Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaveri tekee näin? Alkaa olla todella häiritsevää

Vierailija
09.10.2023 |

Kaveri on usean kerran tehnyt niin , että pyytää kyläänsä ja välillä ollaan ja katotaan telkkaria ja jutellaan ja kaikki ok. Useammin on tehnyt niin että pyytää hei tuu meille, ja kun menen niin kaveri ilmoittaa "sori en ite nyt voi jäädä mut ota kaapista jotain jos haluut ja kato netflixiä, tuun myöhemmin" .

Jättää mut siis asuntoonsa yksin odottamaan j saattaa viipyä monta tuntia ja sitten tulla takaisin. Ainakin 7 kertaa tehnyt näin , pitänyt tehdä jotain yhdessä niin on pukemassa kenkiä jalkaan ja sanoo että anteeks pakko mennä mut voithan sä täällä olla, ota kaapista jotain " . Sitten vaan lähtee.

Monesti myös jos puhutaan niin kävelee pois päin ja sieltä huutaa tai seuraan perässä , aloittaa keskustelun mutta poistuu toiseen huoneeseen. Ei ikinä tee tätä vihaisesti ja on todella hyvät välit mutta mistä tälläinen käytös voi tulla? Ollaan tunnettu lapsuudesta asti ja nyt aikuisena alkanut tekemään tätä.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjolla oleva ihminen käyttäytyy noin, lievemmässä muodossa on esimerkiksi puhelimella,  koneella tai muuten "varattu" vierailusi ajan antamatta sinulle huomiota.

Nykyisin ei olekaan vittumaisia ihmisiä, vaan kaikki on kirjolla ja siksi ei tarvitse opetella elämään ihmisiksi.

Vierailija
22/52 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjolla oleva ihminen käyttäytyy noin, lievemmässä muodossa on esimerkiksi puhelimella,  koneella tai muuten "varattu" vierailusi ajan antamatta sinulle huomiota.

Totta! Kaverin kanssa molemmilla adhd ja autismin piirteitä. Istumme molemmat sohvalla omiin asioihin uppoutuneena ja viihdymme toistemme seurassa kun kumpikin on hiljaa mutta läsnä:D

Bliss... siunattu tila, kuin kaksi vanhenevaa ystävystä tai vanha pariskunta. 

Turha puhua kun kaikki on jo sanottu ja on hyvä olla yhdessä ihan sanoitta :)

Olisipa minullakin tuollainen ystävä, en jaksa puhua vapaa-aikana kun töissa puhuttava koko päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. En menisi enää. Jos ei voi kertoa sulle, niin on jotain hämärähommia.

Vierailija
24/52 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet kai ottanut puheeksi, että tämä on nyt vahän hassua kun pyydät kylään ja sitten lähdetkin itse jonnekin?

Vierailija
25/52 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain rikollista

Vierailija
26/52 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tilanne on aika outo, mutta voiko siinä olla jotain samaa, kuin meidän usein toistuvassa tilanteessa?

Minä sanon ystäväperheen äidille, että olisi kiva vaikka käydä kahvilla yhdessä viikonloppuna. Ystävä vastaa, että joo, olis kiva nähdä. Sitten laittaa viestiä, että ovat perheen kanssa miettineet, että voisivat tulla pe vaikka klo 14 aikoihin ja sitten su pitää ehtiä klo 17 olevaan harrastukseen.

Mä vastaan, että me kyllä varmaan ollaan kaikki poissa pe klo 14 ja on aika paljon kaikkea tekemistä viikonloppuna. Enkä osaa sanoa, onko lapsilla silloin työvuoroja tai sovittua jotain muuta. Että on aika huono viikonloppu tuo.

Kaveri tähän, että hitsi ,kun he ovat just katsoneet, että juna tulisi tuolloin kätevästi klo 14, johon sanon, että no mä voin jäädä etätöihin pe, niin voin päästää teidät sisään. Jatkan sitten töitä vielä vähän.

Sitten käy ilmi, että käytännössä meillä ei ole yhtään aikaa tälle perheelle viikonloppuna. Osa perheestämme haluaa ehdottomasti nukkua iltapäivään asti. Osa on töissä. Jollain on harrastus ja joku lähtee kirjastolle lukemaan kokeeseen. Ja mä heitän välillä autolla yhden sinne ja toisen tänne ja kaupassakin pitää käydä, kun vieraat keksivät jotain uusia ruokatoiveita.

Eli kylään tungetaan, vaikka sanin, että meille ei sovi.

Vierailija
27/52 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on taas mammoilla teoriat. :D

99% varmuudella todellinen selitys on jotain niin tylsää, että kaveri vain on hösöttäjä, joka ei osaa suunnitella menojaan, tai ei kutsuessaan muista, että samana iltana piti olla jossain muuallakin.

Vierailija
28/52 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin kun ensi kerran pyytää kylään, että tulen vain jos hän ei järjestä muuta ohjelmaa itselleen. Että jos sitten kanssa ollaan yhdessä.

Mutta teillä taitaa olla kyse siitä, että hän tietää sun kärsivän kotonasi ja tarjoaa mahdollisuuden olla jossain muualla. 

Vierailija
29/52 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tilanne on aika outo, mutta voiko siinä olla jotain samaa, kuin meidän usein toistuvassa tilanteessa?

Minä sanon ystäväperheen äidille, että olisi kiva vaikka käydä kahvilla yhdessä viikonloppuna. Ystävä vastaa, että joo, olis kiva nähdä. Sitten laittaa viestiä, että ovat perheen kanssa miettineet, että voisivat tulla pe vaikka klo 14 aikoihin ja sitten su pitää ehtiä klo 17 olevaan harrastukseen.

Mä vastaan, että me kyllä varmaan ollaan kaikki poissa pe klo 14 ja on aika paljon kaikkea tekemistä viikonloppuna. Enkä osaa sanoa, onko lapsilla silloin työvuoroja tai sovittua jotain muuta. Että on aika huono viikonloppu tuo.

Kaveri tähän, että hitsi ,kun he ovat just katsoneet, että juna tulisi tuolloin kätevästi klo 14, johon sanon, että no mä voin jäädä etätöihin pe, niin voin päästää teidät sisään. Jatkan sitten töitä vielä vähän.

Sitten käy ilmi, että käytännössä meillä ei ole yhtään aikaa tälle perheelle viikonloppuna. Osa perheestämme haluaa ehdottomasti nukkua iltapäivään asti. Osa on töissä. Jollain on harrastus ja joku lähtee kirjastolle lukemaan kokeeseen. Ja mä heitän välillä autolla yhden sinne ja toisen tänne ja kaupassakin pitää käydä, kun vieraat keksivät jotain uusia ruokatoiveita.

Siis apua, ehdotat kahvia ja he tulee koko viikonlopuksi :'D Tosin itsepä suostuit.

Vierailija
30/52 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis apua, ehdotat kahvia ja he tulee koko viikonlopuksi :'D Tosin itsepä suostuit.

Juu, näin käy usein. Olen välilllä sanonut tosi tiukastikin ja silti lopulta tunkevat kylään. Mies ei tee asialle mitään, vaikka kyseessä hänen sukulaisperheensä.

Vierailija
31/52 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja kavereita.

Vierailija
32/52 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oma isosiskoni teki tätä. Aina kun menin kylään niin oli puhelimella tai meni toiseen huoneeseen ja sanoi että voit keittää itselles kahvia jos haluat :D kävin kolme vuotta kunnes mies sanoi että et taida tajuta että ei se halua seuraa kun ei täälläkään ole ikinä käynyt. 

Vierailija
33/52 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sitten käy ilmi, että käytännössä meillä ei ole yhtää

Ethän sanonut että teille ei sovi, vaan päinvastoin nimenomaan sanoit että voit ihan heidän vierailunsa takia jäädä etätöihin pe, ja päästää heidät sisään. Seuraavalla kerralla sano, että ei sovi etkä päästä heitä sisään. Eivät he silloin teille "tunge". Ärsyttää ihmiset jotka sanovat yhtä ja tarkoittavat toista ja sitten vielä valittavat kun muut eivät osaa lukea heidän ajatuksiaan.

Vierailija
34/52 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän siis tietää, että viihdyt paremmin hänen kämpillään kuin kotonasi. Ajattelee varmaan, että on sinulle mukavampi ottaa kylään, vaikka olisi ehkä jotain muutakin tekemistä päivän aikana. Minullakin on ystäviä, jotka eri elämäntilanteissa ei ole kotonaan viihtyneet. Ovi on heille aina auki, mutta en voi taata olevani aina paikalla... Jos tämä käytös on häiritsevää, niin lähtisin kyllä ihan ensiksi purkamaan sitä siitä, että miksi sinä et pysty kotonasi olemaan.

Vierailija
35/52 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko hoitokoira?

Vierailija
36/52 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä varmaan tarkkaillaan. 

Hän saattaa livahtaa jostain sivu- tai takaovesta ulos ja tarkkailija ei huomaa, kun sinä olet ”kotona”. Ystäväsi saattaa olla salainen agentti, tai sitten hän on rikollisissa puuhissa. 

Vierailija
37/52 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua tulla tyhjään kotiin. Haluaa, että kotona odottaa joku.

Vierailija
38/52 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein tälleen kaverille :D 

Vierailija
39/52 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän siis tietää, että viihdyt paremmin hänen kämpillään kuin kotonasi. Ajattelee varmaan, että on sinulle mukavampi ottaa kylään, vaikka olisi ehkä jotain muutakin tekemistä päivän aikana. Minullakin on ystäviä, jotka eri elämäntilanteissa ei ole kotonaan viihtyneet. Ovi on heille aina auki, mutta en voi taata olevani aina paikalla... Jos tämä käytös on häiritsevää, niin lähtisin kyllä ihan ensiksi purkamaan sitä siitä, että miksi sinä et pysty kotonasi olemaan.

Tämä.

Vierailija
40/52 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy siltä kaverlta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme