Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"
"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"
Kommentit (1741)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pienipalkkaisuudessa on sekin ikävä puoli, että kaikki on kallista. Näin työttömänä voi hyvin ostaa työttömien alekausikortin uimahalliin, mutta kappas kun menet töihin josta saat ihan yhtä vähän rahaa, kortin hinta tuplaantuu! Ja sama kuntosalien ja ties minkä kanssa. Työttömänä on varaa harrastaa, pienipalkkaisena työntekijänä ei.
Tämä hyvin vahvasti. Itse aikoinaan kokopäivätyössä (40h/vko), missä palkka oli kuukaudelle 1550e BRUTTO. Nettopalkkaa jäi alle 1200e käteen. Vuokra oli 1360e. :) Useampi lapsi ja yksin heidän kanssaan.
Ja kaikki oli yhtä kallista kuin hyvätuloisillekin. :) Niistä ajoista ei jäänyt kuin luottokorttivelkaa (mm. ruoka ja bensa), mitä makselen vieläkin. :) Siinä sitä todellisuutta grahn-laasosille.
Laskurin mukaan tuosta palkasta jää nettoa 1336 €/kk. Lapsilla on todennäköisesti myös isä(t)? Nämähän on aikuisen ihmisen valintakysymyksiä. Ei kyllä tulisi mieleenkään hankkia pienillä tuloilla isoa perhettä. Vai pitäiskö muiden maksaa sinun lasten elatus?
Näin vapaaehtoisesti lapsettomana jonkin verran pääomatulojakin saavana töissäkävijänä olen sitä mieltä, että kyllä pitää. Ne lapset on sitä tulevaa työvoimaa, jotka meidätkin joskus hoitaa, ja pitää yhteiskuntaa muutenkin pyörimässä.
Siis tekee noin, jos ne lapset hoidetaan nyt. Vaarana on tulo- ja varallisuuserojen kärjistyminen ja yhteiskunnan hajoaminen omia lakejaan noudattaviksi rinnakkaisyhteiskunniksi.
Ei se muiden lasten elatuksen maksaminen ole sen kummempaa kuin että muut ovat maksaneet minulle hyvän koulutuksen, jonka varassa sitä tässä nyt tienataan. En minä sitä itse kustantanut eivätkä vanhempanikaan.
Kyllä Suomella rahaa on.
Tässä yritystukia 34 sivua
Tosi huono johtaja yrityksessä, jos yritys ei pärjää ilman yritystukia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei voi kun ei ole töitä. Suomessa ei ole töitä, koska Suomea ei ole kehitetty 90-luvun jälkeen missään muualla kuin Helsingin ydinkesksutan läheisyydessä. Haistakaa siis v i t t u.
Töitä on Lapin tuntureilla asti. Lopeta vain nirsoilu!
Se on totta, että jotain töitä on tarjolla muuallakin. Mutta se joka nirsoilee, on kyllä työnantaja! Itse koettanut päästä jos mihin, kahvilamyyjäksi ja kaupan kassaksi ja tutkimushaastattelijaksi, mutta kai niihin kelpuutetaan nuorisoa vain. Työttömänä hakijana olet pohjasakkaa, haetpa minne tahansa.
Vierailija wrote:
Näin vapaaehtoisesti lapsettomana jonkin verran pääomatulojakin saavana töissäkävijänä olen sitä mieltä, että kyllä pitää. Ne lapset on sitä tulevaa työvoimaa, jotka meidätkin joskus hoitaa, ja pitää yhteiskuntaa muutenkin pyörimässä.
Siis tekee noin, jos ne lapset hoidetaan nyt. Vaarana on tulo- ja varallisuuserojen kärjistyminen ja yhteiskunnan hajoaminen omia lakejaan noudattaviksi rinnakkaisyhteiskunniksi.
Ei se muiden lasten elatuksen maksaminen ole sen kummempaa kuin että muut ovat maksaneet minulle hyvän koulutuksen, jonka varassa sitä tässä nyt tienataan. En minä sitä itse kustantanut eivätkä vanhempanikaan.
Köyhillä ei pitäisi olla lapsia. Kun olemme vanhuksia, yhteiskunta joutuu elättämään meidän lisäksemme nämä sosiaalipummeiksi kasvavat natiaiset.
Sossupummi yrityksiä riittää. Yritystukia ja valtion maksamia palkattomia työkokeilijoita. Surkeita yritysjohtajia.
Vierailija wrote:
Sossupummi yrityksiä riittää. Yritystukia ja valtion maksamia palkattomia työkokeilijoita. Surkeita yritysjohtajia.
Kaikki leikkaukset on poissa yrityksiltä.
Ensi vuonna nähdään yrittäjien ulosottoja.
Kokoomusopetusministerin aikana olisi voitu päivittää amiskoulutuksen koulutusalat 2000-luvulle. Ei tehty. Siitä johtuu työttömyys ja kohtaamisongelmat.
Vierailija wrote:
Hyvä johtaja nostaa yritystuet pois kuljeksimasta. Jos yrittää pärjätä markkinoilla, se on paljon kovempaa hommaa. Eläköön sosialidemokratia!
Kun on töissä niin pitää säästää rahaa työttömyysajan ruokaan, koska ei saa ansiosidonnaista.
Kyllä on ihanaa, kun ihmiset ei käy enää parturissa eikä ravintoloissa eikä vaatekaupoissa.
Konkursseja pukkaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hyvä johtaja nostaa yritystuet pois kuljeksimasta. Jos yrittää pärjätä markkinoilla, se on paljon kovempaa hommaa. Eläköön sosialidemokratia!
Ei vaan kaikki tietää, että hän ei osaa hoitaa yritystä.
Golf kentällä sovittu työpaikka. Todella noloa.
Isin kanssa samalla työpaikalla. Noloa. Kuka on isin firmassa töissä 😂😂😂😂😂
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei vaan kaikki tietää, että hän ei osaa hoitaa yritystä.
Kuka hullu nyt yrittää kamppailla kitsaiden asiakkaiden vähistä euroista, kun demariyhteiskunnan lompsasta rävähtävät rahat bonuksiin?
Nainen tinderissä : missä olet töissä.
Mies tinderissä : isin firmassa. Olen isin kanssa kaikki päivät, isi isi isi
Vierailija wrote:
Nainen tinderissä : missä olet töissä.
Mies tinderissä : isin firmassa. Olen isin kanssa kaikki päivät, isi isi isi
Ostiko isi mustan bemarin ja vei syyslomalla Espanjaan ettei tule pojalle itku.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mäki paiskisin töitä jos joku mut palkkais. Mut ku ei palkkaa, joten nostellaan sit tukia.
Ja olen täysin työkykyinen ja koulutettu ihminen. Mä en vaan jostain syystä kelpaa yhtään mihinkään.
Haetko kaikenlaista työtä koko maasta? Esimerkiksi Lapin tunturikeskuksiin tarvitaan nyt paljon väkeä.
Sesonkityöt tuolla ei taida olla sellaisia, että niiden palkalla maksettaisiin tänne etelämmäs jäävän asunnon vuokra? En halua muuttaa Lappiin pysyvästi!
Miksi laiskoille 30-50-vuotiaille maksetaan verovähennystä kodin siivouksen ostosta. Naapurit nauraa ja haukkuu laiskaksi.
Kai äänestit kokoomusta tai enemmän oikealla olevaa perusuomalaisia joita äänesti aika moni. Luultavasti halusivat maahanmuutoa ehkäistä ja siten omien etujen parntumista. Nyt kävikin niin että rikkaille lisää ja köyhille vähemmän. Ja sinettinä lakko-oikeuden rajoittaminen ja kaikki kuten natsisaksassa. Kotappa käydä työnantajan kanssa palkkaneuvotteluja ihan itse ja kerro kuinka kävi? Loimaan kassa ei tule apuun.Nythän sinä vaadit mutta tulet tekemään 5€/tunti töitä jotta selviät eli oliko vihervasemmisto pahasta ? Veukkan että erittäi suuri varaisiirto on alullaan asuntojen muodossa. Nuku teltassa kokeeksi.
Sinulla on selvästi vahvuus. Olet hyvä keksimään syitä, joiden vuoksi työ ei kelpaa.