Miksi lyhyille naisille ei ole kunnollisia takkeja?
Joka vuosi sama ongelma. Takkeja saa metsästää kaupasta toiseen, mistään ei löydä 160 cm pituinen nainen itselleen laadukasta takkia. Kaikki merkkitakit ihan valtavan kokoisia, joko pituudeltaan tai muuten. Siis en tarkoita sitä, että mallin on tarkoitus olla pitkä, vaan esimerkiksi vyötärö on jossain lantion kohdalla roikkumassa, tai reiteen ulottuva takki osuukin polviin jne. Vain halvemmat merkit tekevät lyhyille ihmisille takkeja ilmeisesti, ja ne ei ole ikinä riittävän lämpöisiä eivätkä kestän pitkään. Ovatkohan vaatteiden valmistajat tajunneet, että meillä pienikokoisillakin ihmisillä olisi rahaa, jota haluaisimme käyttää heidän tuotteisiinsa?
Ja ei, en todellakaan aio maksaa ylimääräisiä summia mistään muokkauksista jonkun ammattilaisen luona. Jos yritys ei osaa tehdä minulle sopivia vaatteita, niin eivät saa minun rahojanikaan.
Kommentit (43)
Höpö höpö. Lapseni on 160 ja löydän hänelle takkeja.
Tiedän tämän, ja ne petite takit on aina jotain halpismerkkien takkeja. Kunnollisia talvitakkeja ei valmisteta petite kokoisina.
Vierailija wrote:
Höpö höpö. Lapseni on 160 ja löydän hänelle takkeja.
En ole lapsi. Ihan aikuisten takkeja ja vaatteita käytän ja aion käyttää jatkossakin. Lapsi ei ole aikuisen naisen muotoinen, ja on tosi huolestuttavaa jos lapsille tehdään aikuisten vaatteita. Siinä on jotain todella synkkää ja outoa. Eli tämä kommentti oli turha, kiitos.
Vierailija wrote:
Ei ole samaa ongelmaa, pituus 155cm. Mulla on aina istuvia vaatteita milloin mistäkin kaupasta, esim. kevyttoppis Vila, sitä edellinen välikausitakki Lidlistä jne
Jep, tämä todistaa pointtini, että halpismerkit tekevät niitä lyhyiden ihmisten takkeja. Nyt oli kyse siitä, että kunnollisia takkeja ei ole tarjolla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tiedän tämän, ja ne petite takit on aina jotain halpismerkkien takkeja. Kunnollisia talvitakkeja ei valmisteta petite kokoisina.
Lopeta halpismerkkien sivuilla shoppailu. Tilaa esim. USAsta vaikka Calvin Kleinia tai Ralph Laurenia.
Eivät sovi tyyliini. Tanttamallia. Pikaisella googletuksella Calvin Klein ei edes tee mitään petite-takkeja...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole samaa ongelmaa, pituus 155cm. Mulla on aina istuvia vaatteita milloin mistäkin kaupasta, esim. kevyttoppis Vila, sitä edellinen välikausitakki Lidlistä jne
Jep, tämä todistaa pointtini, että halpismerkit tekevät niitä lyhyiden ihmisten takkeja. Nyt oli kyse siitä, että kunnollisia takkeja ei ole tarjolla.
Pointtisi on väärin etteivätkö pysyisi kunnossa tai lämmittäisi. Nuo vaatteeni on jo useamman vuoden vanhoja, esim villakangastakki JC ja käytin läpi talven yli 10 vuotta. Alkuperä kirpputori, hinta 5€
Joskus ennen on vaatteiden laatu ollut parempaa, tuskin tulee yllätyksenä kenellekään. Ehkä et ole koskaan käyttänyt esim. Luhtan tai muiden takkeja, niin et tiedä mihin vertaat. Ne painii ihan eri sarjassa on lämmittää huomattavasti paremmin. Tiedän, koska olen käyttänyt molempia, halvempia ja merkkitakkeja. Ei ne hintaerot ole ihan vaan hatusta heitettyjä.
Käy oikeassa takkikaupassa, heillä on monenlaisia takkeja, varmaan joku malli on sinullekin hyvä
Vierailija wrote:
Huhhuh, todella paha ongelma. Ehdotus; tilaa/käy ostamassa takkisi jostain Aasiasta? Siellä asuu paljon sinua pienenpiä ihmisiä. Toinen vaihtoehto lasten/nuorten osastot kaupoissa.Kolmanneksi ; oletko ylipainoinen, et mahdu pienempään kokoon ?
Olen itse 182cm hoikka nainen, ongelmana joko liian isot tai liian leveät/ lyhyet takit.
Painan 52 kg, kiitos kysymästä. Treenaan aktiivisesti. Ylipainoa taitaa olla sinun egossasi, kun heittelet tuntemattomista ihmisistä noin ilkeitä kommentteja täällä. En käytä teinivaatteita, en ole teini. En tilaa Aasiasta, laadusta ei ole takeita, en edelleenkään etsi halpistakkeja.
AIkuisille ihmisille on oltava saatavilla samoista pakoista takkeja eri kokoisille ihmisille. Samaa laatua, samaa hintaa, samoja tyylejä ja värejä. Piste. Tasa-arvo.
Vierailija wrote:
Kelle ne takit sitten sopii, kun minä 177cm en ainakaan löydä sopivaa? Aloittajan pituus on kuitenkin hyvin paljon lähempänä naisten keskimittaa kuin mun pituus. Keskipituushan on Suomessa naisilla jotain 165 cm tienoilla.
En tiedä. Oletan aina että sinun pituisille, koska teitä tunnen useita, enkä ole ennen kuullut että ongelmia olisi.
Itse olen 160cm. Mulla on montakin hyvää takkia. Tokmanni, Prisma, New Yorker.
Eli teidän ihmisten ohjeet on taas kerran, kuten aina: Tilaa netistä (ah, se ekologisuus ja se rumba, kun saa tilata 15 eri takkia, joista ehkä yksi on oikean värinen ja kokoinen, ja loput menee palautukseen), hanki lastenvaatteita, ja osta halpistakkeja, vaikka juuri yrität selittää, että et halua halpistakkeja. Jep. Kiitos, näistä ei taas ollut mitään hyötyä, mutta saittepa ilkeiltyä. Ihanaa että tästä maasta pääsee pois.
Vierailija wrote:
Nuorten osastot.
En ole teini, en käytä teinivaatteita. Lopeta inttäminen.
Vierailija wrote:
Mikset käppänäakka mene lasten osastolle ostamaan takkeja??
Tämä nauratti, koska tämähän oikeasti on täällä ihmisten lemppariohje.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lopeta halpismerkkien sivuilla shoppailu. Tilaa esim. USAsta vaikka Calvin Kleinia tai Ralph Laurenia.
Miksi amerikasta asti? Kuka niitä tullimaksuja alkaa yhdestä takista maksamaan. Saahan noita merkkejä esim. Zalandostakin.
Takkia on todella vaikea ostaa myös muiden, jotka eivät ole mallin mitoissa. Minulla on leveä lantio, minkä takia selkään jää kangasta pussiksi. Pituus ei ole ollut ongelma, vaikka olenkin 160 cm.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eli teidän ihmisten ohjeet on taas kerran, kuten aina: Tilaa netistä (ah, se ekologisuus ja se rumba, kun saa tilata 15 eri takkia, joista ehkä yksi on oikean värinen ja kokoinen, ja loput menee palautukseen), hanki lastenvaatteita, ja osta halpistakkeja, vaikka juuri yrität selittää, että et halua halpistakkeja. Jep. Kiitos, näistä ei taas ollut mitään hyötyä, mutta saittepa ilkeiltyä. Ihanaa että tästä maasta pääsee pois.
Mittaa itsesi, katso valmistajan kokomitat sekä mahdolliset aiempien ostajien arviot tuotteesta ja tilaa itsellesi sopiva takki ilman mitään palautusrumbaa. Itse en ole joutunut yhtäkään netistä ostamaani vaatetta "vääränkokoisena" palauttamaan. On ekologista, kun ei tarvita mitään erillistä fyysistä myymälää vaatetta minulle kaupittelemaan, vaan tuote tu
Pistän paremmaksi. Olen muuttamassa maahan, jossa ihmiset ovat minun kokoisiani ja laadukkaita vaatteita osataan tehdä. Eli kerrankin ilkeä av-mamma osui nokkeluudellaan oikeaan :D Sinä voitit pelin!
Vierailija wrote:
Lakkaa takin käyttäminen! Siirtyisin suoraan ponchoon. Jos on liian kylmä niin toppaversioon. Samalla saat noita vaihdevuosilämpöjä tuuletettua sivusta mukavasti. Tietääkseni Hilfiger tekee ainakin.
Vaihdevuosiin on itselläni vielä reilusti matkaa, mutta kiva, kiitos kun jaat kokemuksiasi niin osaan sitten jonain päivänä varautua siihen näin. Hilfiger tuskin tulee koskaan rahojani tosin näkemään.
Eihän 160cm ole edes kovin lyhyt.
Itse olen 153 ja kyllä takkeja on aina löytynyt. Joskus olen lyhennyttänyt hihat kun käteni ovat lyhyet.
Olisin itse voinut kirjoittaa tuon. Mittasuhteet eivät ole ok muissakaan vaatteissa. Ainoa vaate joita löytyy on t-paidat, osa niistäkin ulottuu polviin saakka. Joitakin arkivaatteita olen löytänyt Lindexiltä tms kaupoista mutta laadukkaita vaatteita, takkeja, mekkoja ym ei löydy mistään. Minäkään en halua laittaa rahojani jokaisen ostamani vaatteen muokkaukseen. Vaatekaupat valittavat ssiakaskatoa mutta myyvät vain 180cm pitkille vaatteita. No säästyypä rahat vaikka matkusteluun.
Tilaat netistä petite-mallistojen takin. Petite-mallistot on lyhyille suunnattuja. Kivijalkakaupoista on ihan turha etsiä.