Oletko ilman ajokorttia?
Oletko päättänyt olla ajokortiton /autoton ideologisista vaiko muista syistä?
Kommentit (116)
Metrossa ja paikallisjunassa on tunnelmaa 🤗
Miksi tämä ketju kinastelee pyöräilijöistä, vaikka kysymys oli ajokortista?
Vierailija kirjoitti:
Juu. Mie käyn aina aamuisin metrossa ennenku menen töihin. Siitä saa kunnon draivin päälle, kun pitää ehtiä ajoissa takasin Rovsniemelle ja töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Mie käyn aina aamuisin metrossa ennenku menen töihin. Siitä saa kunnon draivin päälle, kun pitää ehtiä ajoissa takasin Rovsniemelle ja töihin.
Rovaniemelle ja töihinkin*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla ei ole ajokorttia herran vuonna 2023 niin jotain on pahasti pielessä.
Niin mutta inssi maksaa! ja tähän haluun ottaa huomioon että kuka/ketkä kustantaa mussukoille ajokortin??. kuka teistä on itse maksanut omasta pussista ajokortin??. yleensä ajokortin saa
1. Olet kirjoittanut ylioppilaaksi ja siitä hyvästä yo-lahjaksi vanhemmat tai isovanhemmat kustantaa inssin
2. olet käynyt Riparin ja riparilahjaksi mummi ja pappa kustantaa inssin.
3. olet ottanut lainaa ja maksat sillä koko helahoidon!
4. tulet perheestä joka kuuluu korkeamman luokan tulodesiiliin ja PAPPA BETALAR SUN INSSIN!!
Maksoin kortin itse, töistä tienaamillani ansioilla. Uskoisin että näin on tehnyt moni muukin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokortti pitää olla. Se on yleissivistystä. Ajokortiton ei tunne edes liikennesääntöjä ja lähtee fillaroimaan ja kävelemään ajoteille.
Voi pyhä yksinkertais...! Ihan kuin liikennesäännöt olisi mahdollista oppia vain autokoulussa!
Niinpä. Tuon kirjoittaja on ollut melkoinen hazardi liikenteessä ennen ajokorttiaan sekä itselleen, että muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että pyörällä voit kuitenkin ajaa samalla ajoradalla kuin ajoneuvot, joihin tarvitsee kortin. Tänäänkin parikin pahvipäätä olisi tullut suojatietä ylittäessäni päälleni, vaikka autot siinä olivat pysähtyneet antamaan tietä.
Olisi tullut? Mikä niitä siis esti?
Se, että piti ottaa pari juoksuaskelta. Muuten olisivat tulleet päälle. Onko noin vähän aivokapasiteettia?
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis mutta kuinka paljon on heitä, jotka ovat suorittaneet ajokokeen hyväksytysti ja eivät kuitenkaan aja? Ystävissäni on heitä. Eivät uskalla ajaa vaikka ajokortti on.
Parempi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta inssi maksaa! ja tähän haluun ottaa huomioon että kuka/ketkä kustantaa mussukoille ajokortin??. kuka teistä on itse maksanut omasta pussista ajokortin??. yleensä ajokortin saa
1. Olet kirjoittanut ylioppilaaksi ja siitä hyvästä yo-lahjaksi vanhemmat tai isovanhemmat kustantaa inssin
4. tulet perheestä joka kuuluu korkeamman luokan tulodesiiliin ja PAPPA BETALAR SUN INSSIN!!
Maksoin kortin itse, töistä tienaamillani ansioilla. Uskoisin että näin on tehnyt moni muukin täällä.
Minä maksoin ensimmäisen osan osamaksulla työttömyyskorvauksista (minimi), mutta toiseen osaan ei sitten ollut enää rahaa. Toisaalta ei olisi ollut järkeäkään, koska ei olisi ollut varaa autoon, jolla ajaa. Eipä ole edelleenkään. Ei kouluttautuminenkaan auttanut, koska töihin ei pääse maisterinakaan ilman työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Hahmotushäiriön takia jätin autokoulun lopulta sikseen. Meni paljon rahaa hukkaan. Pitäisi olla pääsykokeet autokouluihin, jottei ihmisten rahat hukkaantuisi....
