Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"

Vierailija
10.10.2023 |

"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009911463.html

Kommentit (1741)

Vierailija
1421/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puolustele Sannia, on melkoisen kylmäkiskoinen päätöksissään ja tuhosi koulujärjestelmää valtavasti aikanaan. Sitaatti on kuitenkin irrotettu asiayhteydestä, jossa se sanottiin: ”Opiskelijat ja ansiosidonnaisella olevat voivat nousta pienituloisuudesta työllistymällä.” Tottahan se on, heidän kohdallaan pienituloisuus ei ole pysyvä tila ja siksi heihin pätee eri toimet kuin muihin pienituloisiin. 

Vierailija
1422/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan totta, jos on kyse työkykyisestä ihmisestä. Näin kävi itsellenikin kun putosin köyhyyteen avioeron jälkeen. Alkukriisistä kun selvisin, aloin paiskia töitä enemmän kuin ikinä. Ja sain elintason nostettua. Mut lapse aikuisia eikä tarvitse enää niska limassa painaa töitä kun elämän vain itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannista tulee vielä pääministeri. 

Vierailija
1424/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämähän on ihan totta, jos on kyse työkykyisestä ihmisestä. Näin kävi itsellenikin kun putosin köyhyyteen avioeron jälkeen. Alkukriisistä kun selvisin, aloin paiskia töitä enemmän kuin ikinä. Ja sain elintason nostettua. Mut lapse aikuisia eikä tarvitse enää niska limassa painaa töitä kun elämän vain itseäni.

Mäki paiskisin töitä jos joku mut palkkais. Mut ku ei palkkaa, joten nostellaan sit tukia. 

Ja olen täysin työkykyinen ja koulutettu ihminen. Mä en vaan jostain syystä kelpaa yhtään mihinkään. 

Vierailija
1425/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mäki paiskisin töitä jos joku mut palkkais. Mut ku ei palkkaa, joten nostellaan sit tukia. 

Ja olen täysin työkykyinen ja koulutettu ihminen. Mä en vaan jostain syystä kelpaa yhtään mihinkään. 

Haetko kaikenlaista työtä koko maasta? Esimerkiksi Lapin tunturikeskuksiin tarvitaan nyt paljon väkeä.

Vierailija
1426/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Haetko kaikenlaista työtä koko maasta? Esimerkiksi Lapin tunturikeskuksiin tarvitaan nyt paljon väkeä.

Olen siitä paska ihminen, etten viitsi työn takia tuhota perhettä ja parisuhdetta. 

Vierailija
1427/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen siitä paska ihminen, etten viitsi työn takia tuhota perhettä ja parisuhdetta. 

Työttömyytesi ei siis johdu töiden puutteesta, vaan nirsoilustasi. Olen huomannut, että näin se on lähes aina työttömien kanssa. Ei siihen taida auttaa kuin mojovat leikkaukset tukiaisiin.

Vierailija
1428/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Parisuhteita on jopa eri maissa elävien ihmisten kesken.

Vierailija
1429/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Pienipalkkaisuudessa on sekin ikävä puoli, että kaikki on kallista. Näin työttömänä voi hyvin ostaa työttömien alekausikortin uimahalliin, mutta kappas kun menet töihin josta saat ihan yhtä vähän rahaa, kortin hinta tuplaantuu! Ja sama kuntosalien ja ties minkä kanssa. Työttömänä on varaa harrastaa, pienipalkkaisena työntekijänä ei. 

Tämä hyvin vahvasti. Itse aikoinaan kokopäivätyössä (40h/vko), missä palkka oli kuukaudelle 1550e BRUTTO. Nettopalkkaa jäi alle 1200e käteen. Vuokra oli 1360e. :) Useampi lapsi ja yksin heidän kanssaan.

Ja kaikki oli yhtä kallista kuin hyvätuloisillekin. :) Niistä ajoista ei jäänyt kuin luottokorttivelkaa (mm. ruoka ja bensa), mitä makselen vieläkin. :) Siinä sitä todellisuutta grahn-laasosille. 

Laskurin mukaan tuosta palkasta jää

Huoh. Miksi menet henkilökohtaisuuksiin? Ymmärrätkö, että tilanteet voi muuttua elämässä. Pitäisikö kaikki pienituloiset eroperheet kenties eliminoida tästä maasta? No, turha tällä palstalla on mitään esimerkkejä esittää, paremmat ihmiset aina tietää paremmin... 

Pointtini oli, että Suomessa on oikeasti matalapalkkaisia töitä, joista saatu palkka ei riitä elämiseen, ellet ole yksinäinen ihminen ja asu pienessä asunnossa ja riittääkö sittenkään. Tuohon aikaan asumistukeen ei saanut vielä sitä 300e ansiotulovähennystä, joten sitä sai sillon niillä spekseillä n. 400e. Verotus oli mitä oli. Toimeentulotukea en tajunnut edes hakea, koska kävin KOKOPÄIVÄTÖISSÄ, olin kai sitten vähän tyhmä.

Nythän hallitus on poistamassa mm. sitä ansiotulovähennystä asumistuesta. Jollekin joka tekee kokopäivätyötä pienellä palkalla, on se iso pudotus tuloihin, jos se poistuu. 

Vierailija
1430/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1431/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kirjoitin itse tuon lainaamasi tekstin.

Minä tein ihan raskaita siivousurakoita. Pienellä palkalla. Mutta päivällä omassa sos.alan työssä ja illat siivosin.

Toivottavasti löydät töitä! 💛

Vierailija
1432/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä töihin Sannille ja kiillottaa sen perseestä sojottavaa kultalusikkaa parin tonnin kuukausipalkalla. (Yleensähän sanotaan että "syntynyt kultalusikka suussa", mutta tämä Sanni röhkii niin omituisia että suun sijaan se kultalusikka taitaa hänen tapauksessaan sijaita anaalissa.)

Vierailija
1433/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä tein ihan raskaita siivousurakoita. Pienellä palkalla. Mutta päivällä omassa sos.alan työssä ja illat siivosin."

Käytäkö paljonkin kokaiinia vai mihin tarvitset kaksi palkkatyötä? Tai sitten olet vain harvinaisen typerä kun olet kouluttautunut alalle, jonka palkka on niin paska että täyden työpäivän jälkeen pitää vielä mennä nuolemaan jotain rappukäytäviä. :D

Sori, et herätä ihailua. Ainoastaan sääliä. Olisit lukenut oikean ammatin ja tullut sen normaalilla palkalla sitten toimeen.

Vierailija
1434/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikki vain töihin loisimasta muiden rahoilla ja todellakin itse voi vaikuttaa elämäänsä tekemällä töitä niinkuin kaikki normaalit ihmiset tekee. V*tuttaa tämä verotaso kun on muitakin elätettävänä asumista, lastenhoitoa, sossutukea myöden. Ei riitä että elättää itsensä. 

Sun kannattaisi mennä katsomaan valtion budjettia, siitä suurin osa menee eläkeläisten terveydenhoitoon. 

Vierailija
1435/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia ja 90000 työtöntä on työkokeiluissa, palkkatukitöissä ja kuntouttavassa työtoiminnassa ja kursseilla. 

Vierailija
1436/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni, Vorssan vahva vaikuttaja. Jotenkin huvittaa noi sen jutut koska just Forssassa kaikki yritykset lopettaa, tehtailla laput luukulla, ja tämä silmät ymmyrkäisinä sössöttää työllistymisestä. 

Vierailija
1437/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä käyn.2200/kk. Järvenpää-Helsinki.

Respect! Työkkärin pitäisi palkata sinun malliksi, jolla esitellään työttömille sellaista ihmistä, joka ei nirsoile.

Pitäisi avata tilannetta vähän enemmän. Onko perhettä, asumiskulut, työmatkakulut, asuuko kävelymatkan päässä asemalta jne. Viekö ja hakeeko lapset hoitoon työmatkoilla. Säännöllinen  vai epäsäännöllinen työaika? Onko turvaverkkoa, kun junat myöhästelee ja lapsi pitää hakea tasan eikä vähän yli. Asuntovelattomassa yksiössä asuvalla Sinkulla  ja perheessä olevien mahdollistajien (hyvätuloinen puoliso), avulla ei kai niin haittaa, jos töissäkäyminen menee miinukselle.

Vierailija
1438/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisuuteen auttaa myös tulojen kasvattaminen. Niin helppoa se on.

Toiset vain tykkäävät pienistä tuloista jotta voivat valittaa niistä.

Vierailija
1439/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun ei ole töitä. Suomessa ei ole töitä, koska Suomea ei ole kehitetty 90-luvun jälkeen missään muualla kuin Helsingin ydinkesksutan läheisyydessä. Haistakaa siis v i  t t u.

Vierailija
1440/1741 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei voi kun ei ole töitä. Suomessa ei ole töitä, koska Suomea ei ole kehitetty 90-luvun jälkeen missään muualla kuin Helsingin ydinkesksutan läheisyydessä. Haistakaa siis v i  t t u.

Töitä on Lapin tuntureilla asti. Lopeta vain nirsoilu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän