Laiskotteletko töissä?
Minun päätavoitteeni työpaikalla on laiskottelu ja töiden välttely. Olen valtiolla virassa, jossa saan palkkaa n. 6200e/kk. Palkkaan ei vaikuta teenkö paljon vai vähän töitä. Suurin osa työkavereista päätyy koeajan jälkeen välttelemään työtehtäviä. Onko täällä muita samanlaisia kuin minä ja muut valtion virkamiehet?
Kommentit (90)
En. Kahvitauotkin jää usein pitämättä ja ammattikirjallisuuden luku pitää tehdä omalla ajalla. Palkka keskinkertainen, yliopistokoulutus.
Valtion töihin kannattaa ehdottomasti mennä jos haluaa säästää itseään stressiltä ja on laiska.Virastapa ei saa potkuja vaikka tekisi miten luokatonta jälkeä tai ei tee mitään.Naukumista siitä riittää että kun on niin vähän resursseja ja juuri siksi ei saada lakeja raapustettua.Lakimiehet ovat pitkälti sellaisia jotka eivät pääse oikeisiin töihin.Olen nykyisin yksityisellä sektorilla sillä en kestänyt vilttitossumenoa eräässä suuressa joskin vähän arvostetussa ministeriössä.
On aikamoista, jos töissä voi laiskotella yli 6 tonnin palkalla! En ole enää iloinen veronmaksaja.
En laiskottele, pidän työstäni ja teen sitä mielelläni. Toki jos on väsynyt olo niin hidastan työtahtia tai pidän vapaapäivän, mutta kun olen töissä teen töitä.
Laiskottelu ei edes palauta, sillä kuitenkin pitäisi koko ajan olla vähän töissä tai edes esittää tekevänsä töitä.
Kyllä, olen hyvinvointialueen pomo ja kun sain kammettua itseni tähän asemaan heitin hanskat tiskiin ja kahvittelen.
Osa fiksuimmista tai ovelimmista hakeutuu valtion leipiin kypsällä iällä. Kelpo palkka, joka ei riipu mitenkään suorituksesta, vähän töitä ja jos kolottaa, kattava yksityinen työterveyshuolto auttaa eikä saikkupäivät haittaa. Sivutoimista saa mukavasti palkanlisää. Brysselin lentokoneessa istuu yksi jos toinenkin tällainen veikko matkalla tylsiin kokouksiin. Ihmettelin joskus miksi moni hyvällä cv:llä ja oikeissa töissä meritoitunut toimii noin, mutta siinähän se selitys on. Hyvää elämää ilman paineita. Taidan itsekin yrittää tuota 50+ niin kauan kuin tätä on vielä tarjolla.
Vierailija wrote:
Kyllä, olen hyvinvointialueen pomo ja kun sain kammettua itseni tähän asemaan heitin hanskat tiskiin ja kahvittelen.
Ei kai oma alueesi ole yhdistämisuhan alla ? Voipi kahvittelutloppua lyhyeen…
Miksi tota valtion molokin kitaa ei saada umpeen?!
4600€ joskus ehkä 1/2 päivää (usein perjantai -iltapäivä etätöissä on sellaista että ei hirveesti oo mitään, tsekkailen tuleeko jotain s postia.
Toimistolla ei voi laiskotella, ettei kukaan pääse syyttämään.
Mutta toisaalta teen sitten joskus esim klo 20 saakka töitä tai viikonloppuna tsekkaan jotain raportteja tai kuten viime la 3 h budjettia joten uskon että kyllä firma on kuitenki työtunneissa plussalla.
Voin vain kuvitella ja unelmoida laiskottelusta. Kaupassa ei ole hetkeäkään jilliä kun kauppias huohottaa niskaan.
En todellakaan laiskottele. Fyysistä työtä ja koko ajan on jotain tekemistä. Mielestäni sellaiset työpaikat, joissa on mahdollista laiskotella, voisi lakkauttaa kokonaan. Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Osaajat ja ahkerat saavat kuulemma töitä. En tiennytkään, että osaaminen ja ahkeruus on tuollaista. Tosin itse olen töissä ja joskus on luppopäiviä kun töitä ei ole, tulen hulluksi. Viime syksynä vaadin että pomo lomauttaa ja kerroin että teen sen ajan toista työtä, ei kilpailevaa, kun töitä ei vaan ollut tarpeeksi.
En laiskottele. Sairauslomallakaan en ole ollut päivääkään kuuteen vuoteen, kerran tässä välissä auto hajosi työmatkalla ja siksi myöhästyin pari tuntia (hinaus ja vuokra-auto alle). Työ on hektistä, stressaavaakin aika usein, mutta vielä useammin innostavaa. Tunnen vahvasti, että teen töitä arvojeni puolesta. Minun aikaani ei osteta rahalla, sillä aikani on korvaamatonta. Minun aikani ostetaan työn merkityksellisyyden kautta. Toimeen toki pitää tulla, jotta voi tehdä töitä tärkeinä pitämiensä asioiden puolesta.
Nuorena olin kerran sellaisessa työpaikassa, jossa vaadittiin tulemaan paikalle tyhjän pantiksi joka päivä. Aktiivisesti töitä tehtiin ehkä 4 tuntia kahdeksasta, muu aika meni tiimin yhteisellä aamukahvilla, lounaalla, päiväkahvilla ja iltapäivällä kunkin työhuoneilla notkuen. Kotiin ei silti saanut lähteä, vaikka lapsi oli hoidossa tämän pelleilyn takia. Silloin päätin, että ikinä en enää ota vastaan työtä, jossa joutuu tuhlaamaan ainutkertaista aikaamme. Tämä on myös nostanut stressinsietokykyäni, ennemmin otan stressin kuin toimettomuuden.
Laiskottelen, kun töitä ei vaan riitä tarpeeksi, mutta enhän mitä sitä ääneen sano. Lähetän muka tärkeitä viestejä silloin tällöin, jotka hämäävät, että jotain töitäkin teen toisinaan.
Vierailija wrote:
Heh tunnistin sinut.
Totta kai koska meitä on TUHANSIA☕️🥳
Vierailija wrote:
Osaajat ja ahkerat saavat kuulemma töitä. En tiennytkään, että osaaminen ja ahkeruus on tuollaista. Tosin itse olen töissä ja joskus on luppopäiviä kun töitä ei ole, tulen hulluksi. Viime syksynä vaadin että pomo lomauttaa ja kerroin että teen sen ajan toista työtä, ei kilpailevaa, kun töitä ei vaan ollut tarpeeksi.
Ookkona tyhmä, kun pyysit ihan lomauttamaan?
Aloittelen parhaillaan yövuoroa vanhustenhuollossa.Liksa lisineen 3000 kuukaudessa.Ei laiskottelua enkä kehtaisikaan.Valtion virkailijat ovat törkeitä kun ottaa huomioon vielä mikä on tilanne sotessa.
Olen samaa mieltä tuosta, että osan työteho on olematon. Mutta olen täysin eri mieltä tuosta palkkauksesta. Miksi minä tai kukaan tekisi enää ahkerasti töitä, jos palkka olisi pieni? Ennemmin isompaa palkkaa hyville ja huonot määräaikaisuuksista pois. Nyt niitä tehottomia ei laiteta pois vaan sopimusta aina jatketaan.