Yksinhuoltaja voi menettää jopa 300 euroa kuussa, sosiaaliturvaministerin mukaan hallitus ei aio peruuttaa säästöistä
Sosiaali- ja terveysministeriön arvio hallituksen leikkausten yhteisvaikutuksista valmistui. Sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasosen mukaan leikkaukset ovat välttämättömiä.
Asumistukeen ja työttömyysturvaan suunniteltavat leikkaukset osuvat osin samoille kotitalouksille.
Kommentit (174)
Purra lupasi ennen vaalrja, että köyhiltä ei leikata, saadakseen ääniä. Miten kävi? Lupaukset unohtuivat heti, kun pääsi hillotolpalle.
Jokainen elättää itse omat lapsensa tai on ilman lapsia. Ei pidä olettaa ja odottaa että yhteiskunta elättää jonkun ventovieraan maalikon lapset tämän puolesta.
Vierailija wrote:
Purra lupasi ennen vaalrja, että köyhiltä ei leikata, saadakseen ääniä. Miten kävi? Lupaukset unohtuivat heti, kun pääsi hillotolpalle.
Purra? Artikkelissa puhutaan kylläkin Sammi Grahn-Laasosesta joka on kokonaan ihan eri ministeri kuin Purra. Mistä ihmeestä te nyt Purran tähän revitte kun ei liity tähän tapaukseen mitenkään?
Yksinhuoltajilta kaikki pois. Itse ovat soppansa keittäneet. Minä en veronmaksajana halua kustantaa heidän riekkumistaan.
Orpo ja Matias Marttinen ovat vakuuttaneet että nämä leikkaukset tuottavat 100000 uutta työpaikkaa Suomeen. Pakko kai se on uskoa. Varmaan ovat ihan rehellisiä ja viisaita miehiä. En minä epäile lainkaan. Ehkä jopa 200000 uutta työpaikkaa.
Vierailija wrote:
Mikseivät yksinhuoltajat käy töissä?
Käydään me.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen yh itsekin. Käyn töissä ja maksan kaiken itse. En ymmärrä tätä jatkuvaa jankkausta yksinhuoltajuudesta. Lapsillani on myös isä, joka maksaa osansa. Omia valintoja erota, itse vastaan seurauksista.
Miehillä on muutenkin edelleen naisia paremmat ja korkeammat palkat, joten olisi ihan kohtuullista että isyysmaksu olisi puolet kuukausi palkasta eli vähintään 1100 euroa kuussa ja näin isät saadaan paremmin osallisiksi yh-äitien lasten kasvatuksesta ja rahoittamisesta.
Se nyt vain on niin että putkiMies tienaa enemmän kuin kakkatieteen höpöhöpömaisteri.
On hienoa olla pienituloinen, työssäkäyvä yksinhuoltaja fasistihallituksen Suomessa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Käydään me.
Sitten ette tarvitse tukia ollenkaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen yh itsekin. Käyn töissä ja maksan kaiken itse. En ymmärrä tätä jatkuvaa jankkausta yksinhuoltajuudesta. Lapsillani on myös isä, joka maksaa osansa. Omia valintoja erota, itse vastaan seurauksista.
Miehillä on muutenkin edelleen naisia paremmat ja korkeammat palkat, joten olisi ihan kohtuullista että isyysmaksu olisi puolet kuukausi palkasta eli vähintään 1100 euroa kuussa ja näin isät saadaan paremmin osallisiksi yh-äitien lasten kasvatuksesta ja rahoittamisesta.
Puolet miehen tuloista naiselle??
Avioerossa ensin puolet omaisuudesta naiselle ja sen jälkeen puolet tuloista?
Toimisiko tuo sinun järjestelmäsi myös toisinpäin,eli kun lapsi/lapset jäävätkin isälle?
Puolet äidin tuloista automaattisesti isälle tai minimissäänkin 1100 euroa?
Toivottavasti hallitus palkkaa 100 000 poliisia lisää. Yksi seisomaan kunkin työttömän selän taakse. Voi muuten olla että kurniva maha ajaa kaidalle polulle monet joilla ei työpaikan saanti ole tahdosta kiinni, tai terveys ei salli vaikka kelan lääkäri paremmin tietää...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Puolet miehen tuloista naiselle??
Avioerossa ensin puolet omaisuudesta naiselle ja sen jälkeen puolet tuloista?
Toimisiko tuo sinun järjestelmäsi myös toisinpäin,eli kun lapsi/lapset jäävätkin isälle?
Puolet äidin tuloista automaattisesti isälle tai minimissäänkin 1100 euroa?
Naiset tarvitsevat kaikkia tukia kun eivät muuten vapaassa kilpailussa pärjää.
Vierailija wrote:
On hienoa olla pienituloinen, työssäkäyvä yksinhuoltaja fasistihallituksen Suomessa.
Oma vika jos et ole kouluttautunut ja hankkinut parempi palkkaista työtä, tähän on kaikilla Suomessa sama mahdollisuus.
Vierailija wrote:
Jokainen elättää itse omat lapsensa tai on ilman lapsia. Ei pidä olettaa ja odottaa että yhteiskunta elättää jonkun ventovieraan maalikon lapset tämän puolesta.
Näin on. Poistetaan samalla myös toimeentulotuki samalla perusteella. Eläkkeetkin turhia kun voi kerran tehdä töitä. Sairaspäivärahat pois, oma vika jos sairastuu jne.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Käydään me.
Eihän nuo leikkaukset sitten koske teitä. Ne koskee vain niitä jotka eivät käy omaa laiskuuttaaan töissä eli työttömiä ja opiskelijoita.
Kannattais käyttää sitä kumia, jos noin alkaa narisemaan, ellei sitten puoliso ole kuollut.
Vierailija wrote:
Itse olen työtön, 61v ja aion nostaa säästöni pois tililtä ja hakea toimeentulotukea, koska asumistukeni lopetetaan. Win Win.
Mä nostan myös säästöt pois
Vierailija wrote:
Yksinhuoltajat eivät ole köyhiä.
Yleisesti ottaen he ovat ihmisiä jotka eivät hallitse rahankäyttöä saati elämäänsä millään tasolla.
Se ettei osaa hoitaa talouttaan,ei tarkoita että olisi köyhä.
Sehän on vain hyvä asia!
Mielestäni tuo kertoo vain siitä, että yksinhuoltajille on aiemmin maksettu liian paljon ja nyt asia korjataan vastaamaan todellista tarvetta.