Työnantaja siirtyi 6päiväiseen viikkoon -kukaan ei mennyt tänään töihin
Täälläkin tällä viikolla keskusteltu aihe, jossa työnantaja Bronto Skylift ilmoitti siirtyvänsä kuusipäiväiseen työviikkoon. Tänään on ensimmäinen lauantai jolloin työmaalle olisi pitänyt saapua, mutta paikalle saapui vain työnjohtoa. Lienee maanantaina mielenkiintoinen ilmapiiri kyseisessä työpaikassa?
"Satoja ihmisiä työllistävässä Bronto Skyliftissä työnantaja on määrännyt työntekijät tekemään kuusipäiväistä työviikkoa ja tulemaan töihin tänään lauantaina. Työntekijät eivät ole saapuneet töihin kumpaankaan Porin tai Tampereen tehtaalle.
Porin pääluottamusmies Keijo Mattila kävi tänään Porin tehtaalla ja kertoo siellä olevan paikalla vain työnjohtoa. Sama tilanne on myös Tampereen tehtaalla.
Yhtiön toimitusjohtaja Lasse Orre ei ota kantaa siihen, minkälaisia seuraamuksia työntekijöille tulee siitä, etteivät he tulleet töihin lauantaina."
Kommentit (164)
Sain kerran potkut kun en mennyt töihin lauantaina. Olin kyllä ilmoittanut että minulla on lapsia enkä voi tulla töihin. Tuli potkut sitten maanantaina. Vein asia oikeuteen ja sain korvauksia 45000 euroa. Olin ollut firmassa töissä vasta 17 päivää.
Vierailija wrote:
Siellä pitäisi rakennuttaa Brontolle uusi tehdas koska nykyisen vuokrasopimus on loppumassa. Tämä järjestely 6-päiväisestä työviikosta tehtiin siksi, että tiedetään jo nyt että uutta tehdasta ei tulla omistajan toimesta Suomeen rakentamaan. Tuotantoa aletaan ajamaan alas ensi vuoden lopulla Suomessa ja tuotanto tulee siirtymään vaiheittain ulkomaille. Sitä kartoitetaan mitkä tytäryhtiöt jäävät pyörimään ja niihin todennäköisesti keskitetään. Tämä koko homma liittyy siis tähän.
Tämä ei kylläkään pidä paikkaansa ja on täyttä disinformaatiota
Minkä vìțuń takia tuo yksi kirjoitti ensiviikolla?!
Siellä pitäisi rakennuttaa Brontolle uusi tehdas koska nykyisen vuokrasopimus on loppumassa. Tämä järjestely 6-päiväisestä työviikosta tehtiin siksi, että tiedetään jo nyt että uutta tehdasta ei tulla omistajan toimesta Suomeen rakentamaan. Tuotantoa aletaan ajamaan alas ensi vuoden lopulla Suomessa ja tuotanto tulee siirtymään vaiheittain ulkomaille. Sitä kartoitetaan mitkä tytäryhtiöt jäävät pyörimään ja niihin todennäköisesti keskitetään. Tämä koko homma liittyy siis tähän.