Yksityinen lääkäriasema otti kalliit verikokeet , mutta
Mihinkään toimenpiteisiin ei ryhdytty korkean hemoglobiinin vuoksi.
Koska vaiva jonka vuoksi alunperin menin ei parantunut, soitin lääkärille 2 viikkoa myöhemmin.
Lääkäri kauhisteli veriarvojani ja buukkasi ajan.
Onko asiakas lääkäri joka tulkitsee veriarvot?
Kommentit (49)
Joo, ap:lla selvästikin päässäkin vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se hemoglobiini sulla oli, kun se mielestäsi oli korkea? Jos se olisi ollut hälyttävän korkea, niin kyllä lääkäri siihen olisi reagoinut.
185
Vierailija kirjoitti:
en saa järkyttyä että sairastan elintasosairautta?ap
Ainahan siinä on viitearvot vieressä, jos on suuria poikkeamia, otetaan yhteys lääkäriasemalle. Varmaan tulosten tulkinnan voi tilata etukäteenkin rahasta, jos ei itse (esim. vanhus, joka ei käytä tietotekniikkaa) niitä osaa verrata viitearvoihin.
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoo: nyt loppuu herkuttelu!
Olen 55 v 66kg 170 cm
Ihana vanhuus odottaa...ap
Täs on ainut ongelma luultavasti tuo 55v. Kukaan sitä nuorempi ei korvaansa lotkauta sille, mitä mies sanoo.
Laita se ulos, jos yrittää määräillä. 170cm ja 66kg on just hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää oma tyhmyys..
Ja se että hoikalla sporttimimmillä on läskien tupakoitsijoitten kolesteroli ja krooninen ripuli:(
Ruoka on se mikä arvoihin vaikuttaa. Liikunta voi parantaa niitä, mutta, jos syöminen ei ole kunnossa, tarkoitan siis oikeasti kunnossa ja vähänkään huono geeniperimä, et pysy terveenä pitkään.
Kasviksia, marjoja puoli kiloa päivässä, hyvälaatuista proteiinia kalasta, lihasta, kananmunasta jne, ei huonoja hiilareita: eli sokeria, valkojauhoja, -riisiä, -pastaa. Ei eineksiä, ei prosessoitua ruokaa. Valitettavasti lounasruokalat tarjoavat usein lähinnä lämmitettyjä eineksiä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei automaattisesti tulkitse veriarvoja. Sitä varten pitää sopia esim. soittoaika.
Käyn lähellä olevalla yksityisellä lääkäriasemalla. Aina, kun lääkäri vastaanoton aikana laittaa verikokeisiin, hän pyytää tulemaan ovensa lähelle takaisin. Siinä potilaiden välissä katsoo tulokset ja kutsuu huoneeseensa sekä kertoo minulle tulokset, onko jotain pielessä. Joustavaa toimintaa. Jos tarvii antibiootteja vaikka, niin reseptin kirjoittaa samantien ja kertoo lääkkeen olevan haettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Ok olen siis tyhmä:( ap
Hoitajilla ja lääkäreillä on satoja potilaita viikossa. Luuletteko, että jokaisen veri-, virtsa- ja ulostenäytteitä heillä on aikaa alkaa soittamaan tuloksista?! Totta kai varataan lääkärille soittoaika tai käynti tuloksia varten!! Ainakin minulta on monesti kysytty labrassa kenelle tulokset menee ja onko jatkosta jo sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei automaattisesti tulkitse veriarvoja. Sitä varten pitää sopia esim. soittoaika.
Käyn lähellä olevalla yksityisellä lääkäriasemalla. Aina, kun lääkäri vastaanoton aikana laittaa verikokeisiin, hän pyytää tulemaan ovensa lähelle takaisin. Siinä potilaiden välissä katsoo tulokset ja kutsuu huoneeseensa sekä kertoo minulle tulokset, onko jotain pielessä. Joustavaa toimintaa. Jos tarvii antibiootteja vaikka, niin reseptin kirjoittaa samantien ja kertoo lääkkeen olevan haettavissa.
Pikana pystytään ottamaan vastaanotosta muutama kiireellinen tutkimus kuten sydänkohtausentsyymi, verenkuva ja tulehdusarvo. 97 % labrakokeista ei pystytä tekemään pikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin et korkea hemoglobiini on hyvä
Olen nainen.apRaja naisilla 155. _Liian_ korkea hemoglobiini voi liittyä tiettyihin sairauksiin. Ja jos hb on liian korkea se altistaa tukoksille.[/quot
Tietenkin altistaa.
Koska veri on silloin liian paksua, jolloin tukos verisuonistossa ja sen eri osissa syntyy helpommin, kuin normaaleilla veriarvoilla.
Sairaanhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvat verikokeet valmistuu lyhyessä ajassa ja niin,että kökitään oven takana kyttäämässä rakoa. Olen käyttänyt paljon sekä julkista että yksityistä terveydenhoitoa. Yksityisellä varaan soittoajan yleensä itse netissä ko firman sovelluksella. Kätevää ja helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en saa järkyttyä että sairastan elintasosairautta?ap
Meillä kaikilla on oikeus tunteisiimme, eli saat järkyttyä ihan kaikesta mistä ikinä haluat. Et tarvitse edes miehen lupaa. 😀
Vierailija kirjoitti:
Veriarvot nyt muuten normit,?
Mutta korkea kolesteroli.
Lääkäri sanoi: suonesi imevät rasvaa??
Olen hoikka kasvissyöjä, saan kolesterolilääkkeet?
Ap
No tuskinpa kukaan lääkäri käyttäisi noin kehnoa kielikuvaa kuin *suonet imevät rasvaa*
Mikä ei edes olisi totta.
Vierailija kirjoitti:
Olisin voinut siis olla huolehtimatta terveydestäni.
Olen syönyt benecolia, kasviksia, urheillut.
Saan vihakohtauksen kun benecol suositus pompsahtaa netissä silmille.ap
Pahoittelut! Koska olet ilmeisesti elänyt terveellisesti jo aikaisemmin, ei elämäntapamuutoksella voi tilanteeseen vaikuttaa. Kyse ei sinun kohdallasi ole elämäntapasairaudesta vaan geeniperimästä, sille emme voi mitään. Varaa aika osaavalle lääkärille ja noudata sieltä saatuja ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikana pystytään ottamaan vastaanotosta muutama kiireellinen tutkimus kuten sydänkohtausentsyymi, verenkuva ja tulehdusarvo. 97 % labrakokeista ei pystytä tekemään pikana.
Kyllä, juuri näin.
Sen näkee ja kokee päivystyksessä.
Jotkut verinäytteiden tulokset saadaan muutamassa tunnissa.
Kun taas useiden verinäytteiden tulokset saadaan vasta päivän tai parin kuluttua.
Onko siis joillakin yksityisillä lääkäriasemilla toiminta noin kummallista? Jos menee vaikka kovassa kuumeessa ja yskien ja niistäen vastaanotolle, lääkäri lähettää labraan, muttei katso veriarvoja? Vaikea uskoa, mutta totta tuo varmasti on kuten kerroitte. Potilaalla voi olla vaikka keuhkokuume ja silloin ei vastuuntuntoinen lääkäri todellakaan jätä tarkistamatta veriarvoja ja määräämättä tarvittavia lääkkeitä. Muutenhan potilas menee kotiin ja kuolee keuhkokuumeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veriarvot nyt muuten normit,?
Mutta korkea kolesteroli.
Lääkäri sanoi: suonesi imevät rasvaa??
Olen hoikka kasvissyöjä, saan kolesterolilääkkeet?
ApNo tuskinpa kukaan lääkäri käyttäisi noin kehnoa kielikuvaa kuin *suonet imevät rasvaa*
Mikä ei edes olisi totta.
Onhan noita rempseitä lääkäreitä. Ilmaisu vaan ei ollut asiallinen kun vastaanotolla on tilanteesta järkyttynyt asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Ok olen siis tyhmä:( ap
Se on kyllä tullut selväksi.
Jos sulla on liian korkea hemoglobiini, niin sen kun vaan menet luovuttamaan verta SPR:lle. Samalla autat muita ihmisiä.
Olisin voinut siis olla huolehtimatta terveydestäni.
Olen syönyt benecolia, kasviksia, urheillut.
Saan vihakohtauksen kun benecol suositus pompsahtaa netissä silmille.ap