Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ilman ajokorttia?

Vierailija
05.10.2023 |

Oletko päättänyt olla ajokortiton /autoton ideologisista vaiko muista syistä?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla ei ole ajokorttia herran vuonna 2023 niin jotain on pahasti pielessä.

Niin mutta inssi maksaa! ja tähän haluun ottaa huomioon että kuka/ketkä kustantaa mussukoille ajokortin??. kuka teistä on itse maksanut omasta pussista ajokortin??. yleensä ajokortin saa

1. Olet kirjoittanut ylioppilaaksi ja siitä hyvästä yo-lahjaksi vanhemmat tai isovanhemmat kustantaa inssin

2. olet käynyt Riparin ja riparilahjaksi mummi ja pappa kustantaa inssin.

3. olet ottanut lainaa ja maksat sillä koko helahoidon!

4. tulet  perheestä joka kuuluu korkeamman luokan tulodesiiliin ja PAPPA BETALAR SUN INSSIN!!

Ajokortti maksaa vain tonnin!

Mihin siinä maksajaa tarvitsee?

Voi hyvä luoja sentään mikä selitys.

miksi pitäis tonni laittaa inssi (halpaan)pakettiin jossa ajotunnit suoritetaan ajosimulaattorilla??. kyl se simu varmaan ajaa asiansa mutta siitä puuttuu oikean liikenteen paine!. 

Vierailija
62/116 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mennyt, koska en pysty katsomaan eteenpäin ja keskittymään siihen mitä olen tekemässä, jos joku katselee minua sivuprofiilista päin. Häpeän rumaa sivuprofiiliani niin paljon, olen hävennyt jo 15v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti ollut 30 vuotta, mutta ilmankin olisin pärjännyt. Yhtään kertaa sitä ei tarvinnut poliisille näyttää. Paljonkohan Suomen teillä suhaa porukkaa, joilla ei ole korttia. Jos ei kaahaa ylinopeutta eikä muutenkaan pahasti riko liikennesääntöjä eikä aja kolaria, niin kukaan ei sen kortin perään kysele.

Mistä sinä sellaisen ajokortin olet saanut, että ei tulisi osaa ajaa tai osata liikennesääntöjä?

Vierailija
64/116 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että pyörällä voit kuitenkin ajaa samalla ajoradalla kuin ajoneuvot, joihin tarvitsee kortin. Tänäänkin parikin pahvipäätä olisi tullut suojatietä ylittäessäni päälleni, vaikka autot siinä olivat pysähtyneet antamaan tietä.

Olisi tullut? Mikä niitä siis esti?

Se, että piti ottaa pari juoksuaskelta. Muuten olisivat tulleet päälle. Onko noin vähän aivokapasiteettia?

Voi ei. Hengästyitkö? Saitko sydänoireita?

Suojatiellä, kuten muutenkin liikenteessä pitää olla valpas.

Vierailija
65/116 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on rima matalalla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahmotushäiriön takia jätin autokoulun lopulta sikseen. Meni paljon rahaa hukkaan. Pitäisi olla pääsykokeet autokouluihin, jottei ihmisten rahat hukkaantuisi....

Pojan avovaimolla on hahmotushäiriö. On parempi kuski kun mä, vaikka on 30v vähemmän ajanut.

Kuulostaa hyvältä...

Joo, no mulla on ollut kortti vuodesta 1990. Ei yhtään kolaria, edes syyttömänä osapuolena, ei ensimmäistäkään ylinopeus- tai edes pysäköintisakkoa. Ja joka päivä oon sellaisen 1-1,5h on mennyt auton ratissa.

Kolmekymmentä vuotta olet ajanut ja nuori hahmotushäiriöinen on parempi kuski kuin sinä.

Oletko aivan varma, että kellä se hahmotushäiriö on?

Kuka ihme sun muroihin on kussut! Jo pidempään? Ihan oikeasti hahmotushäiriöinenkin pystyy moniin asioihin. Kunhan vaan haluaa, eikä ruikuta ja hae sääliä ja anteeksiantoa. Samoin moni muu häiriöinen.

Vierailija
66/116 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mennyt, koska en pysty katsomaan eteenpäin ja keskittymään siihen mitä olen tekemässä, jos joku katselee minua sivuprofiilista päin. Häpeän rumaa sivuprofiiliani niin paljon, olen hävennyt jo 15v.

Kuka katselee? Se opettajako? Opettaja seuraa ajoasi. Sitä ei vois vähempää kiinnostaa sinun iso nenä.

Vierailija
67/116 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti ollut 30 vuotta, mutta ilmankin olisin pärjännyt. Yhtään kertaa sitä ei tarvinnut poliisille näyttää. Paljonkohan Suomen teillä suhaa porukkaa, joilla ei ole korttia. Jos ei kaahaa ylinopeutta eikä muutenkaan pahasti riko liikennesääntöjä eikä aja kolaria, niin kukaan ei sen kortin perään kysele.

Mistä sinä sellaisen ajokortin olet saanut, että ei tulisi osaa ajaa tai osata liikennesääntöjä?

Miehelläni, jolla on ollut kortti yhtä kauan kun mulla, ja ajaa oikeasti paremmin kuin minä, on kaksi kertaa ollut kortti hyllyllä ylinopeuden takia. Mutta kun tulee urpona lunta tai vettä, ei ole kahta sanaa kumpi meistä ajaa. Muuten ajetaan 50/50.

Vierailija
68/116 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on rima matalalla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahmotushäiriön takia jätin autokoulun lopulta sikseen. Meni paljon rahaa hukkaan. Pitäisi olla pääsykokeet autokouluihin, jottei ihmisten rahat hukkaantuisi....

Pojan avovaimolla on hahmotushäiriö. On parempi kuski kun mä, vaikka on 30v vähemmän ajanut.

Kuulostaa hyvältä...

Joo, no mulla on ollut kortti vuodesta 1990. Ei yhtään kolaria, edes syyttömänä osapuolena, ei ensimmäistäkään ylinopeus- tai edes pysäköintisakkoa. Ja joka päivä oon sellaisen 1-1,5h on mennyt auton ratissa.

Kolmekymmentä vuotta olet ajanut ja nuori hahmotushäiriöinen on parempi kuski kuin sinä.

Oletko aivan varma, että kellä se hahmotushäiriö on?

Kuka ihme sun muroihin on kussut! Jo pidempään? Ihan oikeasti hahmotushäiriöinenkin pystyy moniin asioihin. Kunhan vaan haluaa, eikä ruikuta ja hae sääliä ja anteeksiantoa. Samoin moni muu häiriöinen.

Sinä olet ajanut 30 vuotta ja tuo nuori kuski on parempi kuin sinä. Voi olla parempi, että jäät syömään niitä murojasi silloin, kun autolla ajamisesta puhutaan. Vaikka kusen kanssa.

Vierailija
69/116 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni, jolla on ollut kortti yhtä kauan kun mulla, ja ajaa oikeasti paremmin kuin minä, on kaksi kertaa ollut kortti hyllyllä ylinopeuden takia. Mutta kun tulee urpona lunta tai vettä, ei ole kahta sanaa kumpi meistä ajaa. Muuten ajetaan 50/50.

Mistä sinä sait sellaisen ajokortin, että siihen liittyvää opetusta ei tarvita? Niinhän sinä sanoit.

Vierailija
70/116 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti hankittu 35 vuotta sitten, mutta ajokilometrejä alle 1000. Asun Helsingissä, enkä tarvitse autoa, joten kuljen julkisilla ja jalan.

Vierailija
71/116 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta inssi maksaa! ja tähän haluun ottaa huomioon että kuka/ketkä kustantaa mussukoille ajokortin??. kuka teistä on itse maksanut omasta pussista ajokortin??. yleensä ajokortin saa

1. Olet kirjoittanut ylioppilaaksi ja siitä hyvästä yo-lahjaksi vanhemmat tai isovanhemmat kustantaa inssin

4. tulet  perheestä joka kuuluu korkeamman luokan tulodesiiliin ja PAPPA BETALAR SUN INSSIN!!

Maksoin kortin itse, töistä tienaamillani ansioilla. Uskoisin että näin on tehnyt moni muukin täällä.

Tuskin sentään kaikki. Vanhempani maksoivat ja ihan kelpo kuski olen.

Vierailija
72/116 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortti hankittu 35 vuotta sitten, mutta ajokilometrejä alle 1000. Asun Helsingissä, enkä tarvitse autoa, joten kuljen julkisilla ja jalan.

Osaisitko ajaa, jos nyt syystä tai toisesta joutuisit sellaiseen tilanteeseen, että sitä vaaditaan?

Vierailija
73/116 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mopon reuhkan sain isältäni. Kevarikortin / kevarin tienasin mansikoita poiminnalla. Autokortin myöhemmin samoin. Auton ostin jo vakituisessa työssä ollessani oikeilla palkkarahoilla.

Vierailija
74/116 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä kortilla tekisin, kun ei ole varaa pitää autoakaan?

Yhdessä työssä mulla oli työauto käytössä, joten onneksi oli ajokortti. Lisäksi lomamatkoilla on tullut vuokrattua autoa sekä joskus muulloinkin kotona, niin ei ole tarvinnut pyytää apua tutuilta tavaroiden kuskaamiseen. Kyllä siitä kortista on ollut paljon hyötyä vaikka autoa itselläni ei ole enää. Lisäksi pidän autolla ajamisesta vaikka harvoin autoa tulee enää ajettua, mutta ei ole tullut mitään pelkoa ajamista kohtaan. 

Vierailija
75/116 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla vielä kortti, saa sillä postipaketit. Muuten ei kai väliä, ei ole enää varaa autoon, tuskin uskaltaisin kohta enää ajaakaan.

Vierailija
76/116 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti pitää olla. Se on yleissivistystä. Ajokortiton ei tunne edes liikennesääntöjä ja lähtee fillaroimaan ja kävelemään ajoteille. 

Mitä yleissivistystä ajokortin omistaminen vaatii?

Jos ajokortin on suorittanut 30v sitten, nyt eletään toisenlaisessa maailmassa kuin silloin ja tieliikennelaki muuttinut moneen kertaan.

Itselläni on ajokortti ja ajan n. 3000 km kuukaudessa, mutta ei se tee minusta sen sivistynempää.

Jos hankkii ajokortin, pitää hankkia myös auto, sillä ajokortin hankkiminen ei vielä riitä, sillä kokemus saadaan ajamalla päivittäin/viikottain, ei muuten.

Ja mitä järkeä on hankkia kallis auto ja laittaa rahaa sen ylläpitoon, jos sitä ei tarvitse tai julkiset toimivat hyvin.

Ja sen ajokortin voi hankkia vasta sitten, kun sitä tarvitsee.

Vierailija
77/116 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti pitää olla. Se on yleissivistystä. Ajokortiton ei tunne edes liikennesääntöjä ja lähtee fillaroimaan ja kävelemään ajoteille. 

Liikennesääntöjen mukaan yli 12-vuotiaan pitääkin fillaroida ajoradalla. Että näin. 

Mä asun pienellä paikkakunnalla jossa ei todellakaan kuulu pyöräillä ajoradalla. Täällä on kevyenliikenteenväyliä jossa kävellään ja pyöräillään. Joskus harvoin näkee jonkun ulkopuolisen ajavan keskustassa ajoradalla ja kyllä se vain häiritsee liikennettä. Vieressä kuitenkin se väylä missä KUULUU ajaa.

Vierailija
78/116 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti löytyy, mutta autoa ei käytössä.

Vierailija
79/116 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve ihminen jaksaa liikkua omin voimin.

Vierailija
80/116 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se "jotain" voi olla asenteesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi