Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en jaksa tätä vaihdevuosip***kaa

Vierailija
05.10.2023 |

Menkat tulee miten sattuu, yleensä kolem viikon välein. Pms on jotain aivan sanoinkuvaamattoman hirveää, pahenee vaan. Kauhea ahdistus, aivosumu, niveliin sattuu, iho kuivuu. Gyne määräsi minipillerit siinä toivossa, että edes menkat loppuisivat. Niistä tuli järkyttävä päänsärky ja ahdistus paheni. Hormonikorvaushoidosta ei suostunut edes puhumaan, koska kuumia aaltoja ei ole. tää on ihan saatanasta. Ai niin ja nukkuminen tai siis sen yrittäminen on yhtä tuskaa. en oikeesti jaksa enää. miten te muut kestätte.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin avioeron avulla eroon vaihdevuosista. Ostin syksyllä moottoripyörän, ja nyt odotan ajokauden alkua. Kevyt olo!

Vierailija
82/94 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jatkuva riita meilläkin, kun mies valittaa kylmää ja haluaa pitää asunnon +23. Itsellä hiki valuu ja haluaisin pitää +19. Eikö muka ole miehellä helpompi pukea enemmän vaatetta kuin minulla hikoilla vaikka vähän vaatetta? Ei kuulemma. Väännellään pattereita vuorotellen isolle ja pienelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole niin dramaattinen. Syö hyvin ja liiku enemmän. Kyllä se kohta helpottaa.

T. Kokemuksella. Hyvin meni ilman lääkkeitäkin.

Vierailija
84/94 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on pilde ihan hiekkapaperia! Ja istumatyössä, olen kääntäjä. Kääk sentään.

1mg Ovestinia emättimeen ensiksi kerran päivässä kahden viikon ajan ja sen jälkeen kahdesti viikossa. Toimii. Jos on kovin kuivat paikat niin hoidon alussa voi kirvellä.

Vierailija
85/94 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole niin dramaattinen. Syö hyvin ja liiku enemmän. Kyllä se kohta helpottaa.

Mulla on kestänyt unettomuus ja hikoilu ym 10 vuotta. En ole työkykyinen. 

Vierailija
86/94 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, vaikka näyttäis siltä, että menkat ovat nyt loppuneet kokonaan. Järkyttävä ketutus ja väsymys, hikoilu kuin vesiputous, seksihalut vähenneet..mikään salvia tai muu luontaistuote ei auta yhtään. kai sit pitää hakee lääkäriltä reseptiä.

Itseasiassa vaihdevuosien eli menopaussin määritelmä on juuri se, että kuukautiskierto loppuu. 

Ei vaan menopaussi käytännössä on se päivä, kun kuukautiset on olleet poissa edeltävät 12 kk. Sen jälkeen ollaan post-menopaussissa. 

Vierailija
87/94 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samanlaisia oireita kuin AP:lla mutta hormonikorvaushoitoa en saa koska suvussa rintasyöpää.

Kun vaihdevuosioireilun lisäksi on muita sairauksia on tämä kyllä täysin laaduton vaihe elämässä.

Pahimmassa tapauksessa jatkuu jopa 20 vuotta.

En yhtään ihmettele että naisten itsemurhat lisääntyy noin 50-vuotiaana.

Huh, tästä tuli mieleen edellinen PMS aika. Oli niin paha että mietin että voisin kuolla pois. Miehelle sanoin muuttavani pois ja itkin pari päivää! Minä elämää rakastava, positiivinen ja onnellinen perheenäiti.

Vierailija
88/94 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrena estrogeenia geelinä ja keltarauhashormoni kuurina kuukausittain vaihdevuosioireisiin gyne määräsi. Helpotti. 

Vierailija
89/94 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle Estrena on ollut hyvä. Lenzettoa kokeilin, mutta jostain syystä sen aikana ahmimisoireilu oli paha. Estrenan kanssa ei ole sellaista. En tiedä uskoisiko minua kukaan, jos tästä kertoisin.

Mutta miten te joilla on oireena haluttomuus? Oletteko tyytyneet tilanteeseen vai hakeneet apua? Tavallaan ei ole mitään tarvetta seksille, mutta puuttuu kuitenkin se kipinä elämästä. Sellainen jännite. Se harmittaa. (Olen 46v)

Missä vaiheessa teille on annettu keltarauhashormonia? Minulla on Mirena-kierukka. Mistä tiesitte, että tarvitsette myös keltarauhashormonia?

Vierailija
90/94 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta helpottaa? Viddu mitä paskaa. Luulisi sun ikäisen naisen tietävän että se ei ole kaikilla samanlaista.

Joillakin se helevetti kestää n. 10v. Joillakin se ei koskaan lopu.

Vierailija
91/94 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin jossain vaiheessa Saksan amazonista Vitabayn Wild Yam-voidetta. Se oli loistava tuote. Auttoi hikoiluun ja oli kosteuttava.

En tiennyt, että sitä ei Suomeen saisi edes tilata. Koko tuote on nyt hävinnyt markkinoilta. Googlaan sen säännöllisesti.

Ruotsissa olisi tarjolla erilaisia villijamssivoiteita. Melkein jo tilasin, mutta on vain törkeän kallista.

Vierailija
92/94 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on pilde ihan hiekkapaperia! Ja istumatyössä, olen kääntäjä. Kääk sentään.

1mg Ovestinia emättimeen ensiksi kerran päivässä kahden viikon ajan ja sen jälkeen kahdesti viikossa. Toimii. Jos on kovin kuivat paikat niin hoidon alussa voi kirvellä.

Mikä voide sopii ulommalle häpyhuulelle? Emätin ei ole kuiva. On kutinaa ja iho rikki.

Vierailija
93/94 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istu ukko kaktukseen. 

Vierailija
94/94 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks tällanenkin riesa pitää olla naisilla? Ensin täytyy kestää menkkoja vuosikymmeniä ja sitten vielä oikein veemäinen grande finale. Kauhulla odotan 😬

Se johtuu kyvystä tehdä lapsia. Miehillä vain testotasot laskevat, energia häviää, maha kasvaa ja muuttuu homssuiseksi ukonkäppänäksi tynnyrimahoineen.

No vielä enemmän vatuttaa tämä, koska lapsia en koskaan saanut. Sen sijaan menkat alkoi jo 10-vuotiaana 🥴