Miksi lyhyille naisille ei ole kunnollisia takkeja?
Joka vuosi sama ongelma. Takkeja saa metsästää kaupasta toiseen, mistään ei löydä 160 cm pituinen nainen itselleen laadukasta takkia. Kaikki merkkitakit ihan valtavan kokoisia, joko pituudeltaan tai muuten. Siis en tarkoita sitä, että mallin on tarkoitus olla pitkä, vaan esimerkiksi vyötärö on jossain lantion kohdalla roikkumassa, tai reiteen ulottuva takki osuukin polviin jne. Vain halvemmat merkit tekevät lyhyille ihmisille takkeja ilmeisesti, ja ne ei ole ikinä riittävän lämpöisiä eivätkä kestän pitkään. Ovatkohan vaatteiden valmistajat tajunneet, että meillä pienikokoisillakin ihmisillä olisi rahaa, jota haluaisimme käyttää heidän tuotteisiinsa?
Ja ei, en todellakaan aio maksaa ylimääräisiä summia mistään muokkauksista jonkun ammattilaisen luona. Jos yritys ei osaa tehdä minulle sopivia vaatteita, niin eivät saa minun rahojanikaan.
Kommentit (43)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole samaa ongelmaa, pituus 155cm. Mulla on aina istuvia vaatteita milloin mistäkin kaupasta, esim. kevyttoppis Vila, sitä edellinen välikausitakki Lidlistä jne
Jep, tämä todistaa pointtini, että halpismerkit tekevät niitä lyhyiden ihmisten takkeja. Nyt oli kyse siitä, että kunnollisia takkeja ei ole tarjolla.
Pointtisi on väärin etteivätkö pysyisi kunnossa tai lämmittäisi. Nuo vaatteeni on jo useamman vuoden vanhoja, esim villakangastakki JC ja käytin läpi talven yli 10 vuotta. Alkuperä kirpputori, hinta 5€
Joskus ennen on vaatteiden laatu ollut parempaa, tuskin tulee yllätyksenä kenellekään. Ehkä et ole koskaan käyttänyt esim. Luhtan tai muiden takkeja, niin et tiedä mihin
Luhta varsinkin on nykyisin halpista, tehty jossakin Vinkulassa. Laatu loistaa poissaolollaan.
Vierailija wrote:
Mikset käppänäakka mene lasten osastolle ostamaan takkeja??
Sinä hevosenpuolikas taas voisit olla hiljaa, kun et ymmärrä asiasta hölkäsen pöläystä.
En osta enää vaatteita/kenkiä suomesta. Huonolaatuisia ja kalliita.