Siis onko yleistäkin, että parisuhteen tärkein asia on seksi?
Nyt en tarkoita kiimaisia teinejä, vaan ihan aikusia - lähinnä heitä, joiden lisääntymisikä on jo ohi. Tämä fyysinen, hedonistinen nautinto ilman mitään päämäärää enää vanhemmalla iällä on todellakin prioriteetti?
Kommentit (269)
En todellakaan jaksaisi miestä jolla on jatkuvasti pelkkä seksi mielessä.
Vierailija wrote:
Pitääkö siis esim. kaikkien yli 70-vuotiaiden erota joilla syystä tai toisesta ei ole seksiä tai sitä on harvoin? Vaikka molemmat olisi tyytyväisiä ja onnellisia parisuhteessaan? On vähän eri olla parisuhteessa keski-ikäisenä ja sitten vanhana. Ne joiden liitto kestää yhdessä vanhenemisen ovat taatusti sellaisia joilla muutakin yhteistä kuin seksi.
Jos suhteesta puuttuu intohimo ja seksi (joka on hyvin paljon muuta kuin yhdyntä) en näe oikein syytä olla yhdessä. Mieluiten hoidan silloin vain omat tarpeeni.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pitääkö siis esim. kaikkien yli 70-vuotiaiden erota joilla syystä tai toisesta ei ole seksiä tai sitä on harvoin? Vaikka molemmat olisi tyytyväisiä ja onnellisia parisuhteessaan? On vähän eri olla parisuhteessa keski-ikäisenä ja sitten vanhana. Ne joiden liitto kestää yhdessä vanhenemisen ovat taatusti sellaisia joilla muutakin yhteistä kuin seksi.
Mutta ne muut yhdistävät asiat on sellaisia joita saa muualtakin vaikka olisi "parisuhteessa" toiseen samaan aikaan. Yleeensää sitä pillastutaan puolison tekemisistä vasta kun siihen liittyy seksi jonkun muun kanssa :)
Tunnetko sinä siis ihastusta ja romanttista rakkautta kavereitasikin kohtaan? Minä en.
Sanokaa nyt seksinegatiiviset ihmiset, että mitä sellaista teidän parisuhteissa on, jota ei ole tai voisi olla ystävyyssuhteessa?
Nelikymppinen. Suhde kesti 10 vuotta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos suhteesta puuttuu intohimo ja seksi (joka on hyvin paljon muuta kuin yhdyntä) en näe oikein syytä olla yhdessä. Mieluiten hoidan silloin vain omat tarpeeni.
Kun puhutaan vaikkapa yli 60-vuotiaista, voi seksittömyyteen olla - ja usein on- monia syitä. Sairaudet, kivut, lääkitykset. Jaksaminen, motivaatio, ja ihan biologinen libidon lasku joka on täysin normaalia. Jos parisuhde siis muuttuu - kuten se muuttuu - ehkä kokonaankin seksittömäksi, on se käytännössä loppu?
Eiippuu tietysti, kuinka nautinnonhaluisia ja siinä samalla pintaliitoisia osapuolet ovat parisuhteessa. Jos se on merkittävä syy, niin silloin tuppaa unohtumaan ne muuta asiat parisuhteessa, kun se oma tyydytys on tärkein asia.
ei olis mitään parisuhdetta ilman seksiä mutta eipä sitä pääsis lisääntyynkään. kyllä se taitaa olla ku mitään suhdetta ei ole ilman sitä
Mielestäni seksitön suhde voi olla parisuhde, mutta se riippuu täysin siitä, mitä molemmat osapuolet haluavat ja tarvitsevat suhteeltaan. Parisuhdehan on aina omanlaisensa jokaiselle parille, ja siihen kuuluu monia erilaisia elementtejä, kuten luottamus, kommunikaatio, yhteiset arvot ja tavoitteet, yhdessä ja erikseen vietetty aika sekä fyysinen ja emotionaalinen läheisyys, johon voi toki liittyy ja usein lienee liittyykin seksiä.
Minulla ja vaimollani on mielestämme hyvä parisuhde vaikka seksiä meillä on todella harvoin; en edes muista milloin viimeeksi. Mutta emme kaipaakaan sellaista (ollaan tästä keskusteltu) ja yhdessäolo on silti mahtavaa. Ollaan oltu yhdessä yli 30v.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mutta ne muut yhdistävät asiat on sellaisia joita saa muualtakin vaikka olisi "parisuhteessa" toiseen samaan aikaan. Yleeensää sitä pillastutaan puolison tekemisistä vasta kun siihen liittyy seksi jonkun muun kanssa :)
Tunnetko sinä siis ihastusta ja romanttista rakkautta kavereitasikin kohtaan? Minä en.
Millaista on ihastus ja romanttinen rakkaus, johon ei lii
Minä taas en ole ikinä kokenut ihastusta ja rakkautta, johon liittyisi seksuaalinen halu. Ajatus seksistä ihastusten kanssa usein vaan ällöttää ja "pilaa" sen ihastuksen.
Paljon riippunee myös siitä, että mikä on kenenkin rakkauden kieli. Itselläni fyysisen kosketus on yksi näistä kielistä. Täten en voisi olla pitkiä aikoja ilman seksiä tai intiimiä kosketusta. Muuten en tuntisi rakkautta puolisoa kohtaan. Olen nainen.
jaa semmonen suhde ku on oman äitinkaa ? kuinka italialaista
Vierailija wrote:
jaa semmonen suhde ku on oman äitinkaa ? kuinka italialaista
Tämä varmaan poistetaan hyvin nopeasti, mutta italialainen eksäni pani omaa äitiään ja sain siitä näystä elinikäiset traumat. Olin ihan hiljaa asiasta, ettei minua vielä tapeta ennen kuin pääsen maasta pois. Että sellaista äidin rakkautta siellä.
ku täyttää 30v niin haastaa isänsä kaksintaisteluun äitinsä kädestä. italialaiset on ihan pimeitä
Kun täällä on henkilöitä, jotka ovat niin ehdottomia sen kanssa, että seksiä pitää olla usein, että muuten suhde loppuu. Niin kai te ymmärrätte, että sitä seksiä pitää myöd antaa silloin, kun toinen haluaa. En itse kyllä kehtaisi kertoa, että tänään ei maistu. Se olisi liian tekopyhää. Halutaan, mutta ei kuitenkaan haluta antaa
Vierailija wrote:
Yksi tärkeimmistä syistä mutta tuskin yksikään pitkä parisuhde seksiin pelkästään perustuu. Jos ei ole muuta yhteistä kun seksi ja toinen muuten ärsyttää joka suhteessa niin tuskin homma toimii enää...
Enää? Mulla on ainakin sellainen kokemus, että mies jopa aloittaa parisuhteen vain siksi että saa seksiä. Viis siitä, että nainen on aivan vääränlainen kaikin mahdollisin tavoin eli kaikki ajatukset on vääränlaisia/tyhmiä/prseestä ja ulkoisestikin nainen on kaukana mieluisasta..
Vierailija wrote:
Paljon riippunee myös siitä, että mikä on kenenkin rakkauden kieli. Itselläni fyysisen kosketus on yksi näistä kielistä. Täten en voisi olla pitkiä aikoja ilman seksiä tai intiimiä kosketusta. Muuten en tuntisi rakkautta puolisoa kohtaan. Olen nainen.
Sama juttu. Itse miellän kyllä intiimiksi kosketukseksi ihan sen päivittäisen arkihellyyden jota ilman ei ole seksiäkään.
Kyllä ne halut vähenee kun ikää tulee. Eikä aina naisen vaan yhtälailla miehen. Kumpa läheisyys säilyisi. Se olisi tärkeää. Itseäni ärsyttää kun melkein kaikissa tv sarjoissa on seksiä. Katselisin mielumin ihmisten välistä hellyyttä. No sarjat onkin tehty nuoremmille. Puhutaan panemisesta ym.
On seksi ainakin mulle ihan super tärkeä asia. En halua elää seksittömässä suhteessa.
N40