Pojan avovaimolla on hahmotushäiriö. On parempi kuski kun mä, vaikka on 30v vähemmän ajanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että pyörällä voit kuitenkin ajaa samalla ajoradalla kuin ajoneuvot, joihin tarvitsee kortin. Tänäänkin parikin pahvipäätä olisi tullut suojatietä ylittäessäni päälleni, vaikka autot siinä olivat pysähtyneet antamaan tietä.
Olisi tullut? Mikä niitä siis esti?
Se, että piti ottaa pari juoksuaskelta. Muuten olisivat tulleet päälle. Onko noin vähän aivokapasiteettia?
Ethän sinä tuota kertonut. Oletin, että olisit kääntynyt heihin päin heiluttaen fosforitikkuja sekä ampunut hätäraketteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahmotushäiriön takia jätin autokoulun lopulta sikseen. Meni paljon rahaa hukkaan. Pitäisi olla pääsykokeet autokouluihin, jottei ihmisten rahat hukkaantuisi....
Pojan avovaimolla on hahmotushäiriö. On parempi kuski kun mä, vaikka on 30v vähemmän ajanut.
Voisiko olla niin, että pojan avovaimon hahmotushäiriö ei haittaa häntä, toisin kuin kommentoijan.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä...
Nyt on rima matalalla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä...
Joo, no mulla on ollut kortti vuodesta 1990. Ei yhtään kolaria, edes syyttömänä osapuolena, ei ensimmäistäkään ylinopeus- tai edes pysäköintisakkoa. Ja joka päivä oon sellaisen 1-1,5h on mennyt auton ratissa.
Hirveä kasarityyli kirjoitti:
Tavallaan kyllä. Käytössä sellainen 1991 iso läpyskä, joka on murentunut, teipattu ja palojakin kadonnut. Poliisit ja muut viranomaiset tuosta ovat aina muistuttavat ja minä kiltisti hymyilen, että juu, pitää hankkia uusi.
Tämä on varmaan minulle joku tiedostamaton peli, koska aina saa jännittää, että käyköhän tämä vielä ja aina tulee hyvä olo, että se vanha, palasista koottu tekele kelpasi. :D
Niin ja autoa "ajoin" jo isän sylissä alle kouluikäisenä, kun juoksin töistä palaavaa isää vastaan vastaan "pikkutielle".
Ajokortti ollut 30 vuotta, mutta ilmankin olisin pärjännyt. Yhtään kertaa sitä ei tarvinnut poliisille näyttää. Paljonkohan Suomen teillä suhaa porukkaa, joilla ei ole korttia. Jos ei kaahaa ylinopeutta eikä muutenkaan pahasti riko liikennesääntöjä eikä aja kolaria, niin kukaan ei sen kortin perään kysele.
En ole koskaan halunnut ajokorttia hankkia. Jos auton rattiin päätyisin niin ruumiita tulisi, niin kova paniikki iskisi. Toki voisi hankkia tujut rauhoittavat ajamista varten, mutta sitten varmaan ei saisi ajaa kun pitäisi olla pöhnässä.
On hyvä vain tunnistaa oma vajavaisuutensa siitä ettei kykene auton rattiin, säästää ihmishenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajokortti maksaa vain tonnin!
Mihin siinä maksajaa tarvitsee?
Voi hyvä luoja sentään mikä selitys.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on rima matalalla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä...
Joo, no mulla on ollut kortti vuodesta 1990. Ei yhtään kolaria, edes syyttömänä osapuolena, ei ensimmäistäkään ylinopeus- tai edes pysäköintisakkoa. Ja joka päivä oon sellaisen 1-1,5h on mennyt auton ratissa.
Kolmekymmentä vuotta olet ajanut ja nuori hahmotushäiriöinen on parempi kuski kuin sinä.
Oletko aivan varma, että kellä se hahmotushäiriö on?