Siis onko yleistäkin, että parisuhteen tärkein asia on seksi?
Nyt en tarkoita kiimaisia teinejä, vaan ihan aikusia - lähinnä heitä, joiden lisääntymisikä on jo ohi. Tämä fyysinen, hedonistinen nautinto ilman mitään päämäärää enää vanhemmalla iällä on todellakin prioriteetti?
Kommentit (269)
Seksin tarkoitus on vain lisääntyminen.
Seksi ok. Mutta saisin seksiä ilman parisuhdettakin. Yhteisiä vuosia yli 30. Rakkaus, kumppanuus, vanhemmuus, yhteiset tavoitteet ja unelmat ym. Ennemmin tai myöhemmin seksi muuttuu tai loppuu jos vanhaksi elää. Vielä ei olla niin vanhoja mutta voihan meistä toinen vaikka sairastua vakavasti ja silloin tarvitaan muutakin kuin seksiä...
Vierailija wrote:
Ei toki. Naisille parisuhteessa on tärkeintä saada mies elättäjäksi.
Mikäs vuosi nyt taas olikaan? Mulla on sulle uutisia. Voit aivan rauhassa poiketa maksullisilla tai pitää sokerideittiä. Kukaan ei pakota pariutumaan.
Kyllä se edelleen on se parisuhteen liima joka pitää yhdessä. Jos tarvetta hyvään seksiin ei olisi voisi mieluummin olla ilman parisuhdetta.
Parisuhteen kulmakivi on seksi. Jos asutaan yhdessä, se on asumisjärjestely. Jos on yhteisiä lapsia, se on huoltajuussuhde. Jos vietetään aikaa yhdessä, se on ystävyyssuhde. Jos omistetaan yhteinen asunto, se on omistussuhde. Mutta parsuhde on se, jossa harrastetaan keskenään seksiä. Mitä seksi sitten on, on toinen tarina.
Ainakin itselläni on näin. Mitä tuo mies muutakaan tuo lisää mun itsenäisenäkin hyvään elämään? Toki yhteisestä lapsesta huolehtiminen, mutta tuo meidän lapsukainen on jo teini ja muuttaa pian pois.
Ystävyyttä tms varten ei tarvitse parisuhdetta tai yhdessä asumista. No, asumiskulut yms on vähän pienemmät, mutta mulla on hyväpalkkainen työ, eli pärjään omillanikin.
N51
Mitä sillä parisuhteella tekee ilman seksiä? Ei kiinnosta pariutua muuten vaan huvin vuoksi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei kiinnosta pidellä kädestä vaan. Jos seksi loppuu, niin loppuu myös suhde sitten.
Ei kiinnosta pelkästään seksiin perustuva suhde. Pitäkää tunkkinne.
Kumppanuusvanhemmuus. Yya-vanhemmuus ei välttämättä tarkoita tunnekylmyyttä.
Koen, että seksi on suhteen liima. Oma pitkä avoliittoni loppui, kun en halunnut enää ex-miestäni. Silloinkin pisimillään ilman seksiä olimme ehkä kuukauden. Parisuhde ei voi yksistään perustua seksiin, mutta jos toista ei halua seksuaalisesti, niin kyseessä on ystävyyssuhde.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ahahahahaha! 😂
Suurimmalle osalle tunnevammaisia ja pershäröisiä suomimiehiä se on _ainoa_ syy parisuhteeseen!
Muukin hyöty kelpaa. Jostain luin narsistin kolme ässää: sex, services, security. Jos saa kaksi noista niin kiinni veti - olet hänen elämänsä rakkaus, siis sen aikaa kun hyötyä heruu.
Se on 4 ässää. Viimeinen oli safety. Ei yhtään ihmetytä exät enää. Elättäjä, seksiä ja joku joka passaa eikä lähde vaikka millainen sikailija olisi. Ei ihme että on ollut helppo kohde luonnevikaisille
Ei todellakaan ole tärkeintä. Nusuttelut hoidetaan muualla ja parisuhde on sitten muuta, kuten vakaampaa taloutta varten.
Vierailija wrote:
Koen, että seksi on suhteen liima. Oma pitkä avoliittoni loppui, kun en halunnut enää ex-miestäni. Silloinkin pisimillään ilman seksiä olimme ehkä kuukauden. Parisuhde ei voi yksistään perustua seksiin, mutta jos toista ei halua seksuaalisesti, niin kyseessä on ystävyyssuhde.
Kuukauden? Oletko teini?
Pitääkö siis esim. kaikkien yli 70-vuotiaiden erota joilla syystä tai toisesta ei ole seksiä tai sitä on harvoin? Vaikka molemmat olisi tyytyväisiä ja onnellisia parisuhteessaan? On vähän eri olla parisuhteessa keski-ikäisenä ja sitten vanhana. Ne joiden liitto kestää yhdessä vanhenemisen ovat taatusti sellaisia joilla muutakin yhteistä kuin seksi.
Vierailija wrote:
Pitääkö siis esim. kaikkien yli 70-vuotiaiden erota joilla syystä tai toisesta ei ole seksiä tai sitä on harvoin? Vaikka molemmat olisi tyytyväisiä ja onnellisia parisuhteessaan? On vähän eri olla parisuhteessa keski-ikäisenä ja sitten vanhana. Ne joiden liitto kestää yhdessä vanhenemisen ovat taatusti sellaisia joilla muutakin yhteistä kuin seksi.
Miksi hemmetissä heidän pitäisi erota, jos molemmat ovat tyytyväisiä asiaan?
Nuorempana sitä luuli, että rakkaus=seksiä ja toisinpäin. Näin vanhempana kun on löytänyt oikean henkisen yhteyden kumppaniin niin ymmärtää, ettei seksi olekaan se suhteen ja rakkauden mittari. On ihanaa rakastaa kumppaniaan ja tulla myös itse rakastetuksi luonteensa ja persoonallisuutensa vuoksi.
Seksi ei ole todellakaan ole suhteen tärkein asia vaikka sekin on parempaa tässä suhteessa, kun pohjalla on syvä rakkaus ja täydellinen hyväksyntä kumppanilta. Seksillä ei tarvitse hakea rakkautta, hyväksyntää tms vaan se on puhdasta nautintoa.
Vierailija wrote:
Silloin, kun seksi toimii, sen merkitys parisuhteessa on 10 %. Kun se ei toimi, sen vaikutus parisuhteeseen on 90 %.
Jokseenkin noin olen jostain lukenut ja minusta se pitää hyvin paikkansa. Kun seksiä on ja se on hyvää, parisuhteessa voi keskittyä nauttimaan muistakin asioista, tekemään asioita yhdessä ja on rakastava ilmapiiri.
Jos seksi ei toimi, se myrkyttää kaiken muunkin.
Tämän allekirjoitan minäkin.
Olen viihtynyt saman miehen kanssa jo yli 50 v, mutta mikään ei oikein suju, jos ollaan kauan ilman seksiä.
Tuntuu ettei porukka itsekään tiedä mitä ne haluaa. Eräälle vaikutti seksi olevan elämän ja kuoleman asia joten juttu päättyi osaltani siihen, kun en pystynyt vastaamaan hänen tarpeisiinsa. Myöhemmin sama tyyppi sitten valitti kun häntä ei seksi kiinnosta ja kaikki haluaa vaan seksiä. Minä kysymysmerkkinä että eikö tosiaankaan itse tiedosta tuota tuuliviireilyään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei todellakaan ole tärkeintä. Nusuttelut hoidetaan muualla ja parisuhde on sitten muuta, kuten vakaampaa taloutta varten.
Niin sä oot mies ja myönnät että naiselle työleiri ilman mitään huvia ja miehelle kaikki ilo ja hyvä sekä ilmainen kotiorja niin hyvin menee.
No mut jos nainen tykkää vaan parisuhteesta ilman seksiä.
Silloin miehen on haettava seksi muualta höiritsemättä tai kiusaamatta sitä vonkaamalla puolisoltaan.
Vierailija wrote:
Ei tietenkään pidä erota ja tietysti on muutakin yhteistä, mutta kyllä meillä ikäihmisilläkin seksi vaikuttaa useimmiten positiivisesti elämään.
Mulla on muutama tuttu pariskunta 65+ ja ovat sanoneet, ettei seksi kiinnosta, mutta jotenkin vain piikittelevät toisiaan ja ovat kärttyisiä.
Muukin hyöty kelpaa. Jostain luin narsistin kolme ässää: sex, services, security. Jos saa kaksi noista niin kiinni veti - olet hänen elämänsä rakkaus, siis sen aikaa kun hyötyä heruu.