Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin tyypillistä epäillä, että velat on vaan katkeria haluttomasti lapsettomia? Esittäisivätkö lapsia haluavat siis veloja, jos eivät saisi lapsia?

Vierailija
08.10.2023 |

Ja esittävätkö? Mä en jotenkin pääse yhtään jyvälle siitä ajatuksesta, että mun lapsettomuusvalinta olisi valhe, miksi kukaan sellaisesta valehtelee? Onko siis niin, että jos lapsia haluava ei saa lapsia niin on yleistäkin väittää että just niin halusikin? Miksi?

Te lisääntymishimoiset vaikutatte joskus aika hassuilta :)

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vastentahtoisesti lapsettomat ärsyyntyy että joillekkin se mikä on heidän helvettinsä, on toisen onni? Ikään kuin korostaen että näkökulmaa vaihtamalla se tunne että ei ole mitään, voisikin olla että on ihan kaikki mitä haluaa?

Vierailija
22/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on helpompi kieltää leikin missä häviät olemassaolo, kuin myöntää olevansa häviäjä ko. leikissä.

Lapsena opittu.

Niin se ego kehittää vaikka mitä defenssejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en esitä mitään, enkä edes ota lapsettomuuttani koskaan puheeksi. Muut sen sijaan kyselevät. Opin nopeasti vastaamaan hyvin lyhyesti lapsi-kysymyksiin. 

"Ei, minulla ei ole lapsia."

Mitään sen enempää ei ole tarvetta muille valaista asiaa vaikka kuinka utelevat. Vaihdan puheenaihetta, en selitä mitään.

Suosittelen muillekin.

Vierailija
24/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela-kansassa ärsyttää eniten, että he päsmäröivät suureen ääneen valinnastaan. Nytkin ap:llä aika ja paikka on aivan väärä.

Aika ja paikka väärä? Avaa hieman tätä.-eri

Vierailija
25/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vela-kansassa ärsyttää eniten, että he päsmäröivät suureen ääneen valinnastaan. Nytkin ap:llä aika ja paikka on aivan väärä.

En ymmärrä? Miten päsmäröin valinnastani?

Syyttelet muita ja korostat omaa valintaasi. Se on puhdasta päsmäröintiä.

Tee mitä teet, elä päätöksesi kanssa, mutta älä vouhkaa siitä.

Syyttelen? Korostan? Mitä ihmettä oikein höpsötät?

Sinähän se aloituksessasi höpiset, lue se ja sisäistä. Ketä kiinnostaa oikeasti toisten lapsellisuus tai lapsettomuus?

Kai ymmärrät että voit vapaasti poistua tästä keskustelusta? Ehkä lähditkin jo, heippa!

ap

Vierailija
26/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen koko sanakin vela. Yritetään ikään kuin tehdä asiasta vähän parempaa kuin se on. Jos olisin lapseton, niin asia olisi minulle suuri suru. Todennäköisesti hakeutuisin tällöin työhön, jossa työskentelisin lasten parissa.

Vastentahtoisesti lapsettoman on ylevää kuulla alentamista, tällaista huonouteen ja suruun tuomitsemista. Olet ällöttävä.

Jos lapsettomuus johtuu siitä, että et ole (vielä) löytänyt sopivaa kumppania, niin et todellisuudessa kärsi lapsettomuudesta. Näitä näkee paljon. Jos lapsettomuus johtuu siitä, että panet kumppanisi kanssa liian harvoin, niin et silloinkaan todellisuudessa kärsi lapsettomuudesta. Jos lapsettomuus johtuu siitä, että aloitit yrittämisen liian myöhään, niin et todellisuudessa silloinkaan kärsi lapsettomuudesta, vaan tyhmyydestä. Jos sinulla on joku lääketieteellinen ongelma, josta asia aiheutuu, niin olen pahoillani. Tällöinkin löytyy monille ihmisille keinoja olla vanhempi. Marttyyrin viittaa on joskus helpompi pitää kuin katsoa totuutta silmiin.

Vierailija
27/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä? Miten päsmäröin valinnastani?

Syyttelet muita ja korostat omaa valintaasi. Se on puhdasta päsmäröintiä.

Tee mitä teet, elä päätöksesi kanssa, mutta älä vouhkaa siitä.

Syyttelen? Korostan? Mitä ihmettä oikein höpsötät?

Sinähän se aloituksessasi höpiset, lue se ja sisäistä. Ketä kiinnostaa oikeasti toisten lapsellisuus tai lapsettomuus?

Kai ymmärrät että voit vapaasti poistua tästä keskustelusta? Ehkä lähditkin jo, heippa!

ap

Ja sä kysyt, mutta et kestä vastausta?

Vierailija
28/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva-palsta. Ja turha lässyttää jostain muusta, tää palsta on perustettu aikanaan nimenomaan lapsiperheitä ajatellen. Se, että täällä nykyään on muitakin, ei muuta sitä tosiasiaa.

Vierailija
29/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄH?

Vierailija
30/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en esitä mitään, enkä edes ota lapsettomuuttani koskaan puheeksi. Muut sen sijaan kyselevät. Opin nopeasti vastaamaan hyvin lyhyesti lapsi-kysymyksiin. 

"Ei, minulla ei ole lapsia."

Mitään sen enempää ei ole tarvetta muille valaista asiaa vaikka kuinka utelevat. Vaihdan puheenaihetta, en selitä mitään.

Suosittelen muillekin.

Olen myös kokenut tämän toimivaksi. Lapsikyselyihin vastaus on ei, mutta enempää en ala avata tai selittää valintaani. Jos joku heittää, että "niin, ei VIELÄ" tai "ehtiihän sitä", niin en reagoi sellaisiin kommentteihin mitenkään. Nuorena opin, että mitä enemmän perustelen lapsettomuuttani, sitä enemmän vastapuoli siitä provosoituu sekä alkaa jankata ja puskea omia näkemyksiään. Toisaalta ei kaikkia edes kiinnosta se, miksi juuri minä olen päättänyt olla lapseton ja se on vain hyvä asia. Jokaisella on omassa elämässään ihan riittävästi niin sisältöä kuin päänvaivaakin.

Vierailija
31/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan mitään sellaista väittää, jos joku nyt ei intohimoisesti ilmoita olevansa vela ja kutsu lapsia hankkineita lisääntymishimoisiksi tms. ihmisarvoa alentavalla tavalla. Vähän sama kuin inc elit jotka räksyttää parisuhteessa oleville: sinkkuna olemisessa ei ole mitään väärää, vaan siinä käytöstapojen puuttumisessa. Normaalit lapsettomat jotka eivät tee henkilökohtaisesta päätöksestään pointtia jolla kiusata muita, saavat olla rauhassa.

Näin olen ajatellut ennen kuin minulla oli lapsi (enkä ajatellut sellaista ikinä tekeväni) ja jälkeen.

Vierailija
32/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että veloista ei pidetä, koska velat aikovat loisia toisten lasten kustannuksella vanhana, ja toisten lapset tulevat kärsimään velojen tahallaan aiheuttamasta väestökriisistä. Vähän sama kuin vapaaehtoisesti työttömät.

Mutta harvempi velaksi jää. Suurin osa tuntemistani "veloista" hankkivat lopulta lapsen, jos onnistuivat, sillä kypsyivät henkisesti vasta siinä 40 v tienoilla.

Vierailija
33/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva-palsta. Ja turha lässyttää jostain muusta, tää palsta on perustettu aikanaan nimenomaan lapsiperheitä ajatellen. Se, että täällä nykyään on muitakin, ei muuta sitä tosiasiaa.

No tässähän kysellään perheellisten aivoituksia, hassu. Eli juuri oikea paikka.

ap

Vierailija
34/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta vela tarkoittaa espanjaksi kynttilää ja aina kun luen sanan vela, niin ajattelen vain kynttilöitä.

Vierailija
35/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässähän kysellään perheellisten aivoituksia, hassu. Eli juuri oikea paikka.

ap

Miksi et sitten kestä rehellisiä vastauksia?

Vierailija
36/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut voisivat esittää olevansa veloja, esim. jos eivät ole löytäneet puolisoa, ajattelevat etteivät kestäisi elää parisuhde- tai perhe-elämää tai tosiaan eivät saa lapsia tai epäilevät etteivät välttämättä saisi. Kulissit ennen kaikkea.

Jos pelkäävät perhe-elämää vaikka voisivat haluta lapsia, asian myöntäminen voisi osoittaa heikkoutta.

Vierailija
37/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa!

Eli:

Tahtomattaan lapsettomia vaivaa, että joku, joka varmaankin saisi lapsia, ei niitä hanki.

Lapsiaan ja ä/tai perhe-elämää rasittavina pitävät ovat kateellisia velojen vapaudesta.

Velat kuvittelevat, että lapsipehe-elämä on sieltä ja syvältä ja haluavat kääntää veistä haavassa.

Onhan näitä syitä, mutta paras olisi, kun jokainen pitäisi huolta vain just ikiomasta elämästään!

Vierailija
38/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan mitään sellaista väittää, jos joku nyt ei intohimoisesti ilmoita olevansa vela ja kutsu lapsia hankkineita lisääntymishimoisiksi tms. ihmisarvoa alentavalla tavalla. Vähän sama kuin inc elit jotka räksyttää parisuhteessa oleville: sinkkuna olemisessa ei ole mitään väärää, vaan siinä käytöstapojen puuttumisessa. Normaalit lapsettomat jotka eivät tee henkilökohtaisesta päätöksestään pointtia jolla kiusata muita, saavat olla rauhassa.

Näin olen ajatellut ennen kuin minulla oli lapsi (enkä ajatellut sellaista ikinä tekeväni) ja jälkeen.

Näin velana itseäni ei kyllä haittaa pätkääkään, jos perheelliset eivät pidä minusta =D! Ihan vain tiedoksesi!

Vierailija
39/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tämä osio on nyt kuitenkin nimeltään Aihe vapaa ja täällä saa siis keskustella ihan mistä aiheesta tahansa mikä mieleen juolahtaa. Ei se ole vapaaehtoisesti lapsettomien vika, että tästä on ajan saatossa muokkautunut Suomen suosituin anonyymi keskustelupalsta, joka vetää puoleensa hyvin paljon muutakin porukkaa kuin vain lapsiperheellisiä.

Vierailija
40/48 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin velana itseäni ei kyllä haittaa pätkääkään, jos perheelliset eivät pidä minusta =D! Ihan vain tiedoksesi!

Anteeksi, kommenttini koski seuraavaa viestiä, ei tätä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi