Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laiskotteletko töissä?

Vierailija
11.10.2023 |

Minun päätavoitteeni työpaikalla on laiskottelu ja töiden välttely. Olen valtiolla virassa, jossa saan palkkaa n. 6200e/kk. Palkkaan ei vaikuta teenkö paljon vai vähän töitä. Suurin osa työkavereista päätyy koeajan jälkeen välttelemään työtehtäviä. Onko täällä muita samanlaisia kuin minä ja muut valtion virkamiehet?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään laiskottelin ja sen lisäksi hoidin viikko siivouksen etätöissä

Vierailija
62/90 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sekuntiakaan. Kaupassa töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Noin 1h menee itse työntekoon päivässä. Pelailen läppärillä ja hoidan omia hommia.

Palkka 7600€/kk.

Täytyy myöntää että tulisin hulluksi. Edes raha ei pelastaisi tilannetta, jos joutuisin hengaamaan toimistolla tyhjänpanttina 50% valveillaoloajastani. Aika on korvaamatonta, tätäkään päivää ei koskaan takaisin saa.

En ole tyhjänpanttina, pelaan ja hoidan omia hommia.

Omia hommia, eli jotain nettishoppailua. Mitä merkitystä saat elämääsi pelaamalla ja shoppailemalla. 

Olen eri, mutta tilanne on vastaava. Yli 7000€/kk, töihin menevä aika vaihtelee, mutta harvoin yli 2 tuntia päivässä. Työskentelen etänä,  ei tarvitse roikkua toimistolla. Aamulla laitan lapsille aamupalat, katson että pukevat jotain järkevää päällensä (kelistä riippuen) ja vien kouluun. Sitten teen työt pois, käyn jossain lounaalla, tarvittaessa ruokakaupassa tai muilla asioilla, esim. kampaajalla tai hieronnassa ja yleensä sitten on jo aika hakea lapset. Loput työajasta käytän lasten kanssa, esim. autan läksyissä. Mitäs arvelet, mitä merkitystä saan elämääni olemalla läsnä lapsilleni?

Vierailija
64/90 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Joo olen nähnyt tuota valtiolla. Siinäpä lafka, joka olisi terveintä ajaa alas. Tai palkata pienemmällä palkalla niitä ahkeria. On kyllä niin tehotonta työskentelyä, että ei saamari ihan hirvittää! Ei mitään tehokkuutta missään. Palkataan vaan uusia työntekijöitä istumaan ja odottelemaan, jos jostain tulisi jotain tekemistä.

Olen samaa mieltä tuosta, että osan työteho on olematon. Mutta olen täysin eri mieltä tuosta palkkauksesta. Miksi minä tai kukaan tekisi enää ahkerasti töitä, jos palkka olisi pieni? Ennemmin isompaa palkkaa hyville ja huonot määräaikaisuuksista pois. Nyt niitä tehottomia ei laiteta pois vaan sopimusta aina jatketaan. 

Haha, tässä on taas jonku valtion pullasorsan narsistiego kasvanut liian isoksi. Näitäkin on valtio pullollaan näitä 10 vuotta sitten säkällä kaverin avulla palkattuja ammattikoululaisia, jotka kuvittelee, että paremmin kouluttautuneet määräaikaiset eivät olisi osaavia työssä, jonka kaksi vuotias lapsikin osaisi tehdä. Älä viitsi nyt valehdella herranjumala.

65/90 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Ei oikeissa töissä ehdi laiskottelemaan! 

Vierailija
66/90 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt valtiolla on kyllä yleensä hyvin yksinkertaisia ja ison osan voisi tekoälyllä tehdä tulevaisuudesasa helposti.

Vierailija
67/90 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi ja pysty laiskottelemaan, hyvä jos ehtii jonkin ruokatauon pitämään. Mies valtiolla ja työ sellaista että painetaan jopa yötäpäivää ja viikonloppuna voi tulla häly hommiin. Heille kyllä myös laiskottelu on ok välillä. Joustavat niin paljon. 

Vierailija
68/90 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä joo. Ei paljon kiinnosta antaa kaikkeaan, kun palkka on nipin napin yli 2 tonnia. 

Vierailija
69/90 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä trolli mutta valtiolla ei saa tollasta palkkaa kukaan.

Vierailija
70/90 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa joka oli kokoonpanoa tehtaalla, oli niin tylsää ja yksitokkoista, väkisinkin alkoi laiskasti tekemään hommia. Kun työ ei tunnu merkitykselliseltä niin ei sitä viitsi olla ahkera. Kunhan tekee vain sen verran ettei tule potkuja. Nyt olen lähihoitajana auttamassa ihmisiä kaikenlaisissa asioissa niin ei ole mahdollista laiskotella :) työ tuntuu merkitykselliseltä.

Vierailija
71/90 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Noin 1h menee itse työntekoon päivässä. Pelailen läppärillä ja hoidan omia hommia.

Palkka 7600€/kk.

Täytyy myöntää että tulisin hulluksi. Edes raha ei pelastaisi tilannetta, jos joutuisin hengaamaan toimistolla tyhjänpanttina 50% valveillaoloajastani. Aika on korvaamatonta, tätäkään päivää ei koskaan takaisin saa.

En ole tyhjänpanttina, pelaan ja hoidan omia hommia.

Omia hommia, eli jotain nettishoppailua. Mitä merkitystä saat elämääsi pelaamalla ja shoppailemalla. 

Olen eri, mutta tilanne on vastaava. Yli 7000€/kk, töihin menevä aika vaihtelee, mutta harvoin yli 2 tuntia päivässä. Työskentelen etänä,  ei tarvitse roikkua toimistolla. Aamu

Työnantajasi täytyy olla täysi i di ootti. Ei kukaan ole niin korvaamaton, että hänelle kannattaa maksaa yli 7000 kuukaudessa 2h työstä päivässä kotioloissa. Tietty, jos itse työllistää itsensä ja onnistuu bisneksessään 2h työpanoksella, niin sitten ymmärrän.

Vierailija
72/90 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin psykologini ainakin laiskotteli. Katkaisin suhteen 🩷🩷🩷🩷🩷

Vierailija
73/90 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kakalla kahdesti ja hoidan myös omia "tarpeitani" kesken työajan.

Vierailija
74/90 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaaminen on valtiolla todella yleistä :(

Vierailija
75/90 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alle 5000e/kk töissä ei kannattaisi tehdä yhtään mitään kun työnantaja laiskottelee niin paljon palkanmaksussa, kun kerran korkeapalkkaisemmissakin töissä laiskotellaan...

Vierailija
76/90 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on valitettava totuus julkisen sektorin hallinnon töistä. 

Kuitenkin kaikki tietysti valittavat kiirettä ja liian pieniä resursseja. Näinhän se menee. Ja sen takia kun resursseja on muka-liian-vähän, niin ei voida pienentää julkista sektoria. 

Surullista. 

Vierailija
77/90 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen mahdollisimman vähän. Lisäksi valitsen ulkomaalaisen suomalaisen sijan kuluttaessani vain aivan välttämättömän ja olen ohjannut läheiseni mm. hakemaan Kelan tukia, käyttämään Kela-taksia ja kotihoitoa minun apuni sijaan.

Vierailija
78/90 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihan hyvä trolli mutta valtiolla ei saa tollasta palkkaa kukaan.

Suuri osa ministeriön pullasorsista saa.

Vierailija
79/90 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työpaikkakiusaaminen on valtiolla todella yleistä :(

Olen samaa mieltä itsekin valtiolla kiusatuksi joutuneena.En ole enää valtiolla.

Vierailija
80/90 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aloitus on valitettava totuus julkisen sektorin hallinnon töistä. 

Kuitenkin kaikki tietysti valittavat kiirettä ja liian pieniä resursseja. Näinhän se menee. Ja sen takia kun resursseja on muka-liian-vähän, niin ei voida pienentää julkista sektoria. 

Surullista. 

Varmaan on osastoja, joissa on oikeasti kiire. He pitävät ääntä resursseista, ja tämä ääni kantautuu ulkopuolelle päättäjien korviin. Sitten on taas näitä toisia osastoja, joissa ei tehdä mitään. He ovat hiljaa.

Päätökset taas tehdään hyvin pitkälle sen mukaan, kuka oli äänekkäin. Mistään ei leikata. Jos joskus tehdään päätös muulla perusteella kuin se kuka on äänekkäin, ja päätöksen seurauksena lakkautetuista työtehtävistä 90% olikin aivan turhia, mutta loppu 10% aiheuttkin jonkun jo valmiiksi kiireisen osaston työnteon muuttumisen mahdottomaksi, niin siitä nousee valtava kansallinen mediakohu ja asiasta päättäneiden syyllistäminen. Siitä taas vedetään johtopäätös, että päätös meni päin persettä ja vastaavaa ei tehdä jatkossa. Nostetaan kädet pystyyn, ja näin ei julkinen sektori pienene.