Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskujen maksu yms. Edunvalvonta

Vierailija
16.07.2025 |

Minulle määrättiin edunvalvoja sairaalassa 5 vuotta sitten.

Syynä kun ollut pari häätöä ja ulosotossa laskuja. Myöskin kuulemma helposti hyväksikäytettävissä?

Saan käyttö rahaa viikoittain . Olen eläkkeellä. En tule toimeen Edunvalvojien kanssa. Monesti vaihtunut. Pakenin sairaalasta kun kuulin että minulle ollaan semmoista määrättävissä. 

Olen usein kertonut ja udellut koska loppuu. Vaativat kuulemma lääkärinlausunnon 

Olen pyytänyt muutaman kerran tiliotteet 

En tiedä mitä kaikkea laskuja sinn menee kotiin niitä ei tule.

Joihinkin ihme paikkoihin on maksellu. 

Minulle riittäisi jos maksettaisiin vaan asumisen kulut ja loput saisi itse eläkkeestä 

Turhauttaa soitella edunvalvojalle kun aina sitäkin pipo kiristää. Ja sullekkin menee vuosittain iso summa eläkkeestä ei hänen työstään.

Olen pari kertaa kysynyt lääkäriltä edunvalvonnan purkua. En ole saanut lausuntoa 

Miten saan edunvalvonnan pois? Pitääkö minun etsiä se lääkäri käsiin kuka alunperin kirjoitti tuon lausunnon.

Tämä on jo pitkä aika tätä ja eiköhän ole oppinut että vuokrat pitää maksaa jos ei halua häätöä...

Säästössäkin on sinne menny rahaa mutta olisi helpompaa jos ei tarvitsisi edunvalvojilta kysyä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ikävältä. Varsinkin nyt kun ihmisiltä muutenkin leikataan, kuka tahansa voisi joutua ulosottoon.

Vierailija
2/13 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs edunvalvoja selitti minulle että edunvalvonta valvoo mihin rahoja käytetään.

Lääkärit harvoin lähtee näitä purkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika vähän oon koskaan kuullut mitään hyvää noista yleisistä edunvalvojista, paras olisi jos olisi hyvä lähimmäinen edunvalvojana.

Vierailija
4/13 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollasesta päädy mihinkään valvontaan. Lisäksi valehtelet kun väität ettet näe tilitietojasi. Jos olet rikoksen kohde, selvitä asia.

Ai niin,

0/joulupukki.

Vierailija
5/13 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono.

Vierailija
6/13 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että käräjillä voi myös hakea purkua.

Jos asiakas itse ymmärtää edunvalvonnan voidaan se lopettaa?

Vierailija
7/13 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edunvalvonnan purkaminen vaatii AINA lääkärinlausunnon. Lääkäri toteaa, että ei ole edunvalvonnan tarpeessa. Sitten purkua haetaan käräjäoikeudesta.

Jos lääkäri ei tuota lausuntoa kirjoita, niin purku on käytännössä mahdotonta.

asianajaja

Vierailija
8/13 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.suomi.fi/oppaat/edunvalvonta/jos-tarvitsen-edunvalvojan/edu…

Jos edunvalvoja on eri mieltä edunvalvonnan lakkauttamisesta, voit hakea päräjäoikeudesta edunvalvonnan lakkauttamista. Mutta luulen, että sinne pitää olla se lääkärintodistus ihan samalla lailla, kuin edunvalvontaan määräämisessäkin. 

Vierailija
9/13 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tollasesta päädy mihinkään valvontaan. Lisäksi valehtelet kun väität ettet näe tilitietojasi. 

Mikä tuossa on valetta? Olen toiminut läheiseni edunvalvojana ja tiedän kokemuksesta, että normaalisti tilitiedot näkee vain edunvalvoja, ei päämies (= se, joka on edunvalvonnassa). Päämies näkee normaalisti vain sen tilin tiedot, johon edunvalvoja laittaa hänelle käyttörahaa.

Ap, edunvalvonnasta poispääsemiseksi tarvitset lääkärinlausunnon, joka puoltaa sitä, että et enää tarvitse edunvalvojaa. Voi olla, että et helpolla löydä lääkäriä, jonka saat tästä vakuuttuneeksi.

Vierailija
10/13 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräjille viet asian edunvalvonnan purkamiseksi. Hommaat vaan asianajajan joka toimii etujesi mukaisesti ajamalla asian.

Vierailija
11/13 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. 

Erikoinen resepti. Yleensä kirjoittelee ämpärillisen lääkettä. 😁

Vierailija
12/13 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin toi "valvonta" perustui? Vääriin tietoihin? Miksi olit sairaalassa? Saitko potilasasiakirjat kuten kuului? 

Vierailija
13/13 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep hankala päästä eroon, muistakaa kaikki elää kiltisti, niin ette joudu valvonnanalaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi