Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"
"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"
Kommentit (1741)
Vierailija wrote:
Sesonkityöt tuolla ei taida olla sellaisia, että niiden palkalla maksettaisiin tänne etelämmäs jäävän asunnon vuokra? En halua muuttaa Lappiin pysyvästi!
Lapissa voi olla työnantajan järjestämissä edullisissa kimppakämpissä.
Sanni Grahn-Laasosena olisin ihan hiljaa kaikesta työntekoon liittyvästä. Eihän sillä hempukalla itsellään ole juuri paskan vertaa työnteosta. Veronmaksajien elätti koko pimatsu. Siipielätti.
Vierailija wrote:
Masentuneen ja muutenkin sairaan onkin niin helppo mennä vaan töihin tienaamaan rahoja.
Btw tein muutama vuosi sitten hulluna töitä jotta eron jälkeen saa elämän rullaamaan, tein kolmea työtä ja olin 3 lapsen yyhoo. Minä uuvuin totaalisesti ja sain useamman diagnoosin.
Ei sairaiden tukiin olla puuttumassa. Myös minulle juoksee hyvänkokoinen masennuseläke ensi vuonnakin.
Kuinka monta kestoväriä kuukaudessa yksi hyvätuloinen voi käydä parturissa ottamassa, kun muilla ei ole rahaa.
Tulossa on mielenkiintoiset ajat.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Masentuneen ja muutenkin sairaan onkin niin helppo mennä vaan töihin tienaamaan rahoja.
Btw tein muutama vuosi sitten hulluna töitä jotta eron jälkeen saa elämän rullaamaan, tein kolmea työtä ja olin 3 lapsen yyhoo. Minä uuvuin totaalisesti ja sain useamman diagnoosin.
Ei sairaiden tukiin olla puuttumassa. Myös minulle juoksee hyvänkokoinen masennuseläke ensi vuonnakin.
Jos on lapsia niin saa yleistä asumistukea ja sitä ollaan leikkaamassa myös työkyvyttömyyseläkkeellä olevilta.
Kuntoutusrahasta lähtee lapsikorotukset.
Vierailija wrote:
Kuinka monta kestoväriä kuukaudessa yksi hyvätuloinen voi käydä parturissa ottamassa, kun muilla ei ole rahaa.
Ensi vuonna tulevat ihanat veronalennukset! Saatetaan ottaa sen kunniaksi kestovärit koko perheelle!
Vierailija wrote:
Kuntoutusrahasta lähtee lapsikorotukset.
On mentävä töihin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ensi vuonna tulevat ihanat veronalennukset! Saatetaan ottaa sen kunniaksi kestovärit koko perheelle!
Se ei auta. Parturi menee konkurssiin. Pitäisi ottaa ainakin 4 kestoväriä päivässä.
Vierailija wrote:
Jos on lapsia niin saa yleistä asumistukea ja sitä ollaan leikkaamassa myös työkyvyttömyyseläkkeellä olevilta.
Kyseessä on hyvin pieni osa asumistukea saavista.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Se ei auta. Parturi menee konkurssiin. Pitäisi ottaa ainakin 4 kestoväriä päivässä.
Hönö?
Me irtisanotaan vakuutuksia. Työssäkäyvä puoliso eroaa kirkosta eikä käy enää työ lounaalla.
Vierailija wrote:
Sanni Grahn-Laasosena olisin ihan hiljaa kaikesta työntekoon liittyvästä. Eihän sillä hempukalla itsellään ole juuri paskan vertaa työnteosta. Veronmaksajien elätti koko pimatsu. Siipielätti.
Ei politiikan ammattilaiseksi tulla lapiota heiluttamalla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Näin vapaaehtoisesti lapsettomana jonkin verran pääomatulojakin saavana töissäkävijänä olen sitä mieltä, että kyllä pitää. Ne lapset on sitä tulevaa työvoimaa, jotka meidätkin joskus hoitaa, ja pitää yhteiskuntaa muutenkin pyörimässä.
Siis tekee noin, jos ne lapset hoidetaan nyt. Vaarana on tulo- ja varallisuuserojen kärjistyminen ja yhteiskunnan hajoaminen omia lakejaan noudattaviksi rinnakkaisyhteiskunniksi.
Ei se muiden lasten elatuksen maksaminen ole sen kummempaa kuin että muut ovat maksaneet minulle hyvän koulutuksen, jonka varassa sitä tässä nyt tienataan. En minä sitä itse kustantanut eivätkä vanhempanikaan.
Köyhillä ei pitäisi olla lapsia. Kun olemme vanhuksia, yhteiskunta joutuu elättämään meidän lisäksemme nämä sosiaalipummeiksi kasvavat natiaiset.
Entä jos köyhtyy lapset hankittuaan? Pitäisikö ne lapset sitten ottaa huostaan? Se se vasta kalliiksi tulisikin.
Sitä paitsi kokoomuslaisissa sankaritarinoissahan on näitä köyhistä oloista nousseita menestyjiä aina. Ei köyhyys sitä tarkoita, että olisi pummi. Köyhissä on myös töissäkäyviä pienituloisia ihan kunnollisia ihmisiä.
Kuka ne lapset sitten tähän maahan tekisi, jos lasten hankinnassa olisi joku tuloraja? Kokonaishedemällisyys viime vuonna oli vain 1,32. Jos siitä jätettäisiin köyhien lapset pois niin olisiko enää yhtäkään? Oletko sinä valmis tekemään töitä liki kahdeksankymppiseksi? Vai roudataanko puuttuva työvoima ulkomailta?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kerrostalossa ollaan vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa.
Tiedätkö kuinka moni on maksanut yhtiölainaa ansiosidonnaisella ja sovitellulla päivärahalla ja asumistuella?
Et, onneksi et niin et osaa pelätä taloyhtiön konkurssia.
Sä voit menettää asuntosi ja sulle voi jäädä siitä 200 000 velkaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kerrostalossa ollaan vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa.
Tiedätkö kuinka moni on maksanut yhtiölainaa ansiosidonnaisella ja sovitellulla päivärahalla ja asumistuella?
Et, onneksi et niin et osaa pelätä taloyhtiön konkurssia.
Sä voit menettää asuntosi ja sulle voi jäädä siitä 200 000 velkaa.
Hönö Tiainen?
Kohta ei ole valtion ja kaupungin työntekijöillä enää irtisanomissuojaa.
Ja tilalle saa ottaa työttömiä vuoden työsopimuksella.
Onko sulle kertynyt lomia ja lisiä eli olet irtisanomis listalla?
Vierailija wrote:
Entä jos köyhtyy lapset hankittuaan? Pitäisikö ne lapset sitten ottaa huostaan? Se se vasta kalliiksi tulisikin.
Sitä paitsi kokoomuslaisissa sankaritarinoissahan on näitä köyhistä oloista nousseita menestyjiä aina. Ei köyhyys sitä tarkoita, että olisi pummi. Köyhissä on myös töissäkäyviä pienituloisia ihan kunnollisia ihmisiä.
Kuka ne lapset sitten tähän maahan tekisi, jos lasten hankinnassa olisi joku tuloraja? Kokonaishedemällisyys viime vuonna oli vain 1,32. Jos siitä jätettäisiin köyhien lapset pois niin olisiko enää yhtäkään? Oletko sinä valmis tekemään töitä liki kahdeksankymppiseksi? Vai roudataanko puuttuva työvoima ulkomailta?
Onko sinulla ajatusta siitä, miten köyhät lapset saataisiin kokoomuslaisten inspiroivien esimerkkien ääreen? Demarivanhemmathan vain huutavat lapsilleen, ettei teistä mitää tule niin kuin ei meistäkään tullut...
Vierailija wrote:
Kohta ei ole valtion ja kaupungin työntekijöillä enää irtisanomissuojaa.
Ja tilalle saa ottaa työttömiä vuoden työsopimuksella.
Onko sulle kertynyt lomia ja lisiä eli olet irtisanomis listalla?
Älä häpäise itseäsi enempää, Hönö.