Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laiskotteletko töissä?

Vierailija
11.10.2023 |

Minun päätavoitteeni työpaikalla on laiskottelu ja töiden välttely. Olen valtiolla virassa, jossa saan palkkaa n. 6200e/kk. Palkkaan ei vaikuta teenkö paljon vai vähän töitä. Suurin osa työkavereista päätyy koeajan jälkeen välttelemään työtehtäviä. Onko täällä muita samanlaisia kuin minä ja muut valtion virkamiehet?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskottelisin vähän jos saisin työt tehtyä niin et aikaa jää...vois hoitaa jotain omia hommia, ettei menis lehtien lukemiseks tai muuten netissä pyörimiseksi

Vierailija
22/90 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä sektorilla sama. Asiantuntijatöitä ehkä tunti päivässä ja lopun aikaa teen mitä huvittaa tai olen tekevinäni töitä. Asemani sallii tämän helposti koska vastaavaa osaamista ei löydy helposti korvaamaan jos työnantaja haluaa leikkiä isoa  päällikköä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työ ei ole pakkotahtista puurtamista. Edellisessä työpaikassani työ oli suureksi osaksi päivystämistä ja töiden odottelua. Vähän kuin olisi ollut töissä palokunnassa. Niinpä oli aikaa surffata netissä, lukea lehtiä ja katsella telkkaria.

Silti minulla oli työkavereita, jotka eivät osanneet olla jouten. Yksikin kävi läpi laskuja ja kuormakirjoja kerta toisensa jälkeen näyttääkseen kiireiseltä.

Nykyisessä työssä saan urakkapalkkaa, joten teen niin paljon töitä kuin pomo ehtii myymään. Olen kuitenkin oppinut nopeaksi, joten etätöissä voin puuhailla omiani tai töitä järjestelemällä käydä vaikka omalla lomalla etelässä. 

Palkkaa olen viimeiset vuodet saanut tästä keskimäärin 6000€/kk, edellisessäkin 4000€/kk.

Vierailija
24/90 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laiskottele, koska teen työtä, jonka koen arvoilleni merkitykselliseksi. En kestäisi olla työssä, joka ei merkitsisi minulle mitään. Tarvitsen sellaista intohimoa elämään. 

Vierailija
25/90 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/90 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi laiskotella töissä ja se sopii minulle. En pystyisi olemaan jouten töissä.

Vierailija
27/90 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valtiolla määräaikaisena ja teen todella paljon töitä. Meillä onneksi maksetaan henkilökohtaista lisää, joten näkyy edes jotenkin palkassa. 

Vierailija
28/90 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi laiskotella, kun meillä on laskujen eräpäivät ja laskut on vaan maksettava. 

Vierailija
29/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on niin ikään valtiolla ministeriössä hyvällä palkalla ja on kertonut että päivät voi viettää tekemättä mitään. Tasan ei käy onnen lahjat !

Vierailija
30/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oliko nämä niitä "Vaativia asiantuntiatöitä"? 

Lakimiestöitä juu! Esitän suurta tietäjää.

Vierailija
31/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialueilla on kova työpaine eikä laiskottelu ole mahdollista toisin kuin valtion palleilla. Suututtaa kun ajattelee asiaa.

Vierailija
32/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin 😳

Vierailija
33/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka juoksee, minä en !

Vierailija
34/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hommissa valtion töissä voi saada yli kuusi tonnia liksaa??

Vierailija
35/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tienaan huomattavasti vähemmän ja todellakin laiskottelen. Yleensä loppupäivästä kun työnjohtajat on jo poistuneet paikalta. Niin tekee moni muukin meidän firmassa tai sitten tekee jotain omaa hommaa. Monesti alkuviikosta saikutan jos ei nappaa tulla töihin koska luojankiitos "kolme päivää omalla ilmoituksella"

Tulevaisuudessa se ensimmäinen päivä on sitten palkaton. Tällä tavalla juopot työpaikoilla saadaan kuriin ja muut laiskurit.

Vierailija
36/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen nähnyt tuota valtiolla. Siinäpä lafka, joka olisi terveintä ajaa alas. Tai palkata pienemmällä palkalla niitä ahkeria. On kyllä niin tehotonta työskentelyä, että ei saamari ihan hirvittää! Ei mitään tehokkuutta missään. Palkataan vaan uusia työntekijöitä istumaan ja odottelemaan, jos jostain tulisi jotain tekemistä.

Vierailija
37/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen sektori kaipaisi kyllä perusteellista siivousta.

Vierailija
38/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laiskottele, se on epämiellyttävää. Olen sellainen, että haluan olla hyödyksi ja kehittää itseäni, tehdä oikeasti tulosta palkkani eteen. 

Mielestäni ihmiset, joille maksetaan palkkaa laiskottelusta, ovat paljon suurempi ongelma kuin työttömät. 

Vierailija
39/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskottelen välillä jos laiskottaa. Omalla työllä ja opiskelulla olen päässyt asemaan jossa palkka on ihan kohtuullinen ja työ mahdollistaa vapautta. Ja se on oikeastaan aika helppoa. Tunti pari päivässä töitä ja ne onkin sellaisia joita muut eivät firmassa kykene tekemään. Loppuaika sitten esim äänikirjojen kuuntelua tai omia projekteja. Tietty välillä tulee jotain pientä tehtävää ja jotain pakollisia hommia. Mut antavat monoa sitten jos työni ei kelpaa. Ei se niin vakavaa ole kumminkaan. Työnteko.  

Vierailija
40/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten pidän hiljaisena aikana kiirekaudella tehtyjä liukumia pois.Mieluummin laiskottelen siis kotona/vapaa-ajalla ja teen lyhyttä päivää. Minäkin valtiolla.