omalle työnantajalleen AV:n sijaan.

Sehän riippuu täysin työnantajasta, mikä tässä on linjaus. 

Vierailija
29/46 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä työkaverin kanssa samaan huoneeseen, en osaa nukkua kuin mieheni kanssa. Jos vaaditaan joku yhteishuone työkaverin kanssa, niin varmasti kieltäytyisin koko reissusta.

Vierailija
30/46 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantaja ei maksa kuin 2hh, jos työmatkalle lähdetään muiden kanssa. Itse olen ratkaissut asian maksamalla erotuksen 1hh:sta.

Jos on erityisen tärkeä rooli matkalla ja/tai töitä tehtäväksi myös illalla, saa 1hh.

Minulle huoneen jakaminen toisen kanssa on kuitenkin niin vastenmielinen ajatus, että mieluummin tosiaan maksan vaikka erotuksen itse. Nainen olen.

Vierailija
31/46 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustatteko johonkin erityisen vaaralliseen kohteeseen vai mistä on kyse? Eiköhän kaikki nyt yleensä halua nukkua omassa huoneessa mikäli mahdollista

Vierailija
32/46 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meillä työnantaja ei maksa kuin 2hh, jos työmatkalle lähdetään muiden kanssa. Itse olen ratkaissut asian maksamalla erotuksen 1hh:sta.

Jos on erityisen tärkeä rooli matkalla ja/tai töitä tehtäväksi myös illalla, saa 1hh.

Minulle huoneen jakaminen toisen kanssa on kuitenkin niin vastenmielinen ajatus, että mieluummin tosiaan maksan vaikka erotuksen itse. Nainen olen.

Lisään vielä, että meillä nousisi ihan hlvtillinen älämölö, jos huoneen saaminen riippuisi sukuelimistä. Tuo 2hh sääntö koskee meillä ihan yhtä lailla mies- kuin naistyöntekijöitäkin, toimarista assariin.

Vierailija
33/46 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Meillä kaikille tietenkin yhden hengen huoneet. On sukupuolisyrjintää, jos naiset ei saisi yhden hengen huoneita mutta miehet saa.

Naiset yleensä tykkää olla toisen kanssa samassa, eikä yksin.

Miehen ja naisen ero on siinä että "Lähden vessaan, tuutko mukaan" on naisille luonnollista mutta miehen suusta kuultuna perin omituista, ellei jopa arveluttavaa 

Vierailija
34/46 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen ei lähde mukaan jos miehellä ei ole yhden hengen huone tai laivalla hytti.

Jotkut naiset on niin pikkumaisia että eivät halua irstailla muiden nähden

Vierailija
35/46 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miehet tietävät,että toiset miehet voivat olla tosi karmeita huonekavereita. 

Karmeita, millä tavalla?

Kuorsaavat ja piereskelevät. 

Vierailija
36/46 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä menee ihan kaikki yhden hengen huoneisiin. 

Vierailija
37/46 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies siirtyy illalla niiden naisten huoneeseen, jossa sitten harrastetaan kolmen kimppaa ja kuvataan hauskoja videoita.

Vierailija
38/46 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilmiö on kyllä ihan todellinen! Jos työmatkoista on kyse, niin naisilla on ilmeisesti tarve säästää yrityksen rahoja ja miehillä vastaavasti käyttää niitä mahdollisimman paljon.  Myös sote, koulutus yms naisvaltaisilla aloilla majoitutaan 2hh , jopa lisävuoteessa mutta teknisillä aloilla 1hh. Miehet ottaa 2hh jos se on sviitti. Tämä siis karkeasti yleistettynä. Olen majoitusalalla. 

Vierailija
39/46 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämä ilmiö on kyllä ihan todellinen! Jos työmatkoista on kyse, niin naisilla on ilmeisesti tarve säästää yrityksen rahoja ja miehillä vastaavasti käyttää niitä mahdollisimman paljon.  Myös sote, koulutus yms naisvaltaisilla aloilla majoitutaan 2hh , jopa lisävuoteessa mutta teknisillä aloilla 1hh. Miehet ottaa 2hh jos se on sviitti. Tämä siis karkeasti yleistettynä. Olen majoitusalalla. 

No ei ole tarve säästää yrityksen rahoja vaan jotkut yritykset eivät anna muita vaihtoehtoja kuin 2hh. Ei varmasti kukaan majoittuisi toisen kanssa, jos saisi valita 1hh.

Vierailija
40/46 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa kaikki laitetaan aina kahden hengen huoneisiin, riippumatta sukupuolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän