Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kanan jauheliha muuttunut paketissa harmaaksi, voiko vielä syödä?

Vierailija
11.10.2023 |

Tänään viimeinen käyttöpäivä. Ei mielestäni haissut mitenkään pilaantuneelle. Mutta oli harmaata. Paistoin ja koitin maistella onko ok:n makuista, en huomannut mitään poikkeavaa, mutta silti mietin uskallanko syödä ja vielä syöttää lapsellekin…

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväyshullu on saapunut palstalle. 

Vierailija
2/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mitä? Taidat itse olla harhainen! Normaali arjen kysymys, tietääkö kukaan vastausta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän. Tosi paljon heitetään ruokaa pois ihan turhaan.

Vierailija
4/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään epäilet, kelpaako syötäväksi, niin heitä pois.

Vierailija
5/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon suolaa sekaan vaan niin kyllä se täydestä menee.

Vierailija
6/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kokeile miten käy?

Vierailija
7/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten epäilisi, koska päiväyksen puolesta on vielä ok. Mutta väri vaan muuttunut harmahtavaksi. Olen nähnyt kaupassakin myytävän tällaisia harmaantuneita jauhelihoja. Miksi myyvät jos on selvästi pilaantunutta?

Vierailija
8/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tosiaan tiedä?

Vierailija
9/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaan voi tehdä, se on sitten eri asia mitä siitä seuraa.

Vierailija
11/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi. Harmaa väri on merkki siitä että liha on jo alkanut pilaantua. 

Vierailija
12/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se paketin päiväyshän on muuten vain suuntaa antava, aina tulee luottaa omiin aisteihin. Olin aikoinani lihatehtaalla töissä ja samasta erästä tehtiin samaa lihapakettia ainakin kolmella eri päiväyksellä. Eli samaan aikaan jauhettiin esim. 11.10., 12.10. ja 13.10. -päiväyksillä jauhelihapaketteja. Siksi liha voi olla aivan hyvää vielä ko. päiväyksen jälkeen, mutta toisaalta kukaan ei voi sataprosenttisesti taata että se on hyvää päiväykseen asti.

Itse en käytä lihaa jossa on mitään muutoksia värissä, hajussa tai koostumuksessa. Sen(kin) opin tuolla tehtaalla työskennellessäni...

Vierailija
13/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Se paketin päiväyshän on muuten vain suuntaa antava, aina tulee luottaa omiin aisteihin. Olin aikoinani lihatehtaalla töissä ja samasta erästä tehtiin samaa lihapakettia ainakin kolmella eri päiväyksellä. Eli samaan aikaan jauhettiin esim. 11.10., 12.10. ja 13.10. -päiväyksillä jauhelihapaketteja. Siksi liha voi olla aivan hyvää vielä ko. päiväyksen jälkeen, mutta toisaalta kukaan ei voi sataprosenttisesti taata että se on hyvää päiväykseen asti.

Itse en käytä lihaa jossa on mitään muutoksia värissä, hajussa tai koostumuksessa. Sen(kin) opin tuolla tehtaalla työskennellessäni...

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/voiko-harmaantunutta-jauheli…

Vierailija
14/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/voiko-harmaantunutta-jauheli…

Niin? Itse en harmaantunutta kanaa syö, sinä saat syödä jos haluat. Näin miten lihoja käsitellään, enkä enää syö kuin mahdollisimman tuoretta ja priimaa. Harmaantuneen lihan jauhamisesta on kulunut liikaa aikaa, siis omasta mielestäni. 

Vierailija
15/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa surullista kun eläin kasvatetaan, tapetaan ja tuotetaan lihaksi, kuluu paljon luonnonvaroja ja sitten varmuuden vuoksi heitetään roskiin? Nykyihminen on kyllä itsekäs loppuun saakka. Ei ole ihme että maailma tuhoutuu.

Vierailija
16/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi. Ihmettelen kyllä miksi sitä ei ole vaömistettu jo aiemmin jos se sulle kotona on ollut.

Vierailija
17/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onpa surullista kun eläin kasvatetaan, tapetaan ja tuotetaan lihaksi, kuluu paljon luonnonvaroja ja sitten varmuuden vuoksi heitetään roskiin? Nykyihminen on kyllä itsekäs loppuun saakka. Ei ole ihme että maailma tuhoutuu.

Varmuuden vuoksi? Ei kai kenenkään ole pakko syödä ruokaa joka tuntuu pilaantuneelta. Se on toki totta että hävikkiä tulee välttää viimeiseen asti, mutta en kyllä pilaantumisen rajoilla olevaa ruokaa ala syödä, en edes kasvisruokaa (lihaa kun en syö).

Vierailija
18/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liha ei haise pilantuneelle niin voi syödä! Voi ihan järkeä käyttää, eikä todella tarvi varmuuden vuoksi heittää lihaa roskiin. Se vasta tyhmää onkin.

Vierailija
19/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista lihaa 

Vierailija
20/22 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin, jos ei haise. Googlella löytyy syitä lihan harmaantumiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi