Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"

Vierailija
10.10.2023 |

"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009911463.html

Kommentit (1741)

Vierailija
341/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin!

Vierailija
342/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sairaudestakin voi parantua parantumalla! Kun vaan yhtäkkiä parantuu, onkin parantunut. Asunnon voi saada perimällä! Sen vaan yhtäkkiä saa, hupsankeikkaa. Sellasta se elämä on, hauskoja ylläreitä täynnä.

Myös minulle universumi tarjoaa koko ajan upeita mahdollisuuksia! Ehkä se liittyy positiiviseen asenteeseeni...

- Lucky girl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei voi työllistyä kun ei ole työpaikkoja mistä maksetaan kunnolla. Grahn-Laasonen voi painua kristuksenvittuun.

Mikä riittää prinsessalle? 5000 euroa kuussa, kunhan ei osaamista vaadita?

Olen eri. Olen yrittänyt työllistyä 2 vuotta. Minulla on useita tutkintoja ja 2400 palkka on minusta sellainen, jolla tulisin (ei Helsingin ym.) alueella kohtalaisesti toimeen ja saisin maksettua opintolainat pois. Olisiko tarjokkaita työnantajiksi? Laittakaa paikkoja auki, olen valmis muuttamaan sinne missä työtä on ( ei Helsinki ym.).

Vierailija
344/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa!

Vierailija
345/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Palkalla ei tartte tulla toimeen.

t. urpo-petteri

Totta kai Petteri tuo hyvinvointivaltion apuun, jos et kykene ansaitsemaan tarpeeksi.

Vierailija
346/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sanni on väärässä, on myös muita teitä.

Sopeutumisrahaan ei ole tulossa heikennyksiä – Entinen kansanedustaja voi tienata jopa 6 800 euroa kuukaudessa eläkeikään asti

Kansanedustajien sopeutumisrahaan ei ole suunnitteilla heikennyksiä, vaikka kyseessä on ansiosidonnainen työttömyysetuus.

IL

Tätä minäkin ihmettelen, että miksi kaikki muut osallistuu näihin talkoisiin, mutta ei kansaedustajat. Se yksi kansanedusta olisi saanut sopeutusrahaa 2200e/kk, mutta "sillä rahallahan ei kukaan elä" hänen mukaansa, ja oli mennyt töihin takaisin. No tuo summa on aika monen suomalaisen palkka, ja sillä on elettävä.  Lisäksi tulevan pressan palkka nousee, koska Niinistö ei ole ottanut omana aikanaan korotuksia. 

Kansanedustajien ensimmäinen työ on nostaa omat palkka

Kansanedustajilla ei ole toimivaltaa päättää omista palkkioistaan. Niistä päättää eduskunnan ulkopuolinen palkkiotoimikunta.

Vierailija
347/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei voi työllistyä kun ei ole työpaikkoja mistä maksetaan kunnolla. Grahn-Laasonen voi painua kristuksenvittuun.

Olen eri. Olen yrittänyt työllistyä 2 vuotta. Minulla on useita tutkintoja ja 2400 palkka on minusta sellainen, jolla tulisin (ei Helsingin ym.) alueella kohtalaisesti toimeen ja saisin maksettua opintolainat pois. Olisiko tarjokkaita työnantajiksi? Laittakaa paikkoja auki, olen valmis muuttamaan sinne missä työtä on ( ei Helsinki ym.).

Helsinkiin vaikkapa metroa siivoamaan tai vartioimaan.

Vierailija
348/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei tuo palkka enää riittäisi Helsingissä. Siksipä Helsinki on rajattu pois. Lisäksi Helsinki on paska paikka. Joku pieni kunta korvessa olisi sopiva.

Vierailija
349/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ja tuo 2400 bruttona.

Vierailija
350/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmä kanan ulosanti. Säälittävä. 

Vierailija
351/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

TT-tukilaiset hei, muuttakaa halvempaan! Muuten tuki leikataan normiin.

"Jatkossa erityisenä perusteena ei kuitenkaan enää hyväksytä sitä, että tuensaajan paikkakunnalla ei ole tarjolla asumisnormien rajoissa olevaa asuntoa."

Ai ei löydy halvempaa? No sehän ei ole Kelan ja hallituksen ongelma.

No ei kai sen pitäis niin olla että ei viiti muuttaa Vantaalle niin KELA maksaa Helsinkikämpästä tonnin kuussa. Mun mielestäni voisi olla vaatimus että pitää etsiä asuntoa vaikka 20 km säteeltä.

Vierailija
352/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei tuo palkka enää riittäisi Helsingissä. Siksipä Helsinki on rajattu pois. Lisäksi Helsinki on paska pa

Ei ole pakko asua Helsingissä, vaikka siellä työskentelee. Vaikkapa Järvenpäähän tai Riihimäelle vain.

Vierailija
353/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä lauseessa sana "voi" imperfektissä? Koska joo, kyllähän se ennen oli mahdollista. Nykyään työstä saa niin matalaa palkkaa suhteessa hintoihin, että työntekijät ollaan käytännössä maaorjia.

Vierailija
354/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kyllähän teltassa voi asua - jos vaan jostain löytää halvalla. Metsässä olisi luonnonantimetkin lähellä.

Vierailija
355/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä elin nuorena sossutuilla kunnes kyllästyin siihen oleskeluun. Hain töitä ja sain huonopalkkaisen, tylsän ja raskaan työn. Tein kuitenkin duunini niin hyvin kuin pystyin, en valittanut ilman ratkaisuehdotusta ja yritin pitää hyvät välit kaikkien kanssa töissä. Hain aina ylempään tehtävään kun paikkoja oli auki ja lopulta monen turhauttavan haastattelun jälkeen aloin ylenemään. Nyt 12 vuotta myöhemmin olen edelleen samalla alalla, mutta korkeassa hyväpalkkaisessa asemassa ja työpaikkani on Lontoossa. Onneksi en silloin 22-vuotiaana ajatellut ettei kannata ottaa pienipalkkaista paskaduunia vastaan kun tuillakin pärjää. Olisi jäänyt paljon elämää elämättä ja paljon on vielä edessä.

Sama kuvio, nuorena paskaduunia vähän aikaa, ja siitä hivuttaen parempiin töihin ja viimeiset parikymmentä vuotta palkka on ollut kuusinumeroinen ja työtä saa tehdä vapaasti missä päin maailmaa tahansa. Olisin voinut vain valittaa siitä paskaduunista (olisi kyllä tehnyt mielikin), mutta sen sijaan ajattelin pistää tähtäimen vähän korkeammalle.

Suurin osa täällä kirjoittavista ei pääse yli siitä että jostain pitää aloittaa, ja se hyvä palkka vaatii töitä, ei turhaa valitusta.

Vierailija
356/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miten siitä pienituloisuudesta noustaan jos ostat itsellesi kodin töissä ollessasi ja kun jäät työttömäksi tai sairastut joudut sen myymään koska ei saa asumistukea?

Tulot ja varallisuus ovat eri asioita. Tuloja parannellaan usein koulutuksen ja ylennysten kautta.

Miten usein luulet ylennysten osuvan pätkätyötä tekevien ja ketjutettujen työsuhteiden työntekijöille? Sitä päivää ei koskaan ehdi tulla. Niinkuin ei bonuksiakaan. Eikä lisiä. 

Vierailija
357/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eutanasia pummeille

Rikkaat veronkiertäjät ja bonustelijat ovat yhteiskunnan suurimmat loiset, eli olen samaa mieltä kanssasi.

Kokaiinieliittikö ei viihdekäyttöineen päädy pummeiksi - näinköhän? Pummiksi joutuminen valintakysymys ? Tuskinpa.

Vierailija
358/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei tuo palkka enää riittäisi Helsingissä. Siksipä Helsinki on rajattu pois. Lisäksi Helsinki on paska pa

Niinpä. Helsinki on liian kallis matalapalkka-aloilla työskenteleville. Ja nyt kun ansiosidonnaista ja asumistukea karsitaan, yhä useampi pienituloinen joutuu asumaan muualla ja hakemaan työtä muualta kuin Helsingistä. Siitä voi vielä aiheutua isoja ongelmia. Monet kyllä käyvät töissä jostain Riihimäeltä asti, mutta sekin tulee kalliiksi eikä pienipalkkaisella välttämättä ole siihen varaa työmatkavähennyksistä huolimatta.

Vierailija
359/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi muuttaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenne ilmaiseksi, kuten Tallinnassa on tehty.

Vierailija
360/1741 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiliikenne on halpaa. Helsingissä käydään töissä Turusta ja Tampereelta asti. Jokin Järvenpää tai Hyvinkää ei ole mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä