Sähköauto
Kommentit (113)
Sähköautot on kallista romua, katsastustilastoissa pitää kärkisijoja hylätyissä.
Mitäs sitä paskalla kun ei ole peltoakaan.
Ei taida löytyä kelvollista pakettiautoa sähköisenä.Jotain Nissania esiteltiin rautakaupan pihalla, eihän sinne mahtunut juuri mitään, tavaratila oli aivan onneton ja kun kysyin montako kilsaa sillä pääse, niin oli joku alle 200. Tarvitsen töissä auton mihin mahtuu rakennustarvikkeita ja käyn eri työmailla päivän mittaan, ei minulla ole aikaa odotella mitään latausta.Pysyn polttomoottorissa.
Itselläni ei ole tällä hetkellä tarvetta vaihtaa autoa. Autolla mittarissa vajaa 43 000 km. Itselläni ei ole mahdollisuutta ladata autoa kotioloissa, eikä työpaikallakaan lataaminen ole mahdollista. Asun kerrostalossa, ja parkkipaikalla on ainoastaan auton esilämmitykseen tehdyt tolpat. Yksi iso jarru omalla kohdalla sähköauton hankinnassa on puhtaasti hinta. Auto on itselleni pelkkä kulkuväline paikasta a paikkaan b. Aivan järjettömiä summia en ole valmis siihen laittamaan, ja vielä vähemmän haluaisin ottaa velkaa auton hankkimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto ei vastaa oikeaa autoa kirjoitti:
Miksi maksaa monikertaisesti? Vanha polttis vaivattomampi, halvempi, kestää kauemmin ja pääsee pitemmälle.
Eikö tässä syitä riittävästi?Millä tapaa vanha polttis vaivattomampi?
Sähköautolla 400km, puolen tunnin lataus ja taas 400km.
Noin 5 euroa 100km. paljonko siinä vanhassa polttiksessa?
Puoli tuntia lataus, pitkässä juoksussa odotat latausta monta viikkoa, minulla on muutakin tekemistä kun odotella jotain latausta ja saattaa käydä monella niinkin että kun odotat sen puoli tuntia niin myöhästyt seuraavasta tapaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaa monikertaisesti? Vanha polttis vaivattomampi, halvempi, kestää kauemmin ja pääsee pitemmälle.
Noin 5 euroa 100km. paljonko siinä vanhassa polttiksessa?Puoli tuntia lataus, pitkässä juoksussa odotat latausta monta viikkoa, minulla on muutakin tekemistä kun odotella jotain latausta ja saattaa käydä monella niinkin että kun odotat sen puoli tuntia niin myöhästyt seuraavasta tapaamisesta.
Niinpä, kuukaudessa menee 1 viikon työtuntimäärä latauksiin, vuodessa 12 viikon työtuntimäärä.Kuka hullu ostaa sähköauton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 5 euroa 100km. paljonko siinä vanhassa polttiksessa?Puoli tuntia lataus, pitkässä juoksussa odotat latausta monta viikkoa, minulla on muutakin tekemistä kun odotella jotain latausta ja saattaa käydä monella niinkin että kun odotat sen puoli tuntia niin myöhästyt seuraavasta tapaamisesta.
Niinpä, kuukaudessa menee 1 viikon työtuntimäärä latauksiin, vuodessa 12 viikon työtuntimäärä.Kuka hullu ostaa sähköauton.
Miksi ihmeessä sitä latausta pitää erikseen odotella. Paljon fiksumpaa hoitaa se muiden asioiden ohessa. Akkua ei tarvitse ajaa tyhjäksi asti. Eikä nykyään edes taideta tehdä autoja, jotka lataisivat akkua täyteen oletuksena. Pitää erikseen ohittaa, jos haluaa ladata yli 80 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lataan öisin kun nukun, en ole koskaan vielä odottanut latausta. 80tkm nyt takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, kuukaudessa menee 1 viikon työtuntimäärä latauksiin, vuodessa 12 viikon työtuntimäärä.Kuka hullu ost
Kummasti noita näkee tuolla latauksessa päivisin eli matka katkeaa, siinä sitten odottelet, bensaa kun pistää tankkiin niin taas matka jatkuu.
En halua tuhlata aikaa latausjonoissa, siksi ajan Nissan e-powerilla. Itselleni loistoratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
En halua tuhlata aikaa latausjonoissa, siksi ajan Nissan e-powerilla. Itselleni loistoratkaisu.
Enpä ole vielä latausjonoon törmänny.
Ajoa 60000 - 70000km/vuosi. Kahden vuoden välein vaihto. Edulliset kilometrit. Ja pakkasellakin pääsee 400km. Ssiakkaiden väli harvoin yli 100km. Näillä perusteilla sähköauto.
Vierailija kirjoitti:
Ajoa 60000 - 70000km/vuosi. Kahden vuoden välein vaihto. Edulliset kilometrit. Ja pakkasellakin pääsee 400km. Ssiakkaiden väli harvoin yli 100km. Näillä perusteilla sähköauto.
Sähköromu on siis persaukisille?
Netti on ihan vaan muotia! Menee kohta ohi.
Akkuhuoltoa, akkuhuoltoa, valitettavasti🤣
Enevissä määrin.
Hinta koska meillä se tarkottaisi 40 kiloa ja oma auto hyvässä kunnossa niin sillä nyt jatketaan 6 vuotta vanha rellu ja uutena ostettiin.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin hankkia sähköauton vuonna 2026, jos tuo vanha sotaratsu kestää sinne asti. Sähköauto on vielä niin alkuvaiheessa oleva tekninen innovaatio, että kehitys on lähivuosina hurjaa.
Me ostetaan vasta 2031.
Uuden auton hankinta lähestyy ja vaihtoehdot joko latauskelvoton hybridi tai täyssähkö. Arjen ajamisissa pärjäisin täyssähköllä ongelmitta, mutta kotona ei ole latauspaikkaa. Työpaikan latauspisteet on varattu vapaan autoedun omaaville eli minun pitäisi pysäköidä naapuritalon kauppakeskukseen ja hyödyntää siellä olevia latauspaikkoja. Kauppareissun aikana olisi mahdollista ladata. Valitettavasti treenipaikkojemme parkkipaikoilla ei vielä latauspaikkoja.
Yksi lisäkysymysmerkki on alemman hintaluokan täysäshköjen toimintasäde ja latausnopeus. Treenireissujen ja -leirien myötä minulle tulee hiukan pidmepiä ajopätkiä ja vakitreenipaikalla ei ole latausmahdollisuutta. Ajomatka muutenkin kolme tuntia, niin kovin pitkiä lataustaukoja ei tuohon kaipaa lisää. Varsinkaan jos yhteen reissuun tulisi joku puolen tunnin lataustauko mennentullen. Nyt pärjää vessatauolla, minkä yhteydessä ostaa ruokaa&juomaa ajaessa nautittavaksi.