Mitä muuta et tässä maailmassa voi ymmärtää kuten esim. vanhusten väkisin elossa pitämistä? Sairasta.
Mitä muuta tässä maailmassa on mikä mielestäsi täysin järjetöntä ja luonnotonta?
Itse en käsitä miksi ihmisten elämää todellakin pidennetään aivan turhaan. Ovat vuoteessa, syötettävä, paskovat vaippaan, joka vaihdetaan kaksi kertaa päivässä.
Toiset liikkuvat rollaatorin tukemana ja syövät itse normaalia ruokaa mutta tietävät olevansa vanhoja, ovat yksinäisiä ja toivovat että pääsisivät pois. Ovat lukittujen ovien takana.
Elämää pitkitetty useita kertoja mahdollisesti.
Mitä järkeä tuossa on? Ei mitään, ei sitten mitään. Kukaan ei halua henkilökohtaisesti elää tuohon pisteeseen asti.
Mitä muuta tässä elämässä on mitkä ovat täysin järjettömiä päätöksiä ja normeja tässä yhteiskunnassa?
Kommentit (124)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kai joku toivo elää sitkeässä että keksitään joku ihmelääke joka kuin taikaiskusta muuttaa ne vuoteen omat vanhukset vielä tehokkaiksi veronmaksajiksi, joten viimeiseen asti kannattaa pitää hengissä.
Tehokkuus ja hyöty yhteiskunnalle - se on kom munistisen ihmiskuvan lähtökohta. Ihmisellä ei ole arvoa, vain työvälineellä.
Nythän ihmiset joutuu olemaan töissä hautaan saakka, koska osa väestä ei viitsi sohvalta nousta. Samaan aikaan samat pummit toivovat, että jokainen vanhus laitetaan uuniin heti, kun ei enää töihin kykene heitä elättämään
Olen töissä ja minusta vanhusten hengissä pitäminen väkisin on täysin turhaa. Kyllä minutkin siinä vaiheessa saa jo laittaa pois kun en kykene enää mihinkään.
Vierailija wrote:
Eivät vanhukset välttämättä ole onnettomia. Heillä on erilaiset mielihalut ja monet ovat tyytyväisiä vähään.
Me nuoret asetamme itsemme ko. tilaan ja kauhistelemme,mutta vanhuksilla on erilaiset elämänarvot.
Jouduin käydä suuremmassa sairaalassa tutkimuksissa, eksyin ja jotenkin kävin johonkin ’sivunmalle’ mihin oli kärrätty joku vanhus joka ei ilmeisesti ollut heti mahtunut osastolle. Hengitti itse, mutta ihan aluksi luulin että oli kuollut. Iho sellainen siniseen taittava, hampaaton suu auki ja laiha kuin mikä.
Toivon oikeasti että eutanasia on laillinen suomessa jos ikinä joudun elää noin pitkälle.
Vammaisten kouluttamista.
Istuvat luokissa suunnilleen kuolaavina vihanneksina, joita joku avustaja välillä liikuttaa/leikittää/laulattaa.
Kalliita resursseja haaskataan näiden lasten ja nuorten terapioihin jne., vaikka samalla rahalla moni lievempi tapaus voisi saada huomattavaa hyötyä koko perheensä arkeen tukitoimina.
Osa "kommunikoi" räpeltämällä kallista erikoistablettia, kunta/valtio senkin maksaa. Järjetöntä.
Mitä arvokasta on mielestäsi siinä että makaa kuolaavana pedissä ja sontii vaippaan, ruoka laitetaan lusikalla suuhun.