Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksityinen lääkäriasema otti kalliit verikokeet , mutta

Vierailija
07.10.2023 |

Mihinkään toimenpiteisiin ei ryhdytty korkean hemoglobiinin vuoksi.
Koska vaiva jonka vuoksi alunperin menin ei parantunut, soitin lääkärille 2 viikkoa myöhemmin.
Lääkäri kauhisteli veriarvojani ja buukkasi ajan.
Onko asiakas lääkäri joka tulkitsee veriarvot?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei automaattisesti tulkitse veriarvoja. Sitä varten pitää sopia esim. soittoaika.

Käyn lähellä olevalla yksityisellä lääkäriasemalla. Aina, kun lääkäri vastaanoton aikana laittaa verikokeisiin, hän pyytää tulemaan ovensa lähelle takaisin. Siinä potilaiden välissä katsoo tulokset ja kutsuu huoneeseensa sekä kertoo minulle tulokset, onko jotain pielessä. Joustavaa toimintaa. Jos tarvii antibiootteja vaikka, niin reseptin kirjoittaa samantien ja kertoo lääkkeen olevan haettavissa.

Pikana pystytään ottamaan vastaanotosta muutama kiireellinen tutkimus kuten sydänkohtausentsyymi, verenkuva ja tulehdusarvo. 97 % labrakokeista ei pystytä tekemään pikana.

Näin se varmasti sitten on.

Vierailija
42/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punasolujen jakauma ja tarkemmat tutkimukset lääkäri pystyy määräämään jatkotutkimuksissa. Jos potilas odottaa kotona automaattisia yhteydenottoja niin näin ei Suomessa tapahdu. On itse varattava soittoaika tai käynti poikkeavissa tuloksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko se hemoglobiini sulla oli, kun se mielestäsi oli korkea? Jos se olisi ollut hälyttävän korkea, niin kyllä lääkäri siihen olisi reagoinut.

185 taisi AP tuolla edellä kirjoittaa ja se on jo todella korkea. Näiltä naisilta joilta me labrassa laskettiin verta parin viikon välein (joka tietenkin jouduttiin hävittämään sillä eihän verellä olisi mitään tehnyt. Pelkkä heidän lääkityksensä olisi jo estänyt sen käytön) oli hemoglobiini n. 200 ja se on jo todella vaarallista.

Vierailija
44/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei automaattisesti tulkitse veriarvoja. Sitä varten pitää sopia esim. soittoaika.

Käyn lähellä olevalla yksityisellä lääkäriasemalla. Aina, kun lääkäri vastaanoton aikana laittaa verikokeisiin, hän pyytää tulemaan ovensa lähelle takaisin. Siinä potilaiden välissä katsoo tulokset ja kutsuu huoneeseensa sekä kertoo minulle tulokset, onko jotain pielessä. Joustavaa toimintaa. Jos tarvii antibiootteja vaikka, niin reseptin kirjoittaa samantien ja kertoo lääkkeen olevan haettavissa.

Pikana pystytään ottamaan vastaanotosta muutama kiireellinen tutkimus kuten sydänkohtausentsyymi, verenkuva ja tulehdusarvo. 97 % labrakokeista ei pystytä tekemään pikana.

Kaikki pystytään tekemään pikana (jotkin nielu- ja emätinbakteerikannat vaativat sen 24 - 48 tuntia siellä lämpökaapissa) jos ne on lääkäri pikana vaatinut. Muuten kerätään aamupäivän mittaan saadut näytteet ja tehdään ne kerralla. Mikään ei estä tehdä pikana yhtä näytettä.

Vierailija
45/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko se hemoglobiini sulla oli, kun se mielestäsi oli korkea? Jos se olisi ollut hälyttävän korkea, niin kyllä lääkäri siihen olisi reagoinut.

Tuossahan tuo vähän ylempänä lukee, pitääkö sulle kertoa erikseen?

Vierailija
46/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää oma tyhmyys..

Ja se että hoikalla sporttimimmillä on läskien tupakoitsijoitten kolesteroli ja krooninen ripuli:(

Olet vaan saanut potin geenilotossa kolesterolin osalta.

Auttaako laihduttaminen? Ap

Eiköhän se lääkäri kerro, huoh.

Vierailija
47/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö mitä? Nyt on aika sekavaa.

Vierailija
48/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista kommenteista.

Tapaan lääkärin ja lääkitys alkaa.

En halua luopua terveyden takia pienistä herkkuhetkistäni.

Hemoglobiini on laskenut normaaliksi.

Kolesteroli on korkea.

Olen aina luullut että korkea kolesteroli on ihmisen omaa itsestään huolehtimattomuutta.ap

Vierailija
49/49 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok olen siis tyhmä:( ap

Hoitajilla ja lääkäreillä on satoja potilaita viikossa. Luuletteko, että jokaisen veri-, virtsa- ja ulostenäytteitä heillä on aikaa alkaa soittamaan tuloksista?! Totta kai varataan lääkärille soittoaika tai käynti tuloksia varten!! Ainakin minulta on monesti kysytty labrassa kenelle tulokset menee ja onko jatkosta jo sovittu.

Tai sitten siellä ei vain tykätä tehdä töitä, vaikka olisi jotain sovittukin.

Mulla mennyt laiska lääkäri niin, että kolmannella jankkauksella suostui kokeisiin.

Kyttäsin Kantaa, kun tiesin että tulokset voisivat tulla tiettyyn kellonaikaan (eli kuten on aiemmin tulleet). Yksi tuli ja sitten se hävisi.

Soitin kiireettömään numeroon, josta hoitaja sanoi tulokset (2/3 arvoa pielessä). Ja sieltä tuli virka-ajan jälkeen puhelu lääkäriltä että pitäis tehdä asia x.

Alkoi siis pelottaa, kun toisetkin huomasivat että on jotain häikkää on.

Mulle tulokset ei ollut ylläri, koska olin jo aloittanut tuon asian x kuultuani arvot, mutta lääkäri vain halusi tulla pätemään. Soittoaika oli, mutta lääkäri itse muutti ennalta sovittua mielensä mukaiseksi.