Oletko ilman ajokorttia?
Oletko päättänyt olla ajokortiton /autoton ideologisista vaiko muista syistä?
Kommentit (116)
Jos sulla ei ole ajokorttia herran vuonna 2023 niin jotain on pahasti pielessä.
Mitäpä kortilla tekisin, kun ei ole varaa pitää autoakaan?
Minä olen ajokortiton 45v nainen. Silloin kun täytin 18v niin äidilläni ei ollut varaa maksaa autokoulua minulle, enkä olisi kortilla mitään tehnytkään koska perheessä ei ollut autoa eikä minulla olisi ollut varaa autoa ostaa.
Sittemmin muutin Turkuun jossa bussit kulkevat niin hyvin ettei autolle olisi ollut tarvettakaan. Ja nyt on miesystävä jolla on kortti ja auto, joten jos autoa tarvitsee niin menemme hänen autollaan. Itse kuljen työmatkat edelleen bussilla.
Ajokortti pitää olla. Se on yleissivistystä. Ajokortiton ei tunne edes liikennesääntöjä ja lähtee fillaroimaan ja kävelemään ajoteille.
Olen 31 vuotias ja ajokortiton. Autoilu ei ole koskaan kiinnostanut mua, päinvastoin, se kauhistuttaa. Enkä tajua miten niin moni uskaltaa ja osaa ajaa sellaista painavaa peltimöhkälettä. En vaan osaa kuvitella itseäni ajamassa autoa :D Siispä ainoaksi vaihoehdokseni jää joko käyttää julkisia tai hankkia mies joka osaa, pystyy ja kykenee ajamaan autoa turvallisesti 😂
Olen ilman ajokorttia, mutta ei siihen mitään ideologisia tms. syitä ole. En vain ole koskaan kokenut tarvitsevani autoa tai ajokorttia. Julkisilla tai kävellen pääsee sen mitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Olen 31 vuotias ja ajokortiton. Autoilu ei ole koskaan kiinnostanut mua, päinvastoin, se kauhistuttaa. Enkä tajua miten niin moni uskaltaa ja osaa ajaa sellaista painavaa peltimöhkälettä. En vaan osaa kuvitella itseäni ajamassa autoa :D Siispä ainoaksi vaihoehdokseni jää joko käyttää julkisia tai hankkia mies joka osaa, pystyy ja kykenee ajamaan autoa turvallisesti 😂
Mulla oli toi tunne kans johonkin 24v ikään asti kunnes lähdin autokouluun ja siitä se sitten lähti.
Vierailija kirjoitti:
Ajokortti pitää olla. Se on yleissivistystä. Ajokortiton ei tunne edes liikennesääntöjä ja lähtee fillaroimaan ja kävelemään ajoteille.
Liikennesääntöjen mukaan yli 12-vuotiaan pitääkin fillaroida ajoradalla. Että näin.
Hahmotushäiriön takia jätin autokoulun lopulta sikseen. Meni paljon rahaa hukkaan. Pitäisi olla pääsykokeet autokouluihin, jottei ihmisten rahat hukkaantuisi....
Ajan sen verran vähän, että en tarvitse ajokorttia.
Ei ole ajokorttia. En saanut korttia, kun en osaa ajaa tai en osaa keskittyä ajamiseen vaikka kuinka yritän. Töppäilen koko ajan, törmäilen, merkit menee ohi, käväisen tienpientareella. Näin vaikka ÄO on kuulemma keskivertoa korkeampi. Liekö ADHD syynä töppäilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ajokorttia. En saanut korttia, kun en osaa ajaa tai en osaa keskittyä ajamiseen vaikka kuinka yritän. Töppäilen koko ajan, törmäilen, merkit menee ohi, käväisen tienpientareella. Näin vaikka ÄO on kuulemma keskivertoa korkeampi. Liekö ADHD syynä töppäilyyn.
Minulla ainakin hahmotushäiriö (Menieren tauti) ja jonkinlainen hirmuinen hermoilu vaikeutti ja jätin lopulta leikin sikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin hahmotushäiriö (Menieren tauti) ja jonkinlainen hirmuinen hermoilu vaikeutti ja jätin lopulta leikin sikseen.
Minullakin on Menieren tauti, mutta ei se mitään hahmotushäiriöitä aiheuta, ainoastaan korvien huminaa ja ajoittaista kuulonalenemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on Menieren tauti, mutta ei se mitään hahmotushäiriöitä aiheuta, ainoastaan korvien huminaa ja ajoittaista kuulonalenemaa.
Itse pääsin noista oireista eroon laihduttamalla ja terveellisellä ruokavaliolla, joten ongelmani on luultavasti vain se älytön jännittäminen ja motivaation puute.
sama
Ei ole ajokorttia koska näköterveydellisistä syistä sitä en saa. Olisi ajokortti, jos ei olisi silmäsairautta.
Ei sitä autoa kortilla ajeta. En ole ikinä omistanut ajokorttia ja ikää on jo yli 50 v. Autolla pitää kuitenkin työmatkat taittaa.
Ihan on vaan väliaikaisesti poliisilaitoksella kuivumassa.