Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi on niin tyypillistä epäillä, että velat on vaan katkeria haluttomasti lapsettomia? Esittäisivätkö lapsia haluavat siis veloja, jos eivät saisi lapsia?

Vierailija
08.10.2023 |

Ja esittävätkö? Mä en jotenkin pääse yhtään jyvälle siitä ajatuksesta, että mun lapsettomuusvalinta olisi valhe, miksi kukaan sellaisesta valehtelee? Onko siis niin, että jos lapsia haluava ei saa lapsia niin on yleistäkin väittää että just niin halusikin? Miksi?

Te lisääntymishimoiset vaikutatte joskus aika hassuilta :)

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos haluaa lapsia niin se on jotenkin hävettävää että niitä ei saa?

Vierailija
2/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vela?

Mun nuoruudessa melkein kaikki jankkasivat, etteivät tahdo lapsia. Nyt kuitenkin vanhana melkein kaikilla niitä on. Osa on lapsettomana, osa omasta tahdostaan, osa ei.

Eiköhän näin ole aina ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vela?

Mun nuoruudessa melkein kaikki jankkasivat, etteivät tahdo lapsia. Nyt kuitenkin vanhana melkein kaikilla niitä on. Osa on lapsettomana, osa omasta tahdostaan, osa ei.

Miten tämä liittyi aiheeseen?

Vierailija
4/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jos haluaa lapsia niin se on jotenkin hävettävää että niitä ei saa?

Eli perheelliset häpeäisivät itse olla lapsettomia ja sitten ajattelevat että kaikki ovat kuten he? Makes sense

Vierailija
5/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vela on vapaaehtoisesti lapseton

Vierailija
6/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut esittävät. On ihmisiä, joille lapsettomuus on niin kipeä asia etteivät halua puhua siitä, vaan nimenomaan esittävät, etteivät haluakaan.

Vierailija
7/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vapaaehtoisesti lapseton. En ole koskaan halunnut lapsia enkä pitänyt lapsista. Olen tällä hetkellä sinkku.

Välillä on rivien välistä luettavissa, että osa ystävistäni ajattelee, että haluaisin muka lapsia mutta miestä kun ei ole niin valehtelen että en niitä muka "halua". Jotenkin monen ihmisen päähän ei vaan mene se, että oikeasti on ihmisiä, jotka eivät halua lapsia.

En pidä siis edes ystävieni lapsista, enkä ole kiinnostunut ollenkaan heidän elämästään. Toki osaan kyllä esittää, olla mukava heille ja kysellä kuulumisia.

Vierailija
8/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut esittävät. On ihmisiä, joille lapsettomuus on niin kipeä asia etteivät halua puhua siitä, vaan nimenomaan esittävät, etteivät haluakaan.

Miksi? Mitä etua siitä saa?

ap

Vierailija
9/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten perheelliset lällättelevät näille että haluisitpas oikeasti katkera eukko? Ihan hirveetä

:O

Vierailija
10/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vela?

Miten tämä liittyi aiheeseen?

Et osaa erottaa asiaa kertomuksen seasta?

Vierailija
11/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela-kansassa ärsyttää eniten, että he päsmäröivät suureen ääneen valinnastaan. Nytkin ap:llä aika ja paikka on aivan väärä.

Vierailija
12/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ei sitä tarvitse lähteä kaivelemaan, antakaa olla.

Vierailija
13/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle lienee niin vahvasti iskostunut mieleen se käsitys, että normaali aikuinen ihminen haluaa lapsia. Jos ja kun se mukava, kaikkien kanssa juttuun tuleva ystävä, työkaveri tai serkku ei olekaan kiinnostunut vanhemmuudesta, niin se tilttaa monella ajatuksenjuoksun täydellisesti. "Mitä? Ei halua lapsia? No ei kai, noin hyvä tyyppi ja varmasti hyvä äiti/isä...Ehkä ei voi saada lapsia, niin on helpompi väittää, ettei niitä haluakaan? Voi ei raukkaa, käy ihan sääliksi!"

Jos joku toinen vela on ihan avoimesti vihamielinen, elämänhallintaongelmainen ja muutenkin veemäinen, niin sellaisen lapsentekohaluttomuutta ei yleensä epäillä. Ihmiset ovat varmaan vain helpottuneita, ettei niin kamala sekopää ole aikeissa jatkaa geenejään.

Vierailija
14/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen koko sanakin vela. Yritetään ikään kuin tehdä asiasta vähän parempaa kuin se on. Jos olisin lapseton, niin asia olisi minulle suuri suru. Todennäköisesti hakeutuisin tällöin työhön, jossa työskentelisin lasten parissa.

Vierailija
15/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sellainen vela, jolla on pakonomainen tarve tuoda se jatkuvasti esille ja nostaa esille jatkuvasti lapsien huonoja puolia, niin väkisin tulee mieleen, että jollain tavalla on katkera tai häiriintynyt. Normaalilla hyvinvoivalla ihmisellä ei tarvetta korostaa omia valintojaan, varsinkaan tilanteessa, jossa kukaan ei niitä edes kyseinalaista. Vastaavasti jos joku koko ajan tuo esille lapsiaan ja miten elämä ei olisi mitään ilman niitä niin väkisin ajattelee, että joko kyseessä on joku tuore hormonihuuruinen äiti tai sitten jotain muuta on pielessä.

Vierailija
16/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela-kansassa ärsyttää eniten, että he päsmäröivät suureen ääneen valinnastaan. Nytkin ap:llä aika ja paikka on aivan väärä.

En ymmärrä? Miten päsmäröin valinnastani?

Vierailija
17/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen koko sanakin vela. Yritetään ikään kuin tehdä asiasta vähän parempaa kuin se on. Jos olisin lapseton, niin asia olisi minulle suuri suru. Todennäköisesti hakeutuisin tällöin työhön, jossa työskentelisin lasten parissa.

Vastentahtoisesti lapsettoman on ylevää kuulla alentamista, tällaista huonouteen ja suruun tuomitsemista. Olet ällöttävä.

Vierailija
18/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyttelet muita ja korostat omaa valintaasi. Se on puhdasta päsmäröintiä.

Tee mitä teet, elä päätöksesi kanssa, mutta älä vouhkaa siitä.

Vierailija
19/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyttelen? Korostan? Mitä ihmettä oikein höpsötät?

Vierailija
20/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyttelen? Korostan? Mitä ihmettä oikein höpsötät?

Sinähän se aloituksessasi höpiset, lue se ja sisäistä. Ketä kiinnostaa oikeasti toisten lapsellisuus tai lapsettomuus?