Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"

Vierailija
10.10.2023 |

"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009911463.html

Kommentit (1741)

Vierailija
301/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eikös S. Marin ollut myös sitä mieltä, ettei kukaan alle 2500 tienaa :/

Ei ollut. Se oli Sipilän hallituksen kokoomuslainen sosiaali- ja terveysministeri Laura Räty.

Vierailija
302/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten siitä pienituloisuudesta noustaan jos ostat itsellesi kodin töissä ollessasi ja kun jäät työttömäksi tai sairastut joudut sen myymään koska ei saa asumistukea?

Menemällä töihin. Niinhän Sanni juuri sanoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kun Suomessa on kuulema niitä piilotyöpaikkoja kaikille halukkaille, niin onko hallituksella myös halpavuokraisia piiloasuntoja nyt sitten kaikille kun asumistuet pienenee?

Vierailija
304/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan Sanni jakamaan niitä työpaikkoja, kyllä halukkaita löytyy, vaikka ministerin /kansanedustajan avustajaksi. Ainakin noin tyhmän tyypin kuin Sanni.

Vierailija
305/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hei kun Suomessa on kuulema niitä piilotyöpaikkoja kaikille halukkaille, niin onko hallituksella myös halpavuokraisia piiloasuntoja nyt sitten kaikille kun asumistuet pienenee?

Niitä on esim. Piippola täynnä. Sinne vain vaarin seuraksi.

Vierailija
306/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eikös S. Marin ollut myös sitä mieltä, ettei kukaan alle 2500 tienaa :/

Ei ollut. Mistä tuon olet keksinyt? Lähde!

Vierailija
307/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grahn-Laasosen oma työhistoria on Forssan lehden toimitusharjoittelijana. Ei kannattaisi Sanni-tyttösen huudella työnteosta mitään.

Universumin epäpätevin ja vahingollisin opetuskanisteri. Pilasi suomalaisen koulun lopullisesti tai pitkäksi aikaa vähintään.

Vierailija
308/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SANNI,LEPOMÄKI JA PURRA OVAT SAMAA PASKA SAKKI KUIN ORPOKI,SS AKKA JA KELJUKOJOOTTI,,,, SUOMESSA TOIMII NYT NAZZI HALLITUS..

Vierailija
309/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oikeassahan Sanni on. Melkein mistä tahansa työstä saatu palkka on enemmän rahaa kuin työttömyyskorvaus. Ei ole oikeasti olemassa ketään jonka olisi kannattavampaa olla työttömänä kuin töissä.

Olin joskus 15 vuotta sitten työtön vähän aikaa valmistuttuani ja ilmoittauduin työkkäriin. Sieltä ei mitään kunnon palkkatyötä minulle tarjottu vaikka olin valmistunut, vaan pelkästään ilmaisia "työkokeiluja" joihin minun olisi pitänyt vielä itse maksaa matkat yli 30 km päähän. En usko että tilanne on yhtään muuttunut, vaan palkaton työ vaan lisääntynyt. Eli kyllä joskus työttömänä voi olla kannattavampaa, jos et saa palkkaa työstä sekä joudut itse kustantamaan matkat ym. Niin hullu tämä yhteiskunta on. Ihmiset halutaan "töihin" vaikka ilman palkkaa. 

Vierailija
310/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni kuule, mulla on yksi sellainen asia, joka estää sen töihin menon, nimittäin työkyky. Sitä ei ole.

Siinä tapauksessa lääkäri on todennut työkyvyttömyyden ja on myönnetty kuntoutustuki tai työkyvyttömyyseläke. Mikäli näin ei ole, on lääkärin näkemys asiasta eri kuin asiakkaan.

Entäs jos lääkäri on todennut työkyvyttömyyden, mutta vakuutuslääkäri on tietävinään paremmin, vaikka ei ole edes ihmistä nähnyt?

Tuollaisella lausunnolla voi pyyhkiä takapuoltaan. Yksityispuolelta sellaisen saa suoraan rahalla ja vähemmän yllättäen ne myös hylätään. Vakuutuslääkäri on lähes aina se oikea osapuoli vaikka se kovin peppukipua erilaisille lusmuille aiheuttaa.

Minä en ole ollut sairaseläkkeelle pyrkimässäkään, koska tiedän, etten kuitenkaan sille pääse. Kävin jalkavaivojeni takia ihan keskussairaalassa (kolme lääkäriä tutki ja samat havainnot), mutta viimeisen "erikoislääkärin" mukaan ei muka ollut mitään vikaa, vaikka kaikki oireet viittasivat selvästi neuropatiaan. Mutta koska olen työtön, mitään vikaa EI SAA löytyä. Kuitenkin portaiden nouseminenkin vaikeaa ja kävely välillä tuskallista, myös somaattisen neuropatian oireita. Voi olla diabeteksen aiheuttamaa, mutta ehkä sitten uskotaan, kun jalat amputoidaan...

Ja on todella ärsyttävää, kun kaikkia työttömiä pidetään aina lusmuina, vaikka lusmuja saattaa olla vain yksi sadasta. Mutta noinhan kaikki lahtaripaskiaiset aina ajattelevat...

Vierailija
311/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kokoomuksen näkemys on että pienituloisen pitää tehdä kahta työtä. Ameeeeeerikan malli.

ei vaan tehdä yleensäkki työtä.eikä makoilla kotona.

Vierailija
312/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos on pulaa rahasta, niin ainahan voi realisoida arvopapereita tai myydä pari kultaharkkoa.

Laita omistusasuntosi myyntiin ja mene vuokralle. 200 000 eurolla maksaa jo kimppakämpän vuokraa ja loput voi sijoittaa! Hyvä neuvo sille, jolla on asunto muuttotappioalueella! Asunnosta saa 10000 - 20000 euroa parhaimmillaan! 

Vierailija
313/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta puhuu eiköhä kotona makailusta ole maksettu jo ihan tarpeeks.

Vierailija
314/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuntematon ukko mulle tää Sonni. Googlasin kuvan, niin epäilyttävän näköinen pitkätukka, voisi olla jonkun kasarihevibändin elähtänyt roudari.

Vierailija
315/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

SANNI,LEPOMÄKI JA PURRA OVAT SAMAA PASKA SAKKI KUIN ORPOKI,SS AKKA JA KELJUKOJOOTTI,,,, SUOMESSA TOIMII NYT NAZZI HALLITUS..

paras hallitus aikoihin.t:työtä tekevä ei kotona makaava työtön.

Vierailija
316/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on oikeisto vaatimassa lisää mmuuttoa - nyt kauppiaiden suulla. On kuulemma ihan hirmuinen pula ammattiosaajista - ja niitähän sieltä somppujen, irakkien ymvastaavien joukosta löytyy. Teurastajiksi?

Vierailija
317/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koska suomalaiset eivät suostu menemään töihin, niin yrittäjät ja Keskuskauppakamari vaativat että hallituksen on tuotava ammattitaitoista ja kokenutta työvoimaa ulkomailta paikkaamaan Suomen pahenevaa osaajapulaa ja tekemään työt osaamattomien ja taidottomien suomalaisten puolesta: https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009914642.html

"Yritysten tarve kohdistuu erityisesti ammatillisen koulutuksen suorittaneisiin työntekijöihin. Myös ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneista työntekijöistä on pulaa."

Olisin halunnut tietää, millä aloilla tarkkaan ottaen on pulaa. Sitä ei jutussa mainittu.

Vierailija
318/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

työllistyminen onnistuu työttömiltä kun suomeen syntyy kaksi miljoonaa työpaikkaa, ja työnantajathan palkkaavat työttömän joka viidenteen jo niin kuin he jo tekevätkin heidänhän siis ei tarvitse edes tehdä mitään. ei tässä hätiä miitiä. tarvitsee vain odottaa työpaikkoja. kaksi miljoonaa on luvattu ensi vuodelle. vai oliko se 60 tuhatta? no äkkiä sitä kolmekymmentä vuotta voi työpaikkaa odottaa

Vierailija
319/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi työllistyä kun ei ole työpaikkoja mistä maksetaan kunnolla. Grahn-Laasonen voi painua kristuksenvittuun.

Vierailija
320/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun täytyy käydä töissä elättääkseni palstavetelyksiä? Voisin tehdä ilman elättejä neljä päiväistä viikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme