Miksi on niin tyypillistä epäillä, että velat on vaan katkeria haluttomasti lapsettomia? Esittäisivätkö lapsia haluavat siis veloja, jos eivät saisi lapsia?
Ja esittävätkö? Mä en jotenkin pääse yhtään jyvälle siitä ajatuksesta, että mun lapsettomuusvalinta olisi valhe, miksi kukaan sellaisesta valehtelee? Onko siis niin, että jos lapsia haluava ei saa lapsia niin on yleistäkin väittää että just niin halusikin? Miksi?
Te lisääntymishimoiset vaikutatte joskus aika hassuilta :)
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan mitään sellaista väittää, jos joku nyt ei intohimoisesti ilmoita olevansa vela ja kutsu lapsia hankkineita lisääntymishimoisiksi tms. ihmisarvoa alentavalla tavalla. Vähän sama kuin inc elit jotka räksyttää parisuhteessa oleville: sinkkuna olemisessa ei ole mitään väärää, vaan siinä käytöstapojen puuttumisessa. Normaalit lapsettomat jotka eivät tee henkilökohtaisesta päätöksestään pointtia jolla kiusata muita, saavat olla rauhassa.
Näin olen ajatellut ennen kuin minulla oli lapsi (enkä ajatellut sellaista ikinä tekeväni) ja jälkeen.
Näin velana itseäni ei kyllä haittaa pätkääkään, jos perheelliset eivät pidä minusta =D! Ihan vain tiedoksesi!
Juuri tuo asenne. Miten luulet että tuntemattomat ihmiset reagoi siihen että sinä huudat olevasi vela koska lapsien hankkiminen on siis niinku niin ällöö, ja ettet välitä mitä he siitä ajattelevat? Näin: Jaa, okei? Oliko muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vela-kansassa ärsyttää eniten, että he päsmäröivät suureen ääneen valinnastaan. Nytkin ap:llä aika ja paikka on aivan väärä.
Aika ja paikka väärä? Avaa hieman tätä.-eri
Vauva-palsta. Ja turha lässyttää jostain muusta, tää palsta on perustettu aikanaan nimenomaan lapsiperheitä ajatellen. Se, että täällä nykyään on muitakin, ei muuta sitä tosiasiaa.
No, tämä osio on nyt kuitenkin nimeltään Aihe vapaa ja täällä saa siis keskustella ihan mistä aiheesta tahansa mikä mieleen juolahtaa. Ei se ole vapaaehtoisesti lapsettomien vika, että tästä on ajan saatossa muokkautunut Suomen suosituin anonyymi keskustelupalsta, joka vetää puoleensa hyvin paljon muutakin porukkaa kuin vain lapsiperheellisiä.
Kokeile Ylilautaa. Voit saada vertaistukea ja kehuja vaikka kirjoittaisit miten rumasti.
Vierailija kirjoitti:
Vela-kansassa ärsyttää eniten, että he päsmäröivät suureen ääneen valinnastaan. Nytkin ap:llä aika ja paikka on aivan väärä.
Et taida tietää, mitä päsmäröinti tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan mitään sellaista väittää, jos joku nyt ei intohimoisesti ilmoita olevansa vela ja kutsu lapsia hankkineita lisääntymishimoisiksi tms. ihmisarvoa alentavalla tavalla. Vähän sama kuin inc elit jotka räksyttää parisuhteessa oleville: sinkkuna olemisessa ei ole mitään väärää, vaan siinä käytöstapojen puuttumisessa. Normaalit lapsettomat jotka eivät tee henkilökohtaisesta päätöksestään pointtia jolla kiusata muita, saavat olla rauhassa.
Näin olen ajatellut ennen kuin minulla oli lapsi (enkä ajatellut sellaista ikinä tekeväni) ja jälkeen.
Näin velana itseäni ei kyllä haittaa pätkääkään, jos perheelliset eivät pidä minusta =D! Ihan vain tiedoksesi!
Juuri tuo asenne. Miten luulet että tuntemattomat ihmiset reagoi siihen että sinä huudat olevasi vela koska lapsien hankkiminen on siis niinku niin ällöö, ja ettet välitä mitä he siitä ajattelevat? Näin: Jaa, okei? Oliko muuta?
Tommi,sinuna olisin hiljaa toisten lapsettomuudesta niin kauan kun oma sperma ei kestä päivänvaloa. Ihan vaan muistutuksena. En ole tulossa sun hautomoksi.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että veloista ei pidetä, koska velat aikovat loisia toisten lasten kustannuksella vanhana, ja toisten lapset tulevat kärsimään velojen tahallaan aiheuttamasta väestökriisistä. Vähän sama kuin vapaaehtoisesti työttömät.
Mutta harvempi velaksi jää. Suurin osa tuntemistani "veloista" hankkivat lopulta lapsen, jos onnistuivat, sillä kypsyivät henkisesti vasta siinä 40 v tienoilla.
Eiväthän he oikeastaan loisi, koska maksavat veroja. Sinunkin lapsesi on maksanut velkansa yhteiskunnalle vasta 45-vuotiaana, jolloin hänellä on jo omia lapsia, jotka aiheuttavat puolestaan kustannuksia yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommi,sinuna olisin hiljaa toisten lapsettomuudesta niin kauan kun oma sperma ei kestä päivänvaloa. Ihan vaan muistutuksena. En ole tulossa sun hautomoksi.
Kuka Tommi? Meni nimi ja sukupuoli ja aikeetkin väärin. Lol :D
Minulle lapsettomuusvalintaa on perusteltu etenkin sillä, että oma lapsuus on ollut niin hirveää. Ettei haluta viedä sitä samaa kärsimystä eteenpäin. Mutta tällöinhän mieleen tulee, että kyse ei olekaan siitä, että haluaako se ihminen oikeasti lapsia vai ei, vaan että hänellä on käsittelemätön trauma. On kai helpompaa sitten kertoa kaikille, että valinta on vapaaehtoinen kuin että kyse on syvistä haavoista, joita ei ole kyennyt parantamaan.
Vaihtoehtoisesti voisitte lakata ylianalysoimasta muiden elämää ja keksittyä omaanne.
Perhe-elämä kun usein on sitä kulissien ylläpitämistä.